Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPad så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 530 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-09 16:47

Tydligen rätt ont om paddor i Tyskland. Någon som har konkreta tips på vilken/vilka butik/er som har några inne? Eller gick Europas andel till den nyöppnade storbutiken i London tro?

Min är inköpt av fruns syrra, £429. Kommer hit om en vecka med svärmor.

LCR

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-10 15:05

Jag skulle säga att man kan beställa av http://www.99.se/medlem/martin/ . Kontakten har fungerat ypperligt och det vart strul på vägen då min nya iPad blev stulen på vägen (Fullständig historia kommer när jag får en lite längre stund över) men Martin löste detta med fedex eftersom försändelsen var försäkrad och jag fick min iPad till slut.
Martin gjorde ett jättejobb som fixade allting utan att be mig om ett öre extra i ersättning som jag betvivlar någon annan hade gjort.

Ursprungligen av kainen:

Jag skulle säga att man kan beställa av http://www.99.se/medlem/martin/ . Kontakten har fungerat ypperligt och det vart strul på vägen då min nya iPad blev stulen på vägen (Fullständig historia kommer när jag får en lite längre stund över) men Martin löste detta med fedex eftersom försändelsen var försäkrad och jag fick min iPad till slut.
Martin gjorde ett jättejobb som fixade allting utan att be mig om ett öre extra i ersättning som jag betvivlar någon annan hade gjort.

Heder åt ngn som hjälper till istället för att se ett tillfälle till att bara sko sig. Hade jag vart du hade jag skickat över en back öl

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-10 16:49

Martin och Goflorp är bästisar och delar sedan på ölen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-10 18:31

Jag hade också erbjudit mig att skicka några iPads från Tyskland. Inte så lätt att komma över men jag kan alltid beställa för någon.

//Rob

Jag är absolut intresserad av att beställa en.
Stör mig för att jag fick erbjudande att köpa en 64 GB 3G för 7500kr men tvekade och då var den borta.

Ursprungligen av DreamWiz:

Jag är absolut intresserad av att beställa en.
Stör mig för att jag fick erbjudande att köpa en 64 GB 3G för 7500kr men tvekade och då var den borta.

64GB 3G för 7500 var bra jävla billigt. Kostar ju 8000:- om man ska ha den från UK.

  • Medlem
  • 2010-08-11 22:40

Några rykten om när gen 2 kommer ut av iPaden?

Ursprungligen av GaGG3:

Några rykten om när gen 2 kommer ut av iPaden?

Nästa år....

jag funderar på att köpa en ipad när jag ska till london i slutet av aug. Tillkommer det problem när man ska använda den i sverige? Och om jag köper en, kan jag sälja den några 100 lappar dyrare här´?

Och hur är det med app köpen? Måste man ha ett amerikanst konto?

Ursprungligen av andreas891210:

jag funderar på att köpa en ipad när jag ska till london i slutet av aug. Tillkommer det problem när man ska använda den i sverige? Och om jag köper en, kan jag sälja den några 100 lappar dyrare här´?

Och hur är det med app köpen? Måste man ha ett amerikanst konto?

Problem? Nej.
Kan och kan, beror väl på om någon vill betala, men mest troligt ja.
Fungerar med svenskt itunes för att köpa apps

Ursprungligen av andreas891210:

jag funderar på att köpa en ipad när jag ska till london i slutet av aug. Tillkommer det problem när man ska använda den i sverige?

Ja, man får inte ha den i fred. Inget svenskt tangentbord än heller.

Ursprungligen av andreas891210:

Och om jag köper en, kan jag sälja den några 100 lappar dyrare här´?

Borde väl funka - prova.

Ursprungligen av andreas891210:

Och hur är det med app köpen? Måste man ha ett amerikanst konto?

Nä.

Okej tack!

Hur är priserna, billigare att importera från tex usa än vad det är att köpa i london?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-17 20:23
Ursprungligen av andreas891210:

Okej tack!

Hur är priserna, billigare att importera från tex usa än vad det är att köpa i london?

Ja det är det.

Du kan ju gå in o kolla på store i uk och us, och sedan forex för att kolla....

Räkna på moms+tull på USA-priserna också.

Vad ligger momsen + tullkostnaderna på?

