Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa iPhone-modell - hur kommer den att se ut?

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .

grymt jobb av dom men känner bara att Apple borde göra något anurlunda med ytan .. så som i skisserna ser det visuelt väldigt utdraget .. men det är lätt löst om man gör något annat med den extra skärmytan ...

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-06 08:26

Kanske dags att återuppliva denna lite då det kommer mycket rykte om 5S nu.

http://appleinsider.com/articles/13/03/05/rum...

Bara jag som känner att 5S inte riktigt räcker till för att ta ledningen i smartphone-racet igen?

Beror iofs på vad man gör i iOS7, men i alla fall.

Ursprungligen av zappee:

Kanske dags att återuppliva denna lite då det kommer mycket rykte om 5S nu.

http://appleinsider.com/articles/13/03/05/rum...

Bara jag som känner att 5S inte riktigt räcker till för att ta ledningen i smartphone-racet igen?

Beror iofs på vad man gör i iOS7, men i alla fall.

Snabbare CPU... bättre kamera... zzzzzzzzzznark...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-03-06 10:04

NFC tycker jag skulle vara riktigt kul. Med egna taggar hemma, för att styra mitt smarta hem

Ursprungligen av zappee:

Bara jag som känner att 5S inte riktigt räcker till för att ta ledningen i smartphone-racet igen?

På hårdvarusidan är det nog svårt för Apple att ta en tydlig ledning i och med den explosion som har skett av produkterna. Styrkan kommer främst att ligga i iOS 7 där vi får hoppas att man har kommit på något häftigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-06 12:56

Nyheter
NFC, fingeravtrycksläsare (om det faktiskt fungerar), PureView-typ av kamera (om det faktiskt fungerar), wireless charging (om det faktiskt fungerar), upp till 128GB disk, problemfri multi-toutch (som tydligen inte är helt 100 på iPhone 5), äkta "world 4G phone", USB-3 istället för USB-2 eventuellt (dock finns ett fokus på WiFi synkning).

Given utveckling
Minst 2x snabbare CPU och GPU.

Möjligen
Se över material / design. Dock är detta osannoligt vid 5 > 5S, snarare sker detta med iPhone 6 2014.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-06 13:16

Vad Apple måste göra är att "up and focus their game" för iOS7 och OSX 10.9. Jag skulle säga Apple börjar bli lite väl "scattered". Man satsar på datorer, telefoner, surfplattor, har någon form av "pro software" avdelning, "consumer software" avdelning, två stora OS samt en eller ett par små OS… Till det en massa tjänster och bi-produkter… Faktum är att jag tror ex. iCloud och Maps tar sjukt mycket resurser på saker Apple traditionellt varit usla på att lösa. AppStore är rörig (förståeligt men ändå).

Det pratas om att iOS / OSX kommer inom 5 år "bli en" och att folk kommer köra MacBooks med ARM processorer. Jag hoppas Apple inom 5 år får lite mer fokus och gör vad de gör riktigt jävla bra. iPhone när den kom hade färre funktioner än konkurrenterna men gjorde det helt rätt och snyggt. Idag känns det som man försöker trycka in en massa halfärdiga lösningar. Varför för tusan har man inte efter fler år av Apple ID löst så man kan ha flera konton sammankopplade, lösa grupper och ha dynamiska rättigheter?

Som sagt, Apple är lite över allt just nu och jag hoppas de återfår ett tydligt fokus de kommande ska vi säga 2 OS-revisionerna.

Varför kan man fortfarande inte välja en egen ringsignal - som på min gamla Ericsson W800.
Varför kan man inte stänga av telefonen och ändå behålla en alarmfunktion - som på min gamla Ericsson GH688
/m

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-06 17:10
Ursprungligen av martinator:

Varför kan man fortfarande inte välja en egen ringsignal - som på min gamla Ericsson W800.
Varför kan man inte stänga av telefonen och ändå behålla en alarmfunktion - som på min gamla Ericsson GH688
/m

Visst kan du det. Inte lika lätt som på andra men det går.
Om du inte är snål finns det en uppsjö att köpa på iTunes.

Ursprungligen av lappen71:

Visst kan du det. Inte lika lätt som på andra men det går.
Om du inte är snål finns det en uppsjö att köpa på iTunes.

Fast snål har INGENTING men denna sak att göra och att man behöver en "manual" för att byta ringsignal är fånigt.

Eftersom man kan välja en egen larmsignal så borde det uppenbarligen inte vara så svårt att lägga till en egen ringsignal. Denna funktion är så basic så att det är löjligt. Jag sitter i ett kontorslandskap och vi är runt 70 personer som jobbar här (de flesta säljare utan större tekniska kunskaper) och alla har iPhone's. Hur tror du det ser ut och låter när det ringer här?

