Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone olåst utomlands

Tråden skapades och har fått 1757 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2012-09-29 22:28
Ursprungligen av carpark:

Då slår jag vad om att detta är en tillfällig "glitch" i systemen som ganska omgående kommer att täppas till.

Ursprungligen av carpark:

damn har beställt AT&T modellen redan. Fick massa Apple rabatt och kontraktet betalt så det fick bli så. Den ska väl funka med 3G iaf? Plus om man kör "återställ" i iTunes så låses en AT&T telefon upp sägs det!

Jo, det är så många människor som säger så mycket. Testa får du väl se.

Hej!

Har någon av er koll på om jag kan gå in i en apple store i usa och köpa en iPhone 5 där, för att sen kunna använda den hemma i Sverige också?

Ursprungligen av MBagewitz:

Hej!

Har någon av er koll på om jag kan gå in i en apple store i usa och köpa en iPhone 5 där, för att sen kunna använda den hemma i Sverige också?

Ja, det går. Dock inte säkert att den är "framtidssäker" om någon av våra mobil-leverantörer skulle få för sig att börja använda LTE-banden ifråga.

Ursprungligen av PeeMaN:

Ja, det går. Dock inte säkert att den är "framtidssäker" om någon av våra mobil-leverantörer skulle få för sig att börja använda LTE-banden ifråga.

För jag ska till usa snart och hade tänkt köpa hem en olåst då! Hoppas det funkar att göra det.

Ursprungligen av MBagewitz:

För jag ska till usa snart och hade tänkt köpa hem en olåst då! Hoppas det funkar att göra det.

Du behöver inte hoppas längre. Det går.

Alla som vill köpa en låst iphone i usa. Ta en titt på unlock fusion. Det är en tjänst man kan
köpa på ebay. Funkar hur bra som helst.
Låser upp samtliga telefoner/operatörer. Kostnad mellan 5-10$

/e

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-07 17:43

Har du testat? Oftast är det bluff....

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-08 22:56

@everlast der är bluff. Vad gäller olåsta telefoner så ska de vara det om du betalar fullt pris.

Jag råkade ut för en liten tråkig sak, jag hade en iPhone 4s som var olåst och fick den utbytt i Apple Store Orlando, FL pga. spräckt display.
Den skulle vara olåst och allt så frid och fröjd.

Så sålde jag den nu pga. en ny inköpt iphone 5.
Då ringer köparen och säger att den är låst till Tele2.

Ringde Tele2 och dom kunde inte hitta mitt nya IMEI nr i deras databas men mitt gamla IMEInr på den som jag bytte in hade blivit registrerat.

Ringde upp Apple som berättade att deras utbytestelefoner i USA blir låst till den operatören man först sätter in i telefon.
DVS hade jag satt in ett Telia hade den varit låst till det enligt dom.

Ringde åter igen upp Tele2 och dom skall låsa upp mitt gamla IMEInr och då skall tydligen mitt nya IMEInr bli upplåst med trots att det nya inte är låst.

En salig röra men har löst sig tillslut.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2013-03-16 01:56

Någon som har "ATT modellen" (upplåsta) och kan bekräfta att den funkar i Svea? Eller snarare i Danmark men misstänker det är samma.
Jobbar på Apple i cupertino och nu kan man ju köpa upplåsta telefoner på Apple store men det är bara ATT modellen. Ska köpa till en dansk vän som kommer på besök...

Ursprungligen av carpark:

Någon som har "ATT modellen" (upplåsta) och kan bekräfta att den funkar i Svea? Eller snarare i Danmark men misstänker det är samma.
Jobbar på Apple i cupertino och nu kan man ju köpa upplåsta telefoner på Apple store men det är bara ATT modellen. Ska köpa till en dansk vän som kommer på besök...

Antar att du menar femman.
Den har inte stöd för LTE-band som den modellen som säljs globalt har.
http://www.everymac.com/systems/apple/iphone/...

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2013-03-16 05:18

Ok cool tack! Men 3G funkar iaf?

  • Medlem
  • 2013-10-10 08:42

Hur är det med sales tax i new york? Läggs ev skatt på när man köper från exempel fifth avenue?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-10-10 08:43

Det läggs på skatt på priset i alla butiker i USA. Och skatten (VAT) är olika beroende på vilken sorts varor det gäller.

Ursprungligen av Swift:

Hur är det med sales tax i new york? Läggs ev skatt på när man köper från exempel fifth avenue?

Ja. Vet inte hur det är med möjligheten att få tillbaka momsen på flygplatsen.

Ursprungligen av Swift:

...Läggs ev skatt på...

8,875% i New York City, enligt Wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sales_taxes_in_t...

Dock finns vissa undantag, t.ex på kläder och skor.

Bevaka tråden