Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken kalender använder ni?

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har länge tyckt att iPhonen inbyggda är riktigt kass måste jag säga. Ingen veckovy och inte mycket inställningar. Känn som Apple har totalt bortprioriterat den. Har kört en del på Saisuke, men den är ganska ful i gui:t och är lite småkrånglig när man ska skriva in möten. Nu har en ny kommit upp på Appstore som heter Week calendar, verkar ganska lovande. Är det någon som har provat? Jag undrar om man kan byta läge från dag,vecko, månad och årvy? Det är ett krav och ett snyggt gränsnitt. Kom gärna med förslag. Idag synkar jag med Google.

Den här kan jag enkelt svara på: Pocket Informant.

Den är dyr, men är också grymt bra! Finns enligt mig ingen riktig utmanare.

Den syncar med Google Calendar, har en superb vecko- och månadsvy (veckonummer i veckovyn)

Jag använder den dagligen som huvudkalender.

Ursprungligen av koss_boss:

Den här kan jag enkelt svara på: Pocket Informant.

Den är dyr, men är också grymt bra! Finns enligt mig ingen riktig utmanare.

Den syncar med Google Calendar, har en superb vecko- och månadsvy (veckonummer i veckovyn)

Jag använder den dagligen som huvudkalender.

Skriver under på detta

Jag har samma upplägg

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-08-21 13:57

en bra veckovy vore ju trevligt. men med en extrakalender fungerar väl inte larm & sånt?

Ursprungligen av Creops:

en bra veckovy vore ju trevligt. men med en extrakalender fungerar väl inte larm & sånt?

Inga problem iom ios 4

Det finns andra workarounds ocksá som använder push och goggle kalander

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-08-21 23:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Inga problem iom ios 4

Det finns andra workarounds ocksá som använder push och goggle kalander

även om man har en 3G utan multitasking?

Jag kan annars tycka att iCal faktiskt är riktigt bra om man ger det en chans.

Ursprungligen av Creops:

även om man har en 3G utan multitasking?

Förmodligen inte. Då får du nog titta efter de "work arounds" som nämndes - alternativt skaffa dig en ny iPhone 4 eller en 3Gs som har stöd för multitask.

Ursprungligen av Creops:

även om man har en 3G utan multitasking?

Har ingenting med multitasking att göra utan möjligheten till bygger på lokala notiferingar

iCal + MobileMe och Google Apps Calendar. Funkar mycket tillfredsställande för mig.

I veckan släpptes ett program som heter week calendar och visar just veckovyn inklusive veckonummer och kostar 15 kronor.
De behöver inte installera något eller synka mot Google eller något annat utan den nyttja den funktion som är släppt i iOS4.

Det dyker säker upp fler sådana som Pocket informant m.m.

Jag eftersöker flera kalendrar med snyggare gränssnitt. Week calendar har väl ingen månadsvy eller? Det vill i alla fall jag ha möjlighet till också.

Ursprungligen av westerlu77:

Jag eftersöker flera kalendrar med snyggare gränssnitt. Week calendar har väl ingen månadsvy eller? Det vill i alla fall jag ha möjlighet till också.

Svensk Almanacka (kostar 22kr) är mycket snygg, har svenska helgdagar, veckonummer, namnsdagar mm. Snygg månadsvy, acceptabel veckovy.

Numera kan man lägga in även återkommande och upprepade händelser. Alarm kommer, men finns inte än, inte heller synkning. Trots detta tycker jag den fungerar betydligt bättre än iCal, som är väldigt primitiv.

Ursprungligen av elgenper:

Svensk Almanacka (kostar 22kr) är mycket snygg, har svenska helgdagar, veckonummer, namnsdagar mm. Snygg månadsvy, acceptabel veckovy.

Numera kan man lägga in även återkommande och upprepade händelser. Alarm kommer, men finns inte än, inte heller synkning. Trots detta tycker jag den fungerar betydligt bättre än iCal, som är väldigt primitiv.

Så länge inte synkning och alarm finns så är den för mej ganska värdelös..

Ursprungligen av westerlu77:

Jag eftersöker flera kalendrar med snyggare gränssnitt. Week calendar har väl ingen månadsvy eller? Det vill i alla fall jag ha möjlighet till också.

