Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G - Finally unlocked! Såhär låser du upp den idag!

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-10-07 20:07

puffy66: dina inlägg promotar en viss annons på Tradera och du sågar Rebelsim. Jag misstänker att det är du som ligger bakom annonsen på Tradera. Rätta mig om jag har fel, men det är mitt intryck i alla fall.

Ursprungligen av bbus:

puffy66: dina inlägg promotar en viss annons på Tradera och du sågar Rebelsim. Jag misstänker att det är du som ligger bakom annonsen på Tradera. Rätta mig om jag har fel, men det är mitt intryck i alla fall.

Hej!
varför skulle jag promota till en säljare jag inte känner?
Är bara så fruktansvärt less på alla som säljer dessa kort och de inte ens fungerar men just denna säljare har verkligen fungerande kort.
Jag är endast en sjyst kille som vill att folk inte ska bli lurade att köpa kort som inte fungerar.
Rebelsim så måste man klippa i sitt kort och den fungerade inte för mig + några polare. Blev tvungen att skaffa mig ett nuyy sim då jag hade klippt min...

Men med kort som denna säljare säljer så behöver man inte klippa sitt sim.

Om du hade köpt ngt som du är nöjd med hade inte du då försökt hjälpa folk att köpa rätt sak istälet för att de ska lägga ned sina pengar på en som säljer värdelösa kort?

Förlåt mig för att jag bryr mig....

jag köpte via mrgizmo - var lite nervöst när man klippte i sitt sim-kort - för att få det att få plats. men nu fungerar det helt ok. jag får dock inte 3G att fungera på Tele2...

  • Medlem
  • 2008-10-08 09:22
Ursprungligen av el gringo:

jag köpte via mrgizmo - var lite nervöst när man klippte i sitt sim-kort - för att få det att få plats. men nu fungerar det helt ok. jag får dock inte 3G att fungera på Tele2...

Men om 3G inte funkar så förstår jag inte hur du kan säga "men nu fungerar det helt ok"?

Fungerande 3G är enligt min mening en hyggligt vital del av en iPhone 3G

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 19:49

Köpte Turbosimkortet idag och det har fungerat super duper hela dagen. Har dock ett problem med att få 3G täckning. Vet inte hur man får det trots att jag har 3G aktiverat i telefonen och har internet.tele2.se som APN. Någon som kan hjälpa mig??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 19:49

Ett tips till er som inte får telefonen att synca med itunes när ni har simkortadapter i plus erat vanliga sim i. Aktivera Airplae Mode så löser det problemet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-08 19:53

Eller glöm det jag skrev innan det funka inte så bra hehe

  • Medlem
  • 2008-10-09 17:27

Så bra att vi inte är ovänner

Funkar 3G med det här kortet? Flera här i tråden verkar ju ha problem med det.

jag laddade hem bossprefs från cydia och aktiverade 3g via iphonen samt på bosspreffs och då fungerar min 3g mycket bra.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-10-10 16:23

Okej, vilket fakechip använder du då?

Jag använder det nya i smartphone. Den man inte behöver klippa sitt simkort.

Jag vet inte om det är OK att prata om egna produkter? Åtminstone skall jag inte försöka dölja vem jag är! En moderator får väl säga till mig, så skall jag vara tyst, om det inte är OK!

Det är jag som står för RebelSim distributionen i Sverige, och det finns väldigt många nöjda kunder.
Jag skall inte försöka dölja att kortet inte är perfekt, det är inga kort på marknaden! Det finns ett fåtal användare som har problem med att 3G täckningen är lite svajig i Tele2s nät, men annars är det inga problem.

Det som är smart med Rebelkortet, är att du kan uppgradera det, när Rebel uppdaterar ny firmware. Du är alltså inte tvungen köpa ett nytt kort, för att få löst de buggar som finns.
Om Apple gör en uppdatering som stänger hålet, dessa simkort använder idag, så finns det alltså en bra chans att du gratis kan uppgradera ditt RebelSim, så att det fungerar på nytt.
RebelSim fungerar även med i stort sett alla andra telefoner på marknaden, som t.ex. Nokia och HTC (fast vem vill ha sånt skit, när man har en Iphone )

IphoneInfo har gjort en bra test av RebelSim kortet, som ni kan hitta här: LÃ¥s upp iPhone 3G med RebelSIM | iPhoneinfo.se

I webbutiken hos FreeMyPhone, kan ni köpa RebelSim med 8 dagars returrätt, så om inte kortet fungerar som du hade förväntat, så får du pengarna tillbaka!
RebelSimCard - FreeMyPhone - Unlock Iphone 3G - Upplåsning av Iphone 3G - Iphone 3G utan operatörslås - Så enkelt är det!

Vilket upplåsningskort använder du?

Det låter lite som om att det är problem i nätet, om det inte fungerar med varken Telia eller Tele2 (det är jo samma nät!)...

Fråga till Lindhardsen:
Jag använde rebelsim från början men alla samtal avbröts mest hela tiden.
Skaffade därför i smartsim som har fungerat hur bra som helst och aldrig tappat ett samtal (nu ljög jag, tappade ett samtal men det var batteriet som tog slut)

Sen att man kan uppgradera rebelsim kanske är bra men innan apple har släppt ut ngt program som blockar dessa fake sim så finns väl redan en lösning på hur man låser upp telefonen gratis utan dessa fakesim...
Man kanske ska ha det i åtanke eller vad säger du?

Ursprungligen av puffy66:

Fråga till Lindhardsen:
Jag använde rebelsim från början men alla samtal avbröts mest hela tiden.
Skaffade därför i smartsim som har fungerat hur bra som helst och aldrig tappat ett samtal (nu ljög jag, tappade ett samtal men det var batteriet som tog slut)

Sen att man kan uppgradera rebelsim kanske är bra men innan apple har släppt ut ngt program som blockar dessa fake sim så finns väl redan en lösning på hur man låser upp telefonen gratis utan dessa fakesim...
Man kanske ska ha det i åtanke eller vad säger du?

