Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Lounge™

Tråden skapades och har fått 178 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-12 12:11

Nyblivet villaägare, funderar på att ta min premiärsväng med krattan... Vansinnigt vad löv som fälls...

Ursprungligen av Jonaz:

Nyblivet villaägare, funderar på att ta min premiärsväng med krattan... Vansinnigt vad löv som fälls...

Löv som fälls?!

Här ramlade löven av för 4-6v sen

Bara ta en tur med åkgräsklipparen så är de borta

Joakim - Som väntar på snö

Hur ska jag göra för att spela in "Grattis världen" på måndag - vill skicka avsnittet för nedladdning till min flickvän i Australien.

Sven-Olof Englund (99mac:are!) är med nämligen, han har fotostudio i Estland och där utspelas en del av avsnittet.

Ursprungligen av Björnström:

Hur ska jag göra för att spela in "Grattis världen" på måndag - vill skicka avsnittet för nedladdning till min flickvän i Australien.

Sven-Olof Englund (99mac:are!) är med nämligen, han har fotostudio i Estland och där utspelas en del av avsnittet.

Nice! Det skulle jag vilja se jag med! Men jag vet inte hur du ska spela in riktigt... Vad har du för grejer?

Ursprungligen av thevil:

Låt henne ladda hem avsnittet från Pirate bay. De brukar väl dyka upp där några timmar efter att det är sänt.

Eeehm...får man prata så härinne i plusforat?

(eller ska jag bara hålla käft? haha )

Ursprungligen av Björnström:

Hur ska jag göra för att spela in "Grattis världen" på måndag - vill skicka avsnittet för nedladdning till min flickvän i Australien.

På min video är det i alla fall PLAY och REC som gäller. Det är en Samsung. Vad har du?

Macoteket säljer en öppnad Elgato EyeTV USB2 för 995 kr plus moms.
De har även Sinergys digitaltevelåda för 1200 plus moms, jag tror den finns på Clas Ohlson för 1000 spänn INKL moms.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-11-17 21:17
Ursprungligen av thevil:

(som jag inte fick att rulla med VLC… men nu har jag i alla fall hajjat hur BT kan speedas upp - alltid ngt)

Härlig torsdag med massor av jobb, sol och krispig frostmatta utanför dörren… nu är det kväll, kort arbetspass, ungarna i bingen och jumbotronen i Globen väger 14,5 ton, inte illa!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-18 01:04

Hemma efter en 99mac träff i sundsvall nu. Riktigt kul faktiskt. Fick träffa lite 99mac folk och människor jag annars inte träffat...

Vi drog även upp på norra berget och wlansniffade lite...

För er som vill se lite resultat utav Norra Berget i Sundsvalls Wlanscanning får ni nu resultat...
169st WLAN med ganska snabb svepning över staden hittades. Det gick att surfa på en hel del.
http://sidde.lokalen.org/wlan/#sundsvall

Edit: Fixade länkarna då jag flyttade om

Senast redigerat 2005-11-19 15:51

Varför ska det vara så svårt att somna. Nu är det helg som man kan sova lite extra, men så här har det varit hela veckan. Med max 2 timmars sömn per natt. Vad skönt det kommer att bli att få sova lite nu, om jag lyckas somna. Så vaknar väl inte förrän ikväll någon gång.

Så har man vaknat. Vad trevligt att det redan är mörkt :/

Kom precis ner till Göteborg. Började dagen med att byta bil - har lekt glidare med en Lexus SC430 i lite mer än en vecka men den var för liten så jag bytte bil idag till en Mercedes E200K sedan. Köpte en flaska champagne till grabbarna på hyrbilsfirman, dom skämmer bort mig med fina bilar till lågpris

Tunnbrödsrulle-lunch med Björn Sidfeldt som ger sig iväg på en RTW (Round the World) på onsdag, han kommer nog blogga under redan och lär bli värt att följa - det brukar hända en del sköna grejer på hans resor.

Sedan åkte jag mot Jönköping - åt middag med Christian Åhs och fick se hans nya lägenhet mitt i stan. Till sist 14 mil till Göteborg och nu ligger jag på soffan hemma hos Pappa. Galet halt att köra bil idag - såg ett par olyckor längs vägen. Farligt med regn och sedan minusgrader!

Ha en trevlig lördagkväll!

Ursprungligen av Björnström:

Började dagen med att byta bil - har lekt glidare med en Lexus SC430 i lite mer än en vecka men den var för liten så jag bytte bil idag till en Mercedes E200K sedan.

