Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Whisky-tips

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-11-04 14:36

Efter fredagens whiskyklubbsträff, hade jag vissa problem med balanssinnet.
En riktig rökare som lämnade en hel del eftersmak. Tycker man om "starkt" whisky så är detta en vinnare.

Ursprungligen av chubben:

Efter fredagens whiskyklubbsträff, hade jag vissa problem med balanssinnet.

Tell me about it …

Jag känner personligen en snubbe som gjorde Springbank-provningen två gånger … på samma kväll! Alltså bara för säkerhets skull.
(Det hade varit synd att slänga så fina drycker …) Gissa om det var kul att gå till jobbet följande dag?

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-11-15 12:17

Adventskalender med 25 Ardbeg Samples á 2cl

Black Booster på 5-litersdunk...? Lagrad i flera timmar, kan man tänka.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-11-15 19:05
Ursprungligen av ace4711:

Black Booster på 5-litersdunk...? Lagrad i flera timmar, kan man tänka.

[ATTACH="CONFIG"]36475[/ATTACH]

Haha

Vad är det där? Inte är det whisky iaf

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-11-15 23:19

Best before Dec 2012...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-11-16 14:20

Me like. Quantity over quality. Bring it on. By the gallon....

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-11-22 16:05

Nån mer som hängde på webbsläppet idag? Blev en Port Ellen 12th men tyvärr fick jag ingen Lagavulin 21

Missade det totalt, Lagavulin 21 hade varit en höjdare!

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-12-31 15:06

Laddar upp inför det nya året med bland det bästa jag någonsin har druckit....

Lagavulin 21 2007
Lagavulin 21 2012

Tur man har en oöppnad flaska av varje

Har du chansen att lägga vantarna på en av dessa buteljer... tveka inte! Dom är värda varjenda krona. (Jo jag vet vad dom kostar)

Gott nytt år!

Jag blir så avundsjuk. Måste nog öppna min 16 åriga 96:a för att se om den är något att ha

Sänkte en halv flaska Dallas Dhu 1980, 30-årig, med några kompisar i söndags. Vill minnas att den inte var direkt billig. God var den i alla fall.

Om vi nu ska börja snacka ålder, så måste jag gå och hälla upp det som finns kvar av min Tomatin från 1962:)

Fick den av min fru för ett antal år sedan eftersom jag är född 62 och gillar whisky. Vi har också lagt upp ett lager med några flaskor från mina grabbars födelseår (89, 92) som de ska få när de fyller 30. Otroligt nog så börjar det närma sig.

Fast min (då) 16 åriga Lagavulin från 89, den behåller jag själv. Den är den godaste som jag har druckit. Fast jag erkänner villigt att jag fortfarande är avundsjuk på Kainen för 21-åringarna:)

Fick en 4a Springbank 21 när vi var ut och firade min födelsedag, går inte att handla på systemet direkt, vilket är synd.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-01-22 10:52

Ohhh, avundsjuk!

Bevaka tråden