Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Själv måste jag rekomendera sleep talk! Den fungerar kanon, höra sig själv vad man sysslar med på nätterna.. Har kört i 3 nätter nu och det finns ngt spännande varje gång
Nästan så man blir rädd för sig många gånger!

Några utvecklare verkar av någon anledning ha, tillfälligt, sänkt priserna över denna helg:

Developers drop prices on super popular App Store apps

En lista här, men det verkar gälla fler än så: Massive App Store Sale on Major iPhone/iPod Gaming Titles | Touch Arcade

Det blir Osmos för mig

Några spel finns inte på svenska App store: Sonic, Mirrors edge...

Senast redigerat 2010-10-01 10:17
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Några utvecklare verkar av någon anledning ha, tillfälligt, sänkt priserna över denna helg:

Det var visst en kampanj startad av Apple:

so I find it very interesting that Apple was the driving force behind the big game sale that started last night

Samt:

The sale was part of this promotion (itunes link) iTunes Store

Jag köpte några av spelen, men jag var förvånad över att vissa till synes normala spel inte fanns i den svenska butiken. Som t.ex. Risk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-10 17:59

Favoriten just nu är Game Dev Story. Så sjukligt beroendeframkallande.

http://www.appfeber.se/2010/10/game-dev-story-bye-bye-life-i-tre-dagar/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-20 18:08

Om du är det minsta intresserad av flygplan borde denna applikation vara av intresse för dig. Det går att se alla plan som är uppe i luften i Europa och även på vissa andra ställen i världen på en karta.
Genom att klicka på dem går det att se information om dem som exempelvis var de flyger i från och slutmålet för dem, fart på planet, vilken sorts flygplan det är och mycket mer. Nyligen lade det till en Augemnted Reaility funktion så det går att se flygplan som är i närheten via AR. Ser du ett flygplan på himlen kan du se exakt vart det är på väg.

Jag gillar denna app mycket och tycker det är värt att skaffa pro-versionen för 28:-.
För den snåle finns en gratisversion.

FlightRadar24 Pro for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-10 09:25

360 Panorama är väldigt kul o latcha med!:)
Beskärningar gör jag i programmet Photogen, vilket behövs efter en panorama bild!

Ursprungligen av Engalunda:

360 Panorama är väldigt kul o latcha med!:)
Beskärningar gör jag i programmet Photogen, vilket behövs efter en panorama bild!

[ATTACH="CONFIG"]29257[/ATTACH]

så sött med små färgglada telefonkiosker som tävlar om att komma fram först

Hej!

Jag och en kompis har byggt en app som hjälper dig att hålla koll på vilken vecka det är just nu. Aktuellt veckonummer visas direkt på ikonen och uppdateras automatiskt i bakgrunden. I appen kan man även räkna fram start- och slutdatum för en vecka samt vilken vecka ett visst datum ingår i. Appen heter Wkly, kostar 7 kr och ligger just nu med i New and Noteworthy i App Store.

Se Wkly - Yet another week app for your iPhone för mer information!

  • Medlem
  • Solna
  • 2011-05-18 19:51

Skapar en sida på facebook för att tipsa nya användare och även rutinerade rävar som de flesta av er, om vad som prissänks, uppdateras eller bara enkelt bommas när man tittar in i App Store.

Apptips till Apple iPad, iPhone & touch | Facebook

Har ingen vinning, varken ekonomiskt eller annan att uppdatera sidan. Därför, välkommen att titta in och inspireras. Tror du att sidan hjälper dig spara pengar eller hitta nya appar, gilla den så får du ny information automatiskt på din vägg.
Lägger in en till två inlägg per dygn. Lämplig mängd?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-19 11:19

Lite konstigt tycker jag det känns att man ska läsa texten först och sedan längst ner står det vad programmet heter. Jag skulle vilja ha namnet som en rubrik, jag kanske redan har programmet...
Ibland står inte ens namnet med, bara en länk till iTunes.

