Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-11-01 17:07
Ursprungligen av illerG:

Min klassificering på Mac-taliban är dem som hela tiden klankar ned på allt annat som inte är Apple.

Jag sitter med mig iMac och är nöjd men skulle aldrig i livet göra av med min Thinkpad då det är en underbar laptop.

BSD och linux är något jag använder dagligen men OSX trivs jag i som desktop OS. Windows funkar alldeles utmärkt för mig och ett nödvändigt ont för de tillfällen man faktiskt vill spela spel på en PC.

Nej jag är trött på talibaner och fanboys för att de klankar ner på min acceptans och förstår inte att allt kan fungera i symbios.

Vill inte höra "Mac är bättre. Windows är bara skräp". Ej heller "Du är dum i huvudet som lägger så mycket pengar på så lite prestanda" (listan kan göras lång med olika kommentarer).

Det har gått så långt att jag nu avslutar vad jag än håller på med och lämnar rummet när någon yttrar sig från endera sida.

Jag förstår inte hur man kan bråka om ingenting.

Kort och gott jag ser ner på folk så fort de börjar klassificera sig.
Nej de är inte folk. De är amöbor!

Det var tunga växlar på en sådan petitess.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Det var tunga växlar på en sådan petitess.

Inte när du får höra sådan skit i minst 3ggr i veckan.

  • Medlem
  • 2011-11-01 17:09
Ursprungligen av illerG:

Inte när du får höra sådan skit i minst 3ggr i veckan.

Det gjorde jag hela 90- och början av 2000-talet. Jag får väl anse mig härdad.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-11-01 17:13
Ursprungligen av illerG:

Jag förstår inte hur man kan bråka om ingenting.

Och ändå gör du just det i och med ditt inlägg.

Ursprungligen av MatsOlov:

Och ändå gör du just det i och med ditt inlägg.

Jag har då ingen förståelse för varför man skall välja en sida och sedan klanka ner på den andra.

Var det bättre?

Ursprungligen av illerG:

Jag har då ingen förståelse för varför man skall välja en sida och sedan klanka ner på den andra.

Var det bättre?

Datormässigt har jag valt sida, Mac passar mig, mitt sätt jobba, mitt sätt tänka.
Windows får andra hålla på med.
Dagligen får jag höra från efterblivna att Windows is the way...

Konstigt bara att de accepterar att övervakningsdatorer med tillhörande servers
ballar ur två-tre gånger om dygnet.....

Mitt hem, vårt hem, är en fullständigt windowsfri zon. Inget kan ändra det.

Här är vi ett antal tusen macanvändare, en del använder även Windows.
Kul för dem. Men om 99Mac börjar handla om pc-kramning, och vi får rena win-forum som
skall ta över stället. Då kommer jag leta efter mitt gevär.

Försök att ta er igenom ett avsnitt av en tv-serie som finns på CWTV. All denna reklam som ständigt kommer som avbrott är oerhört irriterande! Trodde att svensk tv var irriterande på området, men detta tar nog priset.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-01 21:52

Då kontrar jag med att du ska försöka att ta dig igenom en match amerikansk fotboll. Det är helt sanslöst mycket reklam.

Ursprungligen av jahve:

Då kontrar jag med att du ska försöka att ta dig igenom en match amerikansk fotboll. Det är helt sanslöst mycket reklam.

Då är det bra att jag inte tittar på sport.

Det är alltså 5 reklampauser på 41 minuter.

Blocket, detta träsk

Annons inne för att sälja 4 däck.

Fabrikat etc står i en mkt utförlig annons. Inga bytesaffärer, inget prut.

Mailsvar fördelar sig enligt nedan

1) Vilket märke är det? - är det (NOT(märket i annonsen))??

2) Sälj dem inte jag vill ha dem, sedan inget mer

3) När kan jag komma, följt av kompakt tystnad

4) Ja, det är jag igen, har du dem kvar?

5) Jag bor i (långt bortistan) kan jag komma på (veckodag +4) och titta?

6) Jag prata med allvarlig på den! Du får (begärt pris)x0,33 , jag hämta direkten kompis.

7) Vill du byta mot en släpkärra/matta/bakmaskin ?

Jag har nu gett upp hoppet fullständigt att mänskligheten en dag kommer nå stjärnorna....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-01 22:03

Sådant gör att jag gillar Tradera. Inget snack, inget prut. Bara buda. Enkla regler.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-01 22:16
Ursprungligen av jahve:

Sådant gör att jag gillar Tradera. Inget snack, inget prut. Bara buda. Enkla regler.

Kan bara hålla med.

