Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka rykten finns kring nästa iMac?

Tråden skapades och har fått 165 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-14 12:56

Ja...inte kul

det ryktas att iMac i år får 802.11ac (Gigabit Wifi) å därmed uppdaterade Airport Extreme, Time Capulse & Airport Express

http://www.macrumors.com/2012/01/23/apple-expected-to-adopt-802-11ac-5g-gigabit-wi-fi-this-year/

ihop med snabbare CPU + mer ram + ssd så kan det kanske vara en naturlig nästa iMac

reklamslogan siar jag om blir ..

Fast just became faster .... eller något i den stilen (snabbare wifi, cpu, ram bus osv osv)

I en annan tråd så kommenterades denna:

Ursprungligen av Erik.dv:

HP Z1 Workstation
CreativeCOW

HP har släppt en "all in one workstation". Intressant att man faktisk klämmer in de nya Xeon-processorerna i de där och att man kör med en 10-bit skärm. Vore intressant att veta hur den presterar...

Den där verkar grym. Tänk om Apple kunde lära sig av HP att det SKA vara lätt att själv kunna byta delar i sin iMac osv.

[ATTACH="CONFIG"]32014[/ATTACH]

Ursprungligen av primu[s]®:

I en annan tråd så kommenterades denna: [HP Z1 Workstation]

Ha ha, den var ju snyggare på insidan än på utsidan. Ser ut som en gaffeltruck i jämförelse med min iMac.

Bra att kunna komma åt delar enkelt dock.

Jag tror inte att Apple har några ambitioner åt det hållet, eftersom intresset för att byta delar i sin dator är lågt och stadigt sjunkande. Den lättmekade iMacen dog 2006 (saknad av ingen) och vi kommer nog aldrig att se en iMac med kortplats. Behovet att byta disk lär väl dessutom falla i takt med att allting SSD-ifieras. Apples lösning förblir nog snarare Thunderbolt för en lång tid framöver.

Men det är absolut kul att se en allt-i-ett-PC som inte är ett dåligt skämt. Tog bara sådär en 14 år, men det är definitivt bra för oss konsumenter att det finns någonting som på riktigt konkurrerar med iMac.

Jag börjar misstänka att vi får vänta på nästa iMac till sommaren när ivy-bridge är släppt. Det borde ju vara "hål i huvudet" att släppa en ny iMac med en äldre arkitektur.

Ursprungligen av primu[s]®:

Jag börjar misstänka att vi får vänta på nästa iMac till sommaren när ivy-bridge är släppt. Det borde ju vara "hål i huvudet" att släppa en ny iMac med en äldre arkitektur.

Å andra sidan kan ju Ivy-Bridge-bristen bero på att Apple tjackat hela produktionen...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-18 19:51
Ursprungligen av _Henrik_:

Å andra sidan kan ju Ivy-Bridge-bristen bero på att Apple tjackat hela produktionen...

Finns det en brist? Det finns väl inga datorer ute som är utrustade med Ivy Bridge? Då kan det ju heller inte röra sig om någon brist.

Well, det går fort i hockey. Det verkar som om Ivy-Bridge inte alls är så försenade som det först sagts. Men någon iMac innan våren verkar inte troligt

Intel is only delaying dual core mobile Ivy Bridge CPUs by VR-Zone.com

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-20 10:02

Intressant.

Tyvärr inte mycket info om i7:orna på den sajten, förhoppningsvis menar de att de är de som kommer att presenteras först.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-24 21:56

Kan det finnas någon annan anledning än Ivy Bridge för att de nya iMac'arna drar ut på tiden? Vad tror ni?

Ursprungligen av zinned:

Kan det finnas någon annan anledning än Ivy Bridge för att de nya iMac'arna drar ut på tiden? Vad tror ni?

Det räcker väl?

Ursprungligen av Goflorp:

Det räcker väl?

Det är väl en ganska relevant fråga som zinned ställer? Om det "bara" är Ivy-Bridge så kanske man får se en iMac i vår, om det är något annat så kanske man får vänta tills efter sommaren? Själv så hoppas jag på att det är Ivy-Bridge vi väntar på. I andra forum så diskuteras det om nästa generation gfx-chip från AMD dock. Nåja, snart sommar...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-27 12:20

Det är det spåret som primus också pekar på som jag menar. Om det finns andra aspekter som vi inte har tänkt på som kan orsaka en "försening" eller om det helt enkelt "bara" är Ivy Bridge.

Jag hoppas verkligen på mer officiell information under mars!

