Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-13 03:13
Ursprungligen av JGG:

Heter det exakt "Extended Preferences"? För jag hittar det inte under E

Det var tydligen grymt buggigt och togs bort. Vi får vänta och se om det kommer en ny version.
Jag har installerat om och vill ha tillbaka siffrorna.

---

Hittade ett annat program som gör samma sak.
Killen säger att det funkar om man installerar manuellt, men inte via Installer, så därför har han tagit bort det.

http://forums.ilounge.com/showpost.php?p=1201205&postcount=97

---

Installerade det, ändrade det jag ville och sen bytte jag helt enkelt tillbaka till vanliga Preferences, och inställningarna finns kvar. Fint som snus.

Senast redigerat 2008-02-13 03:37
Ursprungligen av Viktor B:

Är det någon som vet om det finns någon slags applikation för att spela piano på iphone. Det vore perfekt!! Någon som är bra på webbutveckling kanske kan slänga ihop en?

http://justanotheriphoneblog.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/iano.htm där har du det bästa piano-appet (:

KaRo

Viktor B: ang att spela på piano
http://www.widgetbox.com/widget/mini-piano = Här kan du spela på Widgetbox´s mini-piano från datorn. Trodde jag skulle kunna spela från min iPod Touch men det gick inte. Kanske du kan klura ut hur man ska göra ?

Ang piano så är det iAno som gäller, grymt bra. (:

Ursprungligen av RobbseBoy:

Jag laddade precis ner programmet "LocateMe" som fungerar som den nya funktionen i 1.1.3, dvs ger en ungefärlig position på google-maps med hjälp av triangulering av närastående radiomaster och det fungerar faktiskt klockrent!
Den har hittills alltid träffat rätt inom en radie på kanske 500m.

Mycket rekommenderad!!

/Robert

jag har något program som heter "Navizon" som fungerar på samma sätt men jag tror det finner en tackvare vilket Wifi man är på det märker jag för jag snår wifi av grannhuset och när jag använder programmet så visar den att jag är i det huset:D. det programmet är iaf ett tips oxå (använder verison 1.1.1).

när jag ändån skriver här så kan jag passa på att tipsa som programmet "Pedometer" som är en stegräknare som funkar mycket bra för mig, lite kul att veta hur många steg man går på en dag.:D

så har jag ett till tips.
Ett program som heter "Wallpaper" det är ett bra program om du är less på alla dina bakrundsbilder så går du in där så delar du ut in bakrund och kan hitta nån annan bakrund som du gillar mycke smidigt program!

Ursprungligen av ko_attack:

när jag ändån skriver här så kan jag passa på att tipsa som programmet "Pedometer" som är en stegräknare som funkar mycket bra för mig, lite kul att veta hur många steg man går på en dag.:D

Hittar inte Pedometer i installer men skulle gärna vilja ha den, va har du för source till den?

Ursprungligen av vincent1:

Hittar inte Pedometer i installer men skulle gärna vilja ha den, va har du för source till den?

jag hittade den i ibrickr men jag kommer inte ihåg vad sidan heter men det kommer nog nån annan i forumet på, kan inte kolla eftersom jag inte är vid min dator för tillfället.:(

"dum karta"

Jag och min fru skall flytta snart.

Det nya området har en del motionsslingor och en del annat "ute i skogen".
Om man ger iPhonen en bild på tiotusen x tiotusen pixel... kan man "åka" över bilden med fingrarna eller envisas den med att "fixa till" bilden så att den krymps till en översikt .

Om det inte funkar som jag tänkt, finns det ngt bra program som löser problemet?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-25 13:53
Ursprungligen av Goflorp:

Jag och min fru skall flytta snart.

Det nya området har en del motionsslingor och en del annat "ute i skogen".
Om man ger iPhonen en bild på tiotusen x tiotusen pixel... kan man "åka" över bilden med fingrarna eller envisas den med att "fixa till" bilden så att den krymps till en översikt .

Om det inte funkar som jag tänkt, finns det ngt bra program som löser problemet?

Om du lägger in den som vanlig bild så kan du ju zooma till minst "normal storlek" vilket innebär att ju större bild du lägger in, desto närmare kan du gå och svepa runt bilden. Tror inte att det finns några storleksbegränsningar, men jag vet inte.

  • Medlem
  • 2008-04-10 11:07

Midikeyboard

Något program för att använda telefonen som midikeyboard? Hade vart rätt fett

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-23 10:55

iPhone torrent client uppe och kör

Tja alla

Hittade Torrentula, en torrent client för iPhonen som jag installerat. Ganska sjyst att kunna tanka torrents direkt från telefonen. http://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=88431

Man fick fixa en symlink på 1.1.4 för att få den att hitta torrents som sparats ner. Nästa steg vore ju att få in färdigladdad film/musik i ipoden.

Vilka torrents ni sen tankar och varifrån är ju helt upp till er .....

