Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone X - Allt om

Tråden skapades och har fått 338 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-11-15 17:41
Ursprungligen av BlackSmp:

BTW: Har du Iphone X? Vilket byggnummer har din 11.2 Beta 3. Jag får nämligen inga uppdateringar sedan 3/11 och det stod uttryckligen i uppdateringsmailet att det skulle vara så.

iPhone X ja. 11.2 (15C5107a) så ja, beta 3. Uppdaterade igår eller i förrgår.

Ursprungligen av CEk:

iPhone X ja. 11.2 (15C5107a) så ja, beta 3. Uppdaterade igår eller i förrgår.

tack, jag sitter fast på 15C5097d. Då ska jag gräva lite mer

Ursprungligen av andas:

Är det någon som lagt en order de sista dagarna och fått ett approximativt leveransbesked? På Apples hemsida står det 3-4 veckor, är det samma besked som man får när efter man lagt ordern? Jag ska iofs beställa via telia, är det någon som vet om det är längre leveranstider via operatörerna?

Idag ändrades till 2-3 veckor

  • Medlem
  • 2017-11-15 21:54
Ursprungligen av BlackSmp:

tack, jag sitter fast på 15C5097d. Då ska jag gräva lite mer

Använder du eller har testat "Assistive touch" den flytande verktygslådan?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-11-15 22:39

Hur kallt måste det vara för att skärmen ska börja bli konstig? Vi har hittils haft -5 som kallast, var ute då hela morgonen och flytta saker mellan garaget och förrådet, använde telefon flitigt, dvs den blev ordentligt ’’nedkyld’’, har inte märkt av något speciellt, fungerar som den ska..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-16 11:00
Ursprungligen av Hoya:

Hur kallt måste det vara för att skärmen ska börja bli konstig? Vi har hittils haft -5 som kallast, var ute då hela morgonen och flytta saker mellan garaget och förrådet, använde telefon flitigt, dvs den blev ordentligt ’’nedkyld’’, har inte märkt av något speciellt, fungerar som den ska..

I Malmö har vi 5-6 plusgrader, upplever problemet ordentligt med min iPhone X.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-11-16 19:45
Ursprungligen av Med känsla:

Idag ändrades till 2-3 veckor

Beställde för två dagar sedan. Jag hoppas bara den dyker upp innan jag far till fjällen i jul.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-11-18 10:32
Ursprungligen av Hoya:

Hur kallt måste det vara för att skärmen ska börja bli konstig? Vi har hittils haft -5 som kallast, var ute då hela morgonen och flytta saker mellan garaget och förrådet, använde telefon flitigt, dvs den blev ordentligt ’’nedkyld’’, har inte märkt av något speciellt, fungerar som den ska..

Sen 11.2 Beta 3 har jag inte märkt av problemet längre, innan det hade jag det redan vid typ 4-5 plusgrader.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-11-18 15:46
Ursprungligen av CEk:

Sen 11.2 Beta 3 har jag inte märkt av problemet längre, innan det hade jag det redan vid typ 4-5 plusgrader.

https://www.99.se/forum/p/2327210

Ursprungligen av PaO:

Använder du eller har testat "Assistive touch" den flytande verktygslådan?

Har provat den men inte fastnat för den

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-19 08:27

Om det är någon annan som haft svårt att få tag på IKEA's laddare Rällen / Nordmärke kan jag meddela att jag pratade med deras kundtjänst igår som sa att det är "produktionsproblem" med dessa och att dom förväntas åter i lager januari 2018.

Har nån tips på annan trådlös laddare i billig prisklass?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-11-19 13:29
Ursprungligen av Basss:

Om det är någon annan som haft svårt att få tag på IKEA's laddare Rällen / Nordmärke kan jag meddela att jag pratade med deras kundtjänst igår som sa att det är "produktionsproblem" med dessa och att dom förväntas åter i lager januari 2018.

Har nån tips på annan trådlös laddare i billig prisklass?

Belkins -> https://www.inet.se/produkt/8301887/belkin-wi...

  • Medlem
  • 2017-11-20 10:02

Någon mer än jag som inte kan hämta appar med Face ID slutade bara att funka vet inte om det var efter uppdateringen 11.1.2 även fast jag har det aktiverat på inställningar??

