Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPad så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 530 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-14 10:01
Ursprungligen av c-man_blurayking:

ingen som har någon kontakt i usa som kan vaska fram en? vill ha en nu

Själv har jag beställt lite tillbehör från "martin" som skriver i denna tråd. Han har annons här på 99 om att han säljer iPads. Jag har inte blivit lurad så han verkar då vara ärlig

Ursprungligen av Eva:

Själv har jag beställt lite tillbehör från "martin" som skriver i denna tråd. Han har annons här på 99 om att han säljer iPads. Jag har inte blivit lurad så han verkar då vara ärlig

vad tog han för 16 giggaren?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-14 14:04
Ursprungligen av c-man_blurayking:

vad tog han för 16 giggaren?

Min iPad köpte jag inte av "martin" utan av "Björnström" och jag betalade 5000 kr och fick den levererad tre dagar efter att den släpptes i usa. Mycket rimligt pris för så snabb leverans tycker jag

Vad "martin" tar finns nog att finna i hans annons, om den finns kvar på säljes-tråden.

Ursprungligen av Eva:

Min iPad köpte jag inte av "martin" utan av "Björnström" och jag betalade 5000 kr och fick den levererad tre dagar efter att den släpptes i usa. Mycket rimligt pris för så snabb leverans tycker jag

Vad "martin" tar finns nog att finna i hans annons, om den finns kvar på säljes-tråden.

jo det är ju vad den antagligen kommer att kosta här så det är ju rimligt. Mostern är i NY men har inte hittat ngn i butik inte speciellt glad så man får väl punga ut mer deg då da... vet inte om jag ska satsa på 32 gb ifall man trycker in lite hd-filmer i den...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-14 14:16
Ursprungligen av c-man_blurayking:

jo det är ju vad den antagligen kommer att kosta här så det är ju rimligt. Mostern är i NY men har inte hittat ngn i butik inte speciellt glad så man får väl punga ut mer deg då da... vet inte om jag ska satsa på 32 gb ifall man trycker in lite hd-filmer i den...

Rätt av dig att köpa 32 gb, eller 64. 16 är alldeles för lite!
Menar du att de inte finns att köpa, är de slut i Apples egna butiker?

Ursprungligen av Eva:

Rätt av dig att köpa 32 gb, eller 64. 16 är alldeles för lite!
Menar du att de inte finns att köpa, är de slut i Apples egna butiker?

vet tyvärr inte var exakt hon tittade, men just där hon kollade var det slut, typiskt.

  • Medlem
  • 2010-05-14 15:39

Tycker verkligen inte 16gb är för lite. Har själv lagt in 1100 bilder och 2 HD filmer som jag konverterat, detta tar 2gb.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-14 15:48
Ursprungligen av JGG:

Tycker verkligen inte 16gb är för lite. Har själv lagt in 1100 bilder och 2 HD filmer som jag konverterat, detta tar 2gb.

Och jag får hela tiden prioritera om och plocka bort saker jag egentligen vill ha kvar för att få plats med nytt. Jag har väl alldeles för många filmer förstås, det är ju dom som tar det största utrymmet. Nej, nästa iPad blir på 64 gb! Minst

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-25 19:54
Ursprungligen av JGG:

Tycker verkligen inte 16gb är för lite. Har själv lagt in 1100 bilder och 2 HD filmer som jag konverterat, detta tar 2gb.

Helt klart gör jag nåt fel. VARJE långfilm jag har är på ca 2gb! Hur gör du när du konverterar dina filmer JGG?

Gjort egen tråd om detta med konvertera film. http://www.99.se/ipad/277886-hur-konvertera-film-till-ipad.html#post1897746

Senast redigerat 2010-05-25 20:10
Ursprungligen av Eva:

Helt klart gör jag nåt fel. VARJE långfilm jag har är på ca 2gb! Hur gör du när du konverterar dina filmer JGG?

Gjort egen tråd om detta med konvertera film. http://www.99.se/ipad/277886-hur-konvertera-film-till-ipad.html#post1897746

Skaffa air video appen. Rekommenderas! Då kan du strömma video direkt och konvertera i farten. Vi såg nyss Modern Family i sängen och invidge min 32GB wifi/3G

Jalle a.k.a blacksmp nu med en egen padda!

Ursprungligen av BlackSmp:

Skaffa air video appen. Rekommenderas! Då kan du strömma video direkt och konvertera i farten. Vi såg nyss Modern Family i sängen och invidge min 32GB wifi/3G

Jalle a.k.a blacksmp nu med en egen padda!

Instämmer till fullo. Air Video var den första appen jag köpte, helt magisk. Låg på hotellrum i New York och kollade på filmer som strömmades från min iMac hemma.

Och Modern Family är super! FInns även att köpa i App Store.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Instämmer till fullo. Air Video var den första appen jag köpte, helt magisk. Låg på hotellrum i New York och kollade på filmer som strömmades från min iMac hemma.

Och Modern Family är super! FInns även att köpa i App Store.

Modern family hade också en Av de snyggare produktplaceringarna som jag sett Av just ipad.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-14 10:12

Jag ser att det verkar finnas "hur många som helst" att köpa här http://www.99.se/ipod-iphone-saeljes/
Du kan få din iPad redan idag!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-14 11:28
Ursprungligen av Eva:

Jag ser att det verkar finnas "hur många som helst" att köpa här http://www.99.se/ipod-iphone-saeljes/
Du kan få din iPad redan idag!

