Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om TomTom för iPhone

Tråden skapades och har fått 229 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-18 16:12
Ursprungligen av pmarriott:

Jag bytte igår från TomTom till Navigon på min 3GS och jag tycker att överlag är Navigon klart vassare.

Tja! Nu kör du visserligen 3GS, men hur upplever du start-tiderna för Navigon?

Jag bytte till TomTom eftersom jag tyckte att Nagivon startade så långsamt (typ 30-60 sekunder på min iPhone 3G) jämfört med 5-20 sekunder för TomTom. Jag tycker dock att Navigon var lite vassare; snabbare omräkning av rutter, bättre mottagning, osv. Så om dom förbättrat start-tiderna, är jag sugen på att byta tillbaka

Ursprungligen av desh:

Tja! Nu kör du visserligen 3GS, men hur upplever du start-tiderna för Navigon?

Jag bytte till TomTom eftersom jag tyckte att Nagivon startade så långsamt (typ 30-60 sekunder på min iPhone 3G) jämfört med 5-20 sekunder för TomTom. Jag tycker dock att Navigon var lite vassare; snabbare omräkning av rutter, bättre mottagning, osv. Så om dom förbättrat start-tiderna, är jag sugen på att byta tillbaka

Upplever att det är ungefär samma. Typ 15 sek.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-09-27 12:55

Någon som har en aning om ifall det är någon ny uppdatering på G från TomTom (inom överskådlig framtid)?

Ursprungligen av lensv:

Någon som har en aning om ifall det är någon ny uppdatering på G från TomTom (inom överskådlig framtid)?

Det tror jag inte någon vet i dagsläget. Skulle dock inte tro att det tar allt för lång tid.
Tidigare i år har ju 3 uppdateringar släppts:
1.3 var 14 mars
1.4 var 22 juni
1.4.1 senaste 1 juli
Med tanke på aktuella kartor mm. så vore det inte så dumt innan årsskiftet.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-10-14 09:26
Ursprungligen av adress@mac:

Det tror jag inte någon vet i dagsläget. Skulle dock inte tro att det tar allt för lång tid.
Tidigare i år har ju 3 uppdateringar släppts:
1.3 var 14 mars
1.4 var 22 juni
1.4.1 senaste 1 juli
Med tanke på aktuella kartor mm. så vore det inte så dumt innan årsskiftet.

Har just varit i kontakt med TomTom och enl. dem är en ny version på G... Troligtvis släpps den före jul.

Hej på er!

Ni som verkar vara bevandrade i tillbehörsdjungeln. Hur ska man tänka om bilhållare i allmänhet till iPhone 4? Jag är inte säker på att jag kommer att köra TomTom som navigator i min iPhone 4 men bilhållaren verkar vara väldigt vettig. Är det overkill att köpa den om man inte använder tomtoms navigering-utrustning utan i huvudsak är ute efter:
• billaddare,
• ngn handsfreelösning till bil.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-13 18:00

Bra att du fick den

Jag brydde mig aldrig om att beställa den, funkar bra med två pyttesmå genomskinliga möbeltassar för mig

Ursprungligen av zinned:

Bra att du fick den

Jag brydde mig aldrig om att beställa den, funkar bra med två pyttesmå genomskinliga möbeltassar för mig

Håller med. Ville närmast se om det funkade att få en adapter från Tomtom.:cool:

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-10-20 13:11

1.5 är ute nu...

Ursprungligen av lensv:

1.5 är ute nu...

439 MB är mycket - allt bort och nya in förstås. Hoppas det inte blir som 1.4 att alla favoriter och data försvinner? (det kom i och för sig en fix senare då)

TomTom Scandinavia har släppt en ny version idag - 1.6 - kan vara läge att uppdatera.
Ursprunglig storlek att ladda ner är 440 MB

Ursprungligen av adress@mac:

TomTom Scandinavia har släppt en ny version idag - 1.6 - kan vara läge att uppdatera.
Ursprunglig storlek att ladda ner är 440 MB

Har uppdaterat. Funkar bra - och med en del nya funktioner - tomtom share är perfekt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-12-20 20:28

Verkar mest vara kartuppdateringar annars... Inte att förringa dock! (samma sak för Europa och Thailand)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-07-28 09:07

En halvårsgammal tråd men...
Är det någon som vet om det är skillnad mellan Skandinavien och Western Europe versionerna? Ja, förutom kartan då.

Ursprungligen av kva:

En halvårsgammal tråd men...
Är det någon som vet om det är skillnad mellan Skandinavien och Western Europe versionerna? Ja, förutom kartan då.

Nej - ingen skillnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-21 02:39

lånar tråden lite;-) Undrar om tomtom-appen tar hänsyn till avstängda vägar när den beräknar rutten? Om ja, hur?

Ursprungligen av lelkes:

lånar tråden lite;-) Undrar om tomtom-appen tar hänsyn till avstängda vägar när den beräknar rutten? Om ja, hur?

Hur menar du? Permanent avstängda.....ja då finns/tar med i beräkningen. Tillfälligt - om någon anmält eller om man prenumererar på extratjänster för trafik mm. Alternativa rutter kan du ju dessutom alltid få av den.

Nån som har fått iOS 5 att fatta att den ska ladda när man stoppar i den i TomTomHållaren? Laddar inte trots den klacken man fick iom iPhone 4. kör med 4S. Men sen iOS 5 så laddar det inte...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-12-22 07:49
Ursprungligen av KillwithSkill:

Nån som har fått iOS 5 att fatta att den ska ladda när man stoppar i den i TomTomHållaren? Laddar inte trots den klacken man fick iom iPhone 4. kör med 4S. Men sen iOS 5 så laddar det inte...

Jag har en 4S och hade laddningsproblemet när jag fick den telefonen men då hade jag heller ingen riktig plastbit från TomTom ditklistrad utan en egen hemmagjord variant. Jag kontaktade TomTom och de skickade en till mig, sedan dess fungerar laddningen.

Du kanske ska be om en ny eller omplacera den du har? Testa.

Ursprungligen av KillwithSkill:

Nån som har fått iOS 5 att fatta att den ska ladda när man stoppar i den i TomTomHållaren? Laddar inte trots den klacken man fick iom iPhone 4. kör med 4S. Men sen iOS 5 så laddar det inte...

Hade samma problem tills jag la in några lager eltejp mellan klacken och telefonen.

Bevaka tråden