Jag vet inte riktigt varför man ska oroa sig och tro att det beror på annat än Ivy Bridge (som tydligen inte är så försenad, Intel har visst alltid sagt Q2 2012). Det är ju inte som om de skulle lansera nya prylar med Sandy Bridge nu om det inte vore för issue X.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-02-27 19:33

Oroa sig och oroa sig, det gör vi vl inte Dock vill vi väl få möjlighet att köpa en ny iMac så snart som möjligt. Dessutom, som i mitt fall, så ska jag sälja en MBP och ju längre tiden går desto mindre får jag för den.

Jag vet hur det känns, jag sitter och väntar på en uppdaterad Air som ersättare till min gamla Core 2 Duo MBP. Verkar som jag kommer få vänta ännu längre.

  • Medlem
  • 2012-03-12 15:18

Nu får den ta mig tusan komma snart, 314 dagar sen senaste uppdateringen. Det är den längsta uppdateringscyklen hitils

???
314 days

05/2011
280 days

07/2010
280 days

10/2009
231 days

03/2009
309 days

04/2008
265 days

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-12 16:28

Apple väntar garanterat på IvyBridge. April - Maj kommer väl de ut? Sedan kör ju Apple massa konstiga laptopkretsar i sina iMacs vilket gör att de kanske blir ännu mer försenade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-14 18:59
Ursprungligen av Erik.dv:

Apple väntar garanterat på IvyBridge. April - Maj kommer väl de ut? Sedan kör ju Apple massa konstiga laptopkretsar i sina iMacs vilket gör att de kanske blir ännu mer försenade.

Så med andra ord så är det kanske till sommaren,,, det är lite skumt att dom nästan går dubbelt upp i antal dagar från de tidigare uppdateringarna, denna gång blir det väl +450 dagar mot tidigare 250-300..

  • Medlem
  • 2012-03-12 16:41

Jo jag vet, jag vet;).. Men nått litet rykte kan väll smita ut om att dom är på gång iaf:)
Jag vill ha en imac med fabriksmonterad ssd+ 1tb hårddisk som inte kostar 5400:-
Ligger priserna kvar så håller jag nog fast i min MBP och pluttar in en ssd där.

Men jag tror inte priserna kommer sjunka så mycket som jag vill så jag sitter säkert och väntar i onödan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-14 19:11

Bedrövligt

Över 70% av deras inkomst kommer väl från iPod, iPad och iPhone så det är väl inte så konstigt att de prioriterar ned mac:arna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-14 19:22
Ursprungligen av barbapappa_86:

Över 70% av deras inkomst kommer väl från iPod, iPad och iPhone så det är väl inte så konstigt att de prioriterar ned mac:arna?

Tror att det kan ligga mycket i det du säger.. Har själv hoppats på att vi skulle få se en uppdatering en tid, men det får väl väntas en stund till...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-14 19:30

Jag tror inte det har mycket med iOS-sektionen att göra alls. Finns en "plan" för ett generationsskifte inom sig 10-12 månader tror jag Apple planerar för det. Nya CPU:er, GPU:er osv på en gång. Kanske rent av en uppdaterad design?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-14 19:29

Första prognosen för IvyBridge var väl mars / april 2012 vilket vore mindre än ett år sedan 2011-modellen kom. Nu blev ju denna nya plattform försenad vilket innebär Apple blir försenad med sin nya iMac. En mindre uppdatering skulle kanske kunna komma under året men det vore ju bara en plutig speedbump vilket spelar mindre roll skulle jag säga.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-03-14 19:41

Så fort ”den nya” iMac släpps börjar folk spekulera i när nästa kommer. Den där som kommer att ha Ivy Bridge H2 processorn som kommer till hösten. Sen är spekulationerna igång igen, det tar aldrig slut.

Intel’s non-delay of Ivy Bridge explained | SemiAccurate

Ivy Bridge är tydligen inte så försenat som det sägs.

  • Medlem
  • 2012-03-18 22:56

Men hur många konvent lär de ha innan höstens/sensommarens iPhonesläpp,då?
Hade ju varit skönt att kunna köpa en pimpad iMac under tiden man fortfarande har 20% rabatt via skolan...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-18 22:58
Ursprungligen av Ozcar:

Men hur många konvent lär de ha innan höstens/sensommarens iPhonesläpp,då?
Hade ju varit skönt att kunna köpa en pimpad iMac under tiden man fortfarande har 20% rabatt via skolan...

Jag har faktiskt inte helt övertygad om att de kommer att ha ett event för en uppdatering av iMac.
Rätta mig om jag har fel, men jag tror att vi förra uppdateringen så togs det inte upp i något event utan lanserades bara på deras sida tillsammans med en film:

vad tror ni andra, event eller inte?

Bevaka tråden