Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag skiter i skydd till min iPhone 4. Gör någon likadant?

Tråden skapades och har fått 141 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jockeapa:

Du menar som min kamera? :$:$

Jag hoppas du skojar?

Ursprungligen av keptang:

Jag hoppas du skojar?

Hehe om det vore så väl ändå!

Ursprungligen av jockeapa:

Du menar som min kamera? :$:$

usssch jag får utslag!!! bläh.
Fick hem apples bumber idag och jag måste säga att den är väldigt fräsch. Den har fina knappar och sitter riktigt bra. Sen täcker den ju bara sidan. Men läggen men telefonen på "magen eller ryggen" så når inte glaset ytan. Det är nån millimiter emellan där.
Så det skyddar på så vis också.

Jag kör med knomo läderfodral till min 3Gs (har inte lyckat uppgradera till iPhone 4 än, rent ekonomiskt...) På det sättet får jag det bästa av två världar, den härliga känslan av en naken iPhone när jag använder den OCH ett mycket stiligt litet skyddat paket när jag har den i fickan eller i någon väska tillsammans med nycklar och annat repframkallande junk. Planerar att köra den "setupen" även när jag uppgraderar...

Alla diskussioner om vad som är "snyggt" osv när det kommer till skal till lurar är helt dödfödda från första början.
Allt bli bara subjektivt. Finns ingen "måttstock" ens att gå efter.

Så varför diskutera ngt som inte kan leda till ngt?

_ Det här tycker jag är snyggt!
- Nä, det här är snyggare
- Men du, det är ju görfult, tacka vet ja
- Den hemske grejen?

Kan vi inye överlämna sånt till Blondinbella?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-19 14:18
Ursprungligen av Goflorp:

- Det här tycker jag är snyggt!
- Nä, det här är snyggare
- Men du, det är ju görfult, tacka vet ja
- Den hemske grejen?

Kan vi inye överlämna sånt till Blondinbella?

Vad mumlar du om egentligen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-05 00:58

Fick på Zaggs invisible skin idag. På baksidan syns det inte och skönt att den inte halkar i handen. Men aningen "sträv" på framsidan, får se om det ska sitta kvar. Väntar på bumper men blir det fult och klumpigt får det vara.

Skyddar den för ett högre andrahandsvärde men det blir en avvägning mellan estetik och funktion/känsla.

Btw solutionen tog slut innan jag fick på sidoskyddet, kan man som nån sa, ta lite vatten och diskmedel?

Skiter också i skydd…. ska se om telefonen (glaset) klarar sig utan repor.

  • Medlem
  • Gagnef
  • 2010-09-06 11:50

Blir nog bumpern då ja förlorar täcknig direkt om jag rör vid kortslutningspunkten. Så sa folk att antennproblemen bara var medie påhitt. Inte för mig ialla fall. Sen skadar det ju inte med lite extra skydd.

Ursprungligen av karhu:

Blir nog bumpern då ja förlorar täcknig direkt om jag rör vid kortslutningspunkten. Så sa folk att antennproblemen bara var medie påhitt. Inte för mig ialla fall. Sen skadar det ju inte med lite extra skydd.

Felanmäl telefonen.

Ursprungligen av karhu:

Blir nog bumpern då ja förlorar täcknig direkt om jag rör vid kortslutningspunkten. Så sa folk att antennproblemen bara var medie påhitt. Inte för mig ialla fall. Sen skadar det ju inte med lite extra skydd.

Jag upplever dock inte att antennproblemet är så stort. Möjligt att de som bara har tillgång till 3G-nätet upplever detta, men för mig som har Telia så slår det ju bara över till Edge och det är ju betydligt svårare ta "death grip" på.

Jag har tagit bort bumpern efter ett par veckors användning. Gillade inte riktigt hur den satt, plus att nu ser man hur vacker och tunn den är igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-06 12:43
Ursprungligen av Capeman:

Jag har tagit bort bumpern efter ett par veckors användning. Gillade inte riktigt hur den satt, plus att nu ser man hur vacker och tunn den är igen.