Hej Puffy!

Du får ursäkta mitt långsamma svar, hade helt missat din fråga O:-)

Ja, detta med tappade samtal verkar ha varit en "bug" i en gammal version av rebel firmwaren. I alla fall inget som mina kunder har klagat på.
Hade du haft en programmerare, så hade du enklet kunnat uppgrdera firmwaren, och då hade du inte behövt lägga pengar på Smartsim ... Men annars du rätt: Förhoppningsvis så komemr det jo en mjukvara upplåsning. Fast ingen vet jo om det dröjar en vecka en månad eller ett år!

hej!
Jo klart det kan ta tid att få den upplåst mjukvarumässigt. Hoppas det sker snart iaf hehe.
Om jag hade haft en uppgraderare så hade jag varit fattigare då första kortet gick på 120kr och den andra på 245kr.
ca 400kr inkl frakt allt som allt.

Vad kostar en dosa som uppgraderar + ett kort från dig?
är det inte 500kr? eller har jag fel?

Puffy, vart finns du någonstans? Det skulle vara skitkul att få se din Iphone "in action"...

Jo, du har fel, ett komplett paket med Simkort, Klippare och Programmerare kostar 450 inklusive frakt. Då får du tillgång till alla firmware uppgraderingar, och behöver alltså inte att köpa ännu ett nytt kort, om Apple blokerar för ditt nuvarande kort i nästa Iphone firmware

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-15 02:09

Jag kör på turbosim och det har fungerat jättebra. Det ända jag har problem med är ju att jag inte får något 3G nät på Tele2. Måste surfa med GPRS. Fick det att fungera då telefonen hoppade mellan Telia och Tele2. Nu har den dock stannat hos tele2 och jag har bra täckning dock så händer det inget när jag trycker på "Enable 3G".

Någon som har samma problem?

  • Medlem
  • 2008-11-26 18:36
Ursprungligen av crayzee:

Jag kör på turbosim och det har fungerat jättebra. Det ända jag har problem med är ju att jag inte får något 3G nät på Tele2. Måste surfa med GPRS. Fick det att fungera då telefonen hoppade mellan Telia och Tele2. Nu har den dock stannat hos tele2 och jag har bra täckning dock så händer det inget när jag trycker på "Enable 3G".

Någon som har samma problem?

Har exakt samma problem med tele2 och Rebelsim: tvär dött med 3G 97% av tiden. I början hittade luren 3G nästan jämt.

Kan vi konstatera att Rebelsim (för närvarande) inte klarar Tele2/3G?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-11-26 22:26

skulle tro det, mitt slutade funka helt efter 3 veckor... suger som fan.. kan fortfarande ringa, men 3g:n e borta..

  • Medlem
  • 2008-10-22 20:41

Nu har jag kört Rebelsim i nästan två veckor och det har funkat felfritt hela tiden. Inga problem med tappade samtal etc.

Jag har ingen erfarenhet av andra kort så jag kan inte jämföra, men jag är nöjd.

Unlocka min Iphone 3G idag och använder tele2 3G fungerar hur bra som helst hitentills.
Dock så undrar jag en sak, jag köpte ismartphone fake-simet.
Och där det står vilken operatör man använder så står det nästan hela tiden telia, ibland har det stått comviq.
Är detta något att oroa sig för? vill ju inte få massa extra kostnader om den hoppar över och använder telias nätverk (om den nu ens gör det)

//Patrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-06 17:18
Ursprungligen av Patrik.L:

Unlocka min Iphone 3G idag och använder tele2 3G fungerar hur bra som helst hitentills.
Dock så undrar jag en sak, jag köpte ismartphone fake-simet.
Och där det står vilken operatör man använder så står det nästan hela tiden telia, ibland har det stått comviq.
Är detta något att oroa sig för? vill ju inte få massa extra kostnader om den hoppar över och använder telias nätverk (om den nu ens gör det)

//Patrik

Så gör det för många. Inkl mig. Det är inget att oroa sig för.

Tack!!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-05 01:41

Det var ju lättare sagt en gjort att få ner rebelsim nocut kortet iaf i min telefon, har säkert försökt 50 gånger nu med och utan tejp,, hur jag än försöker så är det en jä..la mm kvar som gör att den inte går ner, ger upp.. Går till TRE i morgon och cashar loss mitt abb och skiter i detta..

Bara för att jag gjorde inlägget så funkar det helt plötsligt.. i en minut sedan glappar det, som sagt så får jag det inte att gå ner hela vägen, funkar just nu...

Min polare funderar på att köpa en låst till telia Iphone 3G, Ska den funka utan problem om man köper ett rebelsim kort och sedan stoppar in sitt kontant kort ? alltså köpa program i Appstore Itunes allt de där ska det funka utan problem ?

från och med nyår så kommer man inte behöva detta:

Dev-Team Blog

fast det gäller telefoner med "2.11.07 baseband or earlier"

jag har kört på turbosim cirka 6 månader och det fungerar helt ok.

Jag må vara trög men jag förstår inte riktigt hur det här går till.
Kan det hända något om man jailbreakar sin iPhone?, Kan man uppdatera iPhonen ändå?

Ursprungligen av temtem:

Jag må vara trög men jag förstår inte riktigt hur det här går till.
Kan det hända något om man jailbreakar sin iPhone?, Kan man uppdatera iPhonen ändå?

Starta gärna en ny tråd: "Risker och fördelar med jailbreak"
Den här handlar om fake-sim.

Bevaka tråden