Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tänkte ta en flight ner till rome,pisa,milano eller valencia och köpa en iphone, vilken stad är "bäst" att åka till för att köpa iphone och är det stor chans att man kommer hitta en iphone i någon butik ?

/Stephan

Ursprungligen av stephan__4:

Jag tänkte ta en flight ner till rome,pisa,milano eller valencia och köpa en iphone, vilken stad är "bäst" att åka till för att köpa iphone och är det stor chans att man kommer hitta en iphone i någon butik ?

/Stephan

Ja är det Italien du ska till så är Valencia inte så bra eftersom det ligger i Spanien...

Min pappa överraskade mig genom att köpa en olåst iPhone 3G via AppleStore (online) i Hong Kong när han passerade förbi i förra veckan på väg hem från oss i Melbourne.

Priset var 6200SEK ($6200 HKD) inkl frakt till hotellet vilket tog 24 timmar.

Trevligt trevligt, grattis.

Inga problem med tull o dylikt?

Ursprungligen av Björnström:

Min pappa överraskade mig genom att köpa en olåst iPhone 3G via AppleStore (online) i Hong Kong när han passerade förbi i förra veckan på väg hem från oss i Melbourne.

Priset var 6200SEK ($6200 HKD) inkl frakt till hotellet vilket tog 24 timmar.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-24 10:05

Ska köpa min lur från Norge :
1300 för telefonen , 2400 för att låsa upp den ( straffavgift ) 300 kr för en månads abonemangsavgift 4000 NOK totalt, blir engligt dagens kurs 4400 sek :). Med garanti och allt

zutko: Hur ska man gå till väga för att köpa en norsk iPhone? Behöver man norsk adress personnummer o.s.v?

//

  • Medlem
  • 2008-10-25 20:08

låter för bra för o va sant??? allt e dyrare i norge...såå misstänkt:) bor själv i sandefjord....så klart man blir sugen när jag hör detta:) vem är de som säljer den så??

Ursprungligen av zutko:

Ska köpa min lur från Norge :
1300 för telefonen , 2400 för att låsa upp den ( straffavgift ) 300 kr för en månads abonemangsavgift 4000 NOK totalt, blir engligt dagens kurs 4400 sek :). Med garanti och allt

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-24 13:01

Det behövs norskt personnummer, norsk adress och norsktaxerad inkomst...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-24 21:46

Har researchat lite nu i dessa trådar och kommit fram till att det inte verkar finnas några vettiga internetalternativ där man inte riskerar att bli blåst eller måste betala helt absurda summor... så tänkte ta saken i egna händer och åka ner.
Eftersom flera verkar sitta i samma sits har jag skapat en liten intressekoll-tråd i säljforumet för att se hur många det kan vara värt att plocka med sig hem.

http://www.99.se/ipod-iphone-s-ljes/253569-intressekoll-italien-telefoner.html

Hur är det förresten med tillgången nuförtiden, läste att man behövde stå på väntelistor och grejor för några månader sedan, är det bättre nu? Ska man kanske kontakta lite butiker redan nu och be dem hålla några telefoner? Åker 5:e november.

  • Medlem
  • 2008-10-26 12:17

Hejsan!
Jag ar i Ny for tillfallet och har sett manga sma elektronikbutiker med skyltar som "iPhone 3g unlocked on sale"
ar det sakert att kopa dar? for vad jag har forstatt sa maste man teckna abbonemang for att kopa fran en apple-affar

Ursprungligen av k4rl:

Hejsan!
Jag ar i Ny for tillfallet och har sett manga sma elektronikbutiker med skyltar som "iPhone 3g unlocked on sale"
ar det sakert att kopa dar? for vad jag har forstatt sa maste man teckna abbonemang for att kopa fran en apple-affar

Är det en fysisk affär så skull jag inte tvekat en sekund, men är det en virtuell butik så skulle jag passa mig;)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 17:29
Ursprungligen av k4rl:

Hejsan!
Jag ar i Ny for tillfallet och har sett manga sma elektronikbutiker med skyltar som "iPhone 3g unlocked on sale"
ar det sakert att kopa dar? for vad jag har forstatt sa maste man teckna abbonemang for att kopa fran en apple-affar

De lär ju vara upplåsta med fakesim.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-10-26 22:59

Tråden rensad på onödiga inlägg IGEN.
/mod

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-29 16:49

Newsflashbladet.

Angående att köpa i Hong Kong:

På Haiphong road 32 i Kowloon, Suntek ( Suntek Company ) så sålde man 3G Iphones låsta men med "turbo-sim" för 4680 resp 5322 HK$ Jag provade ett sim i min Telia 3G-Iphone och det fungerade inte. då tog dom fram en annan variant och den fungerade direkt med min Telenor-sim.
Hemkommen så går det dock INTE att synka med Itunes utan att ta ut Turbo-sim !
De hade även olåsta Iphone i oöppnad kartong för 6100 resp 7200 HK$.
antagligen utköpta från AppleStore Online för 1000 HK$ mindre.
Telenor 3G går FORT i Göteborg i alla fall. / Tommy

Ursprungligen av sm7nzb:

Angående att köpa i Hong Kong:

På Haiphong road 32 i Kowloon, Suntek ( Suntek Company ) så sålde man 3G Iphones låsta men med "turbo-sim" för 4680 resp 5322 HK$ Jag provade ett sim i min Telia 3G-Iphone och det fungerade inte. då tog dom fram en annan variant och den fungerade direkt med min Telenor-sim.
Hemkommen så går det dock INTE att synka med Itunes utan att ta ut Turbo-sim !
De hade även olåsta Iphone i oöppnad kartong för 6100 resp 7200 HK$.
antagligen utköpta från AppleStore Online för 1000 HK$ mindre.
Telenor 3G går FORT i Göteborg i alla fall. / Tommy

Nu hör ju inte detta hemma i denna tråd, men om du sätter iPhonen i Airplane mode, fungerar det inte då heller?

