Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-09-02 10:45

Men garantin då? Eller finns det redan företag i Sverige som reparerar mot betalning? Som kan det och inte bara säger att de kan det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-02 11:43
Ursprungligen av bbus:

Men garantin då? Eller finns det redan företag i Sverige som reparerar mot betalning? Som kan det och inte bara säger att de kan det...

Garanti har redan disskuterats i den här tråden ett flertalet ggr. Dock vet jag inte någon som ännu gör reperation på 3Gn. DVDIRECT kör med 2Gn. Lär inte ta speciellt lång tid innan de börjar skulle jag gissa

Vad tror ni om O2's Pay & Go alternativ för mig som bor i England?
Kommer telefonen att vara låst till O2? Om så är fallet, längre än 1 år?
jag tycker inte riktigt att det framgår på deras sida.

Pay & Go - iPhone - O2

Brittisk operatör erbjuder bättre villkor för iPhone 3G - MacWorld

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-02 13:34
Ursprungligen av WashedUp:

Vad tror ni om O2's Pay & Go alternativ för mig som bor i England?
Kommer telefonen att vara låst till O2? Om så är fallet, längre än 1 år?
jag tycker inte riktigt att det framgår på deras sida.

Pay & Go - iPhone - O2

Brittisk operatör erbjuder bättre villkor för iPhone 3G - MacWorld

Ja den är låst, Minst 18 månader har O2 för tillfället. Ingen möjlighet att använda andra operatörer på ngt sätt utan att försöka sig ngn olaglig upplåsning!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-02 13:51

OT: Någon som har reflekterat över att inte en endaste fått en lur från pianetashop? Tänk alla som var så säkra på att de skulle få en lur...

Min är på väg från Italien!

Är ingen överdängare på italienska så jag kan inte reda ut hur man betsäller en telefon och vad det kostar. Kan man få en lite Guide?
Ska man köpa från Vodafone eller TIM ?
Frakt alternativ?
Total summan i SEK eller EURO?

Jag har nu trackingnummer, ringde Fedex för säkerhets skull.. Den levereras imorgon Hihi, bättre än den bästa julafton!

/edit

Den har landat!!!

Sep 4, 2008 8:40 AM

På lokalt FedEx-kontor

STOCKHOLM-ARLANDA SE

Senast redigerat 2008-09-04 09:14
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-03 23:11

Upprensat.
Åter igen, håll er till ämnet. Denna tråd handlar om att KÖPA telefon OLÅST i utlandet, inte hur man fixar problem eller låser upp telefoner köpta utomlands. Eller vad abbonemang kostar i sverige.

/Moderator

Senast redigerat 2008-09-05 01:15

Köpte min iPhone 3g från Oslo

Hej, Köpte min iPhone 3g Olåst från netcom i Norge. fungerar grymt bra med tele2/comviq kompis och kontantkort, Norge var det besta valet för mig, efter som jag e från Göteborg och det är bara 3 timar till Oslo med buss eller tåg, i fall den skulle strula. det tråkiga är att tele2 slutade med 1Gb datatrafick för 39 kr samma dag. så nu kör jag comviq kompis 49 kr i månaden och 250 MB för 29kr. Tråkigt för Telia. Dem måste lära sig att hänga med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-05 19:46

Tja, då har man en 16GB:are på G från Grekland Så jävla skönt att man verkligen kan få tag på dom obundna och upplåsta!! Off topic, om någon vet, hur får man datatrafik till Comviq på ett så prisvärt sätt som möjligt, och hur gör man? Har Kompis abbonemang.

Verkar som att Grekland och Italien fortfarande är det billigaste sättet att få en upplåst telefon, det "tele2-ägda" företaget Datametrix det stod om på IDG köper från norge, och vill ha 8500 för den.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-05 21:44
Ursprungligen av desh:

Off topic, om någon vet, hur får man datatrafik till Comviq på ett så prisvärt sätt som möjligt, och hur gör man? Har Kompis abbonemang.

