Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken kalender använder ni?

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är supernöjd med kalendern i min iPhone

Jag synkar min inbyggda iPhone kalender med Google Calendar. Där har jag uppdelat i flera kategorier.. typ Privat, Arbete, etc. Här finns det också en möjlighet att genom Google Calendar prenumerera på veckokalender så kommer det visas veckonummer på varje måndag.

Detta tillsammans med LockCalendar kan jag se min kalender som en Lista direkt på låsskärmen där kommande och pågående aktiviteter är markerade med valfri färg.

Mycket smidigt så slipper jag först låsa upp mobilen, bläddra till Kalendern för att sedan trycka på den.

Ursprungligen av Siddan:

Jag är supernöjd med kalendern i min iPhone

Jag synkar min inbyggda iPhone kalender med Google Calendar. Där har jag uppdelat i flera kategorier.. typ Privat, Arbete, etc. Här finns det också en möjlighet att genom Google Calendar prenumerera på veckokalender så kommer det visas veckonummer på varje måndag.

Detta tillsammans med LockCalendar kan jag se min kalender som en Lista direkt på låsskärmen där kommande och pågående aktiviteter är markerade med valfri färg.

Mycket smidigt så slipper jag först låsa upp mobilen, bläddra till Kalendern för att sedan trycka på den.

Låter bra. Jag vill göra likadant med min nyinköpta iPod Touch om det går. Hur synkar jag med min Google Calendar?

Ursprungligen av goranlin:

Låter bra. Jag vill göra likadant med min nyinköpta iPod Touch om det går. Hur synkar jag med min Google Calendar?

Klockren hjälp för detta:
http://www.99.se/1925623-post22.html

Ursprungligen av theplague:

Klockren hjälp för detta:
http://www.99.se/1925623-post22.html

Bra beskrivning, det funkar bra!

Men jag får inte med veckonumren som jag har i Googles kalender, de fanns med bland de kalendrar jag synkade?

Jag hittar också födelsedagen för en kompis som jag inte visste jag lagt in. Förstår inte var jag lagt in den? Jag vill lägga in fler, var gör jag det? I Google?

När jag synkade både mail och kalender så har jag nu kalendern i iPods kalender och Gmail i iPods Mail. Utmärkt!

Ursprungligen av goranlin:

Bra beskrivning, det funkar bra!

Men jag får inte med veckonumren som jag har i Googles kalender, de fanns med bland de kalendrar jag synkade?
...

Kan fortfarande inte få in de veckonummer som jag har i min Google kalender på nätet till min iPod Touch. Snälla, hjälp!

Ursprungligen av goranlin:

Kan fortfarande inte få in de veckonummer som jag har i min Google kalender på nätet till min iPod Touch. Snälla, hjälp!

Har du gått in på m.google.com och loggat in och valt de kalendrarna du vill ska visas?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-09-08 08:28
Ursprungligen av zinned:

Just det, så var det

Ursprungligen av zinned:

Efter att ha bytt språk till engelska funkade detta utmärkt!

Resultatet?

Menyn i Finder och iCals dagvy.
(Verkar inte funka i veckovy eller månad????) vaf...

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-09-08 10:29

Jag kör appen CalenGoo till google-kalendern, funkar fint tycker jag.

Ursprungligen av odlarn:

Jag kör appen CalenGoo till google-kalendern, funkar fint tycker jag.

Den såg trevlig ut, använder den iPhones inbyggda kalender så att de innehåller samma saker som t.ex Week Calendar gör?

CalenGoo = 49kr
Week Calendar = 15kr

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-09-08 12:39

Nej, tror att den kopplar upp sig mot google-kalendern enbart.

Edit;
Det jag tycker är bra är att man får med alla funktioner man har i google-kalendern, veckonummer, helgdagar, och vad min fru ska göra

.. och eftersom jag bara använder den som kalender så är 50 pix inget jag invänder mig mot.. min förra, som jag hade i fickan, kostade mer

ok, tänkte bara om den hade något som inte den jag har använder.
Week Calendar gör samma sak, fast den också använder den inbyggda databasen så man använder iPhone's inbyggda synk till Google.

