Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Dalle:

Det finns alltså många som lägger en normal månadslön på en kamera?

Mest sålda systemkameran denna månad på Cyberfoto.se

Leveransproblem pga översvämningarna i Thailand tidigare? Iaf. därför Sony har problem att leverera linser bl.a.

Jag har kompisar som lägger 250 000 på ny klädsel till impala '58:an....

Vad man lägger pengar på är högst relativt.

En del reser kanske för 50 000 om året - eller 75 ...
Andra äter ute varje dag och går på krogsupa varje helg - året om i princip.

Andra återigen sparar alla pengarna på hög för att skänka dem till församlingen.

Så, tillbaka till kameran.

Totalt 40 000 innan det är klart, det är en femstegsraket som innebär.

Sälja gammal utrustning
Spara från 3 månadslöner
ta ut en del gammal semester i pengar
Ta ut en del innestående övertid i pengar
Sålt en del gamla prylar på Blocket/tradera etc

Så, när folk säger "lägg en/två månadslöner" så får man ju ta i beaktande att det tas från kanske ett
arrangemang som ovan.

Övrigt då?

Tja, vi super högst dåligt, en flaska sprit kan stå ett år i skåpet....
Vi reser inte till militärdiktaturer i Asien...
Vi bor i en lägenhet som INTE ligger på fina gatan i Stan
Vi har ingen båt
Vi har iofs en ny bil, men det är ingen BMW 7-serien utan en Peugeot 207

För mig är det hobbyfoto med ett sällsynt inslag av betalande kund.
För min fru tvärtom.

Jag och en kompis kunde enas om en sak, vi var väldigt olika....
Han åkte till Asien och bodde där nere i ett halvår...
Jag köpte datorprylar för pengarna...

Vad vi var överens om? Att vi båda gjorde av med pengarna på det sätt vi fann bäst...

På grund av detta inlägg i gladtråden har jag nu stel nacke o ond rygg mm för att jag aldrig lär mig att ta pauser

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-05-15 23:44

Shit vad jag saknar att Mobile Me's videogalleri går i graven.

Finns inga vettiga alternativ.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-05-17 20:28
Ursprungligen av planB:

Shit vad jag saknar att Mobile Me's videogalleri går i graven.

Finns inga vettiga alternativ.

Jag är inte sur, jag kokar av ilska. Jag har ägnat EN HEL DAG åt att hitta någon tjänst som bara liknar skuggan av videogalleriet i MobileMe. Finns inte. Antingen kostar det typ 100:- i månaden, eller så är det gratistjänster som är RENA skräpet där man får ägna en timme åt att få reda på vilka funktioner som finns. Planekonomin, var är du? Allt är förlåtet.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-05-17 12:14

OSX Lion Server... >:/

Människa som står o röker, pestar ner luften som jag också vill kunna andas. Kliver sen på bussen emedan hen bara släpper ciggen, utan att släcka den, på marken och kliver på. Hur många fel ser ni med den bilden?

Säg att jag skulle dricka en läsk och sedan halvdrucken (eller urdrucken) bara släppa flaskan på marken med läsk rinnande över asfalten och kliva på bussen? Finns det ingen heder i att hålla sin närmiljö "ren"? Både för sig själv och för andra?

Ursprungligen av klarabara:

Människa som står o röker, pestar ner luften som jag också vill kunna andas. Kliver sen på bussen emedan hen bara släpper ciggen, utan att släcka den, på marken och kliver på. Hur många fel ser ni med den bilden?

Säg att jag skulle dricka en läsk och sedan halvdrucken (eller urdrucken) bara släppa flaskan på marken med läsk rinnande över asfalten och kliva på bussen? Finns det ingen heder i att hålla sin närmiljö "ren"? Både för sig själv och för andra?

En cigg som inte blir släkt, en korkad individ och rysningar efter användandet av termen "hen". Det är väl ungefär vad jag ser för fel med den bilden.. hehe..

Många ÄR fullständigt korkade. Anser att alla rökare på busshållsplatser är irriterande och borde förbjudas. Kanske främst därför att jag har viss allergi mot den rök som spottas ur käften på folk som röker och väntar på bussen.

Blir ju nästan arg bara av att läsa din korta berättelse. :/

Eftersom jag får känslan av att detta kan misstolkas så ska det sägas att "en korkad individ" syftar på personen som Klara berättar om.

