Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Put Things Off
iTunes Store

Den enklaste att göra listan som jag har sett på iFån. Inget tjafs med att klassificera sin uppgifter. Skapa, skriva vad som ska göras, bestäm om det ska göras idag eller senare (tryck bara på en knapp)... Simpelt och det närmaste "gula lappar" som jag har sett på iPhone. Det är mer "gula lappar" än de "gula lappar appar" som jag sett

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Kan rekomendera GeoDefence

Endast sju pix, riktigt bra gjort och kul

Du är inte den första som gör det i den här tråden, fast priset är lägre nu, eller hur?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-18 00:20

Snood finns nu i App Store.
iTunes Store

Lite OT men jag tycker ålderratingen ibland har en förmåga att gå lite för långt i USA. Nedanstående klipp är från Snood...

Woa scary...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Lite OT men jag tycker ålderratingen ibland har en förmåga att gå lite för långt i USA. Nedanstående klipp är från Snood...

Woa scary...

Bättre det än att Apple bli stämda, håller med om att det är fånigt, men samtidigt så består USA av en massa moralister, det är väl därför dom har en massa förbehåll.

Ursprungligen av Patrik D:

Bättre det än att Apple bli stämda, håller med om att det är fånigt, men samtidigt så består USA av en massa moralister, det är väl därför dom har en massa förbehåll.

Jo, ungefär som instruktionerna till microvågsugnar som säger att man inte ska torka tex en pudel i dem ...bara för att någon tant var dum nog att göra det...

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-18 22:56
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jo, ungefär som instruktionerna till microvågsugnar som säger att man inte ska torka tex en pudel i dem ...bara för att någon tant var dum nog att göra det...

Likadant med red bull reklamen dom ahr en speaker som säger det i slutet av reklamen att man INTe får vingar av den utan bara blir lite piggare haha

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-22 20:45

Gangstar West Coast Hustle, ruskigt likt GTA.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-23 12:36

NetPhotos

Mitt första program blev precis tillgängligt för försäljning i iTunes, NetPhotos!

Det är ett program för att titta på iPhoto-bibliotek över wifi/3G/edge. Man behöver inte installerat något på macen för att använda det (vilket är stora skillnaden jämfört med liknande program). Så borde Photos-appen i iPhonen fungerat från början. Automatiskt upptäckt av iPhoto-bibliotek på lokala nätverket (mha Bonjour).

- View and interact with your photos without syncing your complete photo library to your iPhone or iPod touch
- No additional software needed on your Mac
- Email photos
- Copy photo to iPhone clipboard
- Save photos in iPhone photo library
- Browse photo libraries over the internet
- Automatic discovery of iPhoto libraries on your local network

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-23 22:15

- Air Mouse - Styra datormusen över WiFi. Riktigt bra om man kör HTPC eller liknande.
- Prisjakt - Never leave home without it!
- Skånetrafiken . Inte så intressant om du bor i Haparanda, men ändå ovärderligt för skåningar
-TV2 sporten - Norsk app som ger dig Live-score på många internationella matcher
- YR.no - Också norsk. Bästa väder appen.
- RK Free - Runkeeper. Grym
- Shazam - Om du undrar vad låten eller bandet heter....
- Free RSS
- Remote - Styr iTunes remotely
- iFishingLite - Roligt fiskespel som holder dig upptagen ngra minuter i taget.

Det är min favoritlista just nu.

Funkar AIr Mouse bra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-24 02:29
Ursprungligen av Patrik D:

Funkar AIr Mouse bra?

Jag var väldigt skeptisk till jag äntligen provade nu i helgen. Klarar mig inte utan detta underbara program. Du har full kontroll och slipper mus och tangentbord till datorn som jag har kopplad till tvn

Ursprungligen av 20hz:

Jag var väldigt skeptisk till jag äntligen provade nu i helgen. Klarar mig inte utan detta underbara program. Du har full kontroll och slipper mus och tangentbord till datorn som jag har kopplad till tvn

Men alltså jag förstår inte hur den styrs? Gyron?

Ursprungligen av Patrik D:

Men alltså jag förstår inte hur den styrs? Gyron?

Skärmen blir en touchpad och ett tangentbord.

Ursprungligen av Patrik D:

Men alltså jag förstår inte hur den styrs? Gyron?

Har inte skaffat den själv än men ska, behöver bara en Airport först. Jag skulle tro att det är en kombination av acceleratorn och att man i programvaran på något vis fördefinierar/kopplar samman hållpunkter på datorns skärm och iPhonens skärm - ungefär som man gör med ett ritbräde. Detta är dock bara en gissning.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-24 18:51
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Har inte skaffat den själv än men ska, behöver bara en Airport först. Jag skulle tro att det är en kombination av acceleratorn och att man i programvaran på något vis fördefinierar/kopplar samman hållpunkter på datorns skärm och iPhonens skärm - ungefär som man gör med ett ritbräde. Detta är dock bara en gissning.