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-09-08 14:00

Ah, ok. Har inte testat den.

Några nyheter i detta?

Är ute efter en _snygg_ kalender där man kan välja en vettig veckovy.
Sen ska den hämta alla kalendrar jag har synkade till den inbyggda kalendern, oavsett om det är från iCal, Google cal, Exchange server.
Vad tror ni?
Är det Week Cal?

Någon annan?

Jag rekommenderar fortfarande Week Cal. Använder den dagligen, använder den inbyggda synken i iOS.
Den uppdateras rätt så ofta från utvecklarna också med nya funktioner.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-14 12:58
Ursprungligen av keptang:

Jag rekommenderar fortfarande Week Cal. Använder den dagligen, använder den inbyggda synken i iOS.
Den uppdateras rätt så ofta från utvecklarna också med nya funktioner.

Instämmer, använder aldrig den gamla kalendern längre.

Har köpt en iPad och gillar kalendern men kan inte synka med min Googlekalender? När jag går till g.google.sync/sync får jag "Enheten stöds inte. Google Sync stöds tyvärr inte av din enhet." Förstår ingenting? Bytte nyligen lösenord kan detta påverka? För några dagar sen funkade allt utmärkt!

Synkning till min iPod touch funkar fortfarande bra.

Ursprungligen av goranlin:

Har köpt en iPad och gillar kalendern men kan inte synka med min Googlekalender? När jag går till g.google.sync/sync får jag "Enheten stöds inte. Google Sync stöds tyvärr inte av din enhet." Förstår ingenting? Bytte nyligen lösenord kan detta påverka? För några dagar sen funkade allt utmärkt!

Synkning till min iPod touch funkar fortfarande bra.

Du måste byta språk till engelska.
Du har Googlekontot inlagt som Exchange server?

Ok tack.

Någon som kör miCal?
Ser inte helt fel ut.

Ursprungligen av theplague:

Ok tack.

Någon som kör miCal?
Ser inte helt fel ut.

Den har jag inte sett förut, ser trevlig ut.

Ursprungligen av keptang:

Den har jag inte sett förut, ser trevlig ut.

Köpte både den och WeekCal och ska testa lite. Återkommer.

Lade in Calvetica, ett snyggt och snabbt skal till den vanliga kalenderfunktionen.

Funkar kanonbra.

Ursprungligen av Goflorp:

Lade in Calvetica, ett snyggt och snabbt skal till den vanliga kalenderfunktionen.

Funkar kanonbra.

Ja den ser helt klart bättre ut än Apples kalender, men jag är ute efter något "mer".

Såg att man kunde inte synka kalenderevents längre än 6 mån tillbaka i mical! Riktigt dåligt! Mejlade dom o påpekade detta. Detta är ett krav från min sida om jag ska använda den. Annars verkar den schysst.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-12-22 15:41

Har testat en hel hög kalendrar nu och visst är dom flesta bättre än den inbyggda. Men jag använder ändå den vanliga och varför? Jo farten, jag har en 3G och samtliga andra kalendrar är helt enkelt för sega, lång starttid, segt interface, dubbelklick hela jävla tiden.
Så, tills jag lyckas uppgradera till en 4G blir det att harva runt i den inbyggda...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-05-13 10:59

Lite åldersstigna tips här. Det måste väl ha hänt nå't på kalenderfronten dom senaste åren!?

Nya tips? Letade igenom app store och där fanns ju hur många kalenderappar som helst. Jag vill ju inte köpa allihop för provkörning.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-15 08:20
Ursprungligen av Baeckis:

Lite åldersstigna tips här. Det måste väl ha hänt nå't på kalenderfronten dom senaste åren!?

Nya tips? Letade igenom app store och där fanns ju hur många kalenderappar som helst. Jag vill ju inte köpa allihop för provkörning.

Week Cal är fortf. outstanding, ser ingen anledning till att byta.

Jag har gått från att använda kalendern lite till att använda den mycket, och de förändringar som gjorts med kalendern i iOS de senaste åren har gjort att jag tycker den duger utmärkt. Snabb och enkel.

Bevaka tråden