Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa iPhone-modell - hur kommer den att se ut?

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-01-25 10:14

Då kommer man ju inte höra om det ringer om den ligger på bordet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-01-25 10:48
Ursprungligen av dhanjel:

Då kommer man ju inte höra om det ringer om den ligger på bordet?

Då om någon gång kommer man att höra ljud...ökad ljudstyrka genom träförstärkning.

Ursprungligen av zinned:

Då om någon gång kommer man att höra ljud...ökad ljudstyrka genom träförstärkning.

Och det är nog ett av fåtal tillfällen där det är bra. Om du lägger en sådan telefon i fickan på jeansen och har högtalaren vänd mot benet så kvävs ljudet när det ringer. Då är det lättare att man missar ett samtal.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-25 23:43

The source said various sample devices are also floating around (which vary slightly from one another) so it is impossible to tell which one will be the final. Some things in common with all of them, however, are:

- 4+ inch display (made by LG on at least one of them)
- No teardrop-shaped devices as were rumored in the lead up to the iPhone 4S. Samples so far have been symmetrical in thickness. Also longer/wider.
- None of the sample devices have the iPhone 4/4S form factor
- None of the devices are final versions

Gruber och några fler tror inte på det där. Inte på longer/wider i alla fall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-26 11:43

Jag säger nej tack till större skärm och hemknapp med touch. Gärna bättre batteri och tunnare och rundare design tack.

Nya rykten om ännu större display:
Rumor: Next-gen iPhone to feature 4.6-inch Retina Display
http://www.macrumors.com/2012/03/21/on-next-iphone-but-4-seems-very-possible/
Även om jag är tveeeeeeeksam till att denna storlek stämmer misstänker jag att de kommer med en större skärm. Och om man går med större display kommer en mindre version så klart alltid finnas kvar.
Jag vill personligen ha större skärm om man man lyckas skala bort stor del av ramen utanför.
Jag är också otroligt tveksam till att den kommer innan hösten. Om de har hittat en cykel där iPad släpps på våren vore hösten ultimat för iPhone.

Dessutom är man inne på ett annat LTE-chip vilket vore välkommet om man då kan använda det i våra nät - någon som vet?: Apple now reviewing potential components for next-gen LTE iPhone

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-24 11:02

New iPhone (iPhone 5,1) coming fall 2012 with LTE, similar sized screen | iMore

So to sum up, iPhone 5,1 is on track for:

- Similar if not same sized screen (currently 3.5-inch but not set in stone)
- 4G LTE radio
- New “micro dock” connector
- Fall/October 2012 release

Jag vill ha en iphone där hela framsidan är en display, att man rör vid displayen med handen när man håller i den kan undvikas med bra touchalgoritmer.

Ursprungligen av simulacra:

Jag vill ha en iphone där hela framsidan är en display, att man rör vid displayen med handen när man håller i den kan undvikas med bra touchalgoritmer.

Jag tror att det är svårare än vad man kanske tror vid en första tanke...

Ryktet om större skärm var ju uppe i somras också, och man ska väl inte avfärda det helt. Det man behöver tänka på är bara att det tveklöst betyder att iOS (som ju kör med fasta upplösningar) förses med en tredje upplösning som utvecklarna måste anpassa sig efter. Apple har hittills hållit skärmstorleken konstant, så en ny skärmstorlek på iPhone är inget de bara lägger till för att testa.

Vissa delar av denna designen gillar jag skarpt

  • Medlem
  • 2012-04-03 12:58

Fanns det fler bilder i den här bildserien?

Ursprungligen av gotfredsen:

Vissa delar av denna designen gillar jag skarpt

Jo, det ser onekligen bra ut :-). Eller snarare...fruktansvärt snyggt. Tänker Apple i samma banor så blir jag nöjd och glad - igen.

Ursprungligen av gotfredsen:

Vissa delar av denna designen gillar jag skarpt

Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, det ser onekligen bra ut :-). Eller snarare...fruktansvärt snyggt. Tänker Apple i samma banor så blir jag nöjd och glad - igen.

Absolut Blir det denna design då blir det ett givet köp!

Här är ursprungsartikeln. Idén med bajonettfattning för DSLR-objektiv luktar jazztobak lång väg, men delar av linjeföringen var rätt ok.

det man undrar är ju om iPhonen kommer få nytt utseende över huvud taget ...

visst vore det häftigt med unibody design eller Liquidmetal .... men det skulle inte förvåna en om den bara blev bättre på insidan ..

