Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-26 15:03
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Borderlinx tyckte inte att det var något konstigt med att mitt paket inte skickats vidare. :/
Man undrar lite över deras rutiner och hur dom väljer vilka paket som ska skickas när. Det verkar onekligen ske en smula godtyckligt.

Men det är ju bara för att det är en iPhone 4 man beställt som man sitter och studsar som ett barn på julafton. Hade det varit ett par jeans jag beställt hade jag inte brytt mig om paketet kommer idag eller på tisdag.

Jag har ingen aning hur Borderlinx sköter det men kanske väntar de på att få en bekräftelse från deras bank att pengarna har gått in innan de skickar paketet. Och det kanske dröjer olika länge beroende på vilket metod man väljer? Det här är en ren spekulation från min sida. Det kanske är så att de har kul med att skicka paketet på måfå.

//Rob

Nu har min skickats, Så himla snabbt det har gått, och inget strul. Hoppas jag hinner få den innan helgen!

Ursprungligen av Trigger`:

Nu har min skickats, Så himla snabbt det har gått, och inget strul. Hoppas jag hinner få den innan helgen!

Står bara "Being processed" här :/

Ursprungligen av Användarnam:

Står bara "Being processed" här :/

Såhär ser det ut för mig

Citat:

Your POD is being shipped

  • Shipment handed over to delivery agent

  • Tracking#9696xxxxxxx|9696xxxxxxx

Hoppas din också skickas snart. :/

Ursprungligen av Trigger`:

Såhär ser det ut för mig

Hoppas din också skickas snart. :/

Står samma sak fortfarande :/ Skumt, trodde nästan min skulle skickas samtidigt eller i alla fall samma dag. Det är kanske inte kört än med få i väg det idag, tyckte jag läste nånstans på BL att de håller på framtill 18.

Du får nog kanske din imorn redan eller på måndag

Nu fick jag också ett trackingnummer. Men det finns ingen info hos DHL om det, men det beror säkert på att dom inte varit där och hämtat paketet ännu.

Nu vet jag att det snart är på väg i alla fall. Men jag får se fram mot min nya iPhone på måndag eller tisdag istället för i morgon.

En del av er verkar haft missflyt. Mitt senaste paket registrerades igår, ca 3 timmar efter att TNT levererat det. Jag betalade frakten ganska omgående och idag har det lämnats över till DHL, så jag borde ha det imorgon.

Japp, nu kom det, fick nu också tracking nummer

"Shipment handed over to delivery agent"

Ursprungligen av Användarnam:

Japp, nu kom det, fick nu också tracking nummer

"Shipment handed over to delivery agent"

Härligt! Jag tycker BL gjorde ett bra jobb. Min är i BIRMINGHAM - UK sedan klockan 15:00.

Ursprungligen av Trigger`:

Härligt! Jag tycker BL gjorde ett bra jobb. Min är i BIRMINGHAM - UK sedan klockan 15:00.

Vilken sida trackar du nånstans på? Mitt nummer verkar inte vilja fungera nånstans :/

Ursprungligen av Användarnam:

Vilken sida trackar du nånstans på? Mitt nummer verkar inte vilja fungera nånstans :/

Jag trackar på DHL.

Ursprungligen av Trigger`:

Jag trackar på DHL.

Är jag på fel sida och trasslar eller för jag får inga träffar med mitt nummer. Trackar på den här sidan DHL | Global | English och fyller i numret där det står enter your tracking number(s)

Hur går det för dig Dolk? funkar det tracka för dig?

På BL står nu bara

>Shipment handed over to delivery agent
>Tracking #-----------
>No information available

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 20:57

Det tog ett ca dygn för min att gå från "No information available" till att faktiskt landa i DHL:s system.

Ursprungligen av fno:

Det tog ett ca dygn för min att gå från "No information available" till att faktiskt landa i DHL:s system.

Ja, det är väl som du säger antar jag, det tar kanske ett tag innan det dyker upp i system. Syns inte mycket trackdata nu heller när man testar men förhoppningsvis dyker något upp senare idag.

Igår tappade jag internetanslutningen till och från flera gånger och strax efter 8 igår kväll försvann det helt :/ Vet inte när den kom tillbaka på natten/morgonen men tur i alla fall att man hann betala BL igår redan. När något strulas så ska det tydligen strulas med allting på en gång :/

Mitt paket är bevisligen i DHL:s händer nu. Men sedan kl 20.31 igår står det shipment on hold.

