Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket datatrafik förbrukar ni?

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Goflorp:

Kört som en dåre med surfande sista månaden, kom upp i 255MB ....

Typ samma här.
Den enda gången jag var i närheten att nå gränsen var vid vinter-OS när jag tethrade en hel del SVT play via iPhonen till MacBooken.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-05-15 11:35

Ligger på ca 1,2 gb per månad och då är det enbart wifi hemma!

Mina 255 var det som stod på räkningen från Telia (Fri surf, men datamängden redovisas).
Hur mkt jag surfar Wifi vete sjutton, det blir nog en hel del...

har obegränsat fastpris hos telenor, får turbo 3g och surfar ca 150-200mb/dag.

Hur mycket mobildata äter era surfvanor på iPhonen?

Hej!

Lyckan log mot mig, och nu sitter jag här med en iPhone 2G sedan några dagar tillbaks. Vad bättre är, Glocalnet hade godheten att peta in fri surf (?) upp till 3 gb för sextio spänn i månaden på mitt abonnemang, så nu har jag på denna korta tid skaffat mig vanor som jag aldrig skulle haft möjlighet till innan. Till exempel det här med streamad radio, något som jag bara skrockat åt tidigare. Men nu! Jag tror inte jag kan leva utan det. Det strömmar på så bra, och det är lätt att byta mellan kanaler.

Sedan grep en klo av fruktan om mitt hjärta. Vad kan detta kosta i mobildata? 3 gig, det verkar ju vara oöverstigligt mycket (jag har två vänner med iphone, den ene klarar sig på 1gb, den andre på 2gb), men om man skaffar sig just extravaganta vanor, vad händer då? Genomsnittlig lyssning på väg till och från jobbet bör hamna på 20-30 timmar i månaden, då kör jag med den lägsta hastigheten som SR-appen erbjuder. Går det att fortsätta såhär? Eller är radiostreamande en kostnadsfälla?

Detta leder till trådens egentliga frågeställning.

Vad är det egentligen som slukar mest av ert internetanvändare på iPhonen? Streamar ni tv-program, bloggar eller kryssar igenom fotoalbum online? Vad gör ni mest - kontra, vad drar mest? Och så klart, vilka abonnemang kör ni med och vad får ni ut av dem? Hur mycket ÄR egentligen 3 gb?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2011-02-01 11:02

Googla på "mobile bandwidth calculator" så får du en massa webbsidor där du kan räkna ut detta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-01 11:02

För mig är det mest Spotify och enstaka program på SVT Play som drar trafik. Jag valde surfpaketet med 5 gig i månaden, då alternativet var 1 gig. Jag har aldrig kommit över 1,5 på en månad tror jag, och på sistone har det minskat till 7-800 meg. Anledningen till minskningen är att jag har köpt de skivor jag lyssnade mest på i Spotify, så jag har dem rippade i telefonen istället. Även om jag skulle klara mig på 1 gig i månaden gillar jag att ha marginal och inte behöva bekymra mig, så jag fortsätter på 5 gig.

Hur många timmar i månaden streamar du data ungefär, Vassius?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-09 08:42
Ursprungligen av Manglobe:

Hur många timmar i månaden streamar du data ungefär, Vassius?

Inte så många timmar. Beror på hur många ensamma kvällar och nätter jag har på jobbet. Nu när jag kör mest rippat blir det kanske 5-10 timmar spotify i månaden.

Inlägg #95-98 har flyttats hit från en annan tråd.

Sök gärna lite innan ni startar en ny tråd. Väldigt ofta så finns det redan en tråd med samma frågeställning.

/Mod

Jag snittar ca. 6,5GB i månaden ner och 1GB upp. Har Telenor och fri surf så det kan inte bli mycket bättre.

Bevaka tråden