- A5X Processor
- 4G LTE
- FaceTime HD Camera
- ny 128 GB modell (32, 64, 128GB)
- FaceTime via 4G
- Samma batteri tid

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-18 21:18
Ursprungligen av gotfredsen:

det man undrar är ju om iPhonen kommer få nytt utseende över huvud taget ...

visst vore det häftigt med unibody design eller Liquidmetal .... men det skulle inte förvåna en om den bara blev bättre på insidan ..

- A5X Processor
- 4G LTE
- FaceTime HD Camera
- ny 128 GB modell (32, 64, 128GB)
- FaceTime via 4G
- Samma batteri tid

Ang. liquid metal, http://english.etnews.com/electronics/2581362_1303.html

Bättre batteritid är den enda jag bryr mej om i princip. Jag vill kunna veta att jag i princip aldrig kan tömma batteriet på en dag hur jag än gör.

  • Medlem
  • Boston
  • 2012-04-11 18:14

Jag har egentligen rätt få invändningar mot min iPhone 4:a men jag tycker att första generationen grymt sjysst och tänker att om dom kunde göra metallbaksida och att den i princip ser ut som en iPad vore det kanon.

Tunnare är fint annars krävs det rejäl innovation som jag inte tror på, jag vill ha en clam-shell som blir en hel skärm när man fäller upp den...

Bättre batteri tid är absolut det högsta önska jag har annars är jag mycket nöjd med iPhone 4S.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-23 23:01
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-26 09:56

Samma skärmstorlek.
Ny smalare mer kurvig design men fortfarande bättre batteri.
Till stora delar vattentät
Ny dockconnector

en återgång till mer behagligt rundade former hade jag inte heller haft något emot...

Wall Street Journal rapporterar att Apple beställt skärmar som mäter 4 tum på diagonalen ...

Apple Moves Toward Larger iPhone Screens - WSJ.com

med andra ord kanske vi får en iPhone som är längre på höjden ... men inte breden ...

kanske blir det en virtual home button lösning ?

Allt blir 16:9 tillslut. Allt.

Ursprungligen av gotfredsen:

Wall Street Journal rapporterar att Apple beställt skärmar som mäter 4 tum på diagonalen ...

Apple Moves Toward Larger iPhone Screens - WSJ.com

med andra ord kanske vi får en iPhone som är längre på höjden ... men inte breden ...

kanske blir det en virtual home button lösning ?

Ursprungligen av Zimmerman:

Allt blir 16:9 tillslut. Allt.

ja varför inte ...

  • Medlem
  • 2012-05-16 14:04
Ursprungligen av Zimmerman:

Allt blir 16:9 tillslut. Allt.

Problemet med 16:9 är att det bara fungerar för en väldigt liten del av folks liv, film. Allt annat blir värre när man sträcker ut det. Ta upp en iPhone, prova faktiskt, vrid den 90 grader. Programmen ser fula ut, nästan så att man mår illa. Drar man sedan ut det ännu mer, ja inte blir det bättre. Snarare tvärtom.

Jag antar att du bara menar iPhone/iPad - annars måste du avsky MB, MBP, AIR, iMac...ja, allt annat från Apple - det är nämligen baserat på 16:9 alltihopa.

Eftersom smartphones och tabletter blir dom - i tid - huvudsakliga enheterna för konsumtion av rörlig bild (film, TV, YouTube, Vimeo, etc) - och allt innehåll som kranas är 16:9 - så kommer alla enheter tillslut att vara 16:9 - även iPhone och iPad. Detta är större krafter än estetiska vanesaker. Hur appar såg ut när enheterna var 4:3 är snabbt glömt :-). Tåget tuffar på...innehåll är gud och innehållet är 16:9. Love it or leave it.

Ursprungligen av Zepto:

Problemet med 16:9 är att det bara fungerar för en väldigt liten del av folks liv, film. Allt annat blir värre när man sträcker ut det. Ta upp en iPhone, prova faktiskt, vrid den 90 grader. Programmen ser fula ut, nästan så att man mår illa. Drar man sedan ut det ännu mer, ja inte blir det bättre. Snarare tvärtom.

Bevaka tråden