Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Lounge™

Tråden skapades och har fått 178 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-26 07:06

Haller jag pa att bli galen?

Gar det inte att lagga till en kolumn med sjalva emailadressen i Outlook? Jag lagger till falten Email, Email2,Email3 men de ar alla helt tomma pa info oavsett avsandare?

Dags att ta ett break....

Ursprungligen av mattan:

Haller jag pa att bli galen?

Gar det inte att lagga till en kolumn med sjalva emailadressen i Outlook? Jag lagger till falten Email, Email2,Email3 men de ar alla helt tomma pa info oavsett avsandare?

Dags att ta ett break....

varje mailadress måste åtskilja med semikolon. Like this:

foo@bar.com; fubar@bar.com; steve@jobs.nu;

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-27 16:49
Ursprungligen av Joacim Melin:

varje mailadress måste åtskilja med semikolon. Like this:

foo@bar.com; fubar@bar.com; steve@jobs.nu;

Tack Joacim, tror du missförstod mig (jag var långt ifrån tydlig). Det jag vill är att lägga till en kolumn i min Inbox som visar emailaddress. Då måste man h-klicka på kolumntiteln, välja custom view, leta reda på email-fältet osv.

Jag får alltså fram den nya kolumnen. Problemet är att det inte finns några emailadresser i den. (därför testade jag att visa kolumner även för de övriga email-fälte sas)

Efter ett år med Outlook på jobbet så måste jag säga att programmet är ofattbart dåligt. Jag är chockad.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-26 09:28

Vilket ruskväder...
Blåst, regn, noll gradit och mörkt...

Synd att man måste pallra sig till föreläsning, sista föreläsningen innan tentan. Annars hade jag stannat hemma under täcket.

Här är det lika trist...
Snön som fallit sedan igår har nu övergått till ett trist duggregn och några få plusgrader, precis som Sidde skulle jag vilja stanna i sängen idag...
Ska dock snart gå på ett elevrådsmöt och sedan köra någon form av skenpraktisering hos farsan.

  • Medlem
  • 2005-10-26 14:56

Sitter framför datorn med en balja kaffe och njuter av att den vilda ettåringen äntligen gått med på att sova en liten stund. *puh* Tänker sitta här framför och njuta av kaffet och göra absolut ingenting tills han vaknar. Kanske leka lite med datorn och fortsätta jobbet med att "göra den min egen". Har snart fått till den precis som jag vill.. Allt tar så lång tid innan man lärt sig alla finesser i Tiger, jag hann ju inte ens lära mig Panter innan jag bytte! En switchers vardag. Fast nu snart så ska det firas ett år som mac-användare!

Sitter på "praoplatsen" och skall uppdatera den lokala fotbollsklubbens hemsida, från en gammal skitpc (visserligen inloggad mot en Xeon 3.06Ghz server med 2.5Gb ram och Windows 2003 Server, men ändå...)
Naturligtvis så har jag ingen som helst form av behörighet vilket betyder Internet Explorer som webbläsare och FTP klient, samt Wordpad att redigera html filerna i (van vid Dreamweaver)Dessutom så har datorn jag sitter vid någon konstig form av ergonomisk mus som inte passar mig.

  • Medlem
  • 2005-10-27 00:31

Håller på att göra mig redo för att åka på till ett par deltävlingar i Nintendo-sm, deltävlingar i Uddevalla och Stockholm står på schemat.
Roadtrip hela helgen med andra ord.

Ursprungligen av majk:

Håller på att göra mig redo för att åka på till ett par deltävlingar i Nintendo-sm, deltävlingar i Uddevalla och Stockholm står på schemat.
Roadtrip hela helgen med andra ord.

Respekt

Sitter/ligger i ett par beanbags på jobbet (Popwire) och jobbar med min PB15 i knät. Färska frukostmackor kom för en timme sen och med ett par muggar varm choklad skriver jag vidare på lite dokument.

