Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone X - Allt om

Tråden skapades och har fått 338 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ljung:

.. på frågan "hur långt är ett snöre?"

Men om du är nöjd med det så är det ju jättebra

Visst är det! Vissa människor nöjer sig med bara ett svar. Och om du hade något emot min fråga så var du ej tvungen att svara på den

Ursprungligen av Med känsla:

Visst är det! Vissa människor nöjer sig med bara ett svar. Och om du hade något emot min fråga så var du ej tvungen att svara på den

Ändå har ju Ljung en poäng. Vi användare förbrukar olika mycket batteri beroende på hur vi använder telefonen. Ämnet har varit uppe i forumet tidigare när det kommit nya modeller. Köpte min första iPhone i USA när den släpptes. Förmodligen räckte batteriet längre då. Efter det har det blivit längre och bättre batteritid på dom flesta nya iPhone. Har idag X men oftast med wifi och väldigt lite musik/film. Klarar mig från 6 på morgonen till 24 på kvällen. Förmodligen använder du den annorlunda - och då tar batteriet slut fortare.
Så användarprofil är A och O när det gäller hur lång tid batteriet klarar sig. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Ändå har ju Ljung en poäng. Vi användare förbrukar olika mycket batteri beroende på hur vi använder telefonen. Ämnet har varit uppe i forumet tidigare när det kommit nya modeller. Köpte min första iPhone i USA när den släpptes. Förmodligen räckte batteriet längre då. Efter det har det blivit längre och bättre batteritid på dom flesta nya iPhone. Har idag X men oftast med wifi och väldigt lite musik/film. Klarar mig från 6 på morgonen till 24 på kvällen. Förmodligen använder du den annorlunda - och då tar batteriet slut fortare.
Så användarprofil är A och O när det gäller hur lång tid batteriet klarar sig. ?

Självklart jag är mycket medveten om det. Men det är ju inte heller så ansträngande att bara svara på frågan utan att starta upp värsta argumentationen?

Ursprungligen av Med känsla:

Hur lång tid räcker ert batteri på en laddning? Min iPhone x räcker 7h 30 min med 4% kvar av batteriet

Löptid eller faktiskt använd tid?

Ursprungligen av BlackSmp:

Löptid eller faktiskt använd tid?

Faktiskt använd tid

Någon som vet om man kan slippa momentet med att swipa/låsa upp när man loggar in och bara låsa upp med faceid och hamna i appsidan?

Ursprungligen av katten__findus:

Någon som vet om man kan slippa momentet med att swipa/låsa upp när man loggar in och bara låsa upp med faceid och hamna i appsidan?

Ja, vi vet.
Nej, det går inte

Ursprungligen av Med känsla:

Hur lång tid räcker ert batteri på en laddning? Min iPhone x räcker 7h 30 min med 4% kvar av batteriet

Har 40% kvar och har 8,5 timmes faktisk användning. Varav Spotify 6 timmar, både på Wifi och 4G.

Ni som har köpt iPhone X - Har försökt läsa igenom hela lååånga tråden..........Om man ska sammanfatta vad är ni nöjda/mindre nöjda med efter att haft tid att prova den?
Hur presterar kameran ? kan man få se lite bilder också ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-12 09:11

Kameran använder jag knappt alls, men batteritiden imponerar! Jag laddar varannan natt.

Ursprungligen av calinou:

Ni som har köpt iPhone X - Har försökt läsa igenom hela lååånga tråden..........Om man ska sammanfatta vad är ni nöjda/mindre nöjda med efter att haft tid att prova den?
Hur presterar kameran ? kan man få se lite bilder också ?

Kamerorna imponerar. Definitvt. Imponerande lite brus och porträttläge med mjukvaru-kort-skärpedjup med möjlighet att flytta fokus i efterhand (3:de part app) är underbart

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-12-12 09:20
Ursprungligen av kenjon:

Kameran använder jag knappt alls, men batteritiden imponerar! Jag laddar varannan natt.

Det var nästan så jag tänkte pröva det själv igår, jag hade väldigt mycket batteri kvar efter att ha använt telefonen vad som är normalt för mig. Men jag fegade ur jag ska pröva att inte ladda inatt kanske.

Ursprungligen av calinou:

Ni som har köpt iPhone X - Har försökt läsa igenom hela lååånga tråden..........Om man ska sammanfatta vad är ni nöjda/mindre nöjda med efter att haft tid att prova den?
Hur presterar kameran ? kan man få se lite bilder också ?

För övrigt så fungerar Face ID suveränt och att kontrollera telefonen utan hemknapp är inga problem. Efter bara någon timmes användning så blev det fel när jag prövade en telefon med hemknapp igen.

Det jag gillar minst är att ljudnivån på svagast är för stark. Alarmet som väcker mig låter för mycket för att vara komfortabelt efter en natt utan ljud och att jag inte kan godkänna köp till mina barn med Face ID utan måste använda koden.

Men totalt sett är jag bara nöjd efter tre dagars användning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-12-12 12:06
Ursprungligen av Med känsla:

Visst är det! Vissa människor nöjer sig med bara ett svar. Och om du hade något emot min fråga så var du ej tvungen att svara på den

Jag är nyfiken...nu när du har fått ett svar, ett värde på hur länge batteriet räckte för en för dig okänd person under helt okända förutsättningar, vad använder du denna informationen till? Vad får du ut av den? Som sagt, nyfiken.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-12-13 18:49

34 timmar 20% kvar av batteriet.

