Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Lounge™

Tråden skapades och har fått 178 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-24 14:57
Ursprungligen av Markus Bennermo:

Vill och vill, måste har råd med

Nu ska jag gå och avnjuta en gastronomisk smakupplevelse (korv och makaroner samt ketchup)

Ahhhhhh! Lyxvarianten av Pasta Rosso. Det var tider det......................

Ursprungligen av Björnström:

Ingen som vill ha min gamla Powerbook 12" ? Den är maxad och till salu

Inte för att bråka, men 40 GB är väl inte ett maxat bygge... jag har 80 på min, visste inte ens man kunde få dem med 40.

Ursprungligen av sjovall:

Inte för att bråka, men 40 GB är väl inte ett maxat bygge... jag har 80 på min, visste inte ens man kunde få dem med 40.

Ah, jag hade inte koll på det faktiskt. Jag menade mest internminnet och superdrive när jag skrev "maxad".

  • Medlem
  • 2005-10-24 10:29

Trevlig idé!
Sitter vid köksbordet och stirrar på all snö som redan kommit. Kallt ute, minus sju, men stålande solsken och mycket, mycket vackert. Hade varit en riktigt trevlig dag om jag nu inte råkat på världens dunderförkylning!

Jag funderar på vad jag ska göra med de 200 bilder från personalfesten i fredags. Och hur många som skvallar för glatta livet och hur många som har ångest av det.

Hoppas någon kan köpa den. Har en ny 15" som står i en hylla och väntar på mig...men bara i 24 timmar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 15:44

Vad ska du ha för den?

7999 plus moms vore fint. Behöver få sålt den inom två timmar, annars tar någon annan min Powerbook 15" Kan fakturera datorn och lämna öppet köp.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-10-24 16:09

Tar en välförtjänt fikapaus på jobbet med en varm kopp choklad. Väntar på iPoden.

Vi jobbar vidare med Cupertino shoppen. Har lagt till 70 produkter idag men det känns sååå tråkigt. Har cirka 20 produkter kvar att skriva beskrivningar till, sen är den fasen klar.

I mitten på veckan ska vi lägga till 200 produkter ytterligare - tjoho vad kul!

Ikväll blir det korv till middag.

Det blev köttbullar med pastasås och Penne igår istället.

Regn idag och jag är redan lite sen till jobbet.

Jag klev precis upp. Det snöade nog inatt med - 3 cm på gräsmattan, tomt på vägen dock.
Sitter och funderar på om man ska hyra kontor i ett kontorshotell eller inte. Tänker på hur långt jag är efter på vissa projekt. Usch.

Nu blir det frukost.

Edit: Det fanns inget gott i kylskåpet.

Ingen köpte min 12" så "min" 15" såldes nyss.

Det finns väl fler? eller har Apple konkat?

Dom är ju inte helt lätta att få tag på nu när dom är nylanserade. Nu är datorn såld till 99% iallafall, definitivt imorgon bitti. Får väl vara utan en Mac ett tag helt enkelt!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-25 18:39

Shysst tråd! Klockan är 23.26 i Bangkok. Alla sover. Jag har precis kollat Robinson avsnitt 5 eller ngt. Laddar ner dem med Bittorrent. Riktigt kul att man kan se svensk teve (nåja, dokusåpa iaf). Typ 5 år sen jag såg Robinson.

Annars är det podcasts för hela slanten som gäller. P3 Salva är för bra! Finns det några andra än SR som gör svenska podcasts?

Björnström: Skall ni inte sälja Ultracool på nya firman? Funderat på såna då jag har 2 externa FW-diskar utan fläkt härnere i värmen. Du kan ju ta med en julklapp!

Läggdags.