Känner en som jobbar på DHL och enligt honom brukar det betyda att ett flyg blivit försenat eller dylikt.

Nåja, oavsett förseningar så är paketet i DHL:s goda (?) händer nu och det är faktiskt bara en tidsfråga innan det når mig.

Citat:

fredag, Augusti 27, 2010
11 Ute för leverans med kurir ARLANDA - SWEDEN 11:07
10 Anlänt till DHLs leveranskontor i VAESTERAAS - SWEDEN -VAESTERAAS - SWEDEN 10:49
9 Lämnat DHLs station i ARLANDA - SWEDEN ARLANDA - SWEDEN 07:36
8 Hanterad i ARLANDA - SWEDEN ARLANDA - SWEDEN 07:03
7 Anlänt till DHLs sortering i ARLANDA - SWEDEN ARLANDA - SWEDEN 06:55
6 Lämnat DHLs station i LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:05

torsdag, Augusti 26, 2010 Ort Tid Kolli
5 Lämnat DHLs station i EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 23:41
4 Lämnat DHLs station i BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 21:41
3 Hanterad i EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 21:25
2 Hanterad i BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 19:02
1 Försändelse hämtad BIRMINGHAM - UK 18:41

Snart så!!

Ursprungligen av Trigger`:

Snart så!!

Går bra för dig verkar det som Har du fått luren nu till och med kanske?

Själv vet jag inte ens var mitt paket är. Ringde DHL express och där hittar de inte ett skit varken på tracknummer, namn eller adress. Då det står på BL "Shipment handed over to delivery agent" borde det väl betyda att varan är i DHLs händer och i systemet tycker man :/

Ursprungligen av Användarnam:

Går bra för dig verkar det som Har du fått luren nu till och med kanske?

Själv vet jag inte ens var mitt paket är. Ringde DHL express och där hittar de inte ett skit varken på tracknummer, namn eller adress. Då det står på BL "Shipment handed over to delivery agent" borde det väl betyda att varan är i DHLs händer och i systemet tycker man :/

Joda, den kom idag runt tre. världens lycka!
Du får säkert din på måndag!

Ursprungligen av Trigger`:

Joda, den kom idag runt tre. världens lycka!
Du får säkert din på måndag!

Fint

Vad har du för OS installerat? Om du har lust att kolla lite snabbt versionen. Läste på annat forum där folk fått problem efter att ha uppdaterat sin iphone 4 med itunes. Så illa att det tydligen sen inte gick att återställas ens.

Edit: den här tråden var det https://www.flashback.org/p25128653#p25128653

Ursprungligen av Användarnam:

Fint

Vad har du för OS installerat? Om du har lust att kolla lite snabbt versionen. Läste på annat forum där folk fått problem efter att ha uppdaterat sin iphone 4 med itunes. Så illa att det tydligen sen inte gick att återställas ens.

Edit: den här tråden var det https://www.flashback.org/p25128653#p25128653

4.0.2. Jag hann inte kolla så mycket, kopierade över mina inställningar från 3gs,en utan att uppdaterat iphone 4. Den får stanna hemma nu när jag ska på semester. Verkligen hur skönt som helst att den kom idag, annars skulle jag inte kunna ta emot den på måndag.:) hoppas nu inte på några extra avgifter från BL.

Ursprungligen av Trigger`:

4.0.2. Jag hann inte kolla så mycket, kopierade över mina inställningar från 3gs,en utan att uppdaterat iphone 4. Den får stanna hemma nu när jag ska på semester. Verkligen hur skönt som helst att den kom idag, annars skulle jag inte kunna ta emot den på måndag.:) hoppas nu inte på några extra avgifter från BL.

OK, då vet jag, tror det var 4.0.1 som var installerat på någon lur tyckte jag läste när jag googlade på "iTunes har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge".

4.0.2 kanske är senaste och man behöver då kanske inte ha brottom med uppdatera till en början. Konstigt att det strulat för vissa efter uppdatering och man vet knappt om man vågar uppdatera men med 4.0.2 från början är det kanske lugnt.

Ursprungligen av Trigger`:

hoppas nu inte på några extra avgifter från BL.

