Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag skiter i skydd till min iPhone 4. Gör någon likadant?

Tråden skapades och har fått 141 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vit Bumper för 2 dollares på eBay, två filmer ingick, satte på filmen på baksidan.

Funkar utmärkt och estetiskt ser det helt ok ut.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-08-10 16:53

Kör utan skydd... Vilket förstås får sina konsekvenser.. Repor och sprickor, samt två barn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-10 17:09
Ursprungligen av Jeppe_E:

samt två barn

Bamse-LOL!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-08-11 10:44
Ursprungligen av Jeppe_E:

Kör utan skydd... Vilket förstås får sina konsekvenser.. Repor och sprickor, samt två barn

Lite OT, men det fick mig att tänka på iPhone-ägare får ligga mer än Android-ägare | iPhone 24 ;D

För att gå tillbaka till topic, så har jag satt på ytterliggare en plastsfilm på antennkanten, dock inte för antennstrulet, utan för att pimpa det lite.
iPhone 4 Decal Wrap Death Grip Solution 3Pack by VinylVillageDecal[0]=tags&%3Bincludes[1]=title
(ingen deathgrip solution dock)

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-08-10 18:57

vet inte om det kan ha någon betydelse i sammanhanget men vi med lite kosing kanske inte bryr os i lika stor grad som den yngre generationen som är i början på sin yrkeskarriär och givetvis vårdar sina prylar. Själv har jag en del instrument som är från tidigt 60:tal och givetvis är jag rädd om dem men att jämföra dem en telefons värde existerar givetvis inte. Jag skulle tex inte tänka mig att lacka om min Fender Precision bas från 67. Alla gör av nöd vad de är tvungna inget mer med det. Har beställt en iPhone genom min moster som bor i Danmark. Får se när den kommer. Hyvens alla.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-10 23:22
Ursprungligen av onnyt:

vet inte om det kan ha någon betydelse i sammanhanget men vi med lite kosing kanske inte bryr os i lika stor grad som den yngre generationen som är i början på sin yrkeskarriär och givetvis vårdar sina prylar. Själv har jag en del instrument som är från tidigt 60:tal och givetvis är jag rädd om dem men att jämföra dem en telefons värde existerar givetvis inte. Jag skulle tex inte tänka mig att lacka om min Fender Precision bas från 67. Alla gör av nöd vad de är tvungna inget mer med det. Har beställt en iPhone genom min moster som bor i Danmark. Får se när den kommer. Hyvens alla.

Det där tror jag inte alls på. Kan ju lika gärna vara så att de som är lite äldre är lite säkrare på sig själva och inte behöver en massa ytliga attribut att framhäva sig med och alltså inte harnågot behov av att visa alla andravad de har för telefon. Sedan finns det ju de som har telefonen för att använda den och har köpt den för det och inte bryt sig om utseendet så fär jättemycket.

Det är inte heller så att jag skulle ha några ekonomisk problem med att köpa en ny iphone om det skulle behövas men tycker det är helt onödigt att vara ovarsam med den bara för det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-10 19:18

Personligen hade jag kört med transparent plastfilm på fram och baksida (de syns ju ändå inte). Sedan hade jag förvarat den i ett läderfodral. Allt är personligt och beroende på behov och användande så väljer man ju att skydda den mer eller mindre.

Själv vill jag gärna se mina saker som brukssaker och som praktiska ting som ska användas men för det kan jag ändå skydda dem samtidigt för att de ska hålla längre. Väljer jag dessutom att någon dag sälja dem så får jag definitivt mer pengar för ett pryl i gott skick än en som inte är i lika bra skick.

Riktigt billiga skyddsfilmer, typ eBay 2 dollar... Är väl de man skall se upp med.
Filmer från välkända tillverkare/företag är ju betydligt mer intresserade av att sälja bra grejer.

Jag är övertygad om att även "dyra" skyddsfilmer kan påverka glaset kemiskt. ALLA limmer kan påverka glas - framför allt i kombination med UV-exponering. Det är en risk man tar om man klistrar på grejer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-11 16:30
Ursprungligen av Goflorp:

Riktigt billiga skyddsfilmer, typ eBay 2 dollar... Är väl de man skall se upp med.
Filmer från välkända tillverkare/företag är ju betydligt mer intresserade av att sälja bra grejer.

Ja, jag håller med.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag är övertygad om att även "dyra" skyddsfilmer kan påverka glaset kemiskt. ALLA limmer kan påverka glas - framför allt i kombination med UV-exponering. Det är en risk man tar om man klistrar på grejer.

Det kan givetvis ske, dock ska man ju ha i åtanke att det är i dessa företags intresse att sköta sin produktutveckling på ett föredömligt sätt så att detta inte sker. De lär ju kunna det nu, efter dessa två, tre år av skyddsfilm till iPhone.

Till sist så vet jag ju självklart att du uttalar dig negativt om detta då du alltid uttalar dig negativt om skydd till iPhone Jag kan som en parentes säga att jag håller med dig i sak, jag tycker också att telefonen bör hållas utan skydd o dyl för att bevara estetiken. Dock så jag kan sträcka mig till skyddsfilm då dessa inte gör just det, påverkar estetiken

Ursprungligen av zinned:

Ja, jag håller med.

