Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av joakimo:

Inte ett nytt spel men ett bra spel som fått sig en kul uppdatering.
Fieldrunners

Jag såg precis det, vilket var kul efter det inte hänt så mycket med spelet under en rätt lång tid (för att vara så pass populärt). Jag har precis köpt en extrabana som jag ska testa.

Halva priset på The Secret of Monkey Island fram till den 4e januari, dvs 28 kronor istället för 56 kronor.

Kan samtidigt passa på att avråda köp av Ridge Racer Accelerated. Så fort jag såg det köpte jag det men har ångrat mig hela vägen sedan dess. Ljudet är tunnt, man har lagt massor med energi och resurser på introt men motorljudet i spelet är tom tunnare än motorljudet i Cro-Mag Rally.

Ridge Raser kraschar dessutom ganska ofta och det går inte att stänga av bakgrundsmusiken. Tjugotvå spänn i sjön.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-02-15 17:24
Ursprungligen av joakimo:

Mycket charmigt och kul spel. Det höga betyget för spelet är väl berättigat.

Två småtips som jag först inte tyckte var så mycket bevänt med men som visat sig vara rätt användbara...

Pastefire: För att lätt föra över korta text och bildsnuttar från valfri dator till din iPhone. Den har push så det är fruktansvärt smidigt. Rekommenderas. Gratis så det kostar ingenting att prova.
Pastefire - Easy Copy/Paste to iPhone for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Pastebot: en clipboardmanager som också har en överföringsfunktion från dator till telefon men framförallt låter dig synka dina klipp från telefonen till datorn. Kostar 22:- så det är på gränsen men det är ganska smidigt när du behöver det
Exempelvis så får jag ibland SMS med informtion som ska ut på nätet (laguppställningar) och det är smidigt att enkelt föra över SMS:et till datorn för att sedan bara klippa in det på webben. (Och skälet till att jag inte gör allt på telefonen är att backenden till vårt webbhotell bara fungerar med... IE...;()
Pastebot ? Command Copy & Paste for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Ursprungligen av BlackSmp:

Pastebot: en clipboardmanager som också har en överföringsfunktion från dator till telefon men framförallt låter dig synka dina klipp från telefonen till datorn. Kostar 22:- så det är på gränsen men det är ganska smidigt när du behöver det

Otroligt smidigt program, kan varmt rekommenderas om man ofta vill flytta information mellan telefonen och datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-04 11:51

Skulle vilja få tips på "riktiga" spel i Appstore. Typ monkey island, beneath s a steek sky osv.

ska på långflight snart och vill ha ngt stort att jobba på som inte behöver vara uppkopplat. lista gärna allt ni vet.

Ursprungligen av martenj:

Skulle vilja få tips på "riktiga" spel i Appstore. Typ monkey island, beneath s a steek sky osv.

ska på långflight snart och vill ha ngt stort att jobba på som inte behöver vara uppkopplat. lista gärna allt ni vet.

Kan tipsa om dessa spel som har hjälpt mig i många stunder:
Grand Theft Auto
Modern Combat: Sandstorm
Red Alert

SimCity
Super Monkey Ball 2
Fieldrunners

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-04 13:02

F.A.S.T. flygsimulering

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-04 13:03

vad finns det för gamla äventyrsspel?
simon the sorcerer
monkey island
broken sword
beneath a steel sky

mer?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-20 00:27

P.g.a. vulkanutbrottet på Island släpper Lonely planet ett gäng av sina stadsguider gratis under begränsad tid. De kostar i vanliga fall 10-15USD.
Lonely Planet giving away free iPhone guides in honor of Eyjafjallajökull messing with Europe

Ursprungligen av joakimo:

P.g.a. vulkanutbrottet på Island släpper Lonely planet ett gäng av sina stadsguider gratis under begränsad tid. De kostar i vanliga fall 10-15USD.
Lonely Planet giving away free iPhone guides in honor of Eyjafjallajökull messing with Europe

Passa på att dra hem dessa ikväll, för om jag förstått det rätt så slutar dom vara gratis 01.00 svensk tid inatt.

Drog hem alla.

Apptipstråden!

Dela Appar som du gillar. Det är ingen omröstning utan TIPS på bra/roliga Appar. Hellre en eller några få med en kommentar än långa listor och återkom gärna med fler.

Jag börjar väl då:

DROPBOX - kanske dom flesta använder den redan men för er som inte har den så är den grymt bra. Förutom Appen i iPhone så installerar man programmet i sin Mac och/eller Pc så kan man dela sina filer automatiskt. Man kan också logga in på vilken dator som helst och komma åt filerna som är lagrade i DROPBOXen. MVG!

Shazam (Är lite osäker på stavningen). Fungerar som SonyEricssons Track-id tjänst.

Applikationen känner igen vilken låt som spelas i iPhonens mikrofon. Sen får man artist och låttitel visat på skärmen:) jättesmidigt!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-15 07:14
Ursprungligen av sahlback:

Dela Appar som du gillar. Det är ingen omröstning utan TIPS på bra/roliga Appar. Hellre en eller några få med en kommentar än långa listor och återkom gärna med fler.

