Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka rykten finns kring nästa iMac?

Tråden skapades och har fått 165 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tyvärr blev det ju inte så..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-17 14:50

Jag tror eventet i förra veckan var tillräckligt "rörigt".

- iPhone 5
- iOS 6
- iTunes 11
- Nya butiker för musik, film, böcker och appar
- iPod Touch 2012
- iPod Nano 2012

Har jag missat något? Att lägga till en ny iMac vore nog för mycket. Vidare kommer troligen inte nya iMacen vara värd ett event av ovan typ (det kan förvisso diskuteras om iPoden är "värd" det också…). Hur som haver har ovan i varje fall en röd tråd och det är iOS. iPad "Mini" hade varit mer logiskt i förra veckan.

Senast redigerat 2012-09-17 15:01
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-17 15:09
Ursprungligen av Erik.dv:

Jag tror eventet i förra veckan var tillräckligt "rörigt".

- iPhone 5
- iOS 6
- iTunes 11
- Nya butiker för musik, film, böcker och appar
- iPod Touch 2012
- iPod Nano 2012

Har jag missat något? Att lägga till en ny iMac vore nog för mycket. Vidare kommer troligen inte nya iMacen vara värd ett event av ovan typ (det kan förvisso diskuteras om iPoden är "värd" det också…). Hur som haver har ovan i varje fall en röd tråd och det är iOS. iPad "Mini" hade varit mer logiskt i förra veckan.

Det kan ALDRIG bli för mycket

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-17 17:00

Haha!

Sjukt kluven själv om man ska köpa en nu eller vänta till nån gång i oktober i bästa fall. Apple kan väl komma med ett officiellt uttalande snart. Så man vet liksom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 18:11

Med tanke på att Apple knappt har några lager så lär det inte bli nån lång förvarning. Desktop-maskinerna är dessutom en ganska 'osexig' del av sortimentet så jag väntar mig heller inget speciellt "event" där den presenteras.

  • Medlem
  • 2012-09-25 16:23

Jag talte med en säljare på digitalinn för att beställa en mac mini till jobbet, men han sa att de inte har någon alls på lager och inte kunde säga när en leverans skulle komma. Apple har tydligen dragit ner väldigt på dem. Jag kollade också med Apple och de nämnde inget om att det var kort om minis. (förutom att det skulle ta 2 veckor för en mac att komma från china, eftersom jag inte ville ha standardkonfiguration.

Så jag antar, föga förvånande, att det kommer info om nya macar "snart".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 20:06
Ursprungligen av jac:

Jag talte med en säljare på digitalinn för att beställa en mac mini till jobbet, men han sa att de inte har någon alls på lager och inte kunde säga när en leverans skulle komma. Apple har tydligen dragit ner väldigt på dem. Jag kollade också med Apple och de nämnde inget om att det var kort om minis. (

Men kollar jag BTO-minis på Apple Store står det "Färdig att skickas: 1-3 arbetsdagar " , 4 för servern. Ingen väntetid för standardkonfigurerade.

  • Medlem
  • 2012-09-25 21:02

Javisst, men kan det vara så att Apple slutar skicka ut till återförsäljare tidigare än vad de skickar från sig själva?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 21:39

Isåfall borde det märkas om några dar. Apple har tydligen "inventory turnover" på 5 dar, så deras "lager" är i princip på flygplatser och lastbilar.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-10-03 03:01

Kollat runt i lite olika nätbutiker och hittat t ex att:

Dustinhome har 8 iMac-modeller men endast 2 av versionerna i lager. 1 är listad som beställningsvara och övriga har en beräknad leverans på ett par dagar - nån vecka.
Komplett har 6 iMac-modeller, INGEN i lager, 2 versioner på väg in (om ca en vecka) och resterande 4 modeller är beställningsvara.

Är det här något de gör bara för att de gissar att nya modeller är på gång eller vad tror ni?
Ingen som har något annat nytt att komma med? Tycker det står helt still på ryktesfronten...
Det är dags för nya modeller nu!