Det kan givetvis ske, dock ska man ju ha i åtanke att det är i dessa företags intresse att sköta sin produktutveckling på ett föredömligt sätt så att detta inte sker. De lär ju kunna det nu, efter dessa två, tre år av skyddsfilm till iPhone.

Till sist så vet jag ju självklart att du uttalar dig negativt om detta då du alltid uttalar dig negativt om skydd till iPhone Jag kan som en parentes säga att jag håller med dig i sak, jag tycker också att telefonen bör hållas utan skydd o dyl för att bevara estetiken. Dock så jag kan sträcka mig till skyddsfilm då dessa inte gör just det, påverkar estetiken

När det kommer till att "limmet" från skyddsfilmer kan ha en negativ inverkan på telefonens skärm vill jag dementera. Hade min i nästan ett halvår innan jag drog av den. (Ipod Touch) Så långt kan du vara säker på att den håller iaf. Personligen tror jag inte det ska vara några problem med skyddsfilmer i den övre prisklassen. (Detta gällde en produkt från Zagg)

När det kommer till "limmet" är det inte mer än vatten och lite diskmedel som används. Ser inte faran i det eftersom diskmedel kristalliseras och vatten avdunstar.

Ursprungligen av Specias:

När det kommer till att "limmet" från skyddsfilmer kan ha en negativ inverkan på telefonens skärm vill jag dementera. Hade min i nästan ett halvår innan jag drog av den. (Ipod Touch) Så långt kan du vara säker på att den håller iaf. Personligen tror jag inte det ska vara några problem med skyddsfilmer i den övre prisklassen. (Detta gällde en produkt från Zagg)

När det kommer till "limmet" är det inte mer än vatten och lite diskmedel som används. Ser inte faran i det eftersom diskmedel kristalliseras och vatten avdunstar.

Var det någon "oleophobic coating" på din Touch då? Det kom ju först med 3GS och det är väl den "hinnan" diskussionen handlade om.

Du drar då verkligen extremt långtgående slutsatser av EN personlig erfarenhet. :$:$:$ Är detta din generella livspolicy? Kan det vara så att inte ALLA skyddsfilmer påverkar en IpodTouch? Att du alltså hade en som var ok? Och att du likväl inte vet ett skit om alla andra 1 000 000 produkterna från Kina?

Får mig att tänka på snubben som hade en farfar som rökt hela livet och inte fick lungcancer. Detta bevisade att det var ok att röka menade han.

Ursprungligen av Specias:

När det kommer till att "limmet" från skyddsfilmer kan ha en negativ inverkan på telefonens skärm vill jag dementera. Hade min i nästan ett halvår innan jag drog av den. (Ipod Touch) Så långt kan du vara säker på att den håller iaf. Personligen tror jag inte det ska vara några problem med skyddsfilmer i den övre prisklassen. (Detta gällde en produkt från Zagg)

När det kommer till "limmet" är det inte mer än vatten och lite diskmedel som används. Ser inte faran i det eftersom diskmedel kristalliseras och vatten avdunstar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-14 16:03
Ursprungligen av Specias:

När det kommer till att "limmet" från skyddsfilmer kan ha en negativ inverkan på telefonens skärm vill jag dementera. Hade min i nästan ett halvår innan jag drog av den. (Ipod Touch) Så långt kan du vara säker på att den håller iaf. Personligen tror jag inte det ska vara några problem med skyddsfilmer i den övre prisklassen. (Detta gällde en produkt från Zagg)

När det kommer till "limmet" är det inte mer än vatten och lite diskmedel som används. Ser inte faran i det eftersom diskmedel kristalliseras och vatten avdunstar.

Diskmedel och vatten används för att limmet inte ska fästa för snabbt, det är inte det som är limmet.

1. Det är få företag som "sköta sin produktutveckling på ett föredömligt sätt". Det är rockenroll, kortsiktighet och Kina som gäller. Man byter namn och trademarks som vi byter kalsonger. Konsumenter kan inte veta ett skit om vad dom egentligen köper när det gäller sådana här produkter.

2. Jo, jag skulle också kunna tänka mig en skyddshinna - rent estetiskt så gör det ju ingen skillnad. Luren ser fortfarande ut som det är meningen att den ska se ut. Men...jag litar inte på limmerna som sagt. Har en kemiexamen i ryggen.

Ursprungligen av zinned:

Ja, jag håller med.

Det kan givetvis ske, dock ska man ju ha i åtanke att det är i dessa företags intresse att sköta sin produktutveckling på ett föredömligt sätt så att detta inte sker. De lär ju kunna det nu, efter dessa två, tre år av skyddsfilm till iPhone.

