Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya detaljer om Mac OS X 10.7 Lion

Tråden skapades och har fått 1090 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-20 11:51
Ursprungligen av Album:

Jag undrar hur kommer ni att göra när ni installerar Lion:

1. Installera det direkt från App Store

2. Göra en helt ren installation av Snow Leopard och installerar Lion

3. Fixar Lion till ett USB-minne eller en skiva?

1) Köra Carbon Copy Cloner och spegla disken till extern disk

2) Installera direkt från MAS.

Ursprungligen av Album:

Jag undrar hur kommer ni att göra när ni installerar Lion:

1. Installera det direkt från App Store

2. Göra en helt ren installation av Snow Leopard och installerar Lion

3. Fixar Lion till ett USB-minne eller en skiva?

Jag har lagt Lion på en USB-sticka och från den uppgraderat befintligt system. Ska testa att göra ren installation lite senare när jag hittat rätt på en bortsprungen hårddisk.

Ursprungligen av Album:

Jag undrar hur kommer ni att göra när ni installerar Lion:

1. Installera det direkt från App Store

2. Göra en helt ren installation av Snow Leopard och installerar Lion

3. Fixar Lion till ett USB-minne eller en skiva?

1, finns inte så många anledningar att göra annorlunda. Däremot kommer jag nog också att föra över Lion till en USB-sticka, för att göra framtida installationer lite snabbare. Men att ladda ner, föra över till USB och sen direkt installera därifrån känns helt onödigt.

Ursprungligen av Capeman:

1, finns inte så många anledningar att göra annorlunda. Däremot kommer jag nog också att föra över Lion till en USB-sticka, för att göra framtida installationer lite snabbare. Men att ladda ner, föra över till USB och sen direkt installera därifrån känns helt onödigt.

Jag ska också göra mig en USB. Bra att ha sen som verktygssticka.

Om man nu som jag kör Lion GM, finns det anledning att installera den "skarpa" som släpps idag? Blir det någon skillnad månntro (det ska ju vara samma build)? Hur blir det med iCloud? Såg att man fick tanka ner den separat för GM, vilket jag gjort men inte installerat av rädsla för att sabotera min MobileMe till iPhone/iPad.

Lion som släppas idag är idenstisk med GM. Allt annat skulle förvåna mig och väldigt många andra. Så - har du GM så har du redan denna "skarpa" version.

iCloud finns väl ännu inte? När det släpps så är det nog inget man "tankar ner" - det är en tjänst och inställningarna ligger nog i Systeminställningar - som MM - när det väl släpps.

Ursprungligen av pmarriott:

Om man nu som jag kör Lion GM, finns det anledning att installera den "skarpa" som släpps idag? Blir det någon skillnad månntro (det ska ju vara samma build)? Hur blir det med iCloud? Såg att man fick tanka ner den separat för GM, vilket jag gjort men inte installerat av rädsla för att sabotera min MobileMe till iPhone/iPad.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-07-20 12:59
Ursprungligen av Zimmerman:

Lion som släppas idag är idenstisk med GM. Allt annat skulle förvåna mig och väldigt många andra. Så - har du GM så har du redan denna "skarpa" version.

iCloud finns väl ännu inte? När det släpps så är det nog inget man "tankar ner" - det är en tjänst och inställningarna ligger nog i Systeminställningar - som MM - när det väl släpps.

Jo, iCloud är ett program, det finns som GM det också, men öppnar man det så vill det konvertera ens befintliga Mobile Me-konto, det har jag inte vågat mig på.
Det är troligen så att Mobile Me byts ut mot iCloud när man gör det.

Aha...nej, jag skulle inte heller våga. Jag avvaktar med det tills man måste...eller till den jag synkar delade kalendrar med också blir Lion/iCloud. Alla dessa transformationer är alltid garanterat fyllda med eländes kaos.

Ursprungligen av Konrad:

Jo, iCloud är ett program, det finns som GM det också, men öppnar man det så vill det konvertera ens befintliga Mobile Me-konto, det har jag inte vågat mig på.
Det är troligen så att Mobile Me byts ut mot iCloud när man gör det.

Ursprungligen av Zimmerman:

Aha...nej, jag skulle inte heller våga. Jag avvaktar med det tills man måste...eller till den jag synkar delade kalendrar med också blir Lion/iCloud. Alla dessa transformationer är alltid garanterat fyllda med eländes kaos.

Nej, eftersom jag inte har iOS 5 på min iPhone och iPad så känns det som att man eventuellt hoppar i galen tunna om man drar igång iCloud nu. Noterar att det här med versions i dokument som de visar inte fungerar än i Lion. Testade med Pages men antar att även applikationerna måste uppdateras för att dra nytta av detta. För att photostream ska fungera med iCloud så måste man även dra ner iPhoto 9.2 och den kan inte öppna ens nuvarande iPhoto-bibliotek. Låter det ligga tills det är igång skarpt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-20 14:36

Och därmed stänger vi denna tråd och hänvisar hit:

http://www.99.se/notiser/288320-mac-os-x-10-7-lion-ute-nu.html

/Mod

Bevaka tråden