Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-11-18 16:04
Ursprungligen av Goflorp:

--------- (17:42): Hej och välkommen till Tele2! Du pratar med ------ ---- Vad kan jag hjälpa till med?
Användare (17:43): Hej, jag har problem med att en säljare var här för rätt länge sedan och lovade bl a 25MBit/s bredband ... har fortf 10. Får dock räkning från er...

Jag hoppas att "användare" är företag, för köplagen är inte tillämplig mellan en NI och en privatperson.

Senast redigerat 2011-11-28 10:40

Haha, vilka dårar!
Hej kafka. Knacka dörr, vilket Jehovasbeteende.

Senast redigerat 2011-10-21 19:29
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-21 19:12

Okej. Men ditt senaste inlägg hör hemma i glad-tråden. Grrr.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-21 19:55

Jag blir så arg/sur när folk som Goflorp postar absurt äckliga bilder som här: http://www.99.se/99lounge/246539-ja-e-sa-javla-glad-idag-147.html#post2029156

När en annan bor i Villa med ADSL och inte får bättre än såhär:

GRRRRR

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-21 21:47
Ursprungligen av Cokey:

Jag blir så arg/sur när folk som Goflorp postar absurt äckliga bilder som här: http://www.99.se/99lounge/246539-ja-e-sa-javla-glad-idag-147.html#post2029156

När en annan bor i Villa med ADSL och inte får bättre än såhär: [ATTACH="CONFIG"]30792[/ATTACH]

GRRRRR

Jag får inte ens 7 på ett 10/10MBit abb. Uppströms får jag dock full hastighet... 10MBit

Ursprungligen av planB:

Jag får inte ens 7 på ett 10/10MBit abb. Uppströms får jag dock full hastighet... 10MBit

Du har säkert en snygg trädgård....

Skulle ett grässtrå sticka upp här bekämpas det med roundup...

Jag har fiber, men i den dealen ingår 9vånings höghus mitt i stan.

Your call

Huliganskatt Undrar om dårarna som jävlas på arenorna är glada nu när varenda käft måste betala för deras idioti!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-21 23:45

Att du orkar vara kvar hos Tele2 öht. Du måste ha ett bra deal på din 10Mbps-lina...

Ursprungligen av kenjon:

Att du orkar vara kvar hos Tele2 öht. Du måste ha ett bra deal på din 10Mbps-lina...

Fiber in i lgh, inga modem och bråte. Bara RJ-45 uttag. Bra pris, Nu grym fart.
haft mycket lite problem sedan starten (ca 1 år sedan).
Innan det ComBort, bara strul, ofta nere helt i hela dygn, inkompetent kundtjänst osv...

Du har knappast "fiber in i lägenheten". Fiber går inte i RJ-45 uttag!
Nu blev jag arg!

Ursprungligen av PeeMaN:

Du har knappast "fiber in i lägenheten". Fiber går inte i RJ-45 uttag!
Nu blev jag arg!

Nä, det är väl koppar som tål 1000MBit/s de sista 15 metrarna då... vojne.....
Äschlans!

Ursprungligen av PeeMaN:

Du har knappast "fiber in i lägenheten". Fiber går inte i RJ-45 uttag!
Nu blev jag arg!

Nåja, det beror på hur man ser det. Jag har fiber in i radhuset och det kommer ut i ett RJ-45 uttag. Givetvis så måste det konverteras genom en linekonverterare men jag har fiber in i huset och ansluter med RJ45:)

Och det är fiber, jag såg på när de sköt in den

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-24 15:32

Gick in i Bokia butiken i stan och dom hade inte fått in boken idag grrrr

Jag blir arg över att läsa att andra blir arg!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-29 09:17

Inser att vi borde haft en JAG BLIR SÅ J*KLA ARG tråd....

Min svåger på Phonehouse hjälpte mig då han är butikschef i sin butik. Så förra lördagen ringde han mig och drog ner till butiken och löste mina 2 abonnemang med förlängning och iPhone 4S (1 till mig o 1 till min fru).