Vi hade tänkt sluta med Ultracool eftersom vi fått tillbaka ett antal (tror det är ungefär 5%) med trasiga fläktar, känns inte kul att sälja saker som går sönder. Nu säger tillverkaren att det är en begränsad serie som är drabbad så...hmm...vem vet

Vi en mycket snyggare serie på gång som passar både Powerbook och Power Mac perfekt - påminner lite om små G5:or.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-26 06:54
Ursprungligen av Björnström:

Vi en mycket snyggare serie på gång som passar både Powerbook och Power Mac perfekt - påminner lite om små G5:or.

Tror jag sett den serien... inte riktigt min grej

Ville ha ngt litet med bra kylning (datorn i bokhyllan).

Ursprungligen av mattan:

Tror jag sett den serien... inte riktigt min grej

Ville ha ngt litet med bra kylning (datorn i bokhyllan).

Ok - ska ta mig en funderare kring det här med UltraCool. Vi har typ ett tiotal kvar i lager så jag kan lägga undan en åt dig.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-26 10:26
Ursprungligen av Björnström:

Ok - ska ta mig en funderare kring det här med UltraCool. Vi har typ ett tiotal kvar i lager så jag kan lägga undan en åt dig.

Ok. Ville kolla pa den igen, men speedmania.se fanns inte kvar. Var kan man se den om den inte dyker upp pa cupertino.se?

//mattan

Ursprungligen av mattan:

Ok. Ville kolla pa den igen, men speedmania.se fanns inte kvar. Var kan man se den om den inte dyker upp pa cupertino.se?

//mattan

Jag kan fixa en bild till dig. Har kontaktat tillverkaren nu och diskuterar olika lösningar eftersom du verkar så angelägen

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-27 16:50
Ursprungligen av Björnström:

Jag kan fixa en bild till dig. Har kontaktat tillverkaren nu och diskuterar olika lösningar eftersom du verkar så angelägen

De e service det!

//mattan

Själv överraskades jag idag av en tenta som jag trodde var i morgon, bara tur att jag bestämde mig att plugga på biblioteket så jag stötte ihop med några kursare. Dessutom gick det hyggligt.
Så nu är det färdigpluggat för ett par dar.

Sen är det dax för att ta hand om sånt som kommit efter de senaste dagarna, disk, tvätt, sömn, inte nödvändigtvis i nämnd ordning

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-10-25 20:25

Slappnar av efter en arbetsdag med datorn
[iTunes spelar "Taurus 1" av "Mike Oldfield" just nu.]

Väntar fortfarande på iPoden.

Har haft problem med "Jet Lag" under dagen! Att tråden är onödig må så vara men jag tror att vi är flera som har samma känsla! Sthlm är underbart en dag som denna!!!! Vardag, ledig, regn, ringa runt, fika, träffa polare, äta lunsch underbart!!! Har inte varit hemma i stan en vardag på över 2 månader.

T-son

Ursprungligen av Joacim T-son Torkelson:

Har haft problem med "Jet Lag" under dagen! Att tråden är onödig må så vara men jag tror att vi är flera som har samma känsla! Sthlm är underbart en dag som denna!!!! Vardag, ledig, regn, ringa runt, fika, träffa polare, äta lunsch underbart!!! Har inte varit hemma i stan en vardag på över 2 månader.

T-son

Var har du varit?

Jadå var det dags, årets första vurpa i snön med cykeln. #"#€%&€€##""!!

Why god, why am i not rich enough to have a private limousine?

Datorn är såld nu - känns fint. Om bara Apple kunde skaka fram en 15" med 2GB RAM nu...

Äntligen klar med en hel massa bilder jag tagit i jobbet. Checka PodSound. Tyvärr innebar tiden det tog att redigera allting att jag fick en till stor hög med "att fotta" som jag får beta av imorgon. Blir skönt med helg snart!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-26 07:00

Pa jobbet. snart lunch. Outlook driver mig till vansinne. Finns det verkligen inget satt att fa programmet att hajja att ett email ar fran en och samma person om emailadressen ar identisk (oavsett om informationen i namn-faltet inte ar densamma)?

Bevaka tråden