Man frågar i EN ANNAN TRÅD, se mitt tidigare inlägg. Det blir grymmt stökigt här snabbt, jag raderar allt som inte har med köpa tel utomlands att göra i denna tråd.
/Moderator

BargainTownInc.com

Någon som vet om detta är riktigt? Ser ut som d enligt mig.. Vad säger ni?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-05 23:32
Ursprungligen av Denis0716:

BargainTownInc.com

Någon som vet om detta är riktigt? Ser ut som d enligt mig.. Vad säger ni?

Skulle jag inte tro. varför skulle man som tidigare sagt i denna tråden sälja för billigare än inköpspris för!?:O Jag menar, olåst 16GB hittar du inte under 5000-6000 någonstans. så enkelt är de ju ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-05 23:38

Slående likt: JLCaStore.com

FAAAKE

Ursprungligen av pherson:

Slående likt: JLCaStore.com


FAAAKE

Tack

International-Orders

Hejsan, har letat i timmar nu, både på 99.se och google och inte hittat nått riktigt "matnyttigt" om international-orders och Iphone 3G, staplar upp mina funderingar efter hand, fyll gärna på(!) och ni som köpt från international orders får gärna berätta lite om hur det var, känner mig väldigt osäker och det känns som allt jag gör om dagarna är att hitta ett sätt att köpa en iphone olåst till ett fint pris.

iPhone 3G new in box
* Stereo Headset
* USB Dock cable
* Power Supply
* Documentation
* Cleaning Cloth+ Sim eject tool

Varför skulle man då välja att lägga till Usb sladd, headset osv till sin order när orginalen redan kommer med?

Hur blir det med tull och avgifter, om man beställer en Iphone 3G 8gb i Sealed box utan några andra tillbehör(förutom en Europeisk laddare) och väljer 'Declare my item as a gift' så får man alltså telefonen för 727 dollar(~4400kr), det är alltså exklusive andra avgifter och isåfall vilka avgifter kommer på det?

Tackar för alla svar!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-07 10:27
Ursprungligen av ganjaman:

Hejsan, har letat i timmar nu, både på 99.se och google och inte hittat nått riktigt "matnyttigt" om international-orders och Iphone 3G, staplar upp mina funderingar efter hand, fyll gärna på(!) och ni som köpt från international orders får gärna berätta lite om hur det var, känner mig väldigt osäker och det känns som allt jag gör om dagarna är att hitta ett sätt att köpa en iphone olåst till ett fint pris.

iPhone 3G new in box
* Stereo Headset
* USB Dock cable
* Power Supply
* Documentation
* Cleaning Cloth+ Sim eject tool

Varför skulle man då välja att lägga till Usb sladd, headset osv till sin order när orginalen redan kommer med?

Hur blir det med tull och avgifter, om man beställer en Iphone 3G 8gb i Sealed box utan några andra tillbehör(förutom en Europeisk laddare) och väljer 'Declare my item as a gift' så får man alltså telefonen för 727 dollar(~4400kr), det är alltså exklusive andra avgifter och isåfall vilka avgifter kommer på det?

Tackar för alla svar!

Då har du nog letat på fel ställe, svaren finns här.
Man kanske vill ha en extra USBsladd till jobbet.....?
Tull tillkommer inte, har diskuterats massor av gånger. Däremot moms.

hur mycket ligger momsen på då?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-07 15:05
Ursprungligen av ganjaman:

hur mycket ligger momsen på då?

Normal moms?

Tullverket.se så kan du räkna ut det själv.

Sedan finns det inga olåst telefoner i USA bara så du tänker på det.

vadå så den fungerar ändå inte i sverige? eller är den till för att jailbreakas och sånt

Edit: "Momsen för de flesta varor är 25 procent. För livsmedel är den 12 procent (förutom för alkoholhaltiga drycker och tobak) och för bland annat tidningar och böcker är den sex procent." -tullverket.se

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-07 16:59
Ursprungligen av ganjaman:

vadå så den fungerar ändå inte i sverige? eller är den till för att jailbreakas och sånt

Edit: "Momsen för de flesta varor är 25 procent. För livsmedel är den 12 procent (förutom för alkoholhaltiga drycker och tobak) och för bland annat tidningar och böcker är den sex procent." -tullverket.se

Du kan inte köpa en olåst Iphone från USA. Den måste på ngt sätt låsas upp olagligt då, o de finns, iaf inte vad jag vet, något bra o smidigt sätt för de i dagsläget.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-09-07 23:58
Ursprungligen av Minto0:

Du kan inte köpa en olåst Iphone från USA. Den måste på ngt sätt låsas upp olagligt då, o de finns, iaf inte vad jag vet, något bra o smidigt sätt för de i dagsläget.