Jag kommer inte betalla om det händer, möjligen om jag får faktura hem. De där efterkrav som vissa fått verkar bara skickats till sina mejladress men hoppas man sliper ovasset faktura eller mejl för betalar man inte får man kanske problem senare om man vill handla via BL igen. :/

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-28 08:50
Ursprungligen av Användarnam:

Jag kommer inte betalla om det händer, möjligen om jag får faktura hem. De där efterkrav som vissa fått verkar bara skickats till sina mejladress men hoppas man sliper ovasset faktura eller mejl för betalar man inte får man kanske problem senare om man vill handla via BL igen. :/

Får du hem tullavgifter lär du betala...

Fast som Robo-X skriver som kommer det inte hända.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-27 23:37

Nej, det tog som sagt ett dygn för min försändelse att dyka upp i DHL:s system från det att det där med "delivery agent" nämndes. Kan ju vara så att BL anlitar en tredjepart för att överlämning till DHL.

Sedan 17 tiden

Försändelse hämtad 17:17
Hanterad i EAST MIDLANDS – UK 21:40

Ja nu så händer det kanske lite saker i alla fal och man behöver inte oroa sig för BL. Nu är det bara att vänta. Förhoppningsvis får man luren på måndag/tisdag.

Intressant att apple idag drog 7 009 SEK. Då jag beställde telefonen på Apple-store 4-Aug så reserverades 6876 SEK. Senare var beloppet tillbaka på kontot efter ca en veckas reservation och nu idag, efter att de leveretat paketet till BL, drar de 7 009 SEK istället. Alltså 133 SEK mer än första gången. Valutakursen har kanske ökat med så mycket sen sist och om det är därför som beloppet blivit större men det belopp då man handlar bör gälla tycker man. De kunde dragit sina 6876 SEK redan från början och inte vänta och sen dra helt annat belopp flera veckor senare :/

Satt och sufade runt tidigare idag angående BL och hamnade då på den här siten och tråden

Jag fick precis ett mail från Borderlinx med massa dhl-paper - Sidan 2 | Swedroid

Är det nån här som fått något liknande? Tydligen har halva det forumet fått efterkrav några månader senare. På ca 60 pund.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-28 01:44
Ursprungligen av Användarnam:

Satt och sufade runt tidigare idag angående BL och hamnade då på den här siten och tråden

Jag fick precis ett mail från Borderlinx med massa dhl-paper - Sidan 2 | Swedroid

Är det nån här som fått något liknande? Tydligen har halva det forumet fått efterkrav några månader senare. På ca 60 pund.

Ja därför att de importerade telefoner från USA. Och det tillkommer moms och i vissa fall tull på varor utanför eu. iphonen såldes i ett eu land så det tillkommer inga avgifter.

//Rob

Har läst igenom tråden nu och det verkar som att folk har importerat US-telefoner till sin Borderlinx-box i UK. Däremed tillkommer tull och moms precis som när man beställer varor utanför EU hem till Sverige.

Dock nämner vissa att Borerlinx har ändrat sina rutiner och att detta inte sker längre.

Vi behöver inte oroa oss ändå eftersom vi köper iPhone av Apple UK och betalar deras moms redan på Apple Store. Sedan importerar vi till ett annat EU-land och här har vi ju fri rörlighet för varor och tjänster, så kommer inte få några extrakrav.

BL UK och att det nämndes pund genom tråden var lite vad jag funderade på och tog lite förgivet att det hade shoppats i UK :/ Varför har man gått via BL-UK-adressen? Alltså US – UK – SWE?

DHL verkar somnat, sparkar boll, spelar basket med mitt paket i East Midlands sen 01 tiden :/
Lämnat DHLs station i EAST MIDLANDS – UK 01:42

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-28 13:02
Ursprungligen av Användarnam:

BL UK och att det nämndes pund genom tråden var lite vad jag funderade på och tog lite förgivet att det hade shoppats i UK :/ Varför har man gått via BL-UK-adressen? Alltså US – UK – SWE?

DHL verkar somnat, sparkar boll, spelar basket med mitt paket i East Midlands sen 01 tiden :/
Lämnat DHLs station i EAST MIDLANDS – UK 01:42

För att de försökte smyga undan moms/tull m.m. som de hade fått betala direkt om de hade fått det skickat från USA till Sverige.

Nu är det istället BorderLinx som fått betala det och nu kräver dem sina kunder på det.

Bevaka tråden