Det är inte svårt att byta ringsignal.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-07 09:01
Ursprungligen av primu[s]®:

Fast snål har INGENTING men denna sak att göra och att man behöver en "manual" för att byta ringsignal är fånigt.

Eftersom man kan välja en egen larmsignal så borde det uppenbarligen inte vara så svårt att lägga till en egen ringsignal. Denna funktion är så basic så att det är löjligt. Jag sitter i ett kontorslandskap och vi är runt 70 personer som jobbar här (de flesta säljare utan större tekniska kunskaper) och alla har iPhone's. Hur tror du det ser ut och låter när det ringer här?

Vaddå, det är ju bara att gå in i inställningarna och byta ringsignal. Det klarar de väl av?

Skulle de vilja lägga in en annan så finns det en uppsjö att köpa i iTunes i telefonen. Det klarar de väl av?

Skulle de vilja lägga in en custom-signal, en de själva har gjort, så är får den ju synkas in men klarar de av att skapa en custom-signal så klarar de ju definitivt av att synka in den.

Jag tycker verkligen att detta är ett icke-problem.

Ursprungligen av zinned:

Vaddå, det är ju bara att gå in i inställningarna och byta ringsignal. Det klarar de väl av?

Skulle de vilja lägga in en annan så finns det en uppsjö att köpa i iTunes i telefonen. Det klarar de väl av?

Skulle de vilja lägga in en custom-signal, en de själva har gjort, så är får den ju synkas in men klarar de av att skapa en custom-signal så klarar de ju definitivt av att synka in den.

Jag tycker verkligen att detta är ett icke-problem.

Jo, men de ringsignalerna som "följer med" är hemska och inlägget handlar inte om att BYTA ringsignal utan att lägga till en EGEN signal.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-07 09:15
Ursprungligen av primu[s]®:

Jo, men de ringsignalerna som "följer med" är hemska och inlägget handlar inte om att BYTA ringsignal utan att lägga till en EGEN signal.

Om de som följer med är "hemska" eller ej, det är ju högst subjektivt. Angående att just lägga till en egen signal, det har jag ju skrivit om ovan, klarar de av att skapa en egen signal så klarar de ju av att synka in den i telefonen.

Vad är problemet?

Ska inte tråden handlar om hur nästa iPhone-modell kommer/ska se ut?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-03-07 09:48
Ursprungligen av keptang:

Ska inte tråden handlar om hur nästa iPhone-modell kommer/ska se ut?

Korrekt.

Dock rusar det ju inte in inlägg i denna tråden så ett kortare sidospår är väl ok...?

Ursprungligen av zinned:

Korrekt.

Dock rusar det ju inte in inlägg i denna tråden så ett kortare sidospår är väl ok...?

Ja, jag tror inte det finns så mycket att diskutera kring 5S heller, den kommer väl se ut som femman.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-07 12:19
Ursprungligen av primu[s]®:

Fast snål har INGENTING men denna sak att göra och att man behöver en "manual" för att byta ringsignal är fånigt.

Eftersom man kan välja en egen larmsignal så borde det uppenbarligen inte vara så svårt att lägga till en egen ringsignal. Denna funktion är så basic så att det är löjligt. Jag sitter i ett kontorslandskap och vi är runt 70 personer som jobbar här (de flesta säljare utan större tekniska kunskaper) och alla har iPhone's. Hur tror du det ser ut och låter när det ringer här?

Ja det är så basic att det är löjligt enkelt. Bara att öppna iTunes i telefonen och köpa en signal.
Vissa klagar att det är svårt så det är lätt att dra slutsatsen att dom vill få in en ringsignal på annat sätt utan att betala för sig.

Ps.Hoppas verkligen inte ni säljer tekniska saker

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-07 12:20

Jag hoppas iPhone 6 kommer se mer ut som 3GS:en,lite mer slimmad men samma mjuka form och i aluminium.

Senast redigerat 2013-03-07 12:43
Ursprungligen av lappen71:

Jag hoppas iPhone 5 kommer se mer ut...

Du menar kanske iPhone 6?

5 finns redan, och 5S lär väl se ut ungefär som 5.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-07 12:42
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du menar kanske iPhone 6?

5 finns redan, och 5S lär väl se ut ungefär som 5.

Exakt...är lite trött..jobbat natt

Ursprungligen av lappen71:

Ja det är så basic att det är löjligt enkelt. Bara att öppna iTunes i telefonen och köpa en signal.
Vissa klagar att det är svårt så det är lätt att dra slutsatsen att dom vill få in en ringsignal på annat sätt utan att betala för sig.

