Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lade upp en gång först, blev vridet. Lade upp en gång till efter att just gjort det - sparat om i Förhandsvisning. Men sedan kunde jag inte få bort attach2 - den gamla. Skit samma. Läs den rättvända.

  • Medlem
  • 2012-03-25 10:49

Malaysias GP är rödflaggat pga regn. Och de ser inte ut att kunna starta inom de närmaste 30 minuterna.

En polare blev av med körkortet
En annan dratta i vattnet och fick sin iPhone4 förstörd
Utöver det så drogs klockan fram en timme. Jävla sommartid!

Raderade ett gäng inlägg. Vet inte vad det är som gör att folk konstant ballar ur nu för tiden. Vårdepression?

Ursprungligen av Capeman:

Raderade ett gäng inlägg. Vet inte vad det är som gör att folk konstant ballar ur nu för tiden. Vårdepression?

Eller alkoholen kanske.
Finns det vårdepression? Kanske finns alla årstidersdepression iofs.

skulle skicka ut ett kårmail med outlook för webben. uppdatering till 2010 hade det visst blivit och jag kunde inte längre komma åt min andra mail-box, kårens. I vanliga fall kan man inte heller ladda ner attachments, vilken del av 2000 är vi på? Jag undrar bara.

Har inte mail funnits sedan typ 70-talet? När, NÄR, ska den där förbannade IT-avdelningen kunna få något så jävla simpelt att fungera? O varför. Varfööör är vi tvugna att alla studenter ha just det här systemet? Hade de byggt upp ett åtminstone acceptabelt intranät hade man helt och hållet sluppit skiten.

pyttemjuk kan [fyll i lämplig otrevlig händelse här].

*förbannad*

Ursprungligen av klarabara:

skulle skicka ut ett kårmail med outlook för webben. uppdatering till 2010 hade det visst blivit och jag kunde inte längre komma åt min andra mail-box, kårens. I vanliga fall kan man inte heller ladda ner attachments, vilken del av 2000 är vi på? Jag undrar bara.

Har inte mail funnits sedan typ 70-talet? När, NÄR, ska den där förbannade IT-avdelningen kunna få något så jävla simpelt att fungera? O varför. Varfööör är vi tvugna att alla studenter ha just det här systemet? Hade de byggt upp ett åtminstone acceptabelt intranät hade man helt och hållet sluppit skiten.

pyttemjuk kan [fyll i lämplig otrevlig händelse här].

*förbannad*

Eller SBS hos "IT"-avdelningen.

sbs? vad är det för något? menar du bbs'er?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-25 22:21
Ursprungligen av klarabara:

sbs? vad är det för något? menar du bbs'er?

Gissar på Skit Bakom Styret

Ursprungligen av klarabara:

sbs? vad är det för något? menar du bbs'er?

Skit bakom spakarna.

Svenska hackademiens ordlista

edit: Capeman var snabbare.

hehe, tänkte det var sbt - skit bakom tangentbordet..

Jag ska alltså se om det har kommit något nytt mail och får inte komma åt företagets webmail: You don't have permission to access / on this server.

Suck.

En ipad1 för 3300kr på blocket?? Är inte det liksom... väldigt mycket?

Ursprungligen av klarabara:

En ipad1 för 3300kr på blocket?? Är inte det liksom... väldigt mycket?

Folk kommer alltid att försöka ta ut mer än vad som är skäligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-26 18:32
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Folk kommer alltid att försöka ta ut mer än vad som är skäligt.

Och en del har dåligt koll, de tänker att de betalt XXXX:- och tror/hoppas att de kan få tillbaka en del av det. Nästan lite humor att läsa såna annonser.

jag kan ju köpa en ny ipad två ur butik för 300kr mer, de tror liksom på allvar att de ska kunna köpa en beggad och använd för lite under nypris? har man väl öppnat en pryl så kan man ju glömma att få mer än halva vid försäljning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-26 19:24

Apple är undantaget,man får bra betalt för sina begagnade datorer, samtidigt hänförs jag av livslängden på Apples produkter, som också hjälper till att hålla upp andrahands priserna på höga nivåer.