Oj, noterar att solen visst gått upp. När jag kom till jobbet var det kolsvart ute.

Kom precis hem efter en lång dag med 3st prov. Webbdesign och Medicin. Toppa det med lite Matte C och ni har min dag, nu fö kokar pastan på spisen och snart bär det av ut och åka skidor. Har lite gymtid inplanerad efter det också, lär komma hem vid 21-tiden och då är det sängen som gäller

Jag kom precis hem efter en tung arbetsdag. Igår hade jobbet inbrott. Mitt kontor närmare bestämt. 13 sprillans nya ibooks är stulna. Hela dagen har gått åt att sammaställa listor med serienummer och städning av kontoret. Polisen hade inte ens tid att åka dit för att undersöka.

Senast redigerat 2005-10-27 20:04
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag kom precis hem efter en tung arbetsdag. Igår hade jobbet inbrott. Mitt kontor närmare bestämt. 13 sprillans nya ibooks är stulna. Hela dagen har gått åt att sammaställa listor med serienummer och städning av kontoret. Polisen hade inte ens tid att åka dit för att undersöka.

Uff!

Trist, lägg upp diverse köpes-annonser på blocket osv. så kanske ni hittar igen dom.
Innehållet på diskarna kanske gör det värt att leta.

Polisen är ett skämt.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-10-28 16:46

Sitter med eftermiddagsfika, har fått besked om min iPod.

SHIPPED, Wohooo!!

Klockan är 22:55 och jag gör mig i ordning för Nattbandy, LBK:s match är visserligen inte föränn 02:00 men eftersom jag måste åka med farsan så sticker jag nu (får gå runt lite i några timmar)

Jag var på fest nere i Malmö. Trodde inte på en polare som berättade att man kan beställa öl per telefon och få den hemlevererad för 150 kronor dygnet runt. Utmanade honom att fixa ett flak, klockan var 23.30.

Han lyfte luren och ringde sin polare som gav numret till öl-express och tro det eller ej: 7 minuter senare kom ett flak levererat hem till dörren! Helt galet, Malmö är inte som resten av Sverige.

Sen drack vi upp flaket och jag steg upp alldeles nyss, fortfarande lite skakig

Ursprungligen av thevil:

Funkar fint även i Stockholm och Göteborg. Säkert även på flera ställen.

Oh! Var kan jag hitta telenummer för Stockholm?!

Ursprungligen av kitesurf:

Oh! Var kan jag hitta telenummer för Stockholm?!

Tänkte samma sak. Jag känner fel människor

Ett paketpris med två pizzor och ett flak Carlsberg för 299kr hemkört vore ju perfekt, skulle sälja i enorma mängder.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-10-29 17:24

Lördag, tar det lugnt.

Brynäs har just slagit Linköping med 5-2,

[iTunes spelar "I've Got A Feeling" av "Ivy" just nu.]
och så växlades just låt:
[iTunes spelar "One (Metallica Cover)" av "Crematory" just nu.]

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-29 18:01
Ursprungligen av henil:

Brynäs har just slagit Linköping med 5-2,

Är det något att vara glad över?
Jag blir snarare tungsint av LHC's förlust.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-10-29 23:02
Ursprungligen av Le:

Är det något att vara glad över?
Jag blir snarare tungsint av LHC's förlust.

Äsch, det är bara en tillfällig svacka. På måndag spöar "Lejonen" skiten ur Luleå.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-30 19:10
Ursprungligen av henil:

Äsch, det är bara en tillfällig svacka. På måndag spöar "Lejonen" skiten ur Luleå.

You wish

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 22:05
Ursprungligen av henil:

Äsch, det är bara en tillfällig svacka. På måndag spöar "Lejonen" skiten ur Luleå.

0-0 (!) Bisarrt resultat. Lika vanligt som problemfria Windowsmaskiner

Kul artikel på utmärkta N24.se: http://www.n24.se/dynamiskt/konsumentvaror/did_10881534.asp

Få av oss höjer på ögonbrynen över att få betala en krona eller två för plastpåsen när vi handlar. Men faktum är att livsmedels- och systembutikerna tjänar mångmiljonbelopp på försäljningen av bärkassar.