  • Medlem
  • Solna
  • 2011-05-19 12:20

Din poäng är god. Tar den till mig från nu.
Uppskattas.

anders

Ursprungligen av kenjon:

Lite konstigt tycker jag det känns att man ska läsa texten först och sedan längst ner står det vad programmet heter. Jag skulle vilja ha namnet som en rubrik, jag kanske redan har programmet...
Ibland står inte ens namnet med, bara en länk till iTunes.

Snokade igenom TUAW och hittade The Heist.

Bästa spelet på länge, älskar pusselspel! Lagom och behändigt till iPhone!

The Heist for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Köp & prova tycker jag!;)

Ursprungligen av Engalunda:

Snokade igenom TUAW och hittade The Heist.

Bästa spelet på länge, älskar pusselspel! Lagom och behändigt till iPhone!

The Heist for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Köp & prova tycker jag!;)

kom igår eller något, legat hemma förkyld å spelat som en galning idag. Jag förstår dock inte hur det där när man ska placera figurer fungerar!

Ursprungligen av PeeMaN:

kom igår eller något, legat hemma förkyld å spelat som en galning idag. Jag förstår dock inte hur det där när man ska placera figurer fungerar!

Om du har kört Sudoku eller vad det heter så är principen densamma!
Färg ska placeras i färgområden men själva symbolen får inte ligga i linje med samma symbol fast i en annan färg
Det lät konstigt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-05-27 11:40

Vet inte om det nämnts tidigare men här kommer The Creeps! for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store. Sjukt beroendeframkallande tower defense.

Enkelt, men ändå lite nyttigt är navigations apparna som pekar en mot närmaste Systemet, Max, Apotek, Clas Ohlson (som jag själv har utvecklat efter eget intresse).. lite enklare än eniro och sånt.

Trevlig helg!

/W

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-01 22:35
Ursprungligen av wursley:

Enkelt, men ändå lite nyttigt är navigations apparna som pekar en mot närmaste Systemet, Max, Apotek, Clas Ohlson (som jag själv har utvecklat efter eget intresse).. lite enklare än eniro och sånt.

Trevlig helg!

/W

Har du några länkar också?

Vill bara uppmärksamma er om att vi nu tryckt ut en ny version (v1.1) av Wkly i App Store. Vi har lyssnat på all feedback och bland annat byggt om kalenderintegrationen helt. Veckonummer på ikonen går att slå av och på. Appen är dessutom, tack vare underbara vänner, översatt till danska, finska och norska! BONUS: Skaka telefonen lite försiktigt för att slumpa fram nya bakgrundsbilder! Finns i App Store nu!

Wkly - Yet another week app for your iPhone

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-29 16:41

Någon som har koll på om det finns någon bra app, som "system info" där man kan frigöra minne? har letat och sökt, men inte hitta?
tack

Ursprungligen av themys:

Någon som har koll på om det finns någon bra app, som "system info" där man kan frigöra minne? har letat och sökt, men inte hitta?
tack

Varför? Du behöver inte frigöra minne, iOS är inte Android.

För att kolla användning m.m. se appen Core Monitor.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 16:57
Ursprungligen av themys:

Någon som har koll på om det finns någon bra app, som "system info" där man kan frigöra minne? har letat och sökt, men inte hitta?
tack

App Store - SYSTEM Manager for Memory, Processes, Battery & Network

Hur stänger du av (dödar) appar / frigör minne med den appen?

Som jag skrev i min förra post, man behöver inte bry sig om detta med iOS, operativsystemet sköter det åt en.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 17:02
Ursprungligen av keptang:

Hur stänger du av (dödar) appar / frigör minne med den appen?

Som jag skrev i min förra post, man behöver inte bry sig om detta med iOS, operativsystemet sköter det åt en.

Neh, det är förbjudet. Tipsade bara om en app där han kan titta lite, sen kan man ju stänga programmen manuellt.

Ursprungligen av zappee:

Neh, det är förbjudet. Tipsade bara om en app där han kan titta lite, sen kan man ju stänga programmen manuellt.

Yep, Core Monitor funkar också som jag tipsade om.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-01 12:19
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-07 21:49

Ny officiell app för Xbox Live.App Store - My Xbox LIVE

Bevaka tråden