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-11-20 10:48
Ursprungligen av Sake:

Någon mer än jag som inte kan hämta appar med Face ID slutade bara att funka vet inte om det var efter uppdateringen 11.1.2 även fast jag har det aktiverat på inställningar??

Det var så för mig redan i 11.1, jag gick in på FaceID under Inställningar och avaktivera och aktivera App Store igen.

  • Medlem
  • 2017-11-20 10:52
Ursprungligen av macki81:

Det var så för mig redan i 11.1, jag gick in på FaceID under Inställningar och avaktivera och aktivera App Store igen.

Har testat det men funkar inte

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-11-20 13:34

Startat om telefonen, ev med tvingad omstart?

  • Medlem
  • 2017-11-20 13:53
Ursprungligen av kenjon:

Startat om telefonen, ev med tvingad omstart?

Började funka från ingenstans nu igen

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-21 11:03

Tips!
Denna (Trådlös laddare) säljs nu för 149:- på Inets "pre-bf" om man är inloggad! Jag slog till på 2st på en gång
Tack för länken @zinned !

Ursprungligen av q1986:

Efter ett par timmar med iPhone X känner jag följande.

GILLAR
Formen är helt underbar. Kommer från en +modell och iPhone X känns så mycket mer premium och framförallt så är den mycket skönare att hålla i. Att skärmen går helt utan i kanterna är också helt fantastiskt.

Skärmen är wow. OLED is the shit helt enkelt.

Snabbheten på enheten är grym. Allt flyter på tycker jag.

Paniken över utebliven hemknapp försvann ganska snabbt. Det gick ganska snabbt att vänja sig med att "swipa upp" istället för att trycka på en knapp.

Högtalarna tycker jag är super. Riktigt bra ljud.

GILLAR EJ

Varför kan man inte själva bestämma att då man kollar på telefonen att den ska låsa upp den direkt istället för att vänta att den blir upplåst och sen behöva "swipa upp" för att komma in? Oerhört irriterande.

I meddelande-appen så tycker jag att tangentbordet kommer alldeles för högt upp på skärmen. Förstår inte varför de har så mycket dö-yta på botten.

FUNDERINGAR

FACE ID måste jag testa mer innan jag kan uttala mig. Ibland funkar det perfekt och ibland funkar den inte alls.

Står på Apple att deras tunna plånboksfodral till iPhone X tänder och släcker skärmen - precis som på iPad.
Har beställt ett och skall bli intressant att se.

Har haft min X sen release och då fanns det ju inte så mkt info om skydden så Köpte detta skärmskydd https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skarmskydd/ZAGGIP8GCPBK/zagg-skarmskydd-for-iphone-x-svart

Första var det problem med att fästa så det var bubblor vid kanterna som inte gick att få ut så fick den utbytt och nya satte sig fint utan bubblor så trodde allt var bra, men ju mer veckorna går så samlas det mer och mer damm vid sensorn och kameran där uppe vid notchen så antar att hålet vid högtalaren läcker in och märker att faceID och kameran inte funkar lite bra längre.. Och om man ser på recensioner nu så får typ alla det problemet. Att dom ens fortsätter sälja skiten

Har kvar kvitto men inte kartongen för trodde att det skulle vara bra när den satte sig fint först så kan nog inte lämna tillbaka igen även om det helt klart är deras produkt som inte funkar.

Så min fråga, Vilket skydd ska man skaffa? Ska man skaffa ett sånt som är utskärd från notchen eller vad kör ni med som funkar bra och funkar bra med skal (kör Apples silicon) ?
Tråkigt att dom inte testar skydden tillräckligt innan dom hastar ut det till försäljning. Aja.

Ursprungligen av lallare:

Har haft min X sen release och då fanns det ju inte så mkt info om skydden så Köpte detta skärmskydd https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skarmskydd/ZAGGIP8GCPBK/zagg-skarmskydd-for-iphone-x-svart

Första var det problem med att fästa så det var bubblor vid kanterna som inte gick att få ut så fick den utbytt och nya satte sig fint utan bubblor så trodde allt var bra, men ju mer veckorna går så samlas det mer och mer damm vid sensorn och kameran där uppe vid notchen så antar att hålet vid högtalaren läcker in och märker att faceID och kameran inte funkar lite bra längre.. Och om man ser på recensioner nu så får typ alla det problemet. Att dom ens fortsätter sälja skiten

Har kvar kvitto men inte kartongen för trodde att det skulle vara bra när den satte sig fint först så kan nog inte lämna tillbaka igen även om det helt klart är deras produkt som inte funkar.

