Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPad så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 530 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-11-15 14:41

Det är nog det här Goflorp tänker på:

Köpa varor på din resa från ett land utanför EU - Tullverket [NS4 version]

Om inresan till Sverige sker med flyg eller färja i kommersiell trafik får du tull- och skattefritt ta med dig varor för 4 300 kronor. Om inresan sker på annat sätt kan du ta med dig varor för 3 000 kronor utan att betala några avgifter. Varorna måste transporteras personligen

Och vad jag förstått så betalar man moms/tull endast på beloppet som överstiger dom där 3000/4300 kronor.

Någon som vet om man kan förhandsboka nya iPad någonstans?

Vänligen
Tommy

Ursprungligen av FiftyOne50:

Någon som vet om man kan förhandsboka nya iPad någonstans?

Vänligen
Tommy

MacForum i Göteborg tar emot intresseanmälan. Du får ett mail och sms när de har kommit in i butiken.
Har själv letat efter någon stanns att beställa från utlandet, amazon.co.uk och play.com leverar tyvärr inte till Sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-12 23:21

Intlo.com skickar och där köpte jag min iPad1

Runt 8000kr för 16Gb Wifi?! Hejåhå

När första iPaden kom och var svår som attan att få tag i här så kanske det var motiverat.

Fast nu med iPad3 som släps nästan samtidigt världen över är det bara fånigt dyrt.

Köp den hos Apple istället och ge bort de knappt 4000kr ni sparar till Röda Korset istället om ni nu har för mycket pengar över.

Jag vet att ni Apple fans har en tendens att köpa den nyaste versionen trots den minimala skillnaden, men tror ni verkligen det kommer bli ont om iPads nu den 23? Hur är det med Apple.se, när brukar de göra så man kan köpa produkten?

Tack

Ursprungligen av Dellblom:

Jag vet att ni Apple fans har en tendens att köpa den nyaste versionen trots den minimala skillnaden, men tror ni verkligen det kommer bli ont om iPads nu den 23? Hur är det med Apple.se, när brukar de göra så man kan köpa produkten?

Tack

Det är ingen som vet hur det kommer att bli. Jag köpte min iPad 2 på MediaMarkt i Lund samma dag som den släpptes men då hade jag förbokat. Det fanns iPads att få tag på för de flest som köade men man kunde inte precis välja och vraka mellan färger, 3G/icke-3G, minne etc.

Jag är ganska säker på att det kommer att bli en rykande åtgång. Vissa modeller kan finnas kvar några timmar, men de mest populära kommer nog att försvinna till de längst fram i kön. Så tror jag.

Kan man gissa vilka de populär modellerna är?

Ursprungligen av andlin76:

Kan man gissa vilka de populär modellerna är?

Svart 16GB WiFi.
Och sen uppåt..

Ursprungligen av keptang:

Svart 16GB WiFi.
Och sen uppåt..

Tror faktiskt att de som har inbyggt 3G/LTE kan gå åt snabbare...

Ursprungligen av PeeMaN:

Tror faktiskt att de som har inbyggt 3G/LTE kan gå åt snabbare...

Möjligt, men så har det inte varit tidigare..

Ursprungligen av keptang:

Möjligt, men så har det inte varit tidigare..

Har du någon uppgift på detta?
Försäljnings-siffror eller liknande och inte bara "det känns så" typ

Ursprungligen av PeeMaN:

Har du någon uppgift på detta?
Försäljnings-siffror eller liknande och inte bara "det känns så" typ

Sök på forumet.
Informationen finns nog även i denna tråd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-13 21:01
Ursprungligen av PeeMaN:

Har du någon uppgift på detta?
Försäljnings-siffror eller liknande och inte bara "det känns så" typ

Apple's 64GB 3G iPad 2 continues to dominate tablet sales - IT News from V3.co.uk

Har sett många sidor som pekar på att dyraste och billigaste modellerna går först och även bäst. Antingen eller liksom...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-03-16 16:34
Ursprungligen av keptang:

Svart 16GB WiFi.
Och sen uppåt..

Tror mer 32gb svart, sen vit och sen uppåt.

16gb är på tok för lite för att få plats med lite appar med retina-grafik. (allt är inte positivt med högre upplösning )

Någon som sett om MediaMarkt kör förhandsbokning även denna gång?

Apple har inte släppt några svenska priser ännu, troligt att de kommer först nästa vecka efter USA släppet.

Ursprungligen av Marcus_R:

Någon som sett om MediaMarkt kör förhandsbokning även denna gång?

Undrar också detta. Ingen som vet?

Vänligen
Tommy

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-16 19:38
Ursprungligen av FiftyOne50:

Undrar också detta. Ingen som vet?

Vänligen
Tommy

Jag var inne på MM i Gallerian i Stockholm i dag och frågade om jag kunde förboka, men svaret var nej. Nu verkade killen jag pratade med lite osäker och rådde mig att komma tillbaka i början av nästa vecka och se om detaljerna klarnar tills dess.

MM i Lund sa tvärsäkert att det inte skulle bli någon förhandsbokning och att de hade fått skit för att de hade haft det förra gången.

Bevaka tråden