Senast redigerat 2012-05-17 16:25
Ursprungligen av Tobias Schelin:

En cigg som inte blir släkt, en korkad individ och rysningar efter användandet av termen "hen". Det är väl ungefär vad jag ser för fel med den bilden.. hehe..

Många ÄR fullständigt korkade. Anser att alla rökare på busshållsplatser är irriterande och borde förbjudas. Kanske främst därför att jag har viss allergi mot den rök som spottas ur käften på folk som röker och väntar på bussen.

Blir ju nästan arg bara av att läsa din korta berättelse. :/

"bunta ihop o slå ihjäl" comes to mind

Ursprungligen av Tobias Schelin:

... rysningar efter användandet av termen "hen". Det är väl ungefär vad jag ser för fel med den bilden.. hehe.. ;)/

Blev så sur på "henreaktionen" att jag startade en tråd.
http://www.99.se/99lounge/295210-hen-debatten-rasar.html

EDIT [Citerat lite snålare så att det inte kan missuppfattas]

Senast redigerat 2012-05-17 18:39
Ursprungligen av Goflorp:

Blev så sur på "henreaktionen" att jag startade en tråd.
http://www.99.se/99lounge/295210-hen-debatten-rasar.html

Vänta nu. "En korkad individ" och "rysningar efter användandet av termen hen [..]" har absolut ingenting med varandra att göra! Det kan lätt se ut som så med tanke på hur du har valt att lägga citatet från vad jag ursprungligen skrev.
Är tvärsäker på att Klara är en mycket trevlig människa. Den korkade individen är den dumme jäveln som kastade ciggen på backen utan att ens släcka den.

Och eftersom det inte var tänkt att skapa en diskussion om Hen så kommenterar jag inte specifikt det.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Vänta nu. "En korkad individ" och "rysningar efter användandet av termen hen [..]" har absolut ingenting med varandra att göra! Det kan lätt se ut som så med tanke på hur du har valt att lägga citatet från vad jag ursprungligen skrev.
Är tvärsäker på att Klara är en mycket trevlig människa. Den korkade individen är den dumme jäveln som kastade ciggen på backen utan att ens släcka den.

Och eftersom det inte var tänkt att skapa en diskussion om Hen så kommenterar jag inte specifikt det.

Ändrat på citatet. Såväl du som jag gillar klarabara, det vet jag.

  • Avstängd
  • 2012-05-17 16:07
Ursprungligen av klarabara:

Människa som står o röker, pestar ner luften som jag också vill kunna andas. Kliver sen på bussen emedan hen bara släpper ciggen, utan att släcka den, på marken och kliver på. Hur många fel ser ni med den bilden?

Säg att jag skulle dricka en läsk och sedan halvdrucken (eller urdrucken) bara släppa flaskan på marken med läsk rinnande över asfalten och kliva på bussen? Finns det ingen heder i att hålla sin närmiljö "ren"? Både för sig själv och för andra?

Tyvärr är det så att många människor fortfarande röker, men tycker ändå att det stora flertalet visar bra hänsyn till andra nu för tiden.
När jag växte upp fanns inga förbud alls förutom de som kunde orsaka direkta olyckor/katastrofer tex tankbåtar på fördeck, oljeraff. etc.

Rötägg finns altid och att dessutom inte släcka fimpen innan man kastar den visar bara på total idioti!

PS han/hon/hen/dom/dem etc etc... bryr mig inte ett dugg så länge jag fattar vad som menas med meningen där ordet ifråga används.

  • Medlem
  • 2012-05-17 17:33

Rökare ska alltid ta på sig offerrollen.
"Vi får inte röka på krogen, vi får inte röka på bussen eller tunnelbanan. Det är så synd om oss. Och dyrt är det också... TÄNK så mycket SKATT jag har betalat..."
Jag HATAR rökare, alltså HATAR!!! De förstör både sin egen och andras hälsa. Att de förstör sin egen hälsa har jag absolut inga problem med. Men att de ska förpesta luften för övriga befolkningen i sin närhet gör mig hederligt förbannad!
"Men gå iväg då om det stör dig att folk röker..." Jag det kan man tycka, men i Stockholm bor det inte 10 rökare, utan betydligt många fler. Och ska man då flytta på sig så fort en idiot tänder sin cancerpinne så får man flytta på sig hela dagarna.
Rök gärna och dö i förtid, gärna för mig, men skona de andra som väljer att INTE dra i sig gift medvetet om dagarna!
En annan absurd greg är den "nya" nedskräpningslagen. ALLT ger böter, utom fimpar. Haur fan tänkte lagstiftarna där, kan man misstänka jäv?