Alltid efterfrågan och utbud som styr priserna men visst kan man köpa en ny iPad 2 för 3500 kr, så är det kanske tokigt att betala 3000 kr för en iPad 1.

Jag skulle ha lagt mig på 2900 kr lite under den magiska 3000 krs nivån skojar bara, någonstans 2000-2500 kr är väl rimligare för en iPad 1, beror väl på hur snabbt man vill sälja sin produkt, men varför inte försöka få bra betalt för sina begagnade apple produkter, oftast får man det

Det är oftast en trygg affär att köpa en ny Apple dator, för man förlorar oftast inte så mycket på ett års användning i värdeminskning, och säljer man den någon månad innan den vanliga 12 månaders garantin går ut, så är värdeminskningen knappt 20-30 % beroende på produkt

Det är min erfarenhet, sedan beror det ju förstås på vem som är säljaren viktigast av allt .

Usch vad glad jag var i detta inlägget blir dösur på det, så surt med höga andrahands priser egentligen, man vill ju alltid fynda .

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-03-26 19:28

Dunderhuvudvärk hela dagen...:(

Ursprungligen av lasselu:

Dunderhuvudvärk hela dagen...:(

Gå och kolla ditt blodtryck.

Ursprungligen av lasselu:

Dunderhuvudvärk hela dagen...:(

Aj, hoppas det inte är något som sitter i. Då måste du gå och kolla upp det som Goflorpen säger!

Edit: läste ditt senaste inlägg. Kiropraktor är bra grejjor. Hoppas det löser det hela! Annars får du kolla upp det

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-03-26 21:43

Tack för omtanken och tipset men jag vet redan vad problemet är, är sliten i nacke och axlar sedan många år så då och då dyker huvudvärken upp...dags för ett besök hos kiropraktorn...

Det är inte av de bästa dagarna precis...

Vaknade med huvudvärk som iofs släppte så småningom...

Missade lunchspinningen eftersom jag skrivit in fel starttid i mobilen...

Känner mig disträ, slö, småless o smällfet (ingen vidare kombination)

Bokade ett spinningpass som skulle börjat snart men när jag nyss, lite sent(skälet kommer en bit ner), slet mig från divanen för att dra iväg till den så knäppte det till i ena knät o gjorde ont som faaan - strök spinningen

Grannens ungar "is at it again"...funderar på att fråga honom om han startat dagis... ]:)

Den enda ljuspunkten för dagen är att jag kunde hämta ut min iPad(2) på posten idag. Är jättenöjd med den även om den känns tyngre än jag trodde den skulle kännas (64GB m 3G)...detta var skälet till att jag slet mig ur divanen så sent...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det är inte av de bästa dagarna precis...

Vaknade med huvudvärk som iofs släppte så småningom...

Missade lunchspinningen eftersom jag skrivit in fel starttid i mobilen...

Känner mig disträ, slö, småless o smällfet (ingen vidare kombination)

Bokade ett spinningpass som skulle börjat snart men när jag nyss, lite sent(skälet kommer en bit ner), slet mig från divanen för att dra iväg till den så knäppte det till i ena knät o gjorde ont som faaan - strök spinningen

Grannens ungar "is at it again"...funderar på att fråga honom om han startat dagis... ]:)

Den enda ljuspunkten för dagen är att jag kunde hämta ut min iPad(2) på posten idag. Är jättenöjd med den även om den känns tyngre än jag trodde den skulle kännas (64GB m 3G)...detta var skälet till att jag slet mig ur divanen så sent...

Jag hade inte bytt ut dagens träningspass ute i solen mot leverans av någon pryl i hela världen.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Grannens ungar "is at it again"...funderar på att fråga honom om han startat dagis... ]:)

Har han startat dagis, fråga om han känner till hyreslagen (Eller ännu hellre Jordabalkens 12:e kapitel vilket lekmän plägar kalla hyreslagen...)