Du har inte fått några skador på antennen efter att ha använt bumpern? Man har ju hört om de som har fått repor o dyl.

Ursprungligen av zinned:

Du har inte fått några skador på antennen efter att ha använt bumpern? Man har ju hört om de som har fått repor o dyl.

Nej,, den ser fortfarande som ny ut.

Har haft mitt Marware Glide fodral några dagar nu, känns väldigt bra att transportera luren med, och snyggt och skönt är det, bonus som jag inte tänkte på är att det finns en kreditkortsficka på utsidan också.
Fick något gräsligt skal ifrån Belkin på 'gratis skal erbjudandet', åkte direkt in i någon gammal mörk vrå. Inte skulle jag förstöra iPhonen på det sättet.

Nej, den är skön att hålla i, vacker att se på naturell, i Marware Glide-fodralet färdas den säkert men behåller sin naturliga skönhet hela tiden

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-09-06 12:44

Kör utan skydd till min...
Har testat mottagningen ute på Värmdö där jag fick taskig mottagning (Telia) med min 3G...har fortfarande taskig mottagning med min 4:a men den blir inte sämre hur jag än håller telefonen...

Jag har faktiskt lagt mitt skal åt sidan. Har haft lite death-grip problem, men inte så farligt. Det lilla jag hade fixade jag precis med en tunn hinna kretskortslack på sidan. Det syns knappt och problemet elimineras.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 18:29

Tog bort invisible sheild på skärmen, det förstörde känslan och exaktheten. På baksidan får det sitta kvar. Bumpern är på väg men får se om den kommer till användning.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-09-09 17:53

Kör med IS från Zagg . Beställde "Maximum coverage" men kör endast med baksidan skyddad. Den sitter så j***a fint , syns knappt , inte ett dammkorn inunder. Passade på efter dushen i badrummet , totalt dammfritt . Luren ligger ruggigt bra i handen med skyddsfilmen på. Däremot så har jag inte monterat sidorna än. Fick det gamla ramskyddet (delat vid antennskarven) av någon anledning. Väntar på mailsvar från Zagg...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-10 08:42
Ursprungligen av PRAVDA:

...Däremot så har jag inte monterat sidorna än. Fick det gamla ramskyddet (delat vid antennskarven) av någon anledning. Väntar på mailsvar från Zagg...

Tror jag fått samma, köpte över disk på Webhallen. Min sprayvätska tog slut, berätta gärna hur du upplever känsla och mottagning när du fått på sidorna.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-09-10 12:42
Ursprungligen av Per:

Tror jag fått samma, köpte över disk på Webhallen. Min sprayvätska tog slut, berätta gärna hur du upplever känsla och mottagning när du fått på sidorna.

Återkommer när jag fått svar från Zagg , förhoppningsvis så skickar dom antennpaketet ?

Senast redigerat 2010-09-11 10:54
  • Oregistrerad
  • 2010-09-09 18:06

Jag tycker precis tvärtom, köpte full body IS och satte bara på baksidan men tycker den är helt vidrig. Dels har den en gummistruktur som är skitful, nästan klibbig i ytskiktet och framförallt var det ett h-lvete att få den att sitta vettigt. Åkte av direkt!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-09-09 18:39
Ursprungligen av Iphone77:

Jag tycker precis tvärtom, köpte full body IS och satte bara på baksidan men tycker den är helt vidrig. Dels har den en gummistruktur som är skitful, nästan klibbig i ytskiktet och framförallt var det ett h-lvete att få den att sitta vettigt. Åkte av direkt!

Underligt , verkar som det finns olika typer av IS , var det från Zagg du beställde ? Det finns tydligt två läger av IS användarna. Var väldigt skeptisk innan jag fått dit filmen , men efter två dygn så satt den som en smäck... Som du säger så är ytan lite gummigaktig , men på att positivt sätt enligt mig .