Tack theplague, tänkte inte på det.
sync fungerar nu.
/ Tommy

aftonbladet -schweiz

Hej

Jag tror inte alls att det går att få en iphone från schweiz att fungera i Sverige, i motsats till italienska eller grekiska telefoner. Undrar om inte aftonbladet har fel ?

Gör klipp på iPhone - i Schweiz | Pryl | Aftonbladet

Noterat - varför tror Du det?

Att Du tror det, är mindre intressant än vad som får Dig att tro det. Dela med Dig av Din kunskap!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-02 20:19
Ursprungligen av Bo Tomte:

Hej

Jag tror inte alls att det går att få en iphone från schweiz att fungera i Sverige, i motsats till italienska eller grekiska telefoner. Undrar om inte aftonbladet har fel ?

Gör klipp på iPhone - i Schweiz | Pryl | Aftonbladet

Jasså?

De säljs olåsta av Orange i Schweiz punkt.

olåst i schweiz ?

Ursprungligen av zappee:

Jasså?

De säljs olåsta av Orange i Schweiz punkt.

Jag är inte lika säker. Kolla in följande.

[iPhone] Factory Unlocked 3G List (”Locked to Carrier” List) (update)
läs under rubriken The cheapest iphone 3G

Tacksam för svar eftersom min släkt åker dit om en vecka

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-03 21:35
Ursprungligen av Bo Tomte:

Jag är inte lika säker. Kolla in följande.

[iPhone] Factory Unlocked 3G List (”Locked to Carrier” List) (update)
läs under rubriken The cheapest iphone 3G

Tacksam för svar eftersom min släkt åker dit om en vecka

De är låsta men Orange kan låsa upp dem till dig. Jag litar på Apples egna sida (http://support.apple.com/kb/HT1937)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 07:45

Körde denna guide för att branda min italienska så den fungerar som en perfekt Telia-lur här i Sverige. Dvs Voicemailnumret direkt utan att slå in det själv + att man slipper den här sjukt jobbiga forwarding call m.m.

Carrier Bundle Generator iPhone FW 2.1 & PwnageTool 2.1

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 12:10

Är på Malta och funderar på om det går att köpa här. Någon som vet? Hittar via vodafones hemsida följande: Apple iPhone 3G Price Plans from Vodafone

Längst ner på sidan står den dystra texten

Citat:

iPhone exclusive dealers:
iCentre Pieta - Cellphone Hamrun - New Mobile Naxxar - Dickens Sliema - Ultimate Qormi - Ultimate San Gwann

vilket låter som att den iphone inte går att köpa obunden va?

men det finns ett "full price"-alternativ iaf där priset talar för att man köper den obunden.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-03 21:35
Ursprungligen av ivar:

Är på Malta och funderar på om det går att köpa här. Någon som vet? Hittar via vodafones hemsida följande: Apple iPhone 3G Price Plans from Vodafone

Längst ner på sidan står den dystra texten

vilket låter som att den iphone inte går att köpa obunden va?

men det finns ett "full price"-alternativ iaf där priset talar för att man köper den obunden.

Nej, de är låsta i Malta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-05 09:45
Ursprungligen av zappee:

Nej, de är låsta i Malta

Jupp, bekräftas.
Var inne och snackade med dem igår. Går att köpa den utan bindningstid men sen måste man låsa upp den på egen hand.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-05 18:43

Tja!

Till de som köpt sin Iphone i Norge, hur gjorde ni för att säga upp ab.? Maila kundtjänst? Gå in till en butik? Fick min idag.. Satan.. Mobil-porr är vad det är

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-06 13:26
Ursprungligen av erik.cson:

Tja!

Till de som köpt sin Iphone i Norge, hur gjorde ni för att säga upp ab.? Maila kundtjänst? Gå in till en butik? Fick min idag.. Satan.. Mobil-porr är vad det är

Ok nu är jag lite lat, står kanske i någon av de tidigare 27 sidorna.. men vad kostar iPhone i norge och kan man få den lagligt upplåst utan problem? Kostar det?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-07 14:43
Ursprungligen av ivar:

Ok nu är jag lite lat, står kanske i någon av de tidigare 27 sidorna.. men vad kostar iPhone i norge och kan man få den lagligt upplåst utan problem? Kostar det?

Du behöver inte bläddra igenom alla, använd "Sök i diskussion" och skriv Norge. Jag hittade det på under 10 sek.

Bevaka tråden