Satt och väntade och väntade igår på avi. När posten varit här så började jag ringa runt till Telenor. Ingen som kunde hjälpa mig nånstans. Efter MÅNGA telefonsamtal fram och tillbaka, min svåger hjälpte till och ringa sina ansvariga osv osv så kom det fram som så att Telenor haft ett litet datorhaveri, så inga telefoner var skickade till mig. Det gick inte att ångra förlängningarna, tro mig, det har dom redan löst, där funkade datorerna.

Så nu får jag snällt vänta tills nästa vecka och det finns inget att göra åt saken. Vill jag ångra förlängningen så tar det 7 dagar innan det är klart så jag kan göra om det. Underbart.

Så för att jag var först ut (i princip) så fick jag straff för det.

Min frus kusin beställde också av min svåger 2 dagar senare, han fick sin igår.

Så jag är ju nu #€%&/()")=(€("#/)€%(&/#/(€&/&(%€&€"#/()€&#!=%(/(/?!(%=/& så arg....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-29 11:21

Det är skillnad det!

Har samma sak. Fiber in i huset med RJ45 ut i huset. Har dock en fiberkanal i ett rum där jag förut hade min MacPro med fiberkort. Mest för att jag kunde.

Jag som har svårt att sova på mornarna hatar omställningen till normaltid. Det blir bara så att jag får vara uppe en timme längre utan att kunna sova...;)

Barnen har inbyggd klocka. 1-åringen hoppade i sängen och skrek högljutt "yayayayayayayyy" kl 05.10 imorse. Suuuuuuck!

"S-toppens hus stjäl Elsas sol" Nej, det gör det förbanne mig inte!

Det är inte speciellt svårt att googla fram (undrar om "enira" också kan bli ett verb?) var tanten bor och hitta både hennes och "S-toppens" hus i Google Earth.

Husen ligger nästan 19 m från varandra. Detsamma gäller avståndet från "S-toppens" hus till närmsta användbara delen av Elsas trädgård. Det är först efter kl 18 eller så (västersol) som en takkupa väderstrecksmässigt skulle kunna skugga Elsas trädgård. Men först då solen står tillräckligt lågt för skapa en skugga som når så långt. Mitt i vintern kanske? Nej just det, då är det ju redan mörkt! Förresten så skuggar en takkupa inte mer än marginellt vid den flacka vinkeln jämfört med taknocken som ju funnits där sen typ 1975 när huset byggdes...

Gå mar sedan in i gatuvy i GE så ser man att just (och endast) Elsas trädgård är omgärdad av en djungelliknande växtlighet som skuggar betydligt mer än t.o.m en trevåningsstillbyggnad på "S-toppens" hus skulle göra. På bilden ligger "S-toppens Morgans" hus till vänster medan Elsas hus (med den gula skorsten - undrar om inte den skuggar nån granne?) alltså ligger bakom buskridån till höger.

Vet inte om man skall bli mest sur på Elsa eller AB's så kallade journalister som trots besök på plats inte förmår att skilja rättshaveristerna från vetet.

Ursprungligen av johan_tanying:

Vet inte om man skall bli mest sur på Elsa eller AB's så kallade journalister som trots besök på plats inte förmår att skilja rättshaveristerna från vetet.

Fattade inte vad detta handlade om först men kan det bli mer fjantigt än så här?

Kolla in senaste avsnittet av Grand Designs (Brittiska Channel 4) så inser man den naivitet som genomsyrar en massa svenskar och Aftonbladets idioter som kallar sej journalister.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-31 11:17

Hällde ut en stor kopp kaffe över skrivbord, papper, datormus m.m. Musen fungerar inte som den ska längre. Dålig start på dagen.

Har sovit bredvid yngsta dottern inatt. Hon har korvat sig, nypts, rivits och härjat i största allmänhet sedan 02.30. Tillråga på allt är detta kaffet tamejfan det ynkligaste jag har varit med om. Det hade blivit starkare kaffe om man ställt en kopp hett vatten i skuggan av en kaffeböna.

