Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ett grymt spel jag vill tipsa om är "Mixt", så otroligt snyggt gjort.

Tuaw - The unofficial Apple Weblog har tillsammans med AOL satt ihop en speciell Tuaw-app. Förutom att man får tillgång till nyheter som publiceras på nätsidan så har man även tillgång till ett omfattande bildarkiv med allt möjligt Mac. Programmet är gratis, läs mer här: The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

  • Medlem
  • 2009-09-04 09:32

Star Walk är otroligt snyggt och bra gjort! Håll upp iPhonen mot himlen och den visar exakt samma stjärnhimel som du ser, bara att zooma och klicka på info...

Modern Comba: Sandstorm finns till iPhone, dom har verkligen lyckats göra kontrollerna till spelet bra och orginella:
Modern Combat: Sandstorm Review for iPhone | Touch Arcade

Nu vore det trevligt med TV-out.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-09-06 13:19

C64 emulator nu i App Store.
iTunes Store - Manomio LLC

Ursprungligen av joakimo:

C64 emulator nu i App Store.
iTunes Store - Manomio LLC

Ska bli intressant att se vad folk tycker, jag vet knappt vad C64 är om jag ska vara helt ärlig

Angående geoDefence skrev jag tidigare:

Ursprungligen av Adrian B:

Jag köpte det för att jämföra, men jag håller inte med.

För det första tycker jag den otroligt välgjorda och detaljerade grafiken i Fieldrunners är underbar.

För det andra så gillar jag kreativiteten i att få bygga sina banor helt själv. Det är kul att fundera ut bästa strategin.

Jag verkar inte varit den ende som vill ha fria banor, nu finns geoDefence Swarm i App Store.

M.I.G är ett grymt spel för iPhone. Man spelar det tillsammans som ett riktigt lådspel.

Det är en översättning från det riktiga sällskapsspelet. Funkar skitbra för att fördriva tiden på en lång buss eller bilresa. Jävligt gött interface också med tärningar man skakar och kort man vänder.

HEMSIDA
http://www.playmig.com/app/

LADDA NER
iTunes Store

Ursprungligen av Adrian B:

Angående geoDefence skrev jag tidigare:

Jag verkar inte varit den ende som vill ha fria banor, nu finns geoDefence Swarm i App Store.

Jag testar Swarm nu och jag kan iaf hålla med om att det är annorlunda men inte att man "bygger" banorna. Snarare handlar det om att till viss del styra fiendens väg över ett spelbräde som man kan besätta med sina torn, om än bara på vissa platser.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag testar Swarm nu och jag kan iaf hålla med om att det är annorlunda men inte att man "bygger" banorna. Snarare handlar det om att till viss del styra fiendens väg över ett spelbräde som man kan besätta med sina torn, om än bara på vissa platser.

Ah, ja, det kanske var olyckligt formulerat av mig, jag tänkte mest på att man själv kan styra ("bygga") den väg som figurerna går beroende på hur man sätter ut sina torn, precis som i Fieldrunners.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-27 12:55

Finns det inte något Supermario spel? Eller det där gokart-spelet på nintendo64, vad det nu hette?

RunKeeper Pro!

Köpte det idag och var riktigt nöjd!
Statistiken över löpningen stämmer väldigt bra och man kan ladda upp träningen direkt till nätet.
Ett plus också att den innehåller GPS, perfekt när man har sprungit vilse i skogen och sedan ska kolla var någonstanns man var!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-29 10:44

iCam är helt suveränt för mej. Kräver ett program (och en kamera) på en Mac (eller Windows), sedan streamas bilden till iPhone. Stöder Push vid rörelsedetektering!
iTunes Store

EyeTV är här nu. Kostar 38 pix och tydligen ska man kunna strömma live tv mellan datorn och sin iPhone/iPod Touch, dock säger systemkraven att det måste vara en Intel-Mac.

FIFA 10 finns nu. Dock var det en besvikelse. Inramning etc var bra. Men spelet var riktigt riktigt dåligt. Där är RealFootball 10 och X2Football grymt mycket bättre.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

FIFA 10 finns nu. Dock var det en besvikelse. Inramning etc var bra. Men spelet var riktigt riktigt dåligt. Där är RealFootball 10 och X2Football grymt mycket bättre.