Tyvärr inte men som sagt det kommer nog att dyka upp en del kalendrar inom en snart framtid eftersom iOS4 tillåter detta numera.

Finns det någon som använder den inbyggda kalendern och tar posterna från den men ger en bättre vy ?

För jag vill gärna ha kvar min sync som jag har nu med mobileme till mina Macar, och iphonen.

Ursprungligen av yabbah:

Finns det någon som använder den inbyggda kalendern och tar posterna från den men ger en bättre vy ?

För jag vill gärna ha kvar min sync som jag har nu med mobileme till mina Macar, och iphonen.

Week Calendar gör det, jag köpte den tidigare idag (15kr), mycket trevlig, rekommenderas verkligen!

http://itunes.apple.com/se/app/week-calendar/id381059732?mt=8&v0=WWW-EUSE-ITUHOME-TOPAPPLICATIONS&ign-mpt=uo%3D2

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-23 17:55
Ursprungligen av keptang:

Week Calendar gör det, jag köpte den tidigare idag (15kr), mycket trevlig, rekommenderas verkligen!

Week Calendar for iPhone and iPod touch on the iTunes App Store

Den fungerar dock helt värdelöst på poster som sträcker sig över flera dagar.

Ursprungligen av zappee:

Den fungerar dock helt värdelöst på poster som sträcker sig över flera dagar.

ok, inte så ofta jag har flerdagars-event i min kalender så det är lugnt.

Vad är det som inte funkar när det kommer till såna poster?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-23 20:35
Ursprungligen av keptang:

ok, inte så ofta jag har flerdagars-event i min kalender så det är lugnt.

Vad är det som inte funkar när det kommer till såna poster?

Ok, har rätt ofta sådana.

Posten blir bara oändligt lång, byter aldrig dag.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-08-22 17:20

Kan ju hoppas på månadsvy i IOS 4.1?

Ursprungligen av Creops:

Kan ju hoppas på månadsvy i IOS 4.1?

Veckovy, gissar jag att du menar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-08-22 21:07
Ursprungligen av henkebarn:

Veckovy, gissar jag att du menar.

Veckovy menade jag såklart. Vad bra att du förstår mig fast jag säger fel!

Ursprungligen av Creops:

Kan ju hoppas på månadsvy i IOS 4.1?

Det kommer troligen att finnas med där tyvärr.

Jag själv hoppas på att Pocket Informant gör en uppdatering som funkar full ut mot iOS4.

hmm.. Jag gjorde ett test och den blev precis så lång som jag gjorde den. Eller är det något annat att du menar?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-23 21:15
Ursprungligen av keptang:

hmm.. Jag gjorde ett test och den blev precis så lång som jag gjorde den. Eller är det något annat att du menar?

Japp, jag menar när man specificerar tidpunkt också. Fast det är en bugg som är fixat i nästa version, drog iväg ett mail till dem.

AveApps: Upcoming for Week Calendar 1.4

Ursprungligen av zappee:

Japp, jag menar när man specificerar tidpunkt också. Fast det är en bugg som är fixat i nästa version, drog iväg ett mail till dem.

AveApps: Upcoming for Week Calendar 1.4

Aha, tackar. Trevligt att utvecklarna fixar det i nästa version.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-23 21:46
Ursprungligen av keptang:

Aha, tackar. Trevligt att utvecklarna fixar det i nästa version.

Absolut, bra responstid på mail också... de verkar bry sig. Behöver jag inte ångra min 15kr

Tycker den är väl värd det låga priset, framförallt också för att den använder samma databas som den inbyggda.
Man slipper strula med separat synkning osv..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-23 22:14
Ursprungligen av keptang:

Tycker den är väl värd det låga priset, framförallt också för att den använder samma databas som den inbyggda.
Man slipper strula med separat synkning osv..

Mm, mkt smidigt. Kan man byta rakt av

Ursprungligen av keptang:

Tycker den är väl värd det låga priset, framförallt också för att den använder samma databas som den inbyggda.
Man slipper strula med separat synkning osv..

Synkar den även åt andra hållet? Om jag skriver ngt i den inbyggda kalendern, kopieras det till appen?

Bevaka tråden