/xW

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-04-28 18:42

jag använder MobileChat som finns i Installer

Converter, Massivt och snyggt konverteringsprogram
ToDoList2
NemusSync, Synka Google Calendar med iPhones kalender via WiFi
weDict Emulator för olika uppslagsverk
gpSPhone, GBA
Labyrinth, coolt brädspel
RealArtist, Kul program för att modifiera bilder

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-05-29 22:22

"gpSPhone, GBA"

Laggar som FAN!

Är det någon som vet hur man fixar StatusStyle med 1.1.4?

Aftonbladet har lagt ut sitt program nu i App Store, är väldgit besviken. Det är i princip bara en massa ikoner som länkar till olika hemsidor som Aftonbladet driver eller äger, man kan lika gärna ha ett bokmärke i Safari.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-22 09:50
Ursprungligen av Patrik D:

Aftonbladet har lagt ut sitt program nu i App Store, är väldgit besviken. Det är i princip bara en massa ikoner som länkar till olika hemsidor som Aftonbladet driver eller äger, man kan lika gärna ha ett bokmärke i Safari.

Låter ju helt värdelöst... tack för recensionen, då behöver jag inte ens prova det

Så här ser det ut, alla ikoner länkar till Safari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 10:05

Nu har Wordpress släppt sin app på App Store.

Ursprungligen av Patrik D:

Så här ser det ut, alla ikoner länkar till Safari.

Är hitta-appet också bara en länk till hitta.se?
Det hade jag tok-sett fram emot nämligen.
Hade varit så grymt skönt att slippa blajja in i Safari för att hitta folks telefonnummer/adresser eller vad man nu är ute efter, namnsdag kanske

Trist isf!

Ursprungligen av RockyMontana:

Är hitta-appet också bara en länk till hitta.se?
Det hade jag tok-sett fram emot nämligen.
Hade varit så grymt skönt att slippa blajja in i Safari för att hitta folks telefonnummer/adresser eller vad man nu är ute efter, namnsdag kanske

Trist isf!

Allt är länkar, men däremot kommer väl Hitta.se i ett eget program som jag har förstått det.

  • Oregistrerad
  • 2008-07-24 17:56

Remote är helt klart det mest underbara program jag sett. Att skaffa en fjärrkontroll är ju inget revolutionerande, vilket Apple insett. Däremot ett "remote itunes", som är en bättre beskrivning på vad Remote gör är ju helt undebart. Jag har aldrig varit så nöjd nu när man ligger i soffan o läser en bok och blir förbannad för man råkar komma till julmusik-albumet eller liknande, eller så man vill lyssna på en specifik låt och bara använder sökfunktionen, mumma!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-10 23:07

GTS World Racing verkar lite coolt när man ser filmen

MacRumors iPhone Blog: GTS World Racing Game for iPhone

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 17:41

Jag måste tipsa om Cube Runner! Man flyger ett skepp mellan kuber och får inte nudda något. Man kan ha sin egen musik igång samtidigt så det är som att glida runt i sin bil Bra för er utan körkort som vill ut och glida. Jag brukar ha på Bob Dylan - Hurricane. Tror det fortfarande är gratis.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-09 16:51
Ursprungligen av ko_attack:

när jag ändån skriver här så kan jag passa på att tipsa som programmet "Pedometer" som är en stegräknare som funkar mycket bra för mig, lite kul att veta hur många steg man går på en dag.:D

Detta kanske räknas som OT jag vet inte riktigt.
Pedometer kan inte köras i bakgrunden antar jag?! Hur värdefullt är programmet isåfall? Lite segt att ha mobilen låst hela dagen för man vill räkna steg :S

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 08:37

Finns det någon bra diktafon till iPhone? Jag vill gärna kunna få ut ljudet som mp3 eller annat format. Nån som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-14 10:55

Bra och bra vet jag inte men QuickVoice finns i appstore för en billig peng. Härom dagen ingick då också det program man kanske vill ha till sin mac- eller windows-burk. Det man spelat in flyttas över när man synkar sin iphone men jag är inte säker på att det blir mp3 direkt, ev måste man konvertera sina ljudfiler.

Så, lite omständigt men inte speciellt dyrt program (jag betalade 7 SEK för ett par veckor sedan).

-Jimmy

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 11:49

Jag vet inte om det är rätt att posta det här istället för att starta en ny tråd om "kommande apps".

brightkite.com kommer med sin geo-location social networking platform till iPhone så fort Apple Store släpper igenom den. Den kommer nog att kicka både Loopt och Whhrl i rumpan.

Kolla in videon här: Sneak Peek At Our iPhone App at Brightkite Blog

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-21 07:43
Ursprungligen av mauno:

Jag vet inte om det är rätt att posta det här istället för att starta en ny tråd om "kommande apps".

brightkite.com kommer med sin geo-location social networking platform till iPhone så fort Apple Store släpper igenom den. Den kommer nog att kicka både Loopt och Whhrl i rumpan.

Kolla in videon här: Sneak Peek At Our iPhone App at Brightkite Blog

Nu har den kommit!
http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=294178808&mt=8

Bevaka tråden