  • Medlem
  • 2011-11-01 22:12
Ursprungligen av Goflorp:

Blocket, detta träsk

Annons inne för att sälja 4 däck.

Fabrikat etc står i en mkt utförlig annons. Inga bytesaffärer, inget prut.

Mailsvar fördelar sig enligt nedan

1) Vilket märke är det? - är det (NOT(märket i annonsen))??

2) Sälj dem inte jag vill ha dem, sedan inget mer

3) När kan jag komma, följt av kompakt tystnad

4) Ja, det är jag igen, har du dem kvar?

5) Jag bor i (långt bortistan) kan jag komma på (veckodag +4) och titta?

6) Jag prata med allvarlig på den! Du får (begärt pris)x0,33 , jag hämta direkten kompis.

7) Vill du byta mot en släpkärra/matta/bakmaskin ?

Jag har nu gett upp hoppet fullständigt att mänskligheten en dag kommer nå stjärnorna....

Haha, kommentar sex och sju var ju direkt priceless!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-02 06:05
Ursprungligen av Goflorp:

Jag har nu gett upp hoppet fullständigt att mänskligheten en dag kommer nå stjärnorna....

Blocket är tyvärr helt värdelöst, i samband med flytt för drygt ett år sen insåg jag att det är ett paradis för dumskallar.

Ett kreativa förslag var att jag skulle ställa ner möbler på gatan så kunde hon lämna pengar i brevlådan, om hon kunde ordna bil med släpvagn...
En annan person ville inte acceptera att jag redan sålt ett skrivbord och föreslog att jag skulle fråga köparen om han kunde sälja tillbaka det så att jag kunde sälja det till honom istället... o.s.v. Aldrig mer Blocket.

En bekant till mig skulle sälja en Audi med kraschad automatlåda. Sådana bilar har ju en viss egenskap. De går liksom inte att köra;)
Det hindrar inte folk att ringa från göteborg och diskutera... Ni ser på min profil var jag (och min kompis) bor...

  • Medlem
  • 2011-11-02 06:49

Jag skulle sälja en frysbox för några år sedan och en ung dam ringde och "skulle ha den". Dock drog vederbörande ut enormt på tiden, och andra hörde av sig och var intresserade. Vid påringning från min sida (vilket jag inte hade behövt) avslöjar den äkta hälften att de vare sig har bil eller släp och troligtvis inte skulle kunna ordna någon transport den veckan heller. Då tröttnade jag och skrev ett mail till berörda kvinna istället, att jag inte ansåg det rimligt att det skulle ta två veckor att sälja en förhålladevis dyr frysbox (som jag sålde billigt bara för att bli av med den) och att jag nu lät näste man på kö hämta boxen. Två personer kom och köpte, och hämtade boxen... hade inte tillräckligt med pengar med sig, och lyckades tom repa parketten i lägenheten. De resterande pengarna de inte hade med sig, skulle de föra över till mitt konto. Yeah right! Nej jag säger som stile med flera... fy fan för blocket och det jäkla pack som tycks flockas som flugor runt sockerbitar så fort man bjuder ut något. Människor som skall ha billigt gratis och verkar sakna all form av verklighetsförankring, uppfostran och hyfs.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-02 08:22

Blocket säljare kan ju vara rätt knappa dom också...

Best of Blocket - Sveriges knppaste blocketannonser finns p www.bestofblocket.se!

Jag bävar inför att vi ska sälja vår ena bil på blocket...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-11-02 11:51

Tycker tvärt emot, det går riktigt bra att sälja på blocket. Det gäller bara att inte hetsa upp sig och tro att alla som ringer kommer att köpa.

Jag brukar för det första inte lägga in mitt telefonnummer, bara mail. Sedan har jag ett par standardsvar på idiotbud/idiotfrågor:
-Läs annonsen igen
-Ditt bud antyder att du endast är intresserad av att köpa instruktionsboken
-Knarkar du?
-Vet din mamma om att du försöker handla på internet?

Min vanligaste idiotfråga är när jag annonserar ut en telefon och det står "OLÅST" i rubriken: Är den låst?
Eller om jag skriver "köpt för 2 månader sedan på ....": Finns det garanti?

"The episode automatically unlocks online 8 days after airdate."

FOX är alltså ett gäng arslen inom både nyhets- OCH nöjesproduktion! Så mycket för att man har valt att gå över till ett fullt lagligt tittande. Tack för den, FOX!

Ursprungligen av Tobias Schelin:

"The episode automatically unlocks online 8 days after airdate."

FOX är alltså ett gäng arslen inom både nyhets- OCH nöjesproduktion! Så mycket för att man har valt att gå över till ett fullt lagligt tittande. Tack för den, FOX!