En vanlig plastkasse kostar ca 30 öre i inköp. En påse som säljs för 1:50 i butiken, dvs 1:20 efter moms, ger en bruttomarginal på 75 procent. Detta kan jämföras med de 2-5 procents vinstmarginal som är en vanlig nivå på övriga varor i en livsmedelsbutik. Då transport- och hanteringskostnader kan förväntas vara betydligt lägre för plastpåsar än för övriga varor i en matbutik kan en stor del av bruttovinsten översättas i ren förtjänst.

Ursprungligen av Björnström:

En vanlig plastkasse kostar ca 30 öre i inköp. En påse som säljs för 1:50 i butiken, dvs 1:20 efter moms, ger en bruttomarginal på 75 procent.

Jag brukar aldrig betala för dessa plastkassar. Inte alltid för att jag vill sno dem, utan för att jag kommer på att jag behöver en först efter att jag betalat. Ingen i kassan som kan säga till om detta kanske? Eller så fortsätter jag att inte betala för dem.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-30 16:28
Ursprungligen av Kriss Abens:

Jag brukar aldrig betala för dessa plastkassar. Inte alltid för att jag vill sno dem, utan för att jag kommer på att jag behöver en först efter att jag betalat. Ingen i kassan som kan säga till om detta kanske? Eller så fortsätter jag att inte betala för dem.

Brukar faktiskt göra så på systemet. Betalar för det jag köpt, och när jag ska lasta i tar jag bara påsar, från början tänkte jag inte på att påsarna kostade, sedan blev det en vana.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-30 16:36

Miljömedvetna medborgare har väl alltid tygkasse till hands!

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-30 16:36

Tänkte berätta vad som hände med min iMac igår och idag. Skulle precis skicka iväg en diskussion om mitt problem i forumet Mac OS X idag, när fläkten plötlsligt tysnade och Finder började fungera efter att inte ha svarat under 50 minuter.

Nedan är den diskussion som jag skulle skicka med som sagt sig löste det sig själv efter att Finder stått och tuggat i 50 minuter. :):):):)

Blev lite orolig ett tag när jag inte hade en uppdaterad säkerhetskopia, med bla alla låtar som jag lagt in i iTunes, blev klar med detta häromdan. Men nu ligger hela hemmappen på en extern hd.

Hej!

Igår när jag sparade i fil från GraphicConventer på skivbordet gick något fel. Verkar som den delades upp i 839 st olika filer som innehåller en pixel var och heter tmp unicode 01-01 till 01-21 osv till 040-20 tmp unicode.

01-01 till tmp unicode 01-12 ligger utspridda på skivbordet. Men de resterande 827 filer ligger ovanpå hårddisksymbolen.

Finder svarar inte efter detta, de enda jag kommer åt är de program som finns i Dock. Där har jag förutom vanliga Mail, Safari mm, även OnyX och har provat att reparera Skivbehörigheterna med det, men det hjälpte inte. Kan det hjälpa att rensa tillfälliga filer mm i OnyX?

Eller

Tror ni att det fungerar att lägga till en annan användare och därifrån radera tmp unicod filerna? Som verkar ställa till problem. Då jag kommer åt Systeminformation genom bla Safari som ligger i Dock.

Lite övrig info

iMac G5 1,8 MHz 256MB ram

Har Panter 10.3.9

Fläkten gör på halvfart hela tiden.

Har även DragThing i Dock, det var där i Workspace jag såg hur många tmp unicode filer som fanns, men det går inte att öppna något därifrån.

Hoppas att någon kan hjälpa mig.

MVH

Marco

Hur kallt är det uppe i Luleå? Eventuellt tittar jag upp nästa måndag. Jag har ingen vinterjacka, kommer jag dö?

Bevaka tråden