Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 - Äntligen vet vi lite mer

Tråden skapades och har fått 393 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Väldigt många bra funktioner och förbättringar i iOS 6.

Mina favoriter så långt är nog;

GUI-förändringar, färger / design Det ser fräschare ut.
"Do not disturb", äntligen.
Nya funktioner för telefon-appen så som möjlighet att svara med ett meddelande om man är upptagen t.ex.
Nya kart-appen, just nu inte mycket att hänga i granen (när det kommer till satellitbilder), men kan nog bli bra.
Klock-app på iPad, äntligen!
Safari, ruskigt snabb!

Vad tycker ni verkar bra/dåligt med iOS 6? Har ni provat det redan?

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-06-12 01:28

Jag förstod det som att iPad 2 inte får Siri..? Om så är fallet känner jag mig lite besviken på att min 9 månader gamla produkt redan halkar efter. i övrigt tycker jag många av skälen till JB nu blir native, så som scroll to update i mail.

Personligen så skulle jag föredra Siri på svenska innan jag blev besviken över att den inte kommer på ipad2.

Inga förändringar vad gäller hemskärmen som börjar kännas väldigt gammal.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-06-12 08:05
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Inga förändringar vad gäller hemskärmen som börjar kännas väldigt gammal.

Instämmer, en uppdatering av notification center hade också behövts.

iOS 6 är en besvikelse.

Jag kommer nog gilla telefonfunktionerna och Safari med readinglisten och cloudtaps. Det enda som jag inte tycker om är att Facebook börjar bli mer integrerat i iOS.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Jag kommer nog gilla telefonfunktionerna och Safari med readinglisten och cloudtaps. Det enda som jag inte tycker om är att Facebook börjar bli mer integrerat i iOS.

Varför tycker du inte om det? Ingen tvingar väl dig att knappa in användarnamn och lösenord?

Ursprungligen av Capeman:

Varför tycker du inte om det? Ingen tvingar väl dig att knappa in användarnamn och lösenord?

Fler och fler webb siter kräver att man loggar in med Facebook användarnamn och lösenord. Jag är inte heller med i Facebook och ogillar detta. Apples utveckling där kan leda till att det är "grönt ljus" för övriga att enbart ha "facebook inloggning".

Vissa webb siter har traditionell inloggning och "facebook inloggning". Det är helt OK.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-12 08:49
Ursprungligen av Capeman:

Varför tycker du inte om det? Ingen tvingar väl dig att knappa in användarnamn och lösenord?

Säg inte det. Se på bl a Spotify numera.

Ursprungligen av The Real Viking:

Fler och fler webb siter kräver att man loggar in med Facebook användarnamn och lösenord. Jag är inte heller med i Facebook och ogillar detta. Apples utveckling där kan leda till att det är "grönt ljus" för övriga att enbart ha "facebook inloggning".

Vissa webb siter har traditionell inloggning och "facebook inloggning". Det är helt OK.

Precis. Skrämmande tanke.

Ursprungligen av zinned:

Säg inte det. Se på bl a Spotify numera.

Så du menar att Apple plötsligt skulle kräva Facebookinloggning för att din iOS-enhet skulle fungera? Och överge Apple ID? Det tror varken du eller jag på.

Ursprungligen av Capeman:

Så du menar att Apple plötsligt skulle kräva Facebookinloggning för att din iOS-enhet skulle fungera? Och överge Apple ID? Det tror varken du eller jag på.

Exakt, det är ju inte på så sätt att det krävs ett Twitterkonto för att din telefon ska fungera trots integrationen med Twitter. Däremot kommer du att behöva ett facebookkonto om du vill använda integrationen mot FB.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-12 17:16
Ursprungligen av Capeman:

Så du menar att Apple plötsligt skulle kräva Facebookinloggning för att din iOS-enhet skulle fungera? Och överge Apple ID? Det tror varken du eller jag på.

Nej, det menar jag inte...som du säger

Däremot är jag rädd för för denna ständigt ökande Facebook-integration.

Ursprungligen av theplague:

Jag tycker det är urpissigt att dom inte styr upp låsskärmen bättre, åtminstone att Notification Center ligger där konstant.

Usch, det hade inte jag velat ha.

Ursprungligen av zinned:

Usch, det hade inte jag velat ha.

Att ha det valbart tycker jag hade varit kanon. Så dom som vill smeta sin låsskärm full med info kan göra det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-12 18:06
Ursprungligen av yabbah:

Att ha det valbart tycker jag hade varit kanon. Så dom som vill smeta sin låsskärm full med info kan göra det.

Absolut, då hade det varit ok men inte annars.

Ursprungligen av zinned:

Usch, det hade inte jag velat ha.

Ursprungligen av yabbah:

Att ha det valbart tycker jag hade varit kanon. Så dom som vill smeta sin låsskärm full med info kan göra det.

