Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 - Äntligen vet vi lite mer

Tråden skapades och har fått 393 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-08-01 14:46
Ursprungligen av pmarriott:

Noterar att det inte går att koppla samtal med vår mobila växel (Telenor). Telenor har en egen app (Koppla Samtal) men det går manuellt. Förfarandet är som så att man trycker 2+lur (på iPhone "Lägg till samtal") sedan kopplar man över med 4+lur, vilket är lite tricky på iPhone, men det fixar man genom att ha en kontakt med telefonnummer 4 inlagd som man ringer upp. Detta funkar inte alls sedan iOS 6. Man växlar bara mellan samtalen och de kopplas aldrig över. Funkar varken i appen eller manuellt.

Tumme ner för det, men kommer väl en fix får man hoppas.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-01 17:37
Ursprungligen av LaHe:

Tumme ner för det, men kommer väl en fix får man hoppas.

Hoppas inte på att Apple gör det själva dock, jag hade nog notifierat Telenor så de kan fixa det tillsammans med Apple.

Ursprungligen av zappee:

Hoppas inte på att Apple gör det själva dock, jag hade nog notifierat Telenor så de kan fixa det tillsammans med Apple.

Jo, har meddelat Telenor detta, men det är en basal funktion i en telefon att kunna skicka knappkommandon så det är nog iOS som har förändrats i telefondelen. Som jag skrev tidigare gick det inte att ringa 822 i beta 1 och 2. Telefonen ringde då automatiskt upp 112 istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-01 22:56
Ursprungligen av pmarriott:

Jo, har meddelat Telenor detta, men det är en basal funktion i en telefon att kunna skicka knappkommandon så det är nog iOS som har förändrats i telefondelen. Som jag skrev tidigare gick det inte att ringa 822 i beta 1 och 2. Telefonen ringde då automatiskt upp 112 istället.

Rapportera det i utvecklarforumet så kanske det snappas upp.

Så äntligen försvann Youtube-appen i beta 4 som släpptes precis. Den har inte varit bra på länge, kanske inte ens någonsin om jag ska vara ärlig.. Google ska tydligen utveckla en app själva som kommer ut i Appstore senare.
Apple: YouTube app will not be included in iOS 6, Google working on standalone version | The Verge

Ursprungligen av westerlu77:

Så äntligen försvann Youtube-appen i beta 4 som släpptes precis. Den har inte varit bra på länge, kanske inte ens någonsin om jag ska vara ärlig.. Google ska tydligen utveckla en app själva som kommer ut i Appstore senare.
Apple: YouTube app will not be included in iOS 6, Google working on standalone version | The Verge

Äntligen en ny beta.
Och lysande att Youtube-appen försvinner, den har varit kass.

edit: Lagt in beta 4 nu, att Apple har förstört App Store och fortfarande inte fixat till den så den är användbar ännu är fan skandal.
La in 2 bilder som visar vad jag menar, hur ska man veta vilka appar som är populära och möjligen intressanta?

iOS6:

iOS5:

Senast redigerat 2012-08-06 21:59
  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-06 22:36
Ursprungligen av westerlu77:

Så äntligen försvann Youtube-appen i beta 4 som släpptes precis. Den har inte varit bra på länge, kanske inte ens någonsin om jag ska vara ärlig.. Google ska tydligen utveckla en app själva som kommer ut i Appstore senare.
Apple: YouTube app will not be included in iOS 6, Google working on standalone version | The Verge

Apples licens för att ha YT-appen har tagit slut, så ja det kommer en Googleversion

Har ni någon pepp inför iOS 6? Tidigare har jag läst allt jag kommit över och väntat spänt på nästa uppdatering, men nu kommer jag på mig själv att mest rycka på axlarna åt en ny beta.

Keptang: Men det är ju en beta och inte GM så varför är det en skandal?

Skämt åsido, du vet ju att det där en av riskerna med att körs betan. Det finns en stor risk att det inte blir fixat innan GM

Ursprungligen av BlackSmp:

Keptang: Men det är ju en beta och inte GM så varför är det en skandal?

Skämt åsido, du vet ju att det där en av riskerna med att körs betan. Det finns en stor risk att det inte blir fixat innan GM

Jo jag vet, det är ingen risk alls involverad att betyg saknas faktiskt.
Bara grymt irriterande, hoppas att man lägger tillbaks det.

Just nu var det irriterande då jag behövde en Youtube-app eftersom den är bortplockad, men Google gjorde ju sitt jobb iaf att kunna ge mig informationen.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-06 22:39

Lite annat nytt:

New "Wi-Fi Plus Cellular" toggle in Settings allows apps to automatically fall back to cellular data when the Wi-Fi network the device is connected to is not performing well

Passbook app now has a new "App Store" button on the welcome screen. While the button does not currently function, it will presumably take users to a dedicated section of the App Store for apps that integrate with Passbook.

The dedicated Privacy section in Settings has a new listing for Bluetooth Sharing to help monitor and control which devices can share data via Bluetooth.

