Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-09 15:35

En ny version av Macbook Pro kommer inte skapa någon större uppståndelse i världen om man jämför med vad iPad kommer. MBP är det bara de mest inbitna som känner till att det ska komma en uppgradering till.

Apple store har inte varit nere än och klockan är närmare fem.
Hoppas på nästa tisdag....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-03-09 18:33
Ursprungligen av wilhelmhaak:

Apple store har inte varit nere än och klockan är närmare fem.
Hoppas på nästa tisdag....

Fast vissa gånger har Applestore gått ner vid 23 tiden på kvällen, så än finns det hopp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 19:32
Ursprungligen av smurf:

Fast vissa gånger har Applestore gått ner vid 23 tiden på kvällen, så än finns det hopp.

Hopp! Jag minns när jag fortfarande hade hopp. Naivt satt jag och väntade som ett barn den 23/12...

  • Medlem
  • 2010-03-09 18:18

Det här börjar ju bli löjligt. Både jag och min flickvän sitter och väntar på att köpa varsin MBP. Börjar ångra att jag inte köpte en för en och en halv månad sen då jag bestämde mig...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-09 20:49
Ursprungligen av apu:

Det här börjar ju bli löjligt. Både jag och min flickvän sitter och väntar på att köpa varsin MBP. Börjar ångra att jag inte köpte en för en och en halv månad sen då jag bestämde mig...

Jag bestämde mig i december, och hamnade på macrumors köpguide som rekomenderade att vänta...

Nu tänker jag fan vänta till det bittra slutet. Inga mer Core 2 Duo för mig.

Har en tanke om varför man väntar med att släppa nya macbook pro.
Det var ju ett tag sedan macbook Air uppgraderades och samma sak med macbook pro.
Så det är inte helt otänkbart att nya versioner av båda modellerna släpps samtidigt.
ipad är ju inget alternativ till macbook pro medans macbook air kanske är.
Kan det vara därför som man väntar med lanseringen.
Man vill alltså släppa Air och Pro samtidigt och eftersom Air är ett alternativ till ipad så väntar man tills det att ipad vågen lagt sig.
Tankar om det.....

Ja, det verkar mer vara en release relaterad till refreshen av Mac Pro- något som vi är många som också väntar på.

The Register skriver lite om det. Det handlar då om 6 kärniga Gulftown (12 trådar), som Intel kallar Core i7-980X Extreme Edition.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-10 22:11

Heh, 9to5mac sa aldrig att det gällde MBP till att börja med, men alla - i stor törst efter minsta MBP-rykte - tog för givet att i7 hade att göra med MBP...

Ursprungligen av Adrian B:

Heh, 9to5mac sa aldrig att det gällde MBP till att börja med, men alla - i stor törst efter minsta MBP-rykte - tog för givet att i7 hade att göra med MBP...

Hopp om livet!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-11 21:29

Ja, de twittrar om det nu:

Sorry about the MacBook Pro 'hoax'. We had got a few tips but didn't realize it was a concerted effort to make us look bad. We'll do better

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-11 21:34
Citat:

We are scheduled for a Friday morning release but with the amount of updates may be pushed to Tuesday.

Får verkligen hoppas fredag (imorrn) då!

Även om de nya kommer i morgon så får jag väl vänta i 2 månader innan jag får mitt ex...

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2010-03-12 12:14

App Store är nere! Kanske är för iPad förbokningarna men vem vet vad de slänger in mer? Man kan ju hoppas på en ny MBP!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 12:16
Ursprungligen av Yodafly:

App Store är nere! Kanske är för iPad förbokningarna men vem vet vad de slänger in mer? Man kan ju hoppas på en ny MBP!

Men det skumma är att den har väl ett senare releasdatum i Sverige. Det borde ju räcka med att den gick ned i USA…

Ursprungligen av Yodafly:

App Store är nere! Kanske är för iPad förbokningarna men vem vet vad de slänger in mer? Man kan ju hoppas på en ny MBP!

Ja, jag antar att det bara är inför att de börjar ta emot förhandsbeställningar av iPad idag. Jag startade en separat tråd om det (eftersom det troligen inte är MacBook Pro även om man kan hoppas): http://www.99.se/aktuella-rykten/276020-apple-store-nere-fredag-12-mars-2010-a.html

Nu var den uppe igen. Bara iPad verkar det som...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 14:31

äh ipad

ja bara ipad preorder..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-12 19:43

och på tidsag kommer säkert nya macpron med i7:a och MBP:n kommer vi aldrig se skymten av… "den säljer ju redan så bra…"

Eller va fan det är ju fredag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-15 14:25

Rean är ju pga att det är begagnade ("refurbished") datorer som lämnats tillbaks till Apple av olika anledningar. Så att de är billigare är inte konstigt!

Jag beställer en ny maxad MacBook Pro 15" så fort dom släpps!

Någon som är intresserad av en maxad MacBook Pro 17" 2.93GHz?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-13 10:10
Ursprungligen av Björnström:

Jag beställer en ny maxad MacBook Pro 15" så fort dom släpps!

Någon som är intresserad av en maxad MacBook Pro 17" 2.93GHz?

Vad vill du ha för 17"?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-13 12:23
Ursprungligen av Björnström:

Jag beställer en ny maxad MacBook Pro 15" så fort dom släpps! Någon som är intresserad av en maxad MacBook Pro 17" 2.93GHz?

Hej på dig. Får inte till att skicka PM till dig men du får gärna höra av dig till mig på ricard . hulteke snabela comhem . se

Ursprungligen av Björnström:

Jag beställer en ny maxad MacBook Pro 15" så fort dom släpps!

Någon som är intresserad av en maxad MacBook Pro 17" 2.93GHz?

Är det smidigare med 15 än 17 eller varför väljer du en 15 denna gång?:)

Ursprungligen av thekingofme:

Är det smidigare med 15 än 17 eller varför väljer du en 15 denna gång?:)

Låter superfånigt men jag har för dålig syn (med kontaktlinser) för 1920x1080 på 17" skärm. Får sjukt ont i huvudet om jag sitter och jobbar i några timmar.

Istället för att köra en köp/säljdiskussion här lägger jag ut en annons när den nya 15" har landat

Bevaka tråden