Så min fråga, Vilket skydd ska man skaffa? Ska man skaffa ett sånt som är utskärd från notchen eller vad kör ni med som funkar bra och funkar bra med skal (kör Apples silicon) ?
Tråkigt att dom inte testar skydden tillräckligt innan dom hastar ut det till försäljning. Aja.

Om du har Apple Store nära dig så applicerar dom Belkins skärmskydd med en maskin så det blir perfekt passform.

Ursprungligen av lallare:

Har haft min X sen release och då fanns det ju inte så mkt info om skydden så Köpte detta skärmskydd https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skarmskydd/ZAGGIP8GCPBK/zagg-skarmskydd-for-iphone-x-svart

Första var det problem med att fästa så det var bubblor vid kanterna som inte gick att få ut så fick den utbytt och nya satte sig fint utan bubblor så trodde allt var bra, men ju mer veckorna går så samlas det mer och mer damm vid sensorn och kameran där uppe vid notchen så antar att hålet vid högtalaren läcker in och märker att faceID och kameran inte funkar lite bra längre.. Och om man ser på recensioner nu så får typ alla det problemet. Att dom ens fortsätter sälja skiten

Har kvar kvitto men inte kartongen för trodde att det skulle vara bra när den satte sig fint först så kan nog inte lämna tillbaka igen även om det helt klart är deras produkt som inte funkar.

Så min fråga, Vilket skydd ska man skaffa? Ska man skaffa ett sånt som är utskärd från notchen eller vad kör ni med som funkar bra och funkar bra med skal (kör Apples silicon) ?
Tråkigt att dom inte testar skydden tillräckligt innan dom hastar ut det till försäljning. Aja.

Jag använder ett liknande skärmskydd fast "no name" från Fyndiq så den kostar inte lika mycket och jag tycker att den fungerar utan samma problem som Du har samt för den här priset så kan man byta ganska ofta och testa olika varianter. Jag har haft både dyra och billiga skärmskydd och märker faktiskt inte nån skillnad mellan no name och brandade produkter:
https://fyndiq.se/product/10398166-iphone-x-s...

Här är en till variant som kanske kommer fungera ännu bättre för Dig:
https://fyndiq.se/product/10693899-iphone-x-h...

  • Medlem
  • 2017-11-29 12:44
Ursprungligen av lallare:

Har haft min X sen release och då fanns det ju inte så mkt info om skydden så Köpte detta skärmskydd https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skarmskydd/ZAGGIP8GCPBK/zagg-skarmskydd-for-iphone-x-svart

Första var det problem med att fästa så det var bubblor vid kanterna som inte gick att få ut så fick den utbytt och nya satte sig fint utan bubblor så trodde allt var bra, men ju mer veckorna går så samlas det mer och mer damm vid sensorn och kameran där uppe vid notchen så antar att hålet vid högtalaren läcker in och märker att faceID och kameran inte funkar lite bra längre.. Och om man ser på recensioner nu så får typ alla det problemet. Att dom ens fortsätter sälja skiten

Har kvar kvitto men inte kartongen för trodde att det skulle vara bra när den satte sig fint först så kan nog inte lämna tillbaka igen även om det helt klart är deras produkt som inte funkar.

Så min fråga, Vilket skydd ska man skaffa? Ska man skaffa ett sånt som är utskärd från notchen eller vad kör ni med som funkar bra och funkar bra med skal (kör Apples silicon) ?
Tråkigt att dom inte testar skydden tillräckligt innan dom hastar ut det till försäljning. Aja.

Har exakt samma skydd eller rättare sagt hade med exakt samma problem och gick till elgiganten dom nästan skrattade åt mig när jag kom och fråga om det sen sa dom att jag skulle kontakta tillverkaren jävla skit företag för att få en ny kunde inte få pengarna tbx iaf..

Ursprungligen av Mariusz:

Jag använder ett liknande skärmskydd fast "no name" från Fyndiq så den kostar inte lika mycket och jag tycker att den fungerar utan samma problem som Du har samt för den här priset så kan man byta ganska ofta och testa olika varianter. Jag har haft både dyra och billiga skärmskydd och märker faktiskt inte nån skillnad mellan no name och brandade produkter:
https://fyndiq.se/product/10398166-iphone-x-s...