Jag börjar väl då:

DROPBOX - kanske dom flesta använder den redan men för er som inte har den så är den grymt bra. Förutom Appen i iPhone så installerar man programmet i sin Mac och/eller Pc så kan man dela sina filer automatiskt. Man kan också logga in på vilken dator som helst och komma åt filerna som är lagrade i DROPBOXen. MVG!

Det finns typ hundra såna här trådar redan.

http://www.99.se/program-spel-foer-ipod-iphone/227261-tips-om-program-spel-till-iphone.html
http://www.99.se/program-spel-foer-ipod-iphone/246572-tips-pa-intressanta-program-i-app-store.html
http://www.99.se/program-spel-foer-ipod-iphone/267918-lista-dina-5-baesta-iphone-spel-fran-app-store.html

Ovanstående tre inlägg (#255-257) har flyttats hit från en annan tråd.

Känns lite onödligt att starta ännu en tråd när det redan finns flera likadana - som t.ex den här.

Sök innan ni startar nya trådar! Det är stor chans att ämnet varit uppe tidigare.

/Mod

finns de något smart program som kopplar upp sig mot tes hitta.se, eniro och hämtar hem information om de telefonnummer man har?
tex adress namn födelsedag mail om de finns, mm mm. Vore helt underbart..

Ett litet tipps på program: Birthdays är man usel på att koma ihåg födelsedagar så påminner den, man får dock lägga in födelsedagar i kontakter först...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 22:17
Ursprungligen av Utstrand:

finns de något smart program som kopplar upp sig mot tes hitta.se, eniro och hämtar hem information om de telefonnummer man har?
tex adress namn födelsedag mail om de finns, mm mm. Vore helt underbart..

Ett litet tipps på program: Birthdays är man usel på att koma ihåg födelsedagar så påminner den, man får dock lägga in födelsedagar i kontakter först...

Nej, inte utan att JBa

jBa? var de att trixa med telen. läste någon stans att man inte skulle göra de med upplåsta.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-21 22:28

Jailbreak ja.

Jag måste tipsa om ett lite udda men kul spel, om man gillar kortspel i alla fall. Det är Sword & Poker 2. Tänk er en RPG med väldigt tunn story som går ut på att man spelar en slags pokerpatiensliknande för att döda monster?

Det låter tokigt- och det är tokigt - men i alla fall för mig så hann de gå många timmar innan jag klarade det. Grafiken är B:ig, på ett nästan charmigt sätt, även om jag hellre föredrar de där ytterst välputsade spelen som Plantz vs. Zoombies till exempel.

Här skriver Touch Arcade om spelet: 'Sword & Poker 2' – Sequel to Original Poker RPG Hybrid Hits the App Store | Touch Arcade

Ursprungligen av sahlback;:

Dela Appar som du gillar. Det är ingen omröstning utan TIPS på bra/roliga Appar. Hellre en eller några få med en kommentar än långa listor och återkom gärna med fler.

Jag börjar väl då:

DROPBOX - kanske dom flesta använder den redan men för er som inte har den så är den grymt bra. Förutom Appen i iPhone så installerar man programmet i sin Mac och/eller Pc så kan man dela sina filer automatiskt. Man kan också logga in på vilken dator som helst och komma åt filerna som är lagrade i DROPBOXen. MVG!

Och då är nog även Droptext bra att ha. Läser, editerar och sparar textdokument till din dropbox

My Phone Desktop för att snabbt skicka bilder, länkar och text från din dator till ditt iOS4 device. Tryck bara cmd-c-c (eller cntrl-c-c) sá skickas den markerade texten till ditt device.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-11 09:24

Jag är sugen och veta vad alla ni tycker om Things? Jag tycker det verkar bra undrar om här använder det? Jag undrar också kan man klara sig med bara iPhone versionen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-11 16:18
Ursprungligen av liganen:

Jag är sugen och veta vad alla ni tycker om Things? Jag tycker det verkar bra undrar om här använder det? Jag undrar också kan man klara sig med bara iPhone versionen?

http://www.99.se/program-spel-foer-ipod-iphone/246625-app-store-omnifocus-things.html

  • Medlem
  • 2010-07-16 08:30

Nu finns Firefox Home äntligen i App Store.

Nytt linjeritarspel i rymden!

Hej!

Ville tipsa om mitt spel som nyligen släpptes i App Store som heter "Blockade - Interstellar Cargo Transport And Navigation", Blockade med andra ord. Spelet kostar ynkla 7kr!

Spelet är lite likt Harbor Master och handlar om att styra rymdskepp genom att rita linjer. Skeppen ska lastas på och sedan föras iväg från skärmen genom s.k. jump gates. Man får inte krocka och det kommer mer och mer skepp med tiden. Blockade tillför något nytt till genren och är mycket mer än en harbor master eller flight control klon med annorlunda grafik.

Spelet har fått mkt bra kritik runt om på nätet och gillar man line drawing games så blir man absolut inte besviken... Man blir nog inte besviken om man gillar sci-fi heller... Spelet är packat med grymma ljudeffekter och cool musik!

Å så får man rymma från snuten på några av banorna, vilket är ett super-bonus!

Stöd lokala utvecklare och kika på spelet! ;-P
http://onedaybeard.com/get-blockade

Läs eller lyssna på recensionen: Blockade - Interstellar Cargo Transport And Navigation iPhone Game Review - AppSpy

Finns mer info och fler recensioner här: Blockade - by One Day Beard

Bevaka tråden