Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPad så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 530 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ipaden finns på London Heathrow hos Dixons taxfree. Lite billigare men inte mkt.

Dixons Tax Free
Tech deals: Money off Apple iPad at Heathrow - Pocket-lint

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-31 22:45

gött, då behöver man alltså inte lämna flygplatsen! 1.5h dit från cph...låter lockande,,,

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-01 10:16

Hur skulle ni göra om ni vill köpa en iPad för en rimlig peng och få den innan midsommar? Köpa från blocket, ebay, International-Orders.com, här i forumet eller försöka hitta någon europeisk återförsäljare?

Är det världsgaranti på iPad? Såg en diskussion i denna tråd tidigare, men jag har inte hittat något svar

Ursprungligen av qbase:

Hur skulle ni göra om ni vill köpa en iPad för en rimlig peng och få den innan midsommar? Köpa från blocket, ebay, International-Orders.com, här i forumet eller försöka hitta någon europeisk återförsäljare?

Är det världsgaranti på iPad? Såg en diskussion i denna tråd tidigare, men jag har inte hittat något svar

Du får alltid bättre möjlighet att reklamera en vara om du köper den i en affär i Sverige, där har du tre års reklamations rätt. Apple ger dig ett år, troligen kan du lämna in hos Apple i Sverige efter att den är släppt här.

Jag hade valt Tradera eller Ebay, IO väljer jag bort pga det höga priset. Blocket är det lätt att bli lurad på. Jag satte ut en annons på Blocket att jag ville köpa en iPad, drog till sig mycket skummisar med konstiga förslag och rena lögner.

Kika på omdömena på Tradera och Ebay, är det en säljare som sålt iPad innan med bra betyd blir du inte lurat. Tvekar du så förslå att du hämtar varan mot kontanter eller använda Payson Garanti. (mot en kostnad)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-06-01 10:43

Rekommenderar JGG stenstarkt! Köpt en iPad 16GB av honom.

En kollega flyger hem över München imorgon. Någon som vet om det finns iPad att köpa på flygplatsen?

Ursprungligen av pmarriott:

En kollega flyger hem över München imorgon. Någon som vet om det finns iPad att köpa på flygplatsen?

Fanns inga iPad på flygplatsen, men frugan flyger över Zürich idag. Hoppas på bättre lycka där, eller i Venedig. Jag kan bara hitta Apple-stores på Apples hemsidor. Finns det något enkelt sätt att lokalisera övriga auktoriserade Apple-återförsäljare runt om i Europa?

Ursprungligen av pmarriott:

Jag kan bara hitta Apple-stores på Apples hemsidor. Finns det något enkelt sätt att lokalisera övriga auktoriserade Apple-återförsäljare runt om i Europa?

Har du sett länkarna i inlägg #368 och #371?

Gå till:
http://www.apple.com/se/buy/locator

Där kan du söka återförsäljare i alla länder.

Åka till Tyskland för att handla iPad

Tjenare!

Någon som har tips på en någon affär som säljer "ajpädden" i Tyskland nära antingen Puttgarden eller Sassnitz?
Tänkte ta färjan över och kombinera öl-inköp med padd-inköp...

Tacksam för svar!
Peter

Puttgarden är en by med billig öl för okräsna svenskar.

Om du däremot tar dig till Lübeck kan du hitta en iPad i dessa, om de inte är slut: Apple - Ressourcensuche

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 10:29
Ursprungligen av Peter_klagge:

Tjenare!

Någon som har tips på en någon affär som säljer "ajpädden" i Tyskland nära antingen Puttgarden eller Sassnitz?
Tänkte ta färjan över och kombinera öl-inköp med padd-inköp...

Tacksam för svar!
Peter

Jag tror både Lübeck och Kiel ligger ungefär på samma avstånd från Puttgarten.

Apple - Återsäljare i Kiel
Apple - Återsäljare i Lübeck

//Rob

Försöker också hitta en iPad till rimligt pris, någon som har ett tips på tyska nätbutiker som säljer till Sverige? Eller är det ebay.de som gäller då?

//Stefan

Inlägg #367 och #368 har flyttats hit från en annan tråd. Känns lite onödigt med ännu en tråd, när vi redan har den här.

/Mod

Har tagit bort ett par offtopic-inlägg. Om ni vill diskutera forumets sök-funktioner så finns det redan trådar om detta i Feedback-forumet.

Det generella tipset angående sökningar är:
Strunta i forumets inbyggda sökfunktioner, och använd Google i stället, t.ex via sök-rutan som finns allra längst upp till höger i de flesta webbläsare. Skriv site:99.se efter dina sökord, så söker den bara här.