Kan intyga att baksätet var LITE trångt :D. Nu får du komma hit igen så man får testa o jämföra med din nya bil. Eller du kanske rent av kommer in i baksätet själv?

Ursprungligen av Björnström:

Kom precis ner till Göteborg. Började dagen med att byta bil - har lekt glidare med en Lexus SC430 i lite mer än en vecka men den var för liten så jag bytte bil idag till en Mercedes E200K sedan. Köpte en flaska champagne till grabbarna på hyrbilsfirman, dom skämmer bort mig med fina bilar till lågpris

Men för sjutton! Det finns svenskar som förstår värdet av att uppmuntra även folk som jobbar på t.ex. en hyrbilsfirma med små gåvor! Trode att det var endast min kära hustru (som inte kommer från Sverige) eller andra icke svenskar som har vett att göra dylikt.
Även undertecknad var nog lite oförstående till det hela innan min älskade förklarade hur man gör affärer i det stora landet i öster. Sedan dess har jag alltid minst en flaska Gula Änkan (eller något motsvarande) i skåpet om det skulle behövas någon uppmuntran till någon affärskontakt.

Skämt åsido så verkar Sverige vara ett u-land när det gäller att visa sin uppskattning till någon, speciellt när denne "någon" representerar ett företag man anlitar.
På något sätt verkar man tro att "det räcker med att betala för tjänster via faktura" och glömmer att det faktiskt är människor man har att göra med.

Sitter och slölyssnar lite på musik samtidigt som jag funderar på om jag har råd att förlänga mitt plus/pro-abonnemang ett år (fick en påminnelse om att det går ut i dagarna)

iTunes; Guns And Roses - Ain't It Fun

Har varit på stan en snabbis - julkaos i Malmö. Kö (för en gångs skull) och folk överallt. Inget för mig så vi åkte och tvättade bilen istället

Klockan åtta smäller det, sista tentan för i år ! Sedan kan man ta jul med gott sammvete

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-23 19:10

Nu är skinkan griljerad och ska snart avsmakas med sedvanliga tillbehör i form av vörtbröd, starksöt senap, en julöl och kanske rentav en lille en.
Hur gör ni hemma hos er så här kvällen innan?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-23 20:27

Har ni inte kommit hem än?!
Är det pakethysteri ända in i det sista, en pubsväng med jobbet eller sitter alla på tåget till övre Norrland?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2005-12-23 23:13

Sitter framför Macen med en kall öl och surfar runt lite på 99mac :), vilket jag med all säkerhet kommer att göra imorgon kväll också.
Äter med stora släkten imorgon, så jag har inte behövt göra iordning något alls i år, gött.

God Jul

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-12-23 20:27

Jag kom precis hem från mina föräldrar där vi gjort ischoklad, knäck och Chokladgodis, som vi ska ta med oss imorgon till några vänner som vi brukar fira julafton med.

Det är nu man ska ta det lite lugnt, sätta sig i fåtöljen och avnjuta en varm brasa tillsammans med Powerbooken i knät

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-23 23:37
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Det är nu man ska ta det lite lugnt, sätta sig i fåtöljen och avnjuta en varm brasa tillsammans med Powerbooken i knät

Jag skulle hellre ha brasan i knät och lägga Powerbooken åt sidan i fåtöljen.

Handlat alla julklappar (att handla tidigare än den 23:e är mesigt ). Sitter i fåtöljen och konstaterar att Philips-tv med inbyggd digitalmottagare är ganska trevligt.

God jul!

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-12-23 21:25

Har handlat alla julklappar idag. Snabbt och effektivt att stressa en dag istället för att, som dom flest andra, hålla på i flera veckor

Har varit hemma hos morsan & farsan och fixat inför morgondagen och alla gäster har kommit till ön. Nu ligger jag hemma i sängen med feberfrossa och illamående. Fantastisk tajming...

Sittter och är förbannad på tövärdret, vår slädtur till julottan ligger snart i riskzonen...

Och som första man på julafton säger jag God Jul

God jul, Gott nytt år, Glad påsk, Glad pingst , Glad midsommar och en mycket god semester...

Joakim - Som ser till att helgardera sig för alla helgdagar.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-24 19:28

Brasan är tänd. TV'n är igång, släkten är samlad. Och jag har powerbooken i knät.
Hoppas ni har en underhållande jul, kan inte säga att det är årets roligaste dag men det är allafall tradition

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-12-24 19:43

Jag är iaf sketanöjd. Har fått en mössa, en väckarklocka som ringer och en ny plånbok. Det skulle vara julafton varje dag på året.

Bevaka tråden