Anledningen till detta är för att Fox i sina avtal givit tv-kanaler världen över en vecka på sig att sända avsnitt så att dessa tv-kanaler kan tjäna pengar på det, utan att förlora alla sina kunder för att man kan se det på det sätt du vill.

Ursprungligen av PeeMaN:

Anledningen till detta är för att Fox i sina avtal givit tv-kanaler världen över en vecka på sig att sända avsnitt så att dessa tv-kanaler kan tjäna pengar på det, utan att förlora alla sina kunder för att man kan se det på det sätt du vill.

Det stora flertalet av människor utanför USA har inte tillgång till ett amerikanskt IP-nummer och kan därmed inte ta del av avsnitten även om FOX skulle ta bort den här begränsningen på sin webbplats.

Allt snack om att dagens bilar är säkrare är skitsnack. Tack vare att de känns säkrare, och enligt alla tester ska vara säkrare så kör folk mycket fortare, närmare och sämre än man gjorde förr.

Svårt räddningsarbete efter olyckan i Storbritannien | SvD visar att bilarna inte alls är säkrare!

Ursprungligen av LCR:

Allt snack om att dagens bilar är säkrare är skitsnack. Tack vare att de känns säkrare, och enligt alla tester ska vara säkrare så kör folk mycket fortare, närmare och sämre än man gjorde förr.

Svårt räddningsarbete efter olyckan i Storbritannien | SvD visar att bilarna inte alls är säkrare!

Hur många flera hade varit döda om deras bilar varit 10 år äldre?

  • Medlem
  • 2011-11-06 13:41
Ursprungligen av LCR:

Allt snack om att dagens bilar är säkrare är skitsnack. Tack vare att de känns säkrare, och enligt alla tester ska vara säkrare så kör folk mycket fortare, närmare och sämre än man gjorde förr.

Svårt räddningsarbete efter olyckan i Storbritannien | SvD visar att bilarna inte alls är säkrare!

Nej det är inte skitsnack, dagens bilar är mycket säkrare, ur många aspekter. Att det finns mer vårdslösa förare idag beror på att motorstyrka och väghållning långt överstiger tidigare decenniums bilar. Då har jag inte ens gått in på alla datorer och automatik, som kompenserar för vår många gånger dåliga bilkörning... att dagens förare blivit mer hänsynslösa och egoistiska, det kan jag däremot alla gånger skriva under på.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Nej det är inte skitsnack, dagens bilar är mycket säkrare, ur många aspekter. Att det finns mer vårdslösa förare idag beror på att motorstyrka och väghållning långt överstiger tidigare decenniums bilar. Då har jag inte ens gått in på alla datorer och automatik, som kompenserar för vår många gånger dåliga bilkörning... att dagens förare blivit mer hänsynslösa och egoistiska, det kan jag däremot alla gånger skriva under på.

Det var lite det jag menade, att summan av allt innebär att det inte är säkrare idag.

Hoppas de förbjuder fyrverkerier nu!!!

  • Medlem
  • 2011-11-07 21:19
Ursprungligen av LCR:

Det var lite det jag menade, att summan av allt innebär att det inte är säkrare idag.

Hoppas de förbjuder fyrverkerier nu!!!

Amen till det sistnämnda!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-11-07 22:17
Ursprungligen av LCR:

Det var lite det jag menade, att summan av allt innebär att det inte är säkrare idag.

Hoppas de förbjuder fyrverkerier nu!!!

Men hur förklarar du då att färre dör och skadar sig allvarligt trots att befolkningen har ökat och bilarna blivit mångdubbelt fler?

Senast redigerat 2011-11-07 22:34
Ursprungligen av jahve:

Men hur förklarar du då att färre dör och skadar sig allvarligt trots att befolkningen har ökat och bilarna blivit mångdubbelt fler?

Ok, visst har du självklart rätt, men vad jag reagerar starkt på är sättet som folk kör på eftersom de har bilar som isolerar dem totalt från omgivningen. 20% av alla bilförare anser inte att det är farligt att ligga 5 meter bakom bilen framför när man kör i över 100km/h och det kan bara bero på en sak, att de inte får en känsla av hur farligt det är.

Lustigt nog har jag aldrig folk i en gammal Volvo 240 som kör så nära utan bara folk i splitter nya bilar (bilmärke totalt orelevant).

Det är när folk kör på det sättet som vi får sådana här jättekrockar med massor av bilar, det var en nyss på E4an utanför Stockholm, eller var det var. Jag har slutat lyssna på nyheterna...

Bevaka tråden