Ursprungligen av Valin:

Kollat runt i lite olika nätbutiker och hittat t ex att:

Dustinhome har 8 iMac-modeller men endast 2 av versionerna i lager. 1 är listad som beställningsvara och övriga har en beräknad leverans på ett par dagar - nån vecka.
Komplett har 6 iMac-modeller, INGEN i lager, 2 versioner på väg in (om ca en vecka) och resterande 4 modeller är beställningsvara.

Är det här något de gör bara för att de gissar att nya modeller är på gång eller vad tror ni?
Ingen som har något annat nytt att komma med? Tycker det står helt still på ryktesfronten...
Det är dags för nya modeller nu!

Kanske i samband med iPad mini släppet den 17 okt? Man hoppas...

Det mest skrämmande är att denna tråd fyller ett år snart och INGA rykten öht. har kommit ut ännu. Inte ens ett litet...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-04 12:34
Ursprungligen av primu[s]®:

Det mest skrämmande är att denna tråd fyller ett år snart och INGA rykten öht. har kommit ut ännu. Inte ens ett litet...

Ja, bedrövligt.

  • Medlem
  • 2012-10-05 12:36
Ursprungligen av primu[s]®:

Det mest skrämmande är att denna tråd fyller ett år snart och INGA rykten öht. har kommit ut ännu. Inte ens ett litet...

Hur mycket jag än längtar efter ny MacBook (som antagligen kommer att släppas samtidigtsom iMac), så är jag ändå glad över att Apple inte läcker. Nu är intresset förvisso inte stort som för iPhone och iPad, men jag ser hellre att Apple är Apple än att de läcker/släpper information före utannonseringarna. För mig är det ett tecken på omsorg om produkterna. Att Apple håller så tätt som de gör, trots omvärldens längtan efter information och inte riskerar skapa sk vaporwares eller stressar igenom produkter (bortsett från vissa undantag...) är ett gott tecken.

Men jag vill ändå ha info. Så jag är lite ambivalent i frågan

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-05 13:01
Ursprungligen av jac:

Hur mycket jag än längtar efter ny MacBook (som antagligen kommer att släppas samtidigtsom iMac)

Det kom ju nya Macbooks i somras. Vad väntar du på?

Ursprungligen av Vassius:

Det kom ju nya Macbooks i somras. Vad väntar du på?

Nej, det kom nya MacBook Pro. MacBook är död.

  • Medlem
  • 2012-10-05 13:10
Ursprungligen av Vassius:

Det kom ju nya Macbooks i somras. Vad väntar du på?

Retina

Lite sorti på att de "bara" ska uppdatera 21.5" iMac'en och vänta med 27"... iofs ett rykte men ändå.

2012 iMac Said to Carry Thinner Design, Alleged Internals Photo Surfaces - Mac Rumors

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-16 12:25

Det är nu 532 dagar sedan senaste iMac släpptes. Om vi tittar i backspegeln upp tills idag så har det kommit :

- Två iPhone...
- Två MacBook Pro...
- Två MacBook Air...

...sedan dess. Utöver detta så ryktas det om ytterligare nya bärbara innan det ens har kommit en ny iMac.

Skärpning, säger jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-16 12:59

Jag är tveksam till att Apple kommer göra datorer om 5 år, dom har ju gett upp, det är bara iPhones och iPad som verkar betyda något.

Jag har väntat på en ny iMac sedan förra hösten, har lust att skita i Apple på samma sätt som dom skiter i sina användare. Har kört Mac sedan 94 är ganska less på hur Apple ser ut numera.

Apple har blivit nonchalanta och struntar i sina kunder på ett mycket otrevligt sätt. Se hur Apple har utvecklats under de sista 10 år när det gäller kund relation är resultatet skrämmande.
Bara för man gör bra produkter behöver Apple inte bete sig som de gör mot sina kunder.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-16 16:27
Ursprungligen av Hunter78:

Apple har blivit nonchalanta och struntar i sina kunder på ett mycket otrevligt sätt. Se hur Apple har utvecklats under de sista 10 år när det gäller kund relation är resultatet skrämmande.
Bara för man gör bra produkter behöver Apple inte bete sig som de gör mot sina kunder.

