Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka rykten finns kring nästa iMac?

Tråden skapades och har fått 165 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-06-12 01:22
Ursprungligen av Ozcar:

Suck. Det lutar åt en smyguppdatering i typ....september/oktober. Varför inte nu!?

Om det blir en smyguppdatering så sker den nog om några veckor eller så kommer det helt nya iiMacs runt när iPhone 5 släpps.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-12 08:26

Uruselt.

Jahapp... då får man sikta på en HP Z1 istället då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-12 19:19

Meh! Vad gör jag nu. "Ingenting" antagligen.

2013 verkar orealistiskt långt, det skulle betyda att de plötsligt dubblar längden på produktcykeln till 2 år.

EDIT:

Nu börjar det komma rykten igen. Denna gång "ska" den släppas i Oktober och vissa säger med retina display och andra säger att en retina kommer i början på nästa år. Man kanske ska vänta på retinan...?

Eftersom INGA rykte öht har kommit det senaste börjar jag misstänka att det blir en simpel "hardware refresh" när den väl kommer!

Recommendation: Don't Buy - Updates soon
Last Release: May 03, 2011
Days Since Update: 415 (Avg = 273)

Kom igen nu då Apple... jag har 30.000 undanlagda som jag vill bränna på något oskäligt dyrt. Varför låter ni mig inte göra det? Whyyyyy?

Senast redigerat 2012-07-04 13:55
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-08 12:49

Ingen som har råkat trilla över några nyheter på denna fronten på sistone?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-08 13:09
Ursprungligen av zinned:

Ingen som har råkat trilla över några nyheter på denna fronten på sistone?

Det är tyvärr ganska tydligt att Apple bytt fokus, och inte till deras datorers direkta favör.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-10 10:19

Jag läste detta tidigare i dagarna, dock fanns dessa uppgifter där redan i november 2011 =/

Ursprungligen av zinned:

Jag läste detta tidigare i dagarna, dock fanns dessa uppgifter där redan i november 2011 =/

Really? i7-3770 släpptes av Intel den 29e april 2012.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-10 10:48
Ursprungligen av keptang:

Really? i7-3770 släpptes av Intel den 29e april 2012.

Där stod följande i artikeln:

Ursprungligen av AppleInsider:

Internal configuration files in Mountain Lion make apparent references to yet-unreleased new generations of Apple's iMac (iMac13,0) and Mac Pro (MacPro6,0), both in the context of USB booting options that indicate the new Mac desktops could, for the first time in nearly 20 years, lack built-in optical drives.

The discovery, made by an AppleInsider source, appears in a configuration plist file used by Boot Camp Assistant to designate the Mac model versions capable of supporting either a optical boot disc, or alternatively, a USB flash drive volume capable of installing Windows to a Boot Camp partition.

Följande går att läsa hos MacRumors :

Ursprungligen av MacRumors:

Within a Boot Camp configuration file lies information that tells the software what models of Mac can boot Windows from a USB-drive, a task that only Macs of a more recent vintage can accomplish. The file includes mention of the existing Mac Mini and MacBook Air, but also mentions iMac 13,0 and MacPro 6,0 models -- machines that don't currently exist.

Update: It's been pointed out that these strings were in Boot Camp as early as November 2011.

Boot Camp Files Hint at New Mac Pro and iMac Models [Updated] - Mac Rumors

Fler frågor?

Du läste tydligen inte länken jag angav så glöm det.

Jag börjar snart gråta om det inte kommer någon information angående iMac snart. Vad fasen gör alla kinesiska spioner runt om i världen egentligen? Jag skulle bli överlycklig om jag fick se en suddig spionbild av ett hörn som eventuellt skulle kunna vara "logik-kortet" på nästa iMac.

Kom igeeeeeeeeeeeeeen!

Bara det blir en iMac med Intels nya cpu och AMD 7970M 3GB och med 2 eller 3 diskar i, om man plockar bort CD/DVD på iMac.

Som jag sagt förut - Om Apple plockar bort SuperDriven i nästa iMAc så ser jag det som ett statement från Apple att Superdriven är historia ...

Min vision .

Next Generation iMac

- Dual CPU iMac (2 x Quad Core)
- Max 32 GB RAM
- SSD Standard + 1 Extra Optional HDD or SSD
- Removed SuperDrive
- Thinner Design
- Asymetrics Fans
- 802.11 ac (Gigabit Wifi)
- 29,5 inch Display
- Thinner Beziel

Senast redigerat 2012-08-13 15:39
Ursprungligen av gotfredsen:

Som jag sagt förut - Om Apple plockar bort SuperDriven i nästa iMAc så ser jag det som ett statement från Apple att Superdriven är historia ...

Min vision .

Next Generation iMac

- Dual CPU iMac (2 x Quad Core)
- 29,5 inch Display

Dessa två punkter tror jag inte på. Första punkt pga värme och andra punkt det blir för stor bildskärm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-13 15:48

- Dual CPU iMac (2 x Quad Core)
Kommer inte hända. Apple skulle aldrig gå bort från Core-serien på denna uppblåsta laptop till hårdvaran sett.

Ursprungligen av Erik.dv:

- Dual CPU iMac (2 x Quad Core)
Kommer inte hända. Apple skulle aldrig gå bort från Core-serien på denna uppblåsta laptop till hårdvaran sett.

Dom behöver inte överge Core Serien för att ha 2 CPU ... Core i7 stödjer dual CPU architecture

Intel Core i7 can work in dual CPU mode | SemiAccurate

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-13 16:18

Jag får nog säga att jag tycker presentationerna tappar sin "charm" om det blir för mycket rykten innan....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-13 16:29

Förvisso tycker jag G5:ans release visade hur kul det kan vara med rycktes-siter…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-16 22:16

Kom igen nu då Apple...
Min MBP orkar inte hantera min Nikon D800 monsterfiler!

Ursprungligen av Fredric:

Kom igen nu då Apple...
Min MBP orkar inte hantera min Nikon D800 monsterfiler!

Vad är det för MBP du har?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-16 22:22

Den är hyfsat ny,, 2.2 i7,, men det är nog lite brist på RAM bara... När jag tankar upp i Lightroom så kan jag inte göra något annat än att se på... Sedan så måste man alltid börja med att övertala sig själv att jag behöver en iMac

Ursprungligen av Fredric:

Den är hyfsat ny,, 2.2 i7,, men det är nog lite brist på RAM bara... När jag tankar upp i Lightroom så kan jag inte göra något annat än att se på... Sedan så måste man alltid börja med att övertala sig själv att jag behöver en iMac

Kör du med 4 GB ram och vanlig HD. Rek att du fixar 16GB ram och SSD då ska du se att det går undan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-16 22:26

Exakt,, jag funderar på att slänga i mer RAM iaf.

Meeeeeeeeeeen hallå? Jag börjar bli trött på att stirra på en 20.1" 4:3 skärm...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-25 11:42

Jag löste det med en beggad 27" i7, 24GB ram... och min MBP fick 16GB att leka med...

Ursprungligen av Fredric:

Jag löste det med en beggad 27" i7, ...

Då kör du med 2 macar MBP och iMac 27 najs

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-07 15:39

Clayton Morris på Fox säger att nya iMac's kommer släppas nästa vecka i samband med eventet.

Ursprungligen av Clayton Morris:

I've been hoping for an iMac update and it looks like my wish is about to come true! Multiple sources tell me that a new lineup of desktop machines from Apple is imminent.

Hoppas innerligt på detta.

Bevaka tråden