Altså Iphonen är ju inte optimal som portabel konsol. Den är för liten för att håla i händerna och styra med tummarna... eller inte för liten men för tunn. Har testat ett par spel och det har fungerat sådär. FIFA10 var fan svårast hittils. Får skitont i lillfingrarna för de har inget att "hålla i".

Ursprungligen av PeeMaN:

Altså Iphonen är ju inte optimal som portabel konsol. Den är för liten för att håla i händerna och styra med tummarna... eller inte för liten men för tunn. Har testat ett par spel och det har fungerat sådär. FIFA10 var fan svårast hittils. Får skitont i lillfingrarna för de har inget att "hålla i".

Sant. Men i X2 Football och Real Football fungerar kontrollerna sjukt bra. Sedan tyckte jag FIFA 10 såg rätt så fult ut jämnfört mot sina konkurrenter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-06 10:12
Ursprungligen av Bluestreak:

Hur många här har insett att det vore förträffligt att kunna strömma filmer och diverse videoklipp från sin Mac eller PC till sin iPhone på ett smidigt och lätt sätt? Nu verkar lösningen finnas till hands och vad långt jag hunnit testa så fungerar det riktigt bra. Applikationen heter Air Video och kostar blott 22kr i dagsläget.

För lite mer information så finns det alltid tillverkarens hemsida: About Air Video

Kan även påpeka att det finns en gratis variant för att testa om det är rätt sak. Inget att förlora på det direkt!

Jag måste slå ett ordentligt slag för detta eminenta program. Jag installerade servern på PCn och laddade hem klientprogrammet och 5 minuter senare satt jag och tittade på streamad film över 3G-nätet i bilen!

I klienten väljer du om du vill konverteta filmen on-the-fly under tiden du tittar eller lägga upp batch-job och konvertera filmerna på servern. Wifi fungerar med högsta upplösning och genom att ställa ned upplösning och kvalitet kan du anpassa den för en en ganska risig 3G signal. Jag reser en hel del och använder wifi på hotellen/airports för att titta på film, stöd finns för avi, wmv, mpg, mkv, mov, m4v, ts, flv, rmvb

Allt detta för bara 7:- (jag hade turen att springa på klienten under en rea ) men för väl placerade 22:- kan även du komma in i gänget

Hmmm mycket intressant eftersom den kör UPnP så kan även en PS3 plocka upp denna ström.
Två flugor på smällen direkt!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-16 11:55

svensk-engelska översättgingslexikonet nu i App Store. Innhåller 73k ord, över 100k översättnignspar, över 80k definitioner etc.

Senast redigerat 2009-11-16 14:06
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-11-17 01:29

Fortfarande väldigt inne i DoodleJump

Tips: 1Password Pro är gratis just nu (till 1 december tror jag).

  • Medlem
  • International user
  • 2009-11-26 10:59
Ursprungligen av Adrian B:

Tips: 1Password Pro är gratis just nu (till 1 december tror jag).

Bra tips!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-11-26 13:04

Tack Adrian! Jag var på vippen att köpa 1Password förra veckan. Nu blev det gratis

Ursprungligen av Adrian B:

Tips: 1Password Pro är gratis just nu (till 1 december tror jag).

Tack för det tipset!

Gött spel för metalheads

The Roadie verkar vara fett, särskilt om man gillar rocknroll. Gött soundtrack och spons från gamla klassiska tyska tidningen RockHard också:

.::S&H Entertainment Localization | test::.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-04 16:35

Pingdom

Det börjar bli många inlägg här nu, och efter ett par glas vin är det svårt att minnas vad som har skrivits
Pingdom är ett bra program för att kolla om en maskin är uppe. Finns en app för iPhone där man kan se uptime, med push ifall den fallerar.

iTunes Store

Funkar bra efter några öl också verkar det som

Tack kenjon för tipset om pingdom.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-12-29 11:43

Inte ett nytt spel men ett bra spel som fått sig en kul uppdatering.
Fieldrunners

Bevaka tråden