Här är en till variant som kanske kommer fungera ännu bättre för Dig:
https://fyndiq.se/product/10693899-iphone-x-h...

Tack för tippset, vart skydd därifrån.. och som du sa om man inte blir nöjd så kostade det inte mycket och kan pröva nått annat

Ursprungligen av Sake:

Har exakt samma skydd eller rättare sagt hade med exakt samma problem och gick till elgiganten dom nästan skrattade åt mig när jag kom och fråga om det sen sa dom att jag skulle kontakta tillverkaren jävla skit företag för att få en ny kunde inte få pengarna tbx iaf..

Mm man tycker ju dom kan ta större ansvar för vad dom säljer. Men när fler får sina X och fler klagar så kommer dom säkert bara ta bort det från sortimentet.

Ett inlägg borttaget, läs våra trivselregler.

Marknadsföring och försäljning
Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-11-30 15:43
Ursprungligen av Sake:

Har exakt samma skydd eller rättare sagt hade med exakt samma problem och gick till elgiganten dom nästan skrattade åt mig när jag kom och fråga om det sen sa dom att jag skulle kontakta tillverkaren jävla skit företag för att få en ny kunde inte få pengarna tbx iaf..

Det är faktiskt så att det är Zagg själva som lämnar livstidsgaranti på glasen, så de har faktiskt rätt. Det du gör är att du reggar dig på Zaggs hemsida, gör en reklamation så skickar dom ett nytt till dig. Det du behöver betala är 30-40 spänn i frakt, men du kan göra det hur många gånger som helst.

Pokemon Go och iPhone X:
Vet inte om det är helt iPhone X relaterat eller inte, men det uppstod efter inköpet av iPhone X.
Förr kunde jag öppna Pokemon Go och låta mobilen ligga med programmet öppet, nu med iPhone X envisas istället skärmen att släckas efter några sekunder. Hur får jag bort det?

Ursprungligen av Chaosstar:

Pokemon Go och iPhone X:
Vet inte om det är helt iPhone X relaterat eller inte, men det uppstod efter inköpet av iPhone X.
Förr kunde jag öppna Pokemon Go och låta mobilen ligga med programmet öppet, nu med iPhone X envisas istället skärmen att släckas efter några sekunder. Hur får jag bort det?

iphone X har ett läge som ser om du tittar på telefonen, stäng av det så kanske det fungerar bättre.

Ursprungligen av Chaosstar:

Pokemon Go och iPhone X:
Vet inte om det är helt iPhone X relaterat eller inte, men det uppstod efter inköpet av iPhone X.
Förr kunde jag öppna Pokemon Go och låta mobilen ligga med programmet öppet, nu med iPhone X envisas istället skärmen att släckas efter några sekunder. Hur får jag bort det?

Ursprungligen av jimel:

iphone X har ett läge som ser om du tittar på telefonen, stäng av det så kanske det fungerar bättre.

Helt klart värt att prova

Inställningar - Face Id - Uppmärksamhetsfunktioner

"TrueDepth-kameran kontrollrerar uppmärksamhet från användaren innan skärmen tonas ned eller volymen sänks på notiserna"

Energisparande funktion

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-12-01 08:46
Ursprungligen av BlackSmp:

Helt klart värt att prova

Inställningar - Face Id - Uppmärksamhetsfunktioner

"TrueDepth-kameran kontrollrerar uppmärksamhet från användaren innan skärmen tonas ned eller volymen sänks på notiserna"

Energisparande funktion

Kan vara värt att testa, absolut.

Ursprungligen av Chaosstar:

Pokemon Go och iPhone X:
Vet inte om det är helt iPhone X relaterat eller inte, men det uppstod efter inköpet av iPhone X.
Förr kunde jag öppna Pokemon Go och låta mobilen ligga med programmet öppet, nu med iPhone X envisas istället skärmen att släckas efter några sekunder. Hur får jag bort det?

Kan också vara pga senaste app-uppdateringen. Jag har tills vidare stängt av autolåset i iOS.

För övrigt, igår gick jag upp till level 40

Bevaka tråden