Jag blir så jäkla sur när det dimper ner sånt här i brevlådan!
Stackars människor som går på det och blir bedragna på massa pengar.

[ATTACH="CONFIG"]30940[/ATTACH]

Fick använda 4S-kameran iaf, det är ju kul.

  • Medlem
  • 2011-11-01 11:29
Ursprungligen av keptang:

Jag blir så jäkla sur när det dimper ner sånt här i brevlådan!
Stackars människor som går på det och blir bedragna på massa pengar.

[ATTACH="CONFIG"]30940[/ATTACH]

Fick använda 4S-kameran iaf, det är ju kul.

Det där hade jag anmält! Värre jävla bondfångeri får man leta efter...

Ursprungligen av Korsriddaren:

Det där hade jag anmält! Värre jävla bondfångeri får man leta efter...

Problemet är att sånt här inte går att komma åt. Det var en artikel häromdagen i någon aftonblaska om en dam som betalat 25000:- för några brev. Företagen är baserade i Hong-Kong. Ett jävla svineri är det, och stackars de som lockas av det. De skickar ut tusentals lappar och hoppas att någon promille ska nappa.

  • Medlem
  • 2011-11-01 12:07
Ursprungligen av pmarriott:

Problemet är att sånt här inte går att komma åt. Det var en artikel häromdagen i någon aftonblaska om en dam som betalat 25000:- för några brev. Företagen är baserade i Hong-Kong. Ett jävla svineri är det, och stackars de som lockas av det. De skickar ut tusentals lappar och hoppas att någon promille ska nappa.

Det som retar mig särskilt är utfästelserna kring "löser alla era problem" och "garanterat resultat". Ser man till marknadsföringslagen, så är detta ett solklart fall av vilseledande marknadsföring. Där kunde man klämma till fanskapet, om det är någon som är bosatt här.

Jag är riktigt sur för att det inte finns någon bra teknisk tidning att köpa i handeln som handlar om Mac.

Sedan har jag tröttnat på Mac-talibaner och Windows-fanboys.
Kan de båda inte bara hålla truten och låta andra vara ifred. Man får ut så mycket mer om man använder allt istället.

  • Medlem
  • 2011-11-01 15:18
Ursprungligen av illerG:

Jag är riktigt sur för att det inte finns någon bra teknisk tidning att köpa i handeln som handlar om Mac.

Sedan har jag tröttnat på Mac-talibaner och Windows-fanboys.
Kan de båda inte bara hålla truten och låta andra vara ifred. Man får ut så mycket mer om man använder allt istället.

Vad är det för fel på oss mactalibaner?

Ursprungligen av Korsriddaren:

Vad är det för fel på oss mactalibaner?

Min klassificering på Mac-taliban är dem som hela tiden klankar ned på allt annat som inte är Apple.

Jag sitter med mig iMac och är nöjd men skulle aldrig i livet göra av med min Thinkpad då det är en underbar laptop.

BSD och linux är något jag använder dagligen men OSX trivs jag i som desktop OS. Windows funkar alldeles utmärkt för mig och ett nödvändigt ont för de tillfällen man faktiskt vill spela spel på en PC.

Nej jag är trött på talibaner och fanboys för att de klankar ner på min acceptans och förstår inte att allt kan fungera i symbios.

Vill inte höra "Mac är bättre. Windows är bara skräp". Ej heller "Du är dum i huvudet som lägger så mycket pengar på så lite prestanda" (listan kan göras lång med olika kommentarer).

Det har gått så långt att jag nu avslutar vad jag än håller på med och lämnar rummet när någon yttrar sig från endera sida.

Jag förstår inte hur man kan bråka om ingenting.

Kort och gott jag ser ner på folk så fort de börjar klassificera sig.
Nej de är inte folk. De är amöbor!

Bevaka tråden