/Mod

Om man köper en i Tyskland, är det inte så att den är oanvändbar innan man synkat med datorn där hemma? Den går inte att bara börja använda va? Eller typ logga in på sitt iTunes från den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 21:55
Ursprungligen av sjovall:

Om man köper en i Tyskland, är det inte så att den är oanvändbar innan man synkat med datorn där hemma? Den går inte att bara börja använda va? Eller typ logga in på sitt iTunes från den?

Du måste aktivera den ja.

Ursprungligen av 20hz:

Du måste aktivera den ja.

Hm. Kan man aktivera den från ett internetcafé månne? Där man loggar in på sitt iTuneskonto och hookar upp den till den datorn. Eller har man låst den till den datorn för all evighet sen?

Finns detta förfarande beskrivet på nåt ställe kanske...

Ursprungligen av sjovall:

Hm. Kan man aktivera den från ett internetcafé månne? Där man loggar in på sitt iTuneskonto och hookar upp den till den datorn. Eller har man låst den till den datorn för all evighet sen?

Finns detta förfarande beskrivet på nåt ställe kanske...

I USA så kan dom iaf hjälpa till i Applebutiken och aktivera

Arrrrggggghhh! Frugan är i Venedig, ett stenkast från en Apple-återförsäljare. Tror ni att de har 32 GB 3G-modellen på lager? Nej, de har de inte. Bara WiFi. Suuuuuuuuucccckkkk!

Ursprungligen av pmarriott:

Arrrrggggghhh! Frugan är i Venedig, ett stenkast från en Apple-återförsäljare. Tror ni att de har 32 GB 3G-modellen på lager? Nej, de har de inte. Bara WiFi. Suuuuuuuuucccckkkk!

Be henne köpa en Wifi, du kan säkert sälja den för överpris här hemma.

Ursprungligen av andlin76:

Be henne köpa en Wifi, du kan säkert sälja den för överpris här hemma.

Nej, om den ska säljas till överpris ska den vara ny, och jag tänker använda den så inih-vete. Dessutom slår jag vad om att ifall hon köper en WiFi idag så kommer Apple att överraskningslansera iPad i Sverige imorgon. Det skulle vara helt i linje med tidigare erfarenheter när jag har försökt vara slug. Story of my life: det jag vill sälja finns det större utbud än efterfrågan på och det jag vill köpa finns det större efterfrågan än tillgång på.

Nu har jag äntligen beställt en från USA. En kollega till min fru köper den. 729 $ tycker jag är som hittat även om jag får vänta ett par veckor längre jämfört med om jag skulle köpa en i England om 2 veckor. Får den om ca 6 veckor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 15:13

Du måste ha access till en dator med iTunes, som du även kan logga in med ditt konto på. Du kan självklart växla dator senare.

http://manuals.info.apple.com/en_US/iPad_User_Guide.pdf

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-06-18 16:22

Har en kompis som ska försöka plocka upp en iPad 32GB med 3G i Chicago inom de närmaste två veckorna. Någon som har fräsh erfarenhet av lagerstatus?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-06-19 10:51
Ursprungligen av Kidde:

Ett av nätets mest omdiskuterade företag.
Helt omöjliga att få tag i när ngt skiter sig.

De sitter i Frankrike, inte en jävel kan prata svenska.

Blivit avrådd från flera håll att nånsin ha med dem att göra.

Två vänner har köpt datordelar där som det tog säkert 3 månader att reda ut.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-20 19:54

Farsan var i Washington och det var slutsålt överallt. Men en av hans kompisar fixade en i Miami åt honom. Nu har min kompis åkt förbi min farsa och är påväg till norge och ska ge den till mig inom 3 timmar. Ska bli kul o få leka med den snart.. Har längtat så mycket efter den..

Goteman, be din kompis ringa macstore runt omkring i chicago om det finns några kvar. annars så tar det ungefär 3-4 veckor att beställa. syrran bor där nu och hon fick vänta på sin..

Suuuuuck! Bad en kollega i England beställa en till mig för flera veckor sedan. Ska dit imorgon. Nu visar det sig att de är slut överallt och han har inte köpt nån än.

Ursprungligen av pmarriott:

Suuuuuck! Bad en kollega i England beställa en till mig för flera veckor sedan. Ska dit imorgon. Nu visar det sig att de är slut överallt och han har inte köpt nån än.

Om du ska vara där länge kan du beställa på Apple Store. 7-10 Leveransdagar.

Ursprungligen av PeeMaN:

Om du ska vara där länge kan du beställa på Apple Store. 7-10 Leveransdagar.

Ska bara vara där 2 dagar. Suuuuuuuuck! Nåväl, hittar jag ingen så kan jag be min kollega beställa den och skicka den till mig, men det tar ju 2 veckor.

Bevaka tråden