Även 3g?

Yes!!

Jag räknar ner dagarna.. Strax innan månadsskiftet räknar jag med att få min 32GB WiFi+3G
Och då kommer jag att få samma problem misstänker jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-14 18:25
Ursprungligen av BlackSmp:

AirVideo är bra. Det bästa är att den kan konvertera formatet samtidigt som den streamar.

AirVideo är verkligen fantastiskt har provkört det ett dygn nu både på nätverk och 3G ute i skärgården!

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-05-14 18:25

Försök hålla er till ämnet om hur man snabbast får tag på en iPad.
Hur stor man behöver får ni diskutera i en annan tråd
/Admin

där damp 32 giggarn ner!!
Gick fort att fixa us konto. Tutar o kör för fullt på "paddan". Kommer dock inte se röken av den ikväll får då lär väl tjejen sno den...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 11:12
Ursprungligen av c-man_blurayking:

där damp 32 giggarn ner!!
Gick fort att fixa us konto. Tutar o kör för fullt på "paddan". Kommer dock inte se röken av den ikväll får då lär väl tjejen sno den...

Lås in dig med iPaden på toaletten

Förresten, hur många här har köpt av Martin som annonserade i forumet? Jag har en del intressenter men jag måste få en kvittens på att allt fungerat bra innan jag rekommenderar...;)

Ursprungligen av FreddeB:

Lås in dig med iPaden på toaletten

Förresten, hur många här har köpt av Martin som annonserade i forumet? Jag har en del intressenter men jag måste få en kvittens på att allt fungerat bra innan jag rekommenderar...;)

Jag köpte av JGG som annonserar här. fick "paddan" dagen efter han skickade. Killen svarar på mail ofta o som sagt gick det fort för min del.

Var nära att låsa in mig på muggen, e på jobbet just nu så det är så många som vill pilla på den, undra om man får anställa en vakt... haha

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-18 13:57
Ursprungligen av FreddeB:

Förresten, hur många här har köpt av Martin som annonserade i forumet? Jag har en del intressenter men jag måste få en kvittens på att allt fungerat bra innan jag rekommenderar...;)

Jag har beställt (och betalat) en iPad 3G med tillbehör av "martin" nu idag. Han beställer så fort han får pengarna och räknar med att det tar 1-3 veckor att få den då det är sån stor efterfrågan. Jag meddelar här i tråden när jag fått den. Om allt funkar bra kommer nog att beställa fler, det är många som är intresserade.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-04 17:16
Ursprungligen av Eva:

Jag har beställt (och betalat) en iPad 3G med tillbehör av "martin" nu idag. Han beställer så fort han får pengarna och räknar med att det tar 1-3 veckor att få den då det är sån stor efterfrågan. Jag meddelar här i tråden när jag fått den. Om allt funkar bra kommer nog att beställa fler, det är många som är intresserade.

Nu har den kommit och "martin" skickade även med lite Apple-påsar och kort som presenter till mig! Han förstår vad en nörd-tant som jag uppskattar

Även jag köpte min av JGG, funkade kanon.

Ursprungligen av wendefors:

Även jag köpte min av JGG, funkade kanon.

He´s the man right now! perkele vad cool iPad är. T.o.m. chefen kom hit o testade o sa att den kanske är lite onödig men han vill ha en hehe.

Så nu får barnen en egen iPad?
Vad får din man då?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-18 14:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Så nu får barnen en egen iPad?
Vad får din man då?

Haha, det är faktiskt mannen som ska ha den. Jag tänkte nog att jag skulle ha den nya men se det går inte alls det! Han ska använda den på sitt jobb och han är ute och far så mycket att han faktiskt behöver en 3G. Känns lite konstigt att han ska ha en nyare modell än jag

Ursprungligen av Eva:

Haha, det är faktiskt mannen som ska ha den. Jag tänkte nog att jag skulle ha den nya men se det går inte alls det! Han ska använda den på sitt jobb och han är ute och far så mycket att han faktiskt behöver en 3G. Känns lite konstigt att han ska ha en nyare modell än jag

tycker att det låter som att det är dags för ett allvarligt samtal med honom

Om du är i NY och vill ha en 16GB wifi+3G så hör av er till mig. Var där förrförra veckan och reserverade då en iPad. NU har den kommit in, och jag är hemma i Sverige igen tyvärr.
Fick dock tag på två 32GB så jag blev inte helt utan iPad iaf.

edit: den måste hämtas på 5th Av inom 23h.

MVH Hugo

Ursprungligen av h.cewers:

Om du är i NY och vill ha en 16GB wifi+3G så hör av er till mig. Var där förrförra veckan och reserverade då en iPad. NU har den kommit in, och jag är hemma i Sverige igen tyvärr.
Fick dock tag på två 32GB så jag blev inte helt utan iPad iaf.

edit: den måste hämtas på 5th Av inom 23h.

MVH Hugo

23h har gått nu tyvärr, någon annan som har en aktiv bokning ni inte kommer att hämta upp?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-05-25 18:57

Nåväl... Nu verkar det som att även vissa butiker försöker prångla ut paddorna

JME Data / APPLE IPAD Wi-Fi 32GB Tablet

9000 kr för en 32GB Wifi... som hittat! (förmodligen så kommer de att sälja dem på studs ändå)

Bevaka tråden