Bug with Passbook brightness has been fixed. Launching the Passbook app automatically forces device to full brightness for optimal scanning of barcodes, but in the previous beta the brightness did not return to normal upon closing the app.

Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av hur snappy+ stabila betaversionerna känns so far.

Hmm. Verkar vara lite vajsing. Har fått "Kan inte söka efter uppdatering. Ett fel inträffade under kontrollen." En reset fixade det på min iPad men det kvarstår på min iPhone.

Ursprungligen av pmarriott:

Hmm. Verkar vara lite vajsing. Har fått "Kan inte söka efter uppdatering. Ett fel inträffade under kontrollen." En reset fixade det på min iPad men det kvarstår på min iPhone.

Samma här.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma här.

Efter ca 47 försök kom den upp.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma här.

Även jag har samma problem. Mycket irriterande. Bara att fortsätta försöka antar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-07 09:25

3D-kartor. Tufft men VAD ska man använda det till? Fokusera på att fixa 2D-kartorna Apple, där finns det mycket att göra och tiden börjar rinna ut.

Hur är det, nog borde väl Apple kunna uppdatera sina kartor utan att iOS behöver uppdateras?

Ursprungligen av acke:

3D-kartor. Tufft men VAD ska man använda det till? Fokusera på att fixa 2D-kartorna Apple, där finns det mycket att göra och tiden börjar rinna ut.

Hur är det, nog borde väl Apple kunna uppdatera sina kartor utan att iOS behöver uppdateras?

Håller med fullständigt.
Japp, kartorna laddas ju ner ad-hoc.

Håller helt med. Vad ska det bli med kartorna? Åkte ut i bushen i Östergötland idag och hamnade enligt iOS6 kartan ut i ingensmanland..

Ursprungligen av acke:

3D-kartor. Tufft men VAD ska man använda det till? Fokusera på att fixa 2D-kartorna Apple, där finns det mycket att göra och tiden börjar rinna ut.

Hur är det, nog borde väl Apple kunna uppdatera sina kartor utan att iOS behöver uppdateras?

Det är kul med navigeringen i den nya kartappen. Damen uttalar svenska gatunamn på ett ganska roligt sätt. Höstbruksvägen blir Håstbråcksv'djen.

How to install iOS 6 beta 4 despite "Unable to Check for Update" error | iMore.com

för egen del så slog jag av wifi och körde 3G på iPhonen (funkade) och internetdelning till iPad (funkade). Kan också bara ha varit så att jag hade försökt nog många gånger...

Ursprungligen av ilPadrino:

How to install iOS 6 beta 4 despite "Unable to Check for Update" error | iMore.com

för egen del så slog jag av wifi och körde 3G på iPhonen (funkade) och internetdelning till iPad (funkade). Kan också bara ha varit så att jag hade försökt nog många gånger...

Jag har också testat att slå av wi-fi men har hitills haft noll framgång. Men jag är envis så jag fortsätter gnida på med mina (hittills) fruktlösa försöka att installera Beta 4. Måste ha provat ett par tusen gånger vid det här laget, känns det som.

Ursprungligen av Hatesong:

Jag har också testat att slå av wi-fi men har hitills haft noll framgång. Men jag är envis så jag fortsätter gnida på med mina (hittills) fruktlösa försöka att installera Beta 4. Måste ha provat ett par tusen gånger vid det här laget, känns det som.

Går det inte att uppdatera via Itunes?

(Bara en dum fråga, jag är inte med i betasvängen själv denna gång)

Ursprungligen av BlackSmp:

Går det inte att uppdatera via Itunes?

(Bara en dum fråga, jag är inte med i betasvängen själv denna gång)

Nej, uppdatering dyker inte upp i iTunes. Det är OTA eller XCode som gäller.

Ursprungligen av pmarriott:

Nej, uppdatering dyker inte upp i iTunes. Det är OTA eller XCode som gäller.

Eller från https://developer.apple.com/ .

Ursprungligen av keptang:

Givetvis... Så var det ju, det hade jag glömt bort:)
Då kan man hämta hem den och fixa ner det via Itunesåterställning.

Fast denna gång väntar jag tills den kommer - min utvecklarlicens har gått ut.

Ursprungligen av BlackSmp:

Givetvis... Så var det ju, det hade jag glömt bort:)
Då kan man hämta hem den och fixa ner det via Itunesåterställning.

Fast denna gång väntar jag tills den kommer - min utvecklarlicens har gått ut.

Just det. Tänkte inte klart.

Större skärm kan vara ok, men jag vill inte ha en större telefon…

Nya iOS 6.0 Beta 4 inlagt.
hmmm... Fortfarande ingen ordning på Appstore!?
sök på Spotify i Appstore och du får ut fem betyg av appen, den senaste från typ mars 2011... Lysande Apple...
Att Scott Forstall påstår att iOS har 2000 involverade anställda har man lite svårt att fatta ibland;-)

i övrigt är allt som det skall. Så gott som alla appar fungerar bra. Men, just Appstore är ju en ganska väsentlig del av iOS, så, varför har Apple gjort detta segt och svåranvänt?

Bevaka tråden