Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa iPhone-modell - hur kommer den att se ut?

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om detta stämmer - att hörlursuttaget flyttat till undersidan - så visar det ännu en gång att Apple is the real shit :-D. Det är klöart det ska sitta på undersidan! När man stoppar der luren i fickan eller hölstret eller what - så är det ju med botten upp för det var så man höll den. Detta kommer också att kopieras vilt av konkurenterna om det stämmer - ett år efter nya iPhone-släppet har alla smartphones luruttaget på undersidan :-D.

Om dessa bilder som sagt är äkta så kan vi konstantera att dom lämnar glas på baksidan. Lika bra det - det var bara onödigt tungt och ömtåligare än aluminium vid direkt träff. Jag gissar - som dom gör på sajten - att Apple har en platt antenn - hela baksidan kanske är en antenn...men då är det inte aluminium...eller så har dom tagit fram en legering som lirar elektromagnetism bra.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-05-29 19:04
Ursprungligen av Zimmerman:

Detta kommer också att kopieras vilt av konkurenterna om det stämmer - ett år efter nya iPhone-släppet har alla smartphones luruttaget på undersidan :-D.

Det där har konkurrenterna haft sedan länge. Sedan innan det fanns iPhone.

Det var som fn! Hade ingen aning. Vilka telefoner har luruttaget på undersidan?

Ursprungligen av Mija:

Det där har konkurrenterna haft sedan länge. Sedan innan det fanns iPhone.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-05-29 19:17
Ursprungligen av Zimmerman:

Det var som fn! Hade ingen aning. Vilka telefoner har luruttaget på undersidan?

Min Nokia E51 från hösten 2007 hade det och den var inte först. Du får leta runt lite om det känns viktigt, för alla andra är det bara en enkel ändring i designen.

Det är nog bara Sony Ericsson som varit knasiga nog att sätta den på sidan.

Ursprungligen av Mija:

Min Nokia E51 från hösten 2007 hade det och den var inte först. Du får leta runt lite om det känns viktigt, för alla andra är det bara en enkel ändring i designen.

Det är nog bara Sony Ericsson som varit knasiga nog att sätta den på sidan.

Har inte Samsung Galaxy II & III den på undersidan? Min Nokia E71 hade den på sidan.

Ursprungligen av Zimmerman:

Om dessa bilder som sagt är äkta så kan vi konstantera att dom lämnar glas på baksidan. Lika bra det - det var bara onödigt tungt och ömtåligare än aluminium vid direkt träff. Jag gissar - som dom gör på sajten - att Apple har en platt antenn - hela baksidan kanske är en antenn...men då är det inte aluminium...eller så har dom tagit fram en legering som lirar elektromagnetism bra.

Eller en yta för induktionsladdning?

Ursprungligen av Zimmerman:

Apple har en platt antenn - hela baksidan kanske är en antenn...men då är det inte aluminium...eller så har dom tagit fram en legering som lirar elektromagnetism bra.

Eftersom telefonen verkar ha en unibody-design liknande ipad så tror jag också att den olikfärgade ytan är antennen eftersom aluminium effektivt avskärmar radiovågorna. Det är nog här Liquidmetal kommer in. Liquidmetal-antennen är nog laminerad eller snyggt infattad på telefonens baksida. Jag tror det blir riktigt snyggt!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-05-29 18:34

Och så verkar de ha bytt dockningskontakten.

Jo, det är ju väntat - dom har vad jag kan minnas tidigare annonserat kontaktbyte. Tyvärr blir det till att köpa nya kablar och dockor när man köper nya iPhone...men när det gäller dockor - som ju kostar en slant - så har jag varit tvungen att köpa nytt varje gång jag köpt ny iPhone - ty profilerna har ändrats så att ny inte gått ner i äldre docka. Nå - luren kostar typ 7000 spänn - så en tusing till för 3 dockor och lite sladd är skitsamma. 7 eller 8 tusen - skitsamma - blod är blod

Ursprungligen av mattiL:

Och så verkar de ha bytt dockningskontakten.

Måste också säga att 16:9-looken med samma yttermått gillas, har alltid gillat när displayen hamnar i fokus och ramarna tunnas. Känns spontant som att man får ett ännu större fokus på skärminnehållet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-06-05 13:05

Baksidan låter inte så bra, där håller man ju handflatan. Sidorna eller överkanten/botten passar nog bättre för en antenn.

Det lär ju vara glaspartierna som innehåller antennerna

  • Medlem
  • 2012-06-09 10:42
Ursprungligen av simulacra:

Det lär ju vara glaspartierna som innehåller antennerna

Det vet bara Apple! I övrigt hoppas jag verkligen inte att nästa generation iPhone kommer se ut sådär...