Till sist så vet jag ju självklart att du uttalar dig negativt om detta då du alltid uttalar dig negativt om skydd till iPhone Jag kan som en parentes säga att jag håller med dig i sak, jag tycker också att telefonen bör hållas utan skydd o dyl för att bevara estetiken. Dock så jag kan sträcka mig till skyddsfilm då dessa inte gör just det, påverkar estetiken

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-13 09:56
Ursprungligen av Zimmerman:

1. Det är få företag som "sköta sin produktutveckling på ett föredömligt sätt". Det är rockenroll, kortsiktighet och Kina som gäller. Man byter namn och trademarks som vi byter kalsonger. Konsumenter kan inte veta ett skit om vad dom egentligen köper när det gäller sådana här produkter.

2. Jo, jag skulle också kunna tänka mig en skyddshinna - rent estetiskt så gör det ju ingen skillnad. Luren ser fortfarande ut som det är meningen att den ska se ut. Men...jag litar inte på limmerna som sagt. Har en kemiexamen i ryggen.

Visst kan du ha rätt, absolut.

Men, har du något/några exempel på att skärmen eller iaf den oleofobiska ytbehandligen har tagit skada av någon skyddsfilm? Jag är nog inte av den åsikten att man per default ska anse att en sådan påstådd skada kommer komma utan att det, om det alls kommer någon gång, är otur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-12 13:55

Oavsett vad ni andra hårda snubbar säger...

SwitchEasy räddade min 3GS flera ggr så till 4:an fick det bli ett likadant svart skydd.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-08-12 15:15

Kan förövrigt tillägga att min bumper som jag beställde helgen efter lanseringen, som planerades att skickas den 6:e september, har skickats idag. Det gick fort

Har haft bumpern på en halvtimme nu. Den är rätt fin, men jag vet inte om jag ska behålla den. Plötsligt kändes luren så tjock...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-13 10:35

Switcheasy Nude iPhone 4 - 189:- : KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser
Köpte två såna faktiskt, vet inte om jag ska sätta på skyddsplasten dock, får se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-13 10:43
Ursprungligen av NBK:

Switcheasy Nude iPhone 4 - 189:- : KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser
Köpte två såna faktiskt, vet inte om jag ska sätta på skyddsplasten dock, får se

Kan du inte lägga upp en bild/video på hur det ser ut när det sitter på? Det hade varit intressant att se annan video också än bara den på deras egen sajt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-13 10:50
Ursprungligen av zinned:

Kan du inte lägga upp en bild/video på hur det ser ut när det sitter på? Det hade varit intressant att se annan video också än bara den på deras egen sajt.

Så fort jag får lurarna lovar jag att göra det, sitter fast i telia-träsket just nu, och chanserna att få några telefoner denna sidan av 2000-talet sjunker längre å längre ner

Dock så kommer skalen idag redan, hehe

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-14 14:49
Ursprungligen av NBK:

Switcheasy Nude iPhone 4 - 189:- : KaptenX, iPhone tillbehör till Sveriges lägsta priser
Köpte två såna faktiskt, vet inte om jag ska sätta på skyddsplasten dock, får se

Inte helt tokig faktiskt, riktigt bra att man får flera färger samt att priset är väldigt konkurrenskraftigt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-17 15:21
Ursprungligen av iPilot:

Inte helt tokig faktiskt, riktigt bra att man får flera färger samt att priset är väldigt konkurrenskraftigt!

Nja, man får ju en färg, det är ju styckpris, så man får välja vilken man vill ha

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-17 15:44
Ursprungligen av NBK:

Nja, man får ju en färg, det är ju styckpris, så man får välja vilken man vill ha

Jepp, du har helt rätt! Jag måste sett fel eller något. Tolkade det troligtvis som om man fick vit/svart/transparent i ett paket då det va det som visades i videon. Dock är det fortfarande ett ok pris om den håller bra kvalitet.

Tack för rättelsen.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-08-17 19:49

Jag förvarar min iPhone 4 i ett hemmasytt svart tygfodral med kardborrlås.
Jag hör annars till gänget som anser att mobilen blir fulare med plast/silikon-skydd, bumper eller vad det nu må vara. När den används ska den se ut som Apple har tänkt att den ska se ut. Jag tror inte att folk köper Apples produkter enbart för funktionen utan även designen och då känns det ju konstigt att gömma/förändra den.
That's just my opinion!
Dessutom funkar den (som andra även påpekat) inte i bilhållaren (Tomtom car kit) om man klär in den i ett fodral.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-13 10:51

Jag håller tummarna för en snabb leverans till dig

Men...nog använder man väl diskmedel och vatten för att rengöra ytan innan man limmar? Ty, klister fäster ju inte på fett...liksom...

själv tänkte jag ha en i kolfiber, ska vara ruskigt tunt o ruskigt lätt. lite dyrare ja, men inte SÅ farligt. den färdiga versionen kommer ha hål för kameran

Så fruktansvärt. Jag kastar upp. Det ser ut som en vidrig Nokia, Ericsson, Samsung, Motorola, etc, etc.
Nå - att folk skiter i skönhet och estetik är ju ingen katastrof direkt. Det finns värre saker i världen.

Ursprungligen av Baltazar:

själv tänkte jag ha en i kolfiber, ska vara ruskigt tunt o ruskigt lätt. lite dyrare ja, men inte SÅ farligt. den färdiga versionen kommer ha hål för kameran

Bevaka tråden