Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag skiter i skydd till min iPhone 4. Gör någon likadant?

Tråden skapades och har fått 141 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-15 09:43
Ursprungligen av marf:

Fem veckor efter att ha startad denna tråd konstaterar jag att min iPhone 4, efter att ha torkat fingerfett från framsidan, fortfarande ser närmast ny ut. Bortsett då från några repor på baksidan.

5 v, ja men då så! Frågan är vem som ska se ens smårepiga lur om man sitter hemma utan barn eller kompisar?

Har raderat ett meddelande. Skärpning nu, personangrepp är verkligen inte tillåtna! Håll en bra nivå så vi slipper låsa tråden!

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-15 10:16

Spelar spel med min äckliga dotter och lånar gärna ut den till henne när jag inte behöver den. Springer i regnet och använder telefonen oavsett var jag är. Att ta av skyddet är som att öppna kartongen den kom i,

Efter att ha använt telefonen i några dagar så ha jag beställt ett skydd via apples app. Det är tydligt hur staplar går ner och ibland när det är kass mottagning så får polaren mottagning på sin gamla iphone men jag kan får "no service". Men lägger jag ifrån mig luren blir det genast bättre. Så nog påverkas den mer än den kanske borde vid dålig mottagning. Jag är såååå ledande!

Jag beställde det där tvådelade ekipaget som har lite ruttyg på baksidan. Tittade på massor med youtubetester innan jag bestämde mig. hehe..

  • Medlem
  • RÖNNINGE
  • 2011-07-01 19:36

Är ändå rätt försiktig med min iPhone 4. Man ska ju ha den i två år så lika bra att ta hand om den. köpte ett hardcase här Iphone 4 Hardcase - Homestock

Full med repor.
Orka bry sig om en produkt som är släng efter nått år.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-07-02 11:22

Jag hade inget skydd ända till jag fick tillbaka den efter glasbyte p g a att gled ur innerfickan ner på ett betonggolv, då åkte bumpern på...;D

Jag har kört naket ett tag men spräckte i veckan baksidan mot betonggolvet. Efter glasbyte åker det nyss inhandlade Otterbox Defender på. Jag är alldeles för beroende av telefonen på bygget för att den ska få gå sönder!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-02 18:50

Våga vägra mobilhölster!

För det första är telefonen en brukspryl som har ett par års livslängd, inte ett smycke.

För det andra – har du nånsin haft hölster runt en Ericsson eller liknande? Trots att den kostade några tusen?

För det tredje – brukar köra denna med vänner som har mobilhölster på sina iPhones – testa gnugga nyckelknippan på glaset, blir inga repor, eftersom det är samma glas som på klockor.

För det fjärde – vill ni se ut som prestigesuktande nördar vars ädlaste ägodel är statusprylen iPhone?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-07-02 21:41
Ursprungligen av snigel1:

Våga vägra mobilhölster!

För det första är telefonen en brukspryl som har ett par års livslängd, inte ett smycke.

För det andra – har du nånsin haft hölster runt en Ericsson eller liknande? Trots att den kostade några tusen?

För det tredje – brukar köra denna med vänner som har mobilhölster på sina iPhones – testa gnugga nyckelknippan på glaset, blir inga repor, eftersom det är samma glas som på klockor.

För det fjärde – vill ni se ut som prestigesuktande nördar vars ädlaste ägodel är statusprylen iPhone?

1. Visst det är en brukspryl men för den skull vill man ju gärna att den ska fungera under tiden man tänkt använda den

2. Det säljs massor med fodral till både Ericsson och Nokia, så folk använder uppenbarligen skydd även till såna telefoner även om behovet faktiskt är mindre där eftersom de telefonerna inte bara tål att tappas i marken utan även kastas. (har testat)

3. Visst glaset tål repor från nycklar i fickan, men dra telefonen längs asfalten så ska du se på annat...

4. Själv har jag ett silikonöverdrag för att det känns bättre att hålla i den. iPhone 4 är en ergonomisk katastrof utan, och dessutom glider den inte ur händerna lika lätt.
Som bonus döljs även Äppel-loggan så den ser ut som vilken annan smartphone som helst så jag riskerar inte att se ut som någon "prestigesuktande nörd vars ädlaste ägodel är statusprylen iPhone."

  • Medlem
  • norrköping
  • 2011-07-02 20:43

jag har skydd för att ha mottagning, simple as that

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-07-03 00:04

Någon som testat de skärmskydd (film) de säljer på Kjell & co, de "no name" för typ "3 st för 69 kr" ?
Är de något att ha, sett till passform och känsla? (iPhone 4)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-03 21:47

Film är nog inget bra på en iPhone. Klistret kan förstöra behandlingen som finns på glaset.

Det är den "oleofobiska" ytan - den oljeavstötande som tar stryk om man sätter på en film på glaset.
När du tar av filmen lossar bitar av filmen och ger fula märken...

Sägs det - inte upplevt detta själv.

Det är ju det som är så kymigt, det kan gå kanonbra, men så är det EN film av alla som finns
där ute som är kass... problemet är att du inte vet vilken....

  • Medlem
  • Visby
  • 2011-07-06 10:32

Jag körde med Copter fullbody skydd ett par veckor, men den klibbiga känslan fick mig att slita av det. Har ett carbon skin på baksidan som lite repskydd bara

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-11-16 03:04

Jag har visserligen inte en iPone 4, utan en 3G. Jag kör med skydd, då jag snabbt konstaterade att telefonen var på tok för hal och lättappad utan skydd.
Jag har nu haft telefonen i snart två och ett halvt år. Utöver att batteritiden inte riktigt är vad den varit och att telefonen konstrar lite efter en "fuktskada" (mer närgånget studiebesök vid vattenkraftverk än vad jag hade räknat med) så funkar den helt okej.
Hade jag inte haft skydd så hade jag nog haft sprucken skärm efter några veckor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-16 07:25

I am going Commando on my iPhone 4S...totally

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-11-16 11:11

Kör med gelaskin har tagit lös det efter ett halvår syns inte några skador alls
bara tvätta av det och sätta tillbaka

framsidan är utan skydd inte en repa efter ett år i fickan

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-11-16 11:51

Köpte en 3G direkt den kom till Sverige (sommar 2008). De två första åren hade jag skyddsfilm på skärmen, men inget case. Sista året hade jag ingenting. Nu när jag skaffat en 4S bestämde jag mig för att inte ha någonting. Dels är den så snygg, dessutom märkte jag att inget hände med min 3G sista året utan skydd.

Min 3GS klarade sig bara fint utan skydd, så självklart kör jag utan sånt till min 4S också. Skulle kännas fel att stänga in så bra design i ett plastfodral.

  • Medlem
  • 2011-11-24 01:59

Kör helt utan någonting (iPhone 4S), men funderar på att skaffa ett skinnfodral. Första gången jag haft mobilen i kavajen, så fick jag plocka bort en liten tuss ludd, som letat sig in i porten på undersidan, annars repfritt och fint.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-11-24 08:37

Tappade min 4:a på en grusplan - totalt krossad. Skaffade nytt glas + ett läderfodral. Nu använder jag ju nallen som väckarklocka och då är den utan fodral. Så i förrgår när jag hade gått upp utan att stänga alarmet, så vibrerar eländet ner i golvet. Framsidan krossad igen. Så ja, jag kommer att ha skydd, men enbart för att det blir billigare i längden... Men jag har aldrig "skyddat" en nalle för att behålla den repfri, den är ju enbart ett nyttoverktyg.

Bevaka tråden