Ursprungligen av zinned:

Jag är nyfiken...nu när du har fått ett svar, ett värde på hur länge batteriet räckte för en för dig okänd person under helt okända förutsättningar, vad använder du denna informationen till? Vad får du ut av den? Som sagt, nyfiken.

Hej! Jag kan jämföra infon med min egen?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-12-14 10:36
Ursprungligen av Med känsla:

Hej! Jag kan jämföra infon med min egen?

Nej, det kan du inte. Du har ingen aning om hur och under vilka förutsättningar denna person har använt sin telefon.

Så min nyfikna fråga kvarstår obesvarad...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-15 15:40

iPhone X, skidpremiären men typ – 8°, inga märkbar batteriproblem.
Tidigare modeller har varit klart påverkade av kyla.

Ursprungligen av zinned:

Nej, det kan du inte. Du har ingen aning om hur och under vilka förutsättningar denna person har använt sin telefon.

Så min nyfikna fråga kvarstår obesvarad...

Jag är nöjd med svaren jag fick på min fråga vad mer begär du?

Och tyvärr kan jag inte göra något mer om den fråga fortfarande är obesvarad det är liksom ditt problem att du inte nöjer dig med det svar du har blivit besvarad på!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-12-20 19:17

Får fortfarande inte "bukt" på Face ID-upplåsning. Får slå in lösenkod frustrerande många gånger, speciellt när jag ligger ner. Vet inte om jag riktigt tror på det att den lär sig, min verkar beta sig likadant. Frågan är om det ens är värt att skicka in den för garantikontroll eller bara att strunta i det. :/

Låter konstigt, min fungerar riktigt bra. Kontakta apple och se vad dom har att säga.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-12-21 08:48
Ursprungligen av CEk:

Får fortfarande inte "bukt" på Face ID-upplåsning. Får slå in lösenkod frustrerande många gånger, speciellt när jag ligger ner. Vet inte om jag riktigt tror på det att den lär sig, min verkar beta sig likadant. Frågan är om det ens är värt att skicka in den för garantikontroll eller bara att strunta i det. :/

Jag är väldigt nöjd med FaceID, även i sängen i utan lampor tända så fungerar det i princip alltid. Så det kan var något problem med din lur.

Själv har jag problem med att de jag ringer till hör ett väldigt burkigt ljud från mig ibland. Jag har inte varit säker på om det är hårdvarurelaterat, eftersom det också inträffade på min 6:a. Men numer har jag ju en helt ny telefon, med nytt sim och gjort en "ominstallation", även om backup hämtades från iCloud. Jag har sett lite på nätet och vissa har rapporterat liknande problem. Så jag funderar på om jag ska skicka in den efter helgerna.

Ursprungligen av CEk:

Får fortfarande inte "bukt" på Face ID-upplåsning. Får slå in lösenkod frustrerande många gånger, speciellt när jag ligger ner. Vet inte om jag riktigt tror på det att den lär sig, min verkar beta sig likadant. Frågan är om det ens är värt att skicka in den för garantikontroll eller bara att strunta i det. :/

Hade liknande problem, försvann dock när jag tog bort mitt heltäckande skärmskydd.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-12-23 09:28
Ursprungligen av Manne23:

Hade liknande problem, försvann dock när jag tog bort mitt heltäckande skärmskydd.

Kör inget skärmskydd så lär inte bero på det. :/

Ursprungligen av andas:

Jag är väldigt nöjd med FaceID, även i sängen i utan lampor tända så fungerar det i princip alltid. Så det kan var något problem med din lur.

Själv har jag problem med att de jag ringer till hör ett väldigt burkigt ljud från mig ibland. Jag har inte varit säker på om det är hårdvarurelaterat, eftersom det också inträffade på min 6:a. Men numer har jag ju en helt ny telefon, med nytt sim och gjort en "ominstallation", även om backup hämtades från iCloud. Jag har sett lite på nätet och vissa har rapporterat liknande problem. Så jag funderar på om jag ska skicka in den efter helgerna.

Har problem med ljudvolymen vid handsfree. Börjar i princip på 0. Sedan får man höja - varje gång. Samma problem på iPhone 7 så det är nog ngt med version på bluetooth i kombination till iPhone. iPhone 6 och 5 inget problem. Kom med nytt IOS före sommaren. I mitt fall är det en streamer som spökar. Skall byta ut hela rasket och hoppas det löser sig då.
Face ID tycker jag fungerar mycket bra. Hoppas Bank ID accepterar det snart. PayPal gör det redan nu.

Någon kunnig som kan hjälpa mig med inställningen på visning och ljusstyrka. Har fullt ljus markerat, True Tone på, Night Shift av. Vill slippa höja ljusstyrkan hela tiden. Får inte till det

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-23 22:28

Inställningar - Allmänt - Hjälpmedel - Skärmhjälpmedel - Automatisk ljusstyrka

Ursprungligen av kenjon:

Inställningar - Allmänt - Hjälpmedel - Skärmhjälpmedel - Automatisk ljusstyrka

Stort tack, det var inte så lätt att hitta den.

Nöjd. Intrigerna för att få min fru att köpa rätt julklapp fungerade

Jag har upptäckt en liten repa på skärmen som liksom glänser. Nån som fått något liknande?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-12-24 19:42
Ursprungligen av Chaosstar:

Jag har upptäckt en liten repa på skärmen som liksom glänser. Nån som fått något liknande?

Fick också två små tunna repor på skärmen efter 2 veckor, trots skydd

Bevaka tråden