Det finn RebelSim som fungerar bra. Detta är bekräftat på många ställen. Och nej, att använda Rebelsim är inte olagligt.

Grekiska telefoner är 105% upplåsta, provade 4 sim-kort i min telefon

Vill bara än en gång bekräfta att grekisk-köpta telefoner är 100% upplåsta.

Den jag använder för personligt bruk aktiverade jag med min förra operatörs simkort (WIND) och använde mitt gamla kort fram till dess att mitt nummer flyttats till Vodafone, vilket hände idag.

Jag bytte simkort till Vodafone-kortet o allt var som vanligt. Ingen omaktivering eller nåt sånt, bara en "Welcome to Vodafone" text som gick fort att klicka bort. I övrigt som vanligt.

Provade med ett kontantkort från Cosmote (den tredje operatören, modell Telia), funkade det med.

Tänkte dubbelkolla så den inte är låst till grekiska operatörer enbart, provade mitt Telia-sim (ja jag vet, det är hemskt) o det funkade det med, kopplade upp sig till TIM. Fick telias fina utlands-sms "välkommen till" bla bla bla. Inga problem.

Märkte dessutom att det går att hot-swappa simkort utan några som helst problem. Telefonen funkar till allt som inte kräver sim-kort under tiden man byter och man ombeds bara ange pinkod när ett nytt stoppas in.

Men, visst, köp en USA-telefon o hacka/sim-bråka med, det funkar säkert lika smärtfritt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-10 09:57
Ursprungligen av jazzdevil:

Tänkte dubbelkolla så den inte är låst till grekiska operatörer enbart, provade mitt Telia-sim (ja jag vet, det är hemskt) o det funkade det med, kopplade upp sig till TIM. Fick telias fina utlands-sms "välkommen till" bla bla bla. Inga problem.

Kan berätta (för folk som är sugna på upplåsta iPhones) att dom grekiska telefonerna (köpte min från jazzdevil) funkar prima med Tele2, Telenor och Telia (hehe...) Kan även säga att jag inte haft några problem med täckningen, allt har gått som smort! (efter att satt i ett 3G-sim, ett 2G sim med 3G aktiverat ger lite skumt beteende) Känns skönt att kunna uppgradera mjukvara osv utan att behöva tänka på att den är "hackad".

Kul att allt gått bra! Jag blev lite orolig där när du sa att 3G inte fungerade som det ska. Men då ska man ju ha ett 3G-sim också...

Ursprungligen av desh:

Kan berätta (för folk som är sugna på upplåsta iPhones) att dom grekiska telefonerna (köpte min från jazzdevil) funkar prima med Tele2, Telenor och Telia (hehe...) Kan även säga att jag inte haft några problem med täckningen, allt har gått som smort! (efter att satt i ett 3G-sim, ett 2G sim med 3G aktiverat ger lite skumt beteende) Känns skönt att kunna uppgradera mjukvara osv utan att behöva tänka på att den är "hackad".

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-09-10 10:53

Perfekt, tack för all info.

Då ska jag bara be min kollega jaga runt och hoppas på att jag sitter med en vit 16giggare om någon vecka.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-17 09:25

Vad heter kontantkort på italienska?

Jag ska till Italien snart. Hur säger man att man vill ha en iPhone utan abonnemang? Vad heter motsvarande till kontaktkort/pre-paid?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-17 09:50
Ursprungligen av khos:

Jag ska till Italien snart. Hur säger man att man vill ha en iPhone utan abonnemang? Vad heter motsvarande till kontaktkort/pre-paid?

Lär ju inte vara några problem att ta sig fram med engelska i de butikerna du skall handla i

Ursprungligen av khos:

Jag ska till Italien snart. Hur säger man att man vill ha en iPhone utan abonnemang? Vad heter motsvarande till kontaktkort/pre-paid?

"Un cellulare alla mela, per favore senza aglio"

Bevaka tråden