Ps.Hoppas verkligen inte ni säljer tekniska saker

Men om du redan har alla mp3or på din telefon? Du tycker inte ens att det är LITE onödigt att man måste använda en applikation för att byta ringsignal på en telefon?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-07 14:01
Ursprungligen av primu[s]®:

Men om du redan har alla mp3or på din telefon? Du tycker inte ens att det är LITE onödigt att man måste använda en applikation för att byta ringsignal på en telefon?

Jag visste hur det fungerade när jag köpte telefonen och om det hade varit ett bekymmer hade jag inte ens då funderat på att välja annan telefon. Nu förstår jag att du tycker det som blivit "tvingad" att använda den så tyck du att det är onödigt

Senast redigerat 2013-03-08 22:03
Ursprungligen av lappen71:

Ja det är så basic att det är löjligt enkelt. Bara att öppna iTunes i telefonen och köpa en signal.
Vissa klagar att det är svårt så det är lätt att dra slutsatsen att dom vill få in en ringsignal på annat sätt utan att betala för sig.

Ps.Hoppas verkligen inte ni säljer tekniska saker

Och den kan då vara mer än sketna 30 sekunder lång - eller......?
Typ lika lång som en hel låt. Alltså typ 4.30 alltså?
Och de har Finska rytteriets marsch i Itunes store?
Om svaret på någon av frågorna är NEJ så anser jag att det är bedrövligt jävla svårt att byta till valfri ringsignal.
/m

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-11 16:39
Ursprungligen av martinator:

Och den kan då vara mer än sketna 30 sekunder lång - eller......?
Typ lika lång som en hel låt. Alltså typ 4.30 alltså?
Och de har Finska rytteriets marsch i Itunes store?
Om svaret på någon av frågorna är NEJ så anser jag att det är bedrövligt jävla svårt att byta till valfri ringsignal.
/m

Du har redan fått svar så jag tänker inte upprepa mig men jag ser ingen idé med att ha en ringsignal som sträcker sig längre än 20s eftersom man svarat inom den tiden

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-03-11 21:22
Ursprungligen av martinator:

Och den kan då vara mer än sketna 30 sekunder lång - eller......?
Typ lika lång som en hel låt. Alltså typ 4.30 alltså?
Och de har Finska rytteriets marsch i Itunes store?
Om svaret på någon av frågorna är NEJ så anser jag att det är bedrövligt jävla svårt att byta till valfri ringsignal.
/m

Jag kan fixa Finska rytteriets marsch åt dig som ringsignal om du vill.
Det var det första jag gjorde när jag köpte min första iPhone för fem år sedan (eller är det sex år?) - att fixa en massa nya ringsignaler

Ursprungligen av martinator:

Och den kan då vara mer än sketna 30 sekunder lång - eller......?
Typ lika lång som en hel låt. Alltså typ 4.30 alltså?
Och de har Finska rytteriets marsch i Itunes store?
Om svaret på någon av frågorna är NEJ så anser jag att det är bedrövligt jävla svårt att byta till valfri ringsignal.
/m

Jag håller med om att det är idiotiskt att inte enkelt kunna göra en ringsignal av vilken låt som helst men det finns en lösning och den heter iToner. Senaste versionen kostar 75 kronor i Mac App Store men du kan ladda ner en äldre, fullt fungerande, gratis demoversion via den bifogade länken. Det var något år sedan som jag senast använde programmet men jag testade nu precis innan jag skrev det här inlägget och det verkar fortfarande fungera på nyare versioner av iOS.

Alltså. Kan man inte göra sina egna signaler på "mp3:or" man har i iTunes? Det funkade ju förut.

Byt till Android om det är en dealbreaker annars. Windows Phone lär också ha möjligheten.

Till den som jobbar som säljare i kontorslandskap. Det finns en mycket enkel lösning. Upprätta regler för att telefonen måste vara satt på ljudlös. Något som borde vara självklart när man jobbar i öppet kontorslandskap. Allt annat är riktigt respektlöst.

Ursprungligen av grenhall:

Alltså. Kan man inte göra sina egna signaler på "mp3:or" man har i iTunes? Det funkade ju förut.

Nej, inte om man vill att den ska vara längre än 30 sekunder.

Ursprungligen av Papperskatt:

Nej, inte om man vill att den ska vara längre än 30 sekunder.

Varför vill man det? Telefonsvararen går ju in efter 30 sekunder. Om du vill lyssna på låten så sätt igång den på högtalare med jämna mellanrum och låtsas att det ringer.

Bevaka tråden