Den är ju toksnygg, en monolit av metall, metall på ena sidan, glas på den andra. Jag tycker den design de visat upp är urläcker, och som vanligt med Apple när nya designer dyker upp, hela internet rasar över hur ful designen är, när den väl släpps så ringlar sig köerna långa och de flesta älskar helt plötsligt hur den ser ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-12 03:07

Betyder dagens presskonferans Det blev varken någon Iphone 5 - eller ny Itv | Nyheter | Aftonbladet att det inte kommer någon ny iPhone i sommar?

Ursprungligen av lelkes:

Betyder dagens presskonferans Det blev varken någon Iphone 5 - eller ny Itv | Nyheter | Aftonbladet att det inte kommer någon ny iPhone i sommar?

Nej, de håller samma tider som förra året, d v s oktober. Och sluta läs Aftonblaskan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-12 07:52

Är du säker på oktober? 2010 släpptes ju 4an sista juli....

Ursprungligen av lelkes:

Är du säker på oktober? 2010 släpptes ju 4an sista juli....

Ja fast nu släpper de ju inte iPhone på sommaren längre. iPhone 4S kom i oktober. Hade de släppt nya iPhone till sommaren hade de visat upp iOS i våras och iPhone igår.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-12 09:01

Blev precis uppringd av en telefonförsäljare som sa att hon sett Apples evenemang igår, och det kommer ingen ny iPhone till hösten.

Så, nu vet ni det

Ursprungligen av zappee:

Blev precis uppringd av en telefonförsäljare som sa att hon sett Apples evenemang igår, och det kommer ingen ny iPhone till hösten.

Så, nu vet ni det

De ringde upp för att berätta att det inte kommer någon ny? Och därmed är det läge för er att köpa en hoper av den gamla, eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-12 09:20
Ursprungligen av pmarriott:

De ringde upp för att berätta att det inte kommer någon ny? Och därmed är det läge för er att köpa en hoper av den gamla, eller?

Nja, försökte packa på mig ett nytt abonnemang på 24månader och när jag sa att jag väntade på den nya iPhonen så sa hon att den inte kommer i år

Ursprungligen av zappee:

Nja, försökte packa på mig ett nytt abonnemang på 24månader och när jag sa att jag väntade på den nya iPhonen så sa hon att den inte kommer i år

Jag fattar inte det där, ok att en säljare vill sälja mer, men att rakt ut säga saker de inte har ngn aning om är knappast en sunt sätt att sälja saker, nästa gång de säger så be att få tala med deras överordnade och tala om för denne att säljaren far med osanning.

Ursprungligen av zappee:

Nja, försökte packa på mig ett nytt abonnemang på 24månader och när jag sa att jag väntade på den nya iPhonen så sa hon att den inte kommer i år

Tänk om hon har rätt

  • Medlem
  • 2012-06-12 17:34

Jag hade ringt vederbörandes chef, och skarpt frågat kring callcenterföretagets syn på etik och god marknadsföringssed...

Ursprungligen av zappee:

Blev precis uppringd av en telefonförsäljare som sa att hon sett Apples evenemang igår, och det kommer ingen ny iPhone till hösten.

Så, nu vet ni det

Det är chefen som sätter ribban/kulturen. han/hon har säkert talat om för ringarna att dom ska köra just den grejen. Chefen kan också vara straffad tidigare - kåkfarare. Det är sådan bizniz/branch vi snackar om :-D.
Du kommer aldrig att kunna nå denna chef - garanterat omöjligt :-D.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag hade ringt vederbörandes chef, och skarpt frågat kring callcenterföretagets syn på etik och god marknadsföringssed...

  • Medlem
  • 2012-06-12 21:45

Extra tråkigt i så fall.

Ursprungligen av Zimmerman:

Det är chefen som sätter ribban/kulturen. han/hon har säkert talat om för ringarna att dom ska köra just den grejen. Chefen kan också vara straffad tidigare - kåkfarare. Det är sådan bizniz/branch vi snackar om :-D.
Du kommer aldrig att kunna nå denna chef - garanterat omöjligt :-D.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Jag hade ringt vederbörandes chef, och skarpt frågat kring callcenterföretagets syn på etik och god marknadsföringssed...

Lycka till. Man blir inte chef på ett callcenterföretag om man inte lider av antisocial personlighetsstörning.

  • Medlem
  • 2012-06-12 21:47

Vad grundar du egentligen det uttalandet på? Det finns rötägg i alla branscher, men någon tumregel är det definitivt inte!

Ursprungligen av _Henrik_:

Lycka till. Man blir inte chef på ett callcenterföretag om man inte lider av antisocial personlighetsstörning.

Bevaka tråden