Nu blev jag riktigt jävla sur och upprörd!

Och "när vi ändå är i farten" så raderades ett inlägg gällande gårdagens Uppdrag Granskning och SVTs begärande av polisskydd. Viss debatt ska tillåtas på 99 (tycker jag), men diskussioner om religion och i synnerhet islam har en tendens att gå över styr. Så vi borde därför inte ens försöka oss på att tro att en sådan diskussion kan hållas till en sansad nivå.

Hur kan man välja att spela sin sämsta match i kvartsfinalen?!...

Ursprungligen av LCR:

Hur kan man välja att spela sin sämsta match i kvartsfinalen?!...

Ogillas.

Jag frågade individen om det ändå inte tillhörde god sed att plocka upp efter sig, men den såg mest chockad ut...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-18 02:45

Jag frågade idioten om det ändå inte tillhörde god sed att plocka upp efter sig, men idioten såg mest chockad ut...:)

Snöar det inte så regnar det...

Ursprungligen av BlackSmp:

Snöar det inte så regnar det...

Jag har en teori om det konstiga vårvädret: Snön kom inte förrän i början av december, säsongerna förskjutna en månad mao maj är egentligen april

Man skulle kunna tro det:)

  • Medlem
  • 2012-05-18 21:14

Slutade skiftet 16:00 idag. Skulle resa hem, en resa på ca 20 mil. Tar cirkus 2,5 timmar beroende på trafiken i Stockholm. Efter att ha kört fem mil inser jag mitt misstag: Jag har glömt hemnycklarna. Bara att vända om... Så istället för att vara hemma runt 18:30 var jag hemma 20:30.
Känns förbannat dumt, korkat och onödigt. Och det gör mig sur!

Ursprungligen av Dalle:

Slutade skiftet 16:00 idag. Skulle resa hem, en resa på ca 20 mil. Tar cirkus 2,5 timmar beroende på trafiken i Stockholm. Efter att ha kört fem mil inser jag mitt misstag: Jag har glömt hemnycklarna. Bara att vända om... Så istället för att vara hemma runt 18:30 var jag hemma 20:30.
Känns förbannat dumt, korkat och onödigt. Och det gör mig sur!

Gilla = Ogilla.

  • Avstängd
  • 2012-05-18 21:18
Ursprungligen av Dalle:

Slutade skiftet 16:00 idag. Skulle resa hem, en resa på ca 20 mil. Tar cirkus 2,5 timmar beroende på trafiken i Stockholm. Efter att ha kört fem mil inser jag mitt misstag: Jag har glömt hemnycklarna. Bara att vända om... Så istället för att vara hemma runt 18:30 var jag hemma 20:30.
Känns förbannat dumt, korkat och onödigt. Och det gör mig sur!

Har hänt mig också några gånger... Attans förargerligt :-/

Ursprungligen av Dalle:

Slutade skiftet 16:00 idag. Skulle resa hem, en resa på ca 20 mil. Tar cirkus 2,5 timmar beroende på trafiken i Stockholm. Efter att ha kört fem mil inser jag mitt misstag: Jag har glömt hemnycklarna. Bara att vända om... Så istället för att vara hemma runt 18:30 var jag hemma 20:30.
Känns förbannat dumt, korkat och onödigt. Och det gör mig sur!

Träna Mindfulness!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-18 23:26
Ursprungligen av Dalle:

Slutade skiftet 16:00 idag. Skulle resa hem, en resa på ca 20 mil. Tar cirkus 2,5 timmar beroende på trafiken i Stockholm. Efter att ha kört fem mil inser jag mitt misstag: Jag har glömt hemnycklarna. Bara att vända om... Så istället för att vara hemma runt 18:30 var jag hemma 20:30.
Känns förbannat dumt, korkat och onödigt. Och det gör mig sur!

Kanske göra en kopia av nyckeln och gömma på tomten eller lämna hos grannen? Finns inget värre att vara utlåst från sitt eget hem.

  • Medlem
  • 2012-05-19 00:22
Ursprungligen av reboot81:

Kanske göra en kopia av nyckeln och gömma på tomten eller lämna hos grannen? Finns inget värre att vara utlåst från sitt eget hem.

Har nycklar hos både päronen och syrran. Men givetvis är ingen av dem hemma just denna helg. Men normalt sett finns det alternativ.

18 Maj. 7 grader i vattnet. 10 i luften.

Fuck

Bevaka tråden