Ligger**

Ursprungligen av andreas891210:

Ligger**

Momsen blir vanlig svensk, 25%, tullavgift är 2,5%.
Köper du inom EU så betalar du moms i landet där du gör köpet, alltså lägre än 25%.
I UK är momsen 17,5%.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-08-18 07:53

Forutom den svenska momsen på 25% som man kan åka på när den tas in i sverige så far du aven betala "sales-tax" om du koper i USA. Den ar inte inraknad i priserna på applestore utan tillkommer.
Procentsatsen på detta varierar beroende på stat, tror att den ligger runt 8-10% i de flesta fallen.

Sant det snav, jag missade lokal sales tax i USA.

Exempel från kalifornien:
At 8.25%, California has the highest state sales tax in the United States, which can total up to 10.75% with local sales tax included.

Officiellt lanseringsdatum i Sverige för iPad lyser väl fortfarande med sin frånvaro. Undrar om det är lönt. Alla som vill ha en har väl redan skaffat?

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-08-19 13:34
Ursprungligen av pmarriott:

Officiellt lanseringsdatum i Sverige för iPad lyser väl fortfarande med sin frånvaro. Undrar om det är lönt. Alla som vill ha en har väl redan skaffat?

Ja, men alla som inte vet att de vill ha en har inte skaffat. Väldigt många har sagt till mig när de fått testa min att de skaffar sig en så fort den finns för försäljning här i Sverige.

Dessutom kommer det förmodligen iPad-anpassningar av svenska iphone-program så fort den släpps här. Ser fram emot svt play, blocket mfl. Utveckling av dessa verkar stå still så länge Apple dröjer med en sverigelansering.

Ursprungligen av akesson:

Ja, men alla som inte vet att de vill ha en har inte skaffat. Väldigt många har sagt till mig när de fått testa min att de skaffar sig en så fort den finns för försäljning här i Sverige.

Dessutom kommer det förmodligen iPad-anpassningar av svenska iphone-program så fort den släpps här. Ser fram emot svt play, blocket mfl. Utveckling av dessa verkar stå still så länge Apple dröjer med en sverigelansering.

Det är det som stör mig mest, just svt-play. Vill man se något där är enda alternativet att rippa skiten och synka in i Ipaden. Omväg så det visslar om det...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-08-19 23:04
Ursprungligen av PeeMaN:

Det är det som stör mig mest, just svt-play. Vill man se något där är enda alternativet att rippa skiten och synka in i Ipaden. Omväg så det visslar om det...

iPhone-varianten fungerar iofs ganska bra på iPaden. Den skalar upp videon riktigt mjukt, så biodkvaliteten i 2x blir riktigt helt ok. Men man vill ju ha hela appen i snyggt iPad-förpackat format.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-20 07:53

Nu har ni glidit ifrån ämnet, starta en ny tråd om ni vill fortsätta diskutera specifika iPad program.
/Admin

Tjenare, jag är sjukt sugen på en iPad. Problemet är, som många andra också har, att den inte går att köpa i Sverige. Ingen som har koll på vart man kan få tag på en utan att behöva betala ett överpris alternativt någon som ska på en resa där man kan köpa med sig en? Jag är nog ändå villig att betala frakt på typ 500kr om iPadens inköpspris är runt 5000kr

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-23 23:00
Ursprungligen av Waka-Laka:

Tjenare, jag är sjukt sugen på en iPad. Problemet är, som många andra också har, att den inte går att köpa i Sverige. Ingen som har koll på vart man kan få tag på en utan att behöva betala ett överpris alternativt någon som ska på en resa där man kan köpa med sig en? Jag är nog ändå villig att betala frakt på typ 500kr om iPadens inköpspris är runt 5000kr

Skicka ett pm till http://www.99.se/medlem/martin/ och fråga vad han tar. Bara gott att säga om Martin som jag köpte min iPad av

Ursprungligen av kainen:

Skicka ett pm till http://www.99.se/medlem/martin/ och fråga vad han tar. Bara gott att säga om Martin som jag köpte min iPad av

Tack för tipset, har sänt iväg ett pm till honom

Ellos tar ju 7K för den

Ursprungligen av Waka-Laka:

Tack för tipset, har sänt iväg ett pm till honom

Ellos tar ju 7K för den

Jag gjorde detsamma. Hoppas på snabbt svar. Börjar få abstinens

Bevaka tråden