Äh hold your horses. Det kommer ju snart nya IMacar men de som såljs nu är ju fantastiskt bra och prisvärda så jag på vilket sätt Apple skulle vara otrevliga mot sina kunder. Att nya iMacar inte kommit tidigare har säkert flera anledningar såsom invåntande av nya tekniker och komponenter men även det faktum att iMac modellerns fortfarande säljer rejält bra att konkurrensen inom allinonedatorer från andra tillverkare är rått svag spelar så klart in.

Senast redigerat 2012-10-16 17:56
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-16 16:53
Ursprungligen av Gordy:

Äh hold your horses. Det kommer ju snart nya. IMacar men de som såljs nu är ju fantastiskt bra. Och prisvårds så jag har svårt att se att Apple skulle vara otrevliga mot sina kunder. Att nya iMac inte kommit tidigare har säkert flera anledningar såsom invåntande av nya tekniker och komponenter men även det faktum att iMac modellerns fortfarande säljer rejålt bra och att konkurrensen är rått svag spelar såklart in.

De argumenten du använder i ditt inlägg kan även appliceras på deras laptop-segment och där går det minsann bra att spruta ut nya modeller, trots att de som finns är hur bra som helst.

Dessutom, du tycker också att den Mac Pro som finns (senaste s k "uppdateringen" kan inte räknas) inte förtjänar en ny iteration? Över 800 dagar sedan ny modell kom.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-16 17:54
Ursprungligen av zinned:

De argumenten du använder i ditt inlägg kan även appliceras på deras laptop-segment och där går det minsann bra att spruta ut nya modeller, trots att de som finns är hur bra som helst..

Spruta ut är att ta i kolla tillverkare som Asus HP och Acer: DE sprutar ut nya modeller stup i kvarten. Vilket säkert är ett av skälen till att Apple uppdaterar bärbara oftare än deras stationära, konkurrensen är hårdare på bärbart och givetvis så är bärbart viktigare för Apple än stationärt, dock så gäller detta för de flesta datortillverkare.

Ursprungligen av zinned:

Dessutom, du tycker också att den Mac Pro som finns (senaste s k "uppdateringen" kan inte räknas) inte förtjänar en ny iteration? Över 800 dagar sedan ny modell kom.

Klart MacPro förtjänar en uppdatering och den är ju på gång. Men det är rätt få som jobbar med en sådan som är i desperat behov av en ny MP för den gamla är ju fortfarande en grym racerdator med ypperliga expansionsmöjligheter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-17 10:36

Enligt dig är det så, många andra håller inte med dig. Olika åsikter.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-10-17 10:41
Ursprungligen av zinned:

Enligt dig är det så, många andra håller inte med dig. Olika åsikter.

Räcker gott för mig och Apple att de flesta håller med, de som inte gör det får ju snart se sitt efterlängtade godis så att de kan börja klaga på dom också.
Själv har jag en 27" iMac som funkar ypperligt bra så det är tveksamt om jag kommer byta, men man vet ju aldrig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-17 11:53
Ursprungligen av Gordy:

Räcker gott för mig och Apple att de flesta håller med, de som inte gör det får ju snart se sitt efterlängtade godis så att de kan börja klaga på dom också.
Själv har jag en 27" iMac som funkar ypperligt bra så det är tveksamt om jag kommer byta, men man vet ju aldrig.

Du insinuerar att de som tycker att det tar för lång tid för nya desktopar att komma ut är gnällspikar. Seriöst uttalande. Not.

När tiden sedan senaste iMac'en börjar närma sig två år och tre år på Mac Pro, då är det lång tid. På tiden som de då har släppt en desktop har de kommit ut med sju, alt. åttan, nya bärbara. Det är väldigt sned fördelning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-17 12:01
Ursprungligen av zinned:

Du insinuerar att de som tycker att det tar för lång tid för nya desktopar att komma ut är gnällspikar. Seriöst uttalande. Not.

När tiden sedan senaste iMac'en börjar närma sig två år och tre år på Mac Pro, då är det lång tid. På tiden som de då har släppt en desktop har de kommit ut med sju, alt. åttan, nya bärbara. Det är väldigt sned fördelning.

Inte nog med det, Intel har uppdaterat sina desktop-serier för länge sedan.

Apple är lata eller hinner helt enkelt inte med alla deras produkter och får prioritera.

Bevaka tråden