23 § Bostadshyresgästen får inte använda lägenheten för något annat ändamål än det avsedda. Hyresvärden får dock inte åberopa avvikelser som är utan betydelse för honom.
Lokalhyresgästen får inte använda lokalen för något annat ändamål än det avsedda, om inte hyresnämnden lämnar tillstånd till det. Sådant tillstånd skall lämnas, om hyresgästen innehaft lokalen längre tid än två år och har beaktansvärda skäl för en ändrad användning samt hyresvärden inte har befogad anledning att motsätta sig den. Tillståndet kan förenas med villkor. Lag (1988:927).

Tycker du att han stör så kan du drämma till med 25:an.
25 § När hyresgästen använder lägenheten skall han se till att de som bor i omgivningen inte utsätts för störningar som i sådan grad kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra deras bostadsmiljö att de inte skäligen bör tålas (störningar i boendet). Hyresgästen skall vid sin användning av lägenheten också i övrigt iaktta allt som fordras för att bevara sundhet, ordning och gott skick inom fastigheten.

Ursprungligen av Goflorp:

Har han startat dagis, fråga om han känner till hyreslagen (Eller ännu hellre Jordabalkens 12:e kapitel vilket lekmän plägar kalla hyreslagen...)

Tycker du att han stör så kan du drämma till med 25:an.
25 § När hyresgästen använder lägenheten skall han se till att de som bor i omgivningen inte utsätts för störningar som i sådan grad kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra deras bostadsmiljö att de inte skäligen bör tålas (störningar i boendet). Hyresgästen skall vid sin användning av lägenheten också i övrigt iaktta allt som fordras för att bevara sundhet, ordning och gott skick inom fastigheten.

Tror nog den punkte finns med i våra stadgar också...vi får se vad som händer framöver, jag är inte den ende som störs o båda vi som störs sitter i styrelsen...

Då så, Skicka "tillsägelse" i månad 1, ytterligare en månad 2 om inget händer

Ta med §25 om störning och §42 om hyresrättens förverkande med syftning på störning (punkt 6 i § 42)

Fortsätter det meddelar man hyrsgästen uppsägning av hyresavtalet (3 månader) med anledning på §42 och orsaken är då att hyresgästen bryter mot §25

Tack o hej, leverpastej

Ursprungligen av Goflorp:

Då så, Skicka "tillsägelse" i månad 1, ytterligare en månad 2 om inget händer

Ta med §25 om störning och §42 om hyresrättens förverkande med syftning på störning (punkt 6 i § 42)

Fortsätter det meddelar man hyrsgästen uppsägning av hyresavtalet (3 månader) med anledning på §42 och orsaken är då att hyresgästen bryter mot §25

Tack o hej, leverpastej

Är det lika med bostadsrätter? För om jag förstått det rätt bor inte Cogito Ergo Mac och hans eller hennes störande granne i hyresrätt.

Ursprungligen av Capeman:

Är det lika med bostadsrätter? För om jag förstått det rätt bor inte Cogito Ergo Mac och hans eller hennes störande granne i hyresrätt.

Det gäller till viss del andra regler för bostadsrätter. Där har man lokala stadgar, sen är det allmän miljölagstiftning som gäller. I regel är det åtminstone teoretiskt lättare att bli av med en stökig bostadsrättsinnehavare eftersom styrelsen relativt enkelt kan med omedelbar verkan besluta att upphäva bostadsrätten. Då har man ingen uppsägningstid heller utan det är ett knack på dörren, lämna nycklarna och försvinn, vi ringer när vi har sålt din lägenhet och berättar om det blev några pengar över till dig, typ.

Ursprungligen av Capeman:

Är det lika med bostadsrätter? För om jag förstått det rätt bor inte Cogito Ergo Mac och hans eller hennes störande granne i hyresrätt.

Japp det är bostadsrätt men som pmarriot säger så är delar av hyreslagen inkorporerade i våra "lokala" regler. Vi jobbar på det, det är väl bara det att ingen vill framstå som en barnhatare men ngn måtta får d gärna vara men som som sagt vi jobbar på det så jag ska försöka hålla det utanför detta forum

Vad jag kan säga är att vi haft ett ärende då styrelsen informerade en boende om att denne inte längre var välkommen att bo i huset, vi har ett eget system med varningar som är en del av stadgarna

...o jag är en "han"

Bevaka tråden