Man kan använda airMouse med gyrot men enligt mig funkar det väldigt dåligt. Att använda den som en touch bräda funkar dock klockrent.

Ursprungligen av Exstaz:

Man kan använda airMouse med gyrot men enligt mig funkar det väldigt dåligt. Att använda den som en touch bräda funkar dock klockrent.

Så man kan alltså välja själv hur man ska styra den med andra ord? Som en fysisk mus eller som en touchplatta? Låter grymt isåfall.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Har inte skaffat den själv än men ska, behöver bara en Airport först. Jag skulle tro att det är en kombination av acceleratorn och att man i programvaran på något vis fördefinierar/kopplar samman hållpunkter på datorns skärm och iPhonens skärm - ungefär som man gör med ett ritbräde. Detta är dock bara en gissning.

Ett tips är att köpa det redan nu medan det fortfarande är på rea.

Ursprungligen av ztaafen:

Ett tips är att köpa det redan nu medan det fortfarande är på rea.

Fixat. Undrar vad den annars skulle kosta. Gjorde ju världens kap på program i samband med 40-års firandet av månlandningen, tror jag skrev om det här. Man fick programet SkyVoyager gratis under den 20/7. Efter att tidsfristen gått ut kostade programet strax över hundra spänn.

Sleep Cycle!
Fungerar perfekt när man ska stiga upp hur den lättaste sömnen på morgonen!
funkar bra för mig, men tror de beror lite från person till person!
Try it!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-25 23:18
Ursprungligen av Engalunda:

Sleep Cycle!
Fungerar perfekt när man ska stiga upp hur den lättaste sömnen på morgonen!
funkar bra för mig, men tror de beror lite från person till person!
Try it!

Känns som stor risk för att välta ner telefonen?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-08-26 10:48

Hej!
För typ ett halvår sedan hade jag en app som gjorde att jag kunde styra min dator(mac) från iphonen, jag såg alltså mitt skrivbord i iphonen någon som vet vad det heter och om det fortfarande finns i appstore?

Senast redigerat 2009-08-26 11:13
Ursprungligen av speer:

Hej!
För typ ett halvår sedan hade jag en app som gjorde att jag kunde styra min dator(mac) från iphonen, jag såg alltså mitt skrivbord i iphonen någon som vet vad det heter och om det fortfarande finns i appstore?
//Lasse

Sök på VNC så får du nog upp några alternativ.

Ursprungligen av speer:

Hej!
För typ ett halvår sedan hade jag en app som gjorde att jag kunde styra min dator(mac) från iphonen, jag såg alltså mitt skrivbord i iphonen någon som vet vad det heter och om det fortfarande finns i appstore?
//Lasse

Finns flera stycken, vissa är gratis andra kostar, sök på vnc i iTunes.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-08-26 11:13

VNC hette der ju!
Tackar tackar! tack för snabbt svar!

haha

Ursprungligen av zappee:

Känns som stor risk för att välta ner telefonen?

Jo risken finns ju faktiskt! men man får helt enkelt ligga lite längre ner i sängen!:cool:
Tror de sitter mycket i psyket att de där funkar också, ställer en alarmklocka vid sidan om för säkerhetensskull!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-26 23:07
Ursprungligen av Engalunda:

Jo risken finns ju faktiskt! men man får helt enkelt ligga lite längre ner i sängen!:cool:
Tror de sitter mycket i psyket att de där funkar också, ställer en alarmklocka vid sidan om för säkerhetensskull!

Får väl dra en test på helgen eller så, så man inte missar jobbet

Hur många här har insett att det vore förträffligt att kunna strömma filmer och diverse videoklipp från sin Mac eller PC till sin iPhone på ett smidigt och lätt sätt? Nu verkar lösningen finnas till hands och vad långt jag hunnit testa så fungerar det riktigt bra. Applikationen heter Air Video och kostar blott 22kr i dagsläget.

För lite mer information så finns det alltid tillverkarens hemsida: About Air Video

Kan även påpeka att det finns en gratis variant för att testa om det är rätt sak. Inget att förlora på det direkt!

Ursprungligen av Bluestreak:

Hur många här har insett att det vore förträffligt att kunna strömma filmer och diverse videoklipp från sin Mac eller PC till sin iPhone på ett smidigt och lätt sätt? Nu verkar lösningen finnas till hands och vad långt jag hunnit testa så fungerar det riktigt bra. Applikationen heter Air Video och kostar blott 22kr i dagsläget.

För lite mer information så finns det alltid tillverkarens hemsida: About Air Video

Kan även påpeka att det finns en gratis variant för att testa om det är rätt sak. Inget att förlora på det direkt!

Jag kommer att vänta med detta, eftersom jag tror att detta är en funktion som kommer att finnas via iTunes inom en snar framtid.

Bevaka tråden