Får se hur länge den får hänga med , börjar det släppa så ryker den direkt...

  • Oregistrerad
  • 2010-09-09 22:45

Köpte min från dustinhome.se, ska tillägga att det var mitt första skydd så att jag upplevde det svårt att applicera skyddet är utifrån ett nybörjarperspektiv

Jag är i alla fall nöjd med mitt genomskinliga, klara InCase skal. Det märks knappt att den är på. Och även om jag inte hade några reella problem med dödsgreppet så försvinner till och med de teoretiska antennproblemen med detta skal

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-10 08:37

Bumpern sitter ju fint och skönt att slippa signalförlust. Zagg IS på baksidan blir en perfekt combo i mitt tycke.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-14 23:48

Fem veckor efter att ha startad denna tråd konstaterar jag att min iPhone 4, efter att ha torkat fingerfett från framsidan, fortfarande ser närmast ny ut. Bortsett då från några repor på baksidan.

Inte en sekund har telefonen tillbringat sitt liv i något skydd. Jag har, självklart, inte använt den i regn, på krogen, låtit äckliga barn röra vid den eller placerat den i väska eller ficka tillsammans med något annat repframkallande föremål.

Påstår nu att den som sätter ett skydd på sin iPhone 4 är något av följande:
1) Totalt befriad från känsla för skönhet. (Borde inte ha en iPhone...)
2) Dum i huvudet som exponerar telefonen för skaderisk och därmed får skylla sig själv.

Andra erfarenheter någon?

Ursprungligen av marf:

Fem veckor efter att ha startad denna tråd konstaterar jag att min iPhone 4, efter att ha torkat fingerfett från framsidan, fortfarande ser närmast ny ut. Bortsett då från några repor på baksidan.

Inte en sekund har telefonen tillbringat sitt liv i något skydd. Jag har, självklart, inte använt den i regn, på krogen, låtit äckliga barn röra vid den eller placerat den i väska eller ficka tillsammans med något annat repframkallande föremål.

Påstår nu att den som sätter ett skydd på sin iPhone 4 är något av följande:
1) Totalt befriad från känsla för skönhet. (Borde inte ha en iPhone...)
2) Dum i huvudet som exponerar telefonen för skaderisk och därmed får skylla sig själv.

Andra erfarenheter någon?

Förutom de som använder InCase klara hårdplastskydd

Sitter bra, syns inte. Enda nackdelen (för mig) är att den bygger på någon mm på tjockleken men den blir inte tjockare än 3Gs.

(Fast iofs... det är möjligt att blixten blir vansinnig med skyddet och ställer till bilderna i vissa lägen...)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-15 09:36
Ursprungligen av marf:

Fem veckor efter att ha startad denna tråd konstaterar jag att min iPhone 4, efter att ha torkat fingerfett från framsidan, fortfarande ser närmast ny ut. Bortsett då från några repor på baksidan.

Inte en sekund har telefonen tillbringat sitt liv i något skydd. Jag har, självklart, inte använt den i regn, på krogen, låtit äckliga barn röra vid den eller placerat den i väska eller ficka tillsammans med något annat repframkallande föremål.

Påstår nu att den som sätter ett skydd på sin iPhone 4 är något av följande:
1) Totalt befriad från känsla för skönhet. (Borde inte ha en iPhone...)
2) Dum i huvudet som exponerar telefonen för skaderisk och därmed får skylla sig själv.

Andra erfarenheter någon?

För en 39-åring svänger du dig med grova generaliseringar och en brist på respekt/ödmjukhet.

Jag kör med skydd. Och nu då?

Ursprungligen av FreddeB:

För en 39-åring svänger du dig med grova generaliseringar och en brist på respekt/ödmjukhet.

Jag kör med skydd. Och nu då?

(OT)
Vilket påminner mig om en gammal fräckis om två kompisar som träffades... Den ena hade en däckverkstad och den andra var bartender...

"Och du kör fortfarande med ditt gummi?"
"Jo, och du med din bar?"

Bevaka tråden