Ja, självklart efter inställning.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2012-06-12 07:25

Kartorna är en nedgradering, min gata finns inte längre. Första gången jag rapporterade till Tomtom, som Apple nu använder, var 2007 och inget mer har hänt sedan dess.

Använde "Do not disturb" över natten, det gjorde precis vad det skulle.

Ursprungligen av keptang:

Använde "Do not disturb" över natten, det gjorde precis vad det skulle.

Funderar på att peta in betan, men vågar inte riktigt. har bara 1 iPhone och den är lite samhällskritisk. Rullar den på utan problem?

Ursprungligen av pmarriott:

Funderar på att peta in betan, men vågar inte riktigt. har bara 1 iPhone och den är lite samhällskritisk. Rullar den på utan problem?

Nu har den ju inte varit ute speciellt många timmar, men det rullar utan problem än så länge.

  • Medlem
  • 2012-06-12 08:53
Ursprungligen av pmarriott:

Funderar på att peta in betan, men vågar inte riktigt. har bara 1 iPhone och den är lite samhällskritisk. Rullar den på utan problem?

Är väl ganska enkelt. Är du en utvecklare som måste testa din app så installera på, annars vänta till dess det är klart. Särskilt om den är "samhällskritisk." Det finns anledningar till varför det heter beta. Om beta 1 råkar fungera bra säger inget direkt om beta 2, 3, 4 o.s.v. Ska du tvunget ha iOS 6 "bara för att" så köp en Touch och ha som lekstuga.

Ursprungligen av Zepto:

Är väl ganska enkelt. Är du en utvecklare som måste testa din app så installera på, annars vänta till dess det är klart. Särskilt om den är "samhällskritisk." Det finns anledningar till varför det heter beta. Om beta 1 råkar fungera bra säger inget direkt om beta 2, 3, 4 o.s.v. Ska du tvunget ha iOS 6 "bara för att" så köp en Touch och ha som lekstuga.

Nej, ska jag ha den ska det vara på en telefon. En 4S. Annars får det vara.

Ursprungligen av pmarriott:

Funderar på att peta in betan, men vågar inte riktigt. har bara 1 iPhone och den är lite samhällskritisk. Rullar den på utan problem?

Om du har en telefon som är verkligt samhällskritisk så är det väl knappast troligt att din arbetsgivare skulle tillåta betaversioner av telefonens operativsystem?

Ursprungligen av Capeman:

Om du har en telefon som är verkligt samhällskritisk så är det väl knappast troligt att din arbetsgivare skulle tillåta betaversioner av telefonens operativsystem?

Min iPhone är mitt eget högst personliga verktyg som jag använder i mitt jobb, som jag för övrigt använder som ett verktyg för att verka i min bransch. Med andra ord, om min arbetsgivare önskar ha synpunkter så är han välkommen att ställa dem i det bortre hörnet av kall-lagret på andra sidan gården.

Ursprungligen av pmarriott:

Min iPhone är mitt eget högst personliga verktyg som jag använder i mitt jobb, som jag för övrigt använder som ett verktyg för att verka i min bransch. Med andra ord, om min arbetsgivare önskar ha synpunkter så är han välkommen att ställa dem i det bortre hörnet av kall-lagret på andra sidan gården.

Men på vilket sätt är din telefon kritisk för samhället? Hänger inte med här.

Ursprungligen av Capeman:

Men på vilket sätt är din telefon kritisk för samhället? Hänger inte med här.

Den är samhällskritisk för mig i min tillvaro.

  • Medlem
  • 2012-06-12 10:42
Ursprungligen av pmarriott:

Den är samhällskritisk för mig i min tillvaro.

Kanske "verksamhetskritisk"?

Ursprungligen av keptang:

Använde "Do not disturb" över natten, det gjorde precis vad det skulle.

Testade att slå på "Stör ej" under inställningar, enbart det. Men märkte ingen skillnad. Det ringde å tjöt å plippade precis som vanligt. Vad har jag missat?

Guided Access kommer bli radikalt stort för oss ... För plötsligt blev det möjligt att med Singel App Mode göra om vilken app som helst till en kiosk app .... hur bra som helst ! Perfekt för mässor, infotavlor m.m.

Personligen är det 3 saker jag kommer använda varje dag i iOS 6

- Kartor med turn by turn å allt annat godis som var med ...

- FaceTime over 3G .. YES !!!! .. hell YES !!

- Unified Phone number and Apple ID .. ÄNTLIGEN ... !!! YES YES YES kommer fundamentalt förändra hur jag använder iMessages

Jag tycker det är urpissigt att dom inte styr upp låsskärmen bättre, åtminstone att Notification Center ligger där konstant.

Bara återställa till 5.1.1 om det inte funkar till belåtenhet, ingen större grej än så.

Bevaka tråden