Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 - Äntligen vet vi lite mer

Tråden skapades och har fått 393 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-07-17 17:14
Ursprungligen av keptang:

Klockan på iPad är mycket trevlig och ser bra ut.

Snyggt... och jag gillar dom 2 översta mest
Också överblicken på week alarm är nice

I och med beta 3 får även iPhone 3GS VIP i Mail och delad Photo Stream.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-18 10:11

De kommer ligga kvar som alias, garanterat.

Drog in beta 3 igår, men för mig så låser sig inte skärmen efter 1 minut in i samtalen, och använder jag som tidigare låsknappen för att låsa skärmen så avslutas samtalen... =/

  • Avstängd
  • 2012-07-18 16:51
Ursprungligen av g0tr00t:

...använder jag som tidigare låsknappen för att låsa skärmen så avslutas samtalen... =/

Det vore ju sjukt dumt om det är meningen att det ska vara så...???

Ursprungligen av LaHe:

Det vore ju sjukt dumt om det är meningen att det ska vara så...???

Vet ju inte vad knappf*n heter egentligen så kan ju inte söka efter information rörande detta, och vet inte heller vart man kan rapportera/se buggar. Har ju utvecklarkonto och allt så.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-18 20:43
Ursprungligen av g0tr00t:

Vet ju inte vad knappf*n heter egentligen så kan ju inte söka efter information rörande detta, och vet inte heller vart man kan rapportera/se buggar. Har ju utvecklarkonto och allt så.

Testa utvecklarforumet

Ursprungligen av g0tr00t:

Vet ju inte vad knappf*n heter egentligen så kan ju inte söka efter information rörande detta, och vet inte heller vart man kan rapportera/se buggar. Har ju utvecklarkonto och allt så.

bugreport.apple.com

  • Avstängd
  • 2012-07-20 21:38

iOS 6 beta bugg: Bugg i iOS 6 när du når 500 applikationer | iPhoneGuiden som ger iEnheten problem vid mer än 500 appar etc...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-20 22:20

Usch, jag ligger på 592 appar...

  • Avstängd
  • 2012-07-20 22:27
Ursprungligen av kenjon:

Usch, jag ligger på 592 appar...

Installerat?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-20 22:46

Japp. Fråga mej inte hur många av dem jag använder

  • Avstängd
  • 2012-07-21 04:08
Ursprungligen av kenjon:

Japp. Fråga mej inte hur många av dem jag använder

'
Haha...
Glad jag rensade både iPhonen och iPaden från en hel massa... skulle behöva rensa/gömma dom i iTunes också... vill inte att dom kommer tillbaka vid nästa nyinstallation av ny enhet

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-21 11:16

Vid byte till en ny enhet brukar jag rensa rejält. Men det tar inte så många månader innan jag hittar nya "måste ha".

  • Avstängd
  • 2012-07-21 14:45
Ursprungligen av kenjon:

Vid byte till en ny enhet brukar jag rensa rejält. Men det tar inte så många månader innan jag hittar nya "måste ha".

Har lugnat mig betydligt.,.. har väl mina 500+ i iTunes men "bara" ca 150 i enheterna och skulle säkert kunna skippa hälften av dom... utan att sakna dom.Ett och annat guldkorn dyker ju upp, men oftast ersätter den nått annat ...

Jag gillar skarpt nya utseendet då man ska välja vad man vill göra med bilderna i sin enhet.

  • Avstängd
  • 2012-07-22 18:45
Ursprungligen av g0tr00t:

Jag gillar skarpt nya utseendet då man ska välja vad man vill göra med bilderna i sin enhet.

Utveckla gärna för oss som inte kör det än så vi fattar också

Ursprungligen av LaHe:

Utveckla gärna för oss som inte kör det än så vi fattar också

Detta tror jag g0tr00t menar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-08-01 12:02
Ursprungligen av keptang:

Detta tror jag g0tr00t menar.

Grymt att det ligger som på hemskärmen och därmed också tillåter flera sidor med delningsmöjligheter!

  • Avstängd
  • 2012-07-22 19:07
Ursprungligen av keptang:

Detta tror jag g0tr00t menar.

Ah, nice och tack

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 09:21

När ungefär kommer iOS6?

Ursprungligen av Yes:

När ungefär kommer iOS6?

Ingen som vet mer än att det är i höst. Ett rykte (en sk analytiker) påstår att det kommer i september men eftersom han slängde in att allt skulle komma i september inklusive nya iphonemodellen, en omgjord IPad plus miniipad samt nya datorer så håller jag trovärdigheten på lägsta möjliga nivå.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 09:32

Ok,tack!

  • Medlem
  • 2012-07-25 09:34

Som med all programvara så går det inte att bestämma när det ska vara klart, man kan bara sikta och försöka att nå dit.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-07-25 11:11

Oktober gissar jag på.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-07-25 11:25

Jag har iOS 6 beta 3 på Paddan, jag tycker att nya kartorna är usla. I övrigt fungerar det mesta som man förväntar sig.

Ursprungligen av Konrad:

Jag har iOS 6 beta 3 på Paddan, jag tycker att nya kartorna är usla. I övrigt fungerar det mesta som man förväntar sig.

Dags för en ny betaversion snart igen. För mig fungerar Appstore uselt...

Kanske skulle rensa och återställa från iCloud. Appstore har massor med brister i min installation (beta 3)...

För mig lirar allt klockrent förutom att telefonen dör vid 20%.

Edit: senaste betan.

Ursprungligen av barbapappa_86:

För mig lirar allt klockrent förutom att telefonen dör vid 20%.

Edit: senaste betan.

iPhone kanske fungerar bättre (har ingen med iOS 6). Mina problem är i iPad 3...

Noterar att det inte går att koppla samtal med vår mobila växel (Telenor). Telenor har en egen app (Koppla Samtal) men det går manuellt. Förfarandet är som så att man trycker 2+lur (på iPhone "Lägg till samtal") sedan kopplar man över med 4+lur, vilket är lite tricky på iPhone, men det fixar man genom att ha en kontakt med telefonnummer 4 inlagd som man ringer upp. Detta funkar inte alls sedan iOS 6. Man växlar bara mellan samtalen och de kopplas aldrig över. Funkar varken i appen eller manuellt.

Bevaka tråden