Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av simulacra:

Det är precis den som flest verkar vilja köpa, den är billigast och så svart som möjligt, det gillar folk

Fast det hänger också på hur många som de tillverkar av de olika kombinationerna

http://9to5mac.com/2015/04/08/apple-watch-ship-times-4-to-6-weeks-may-for-edition/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 20:34
Ursprungligen av simulacra:

Som sagt, ett ord föll bort i originalinlägget

Då är jag förvirrad, hur menade du då egentligen? Menar du att det skulle gå att beställa till en Borderlinx-adress?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 20:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast det hänger också på hur många som de tillverkar av de olika kombinationerna

http://9to5mac.com/2015/04/08/apple-watch-ship-times-4-to-6-weeks-may-for-edition/

Dessa shipping-tider är ju nu bortplockade.

Ursprungligen av zinned:

Då är jag förvirrad, hur menade du då egentligen? Menar du att det skulle gå att beställa till en Borderlinx-adress?

Jag menar att Apple har stoppat beställningar som uppenbarligen kommer att gå utomlands när de lanserat nya produkter förut, t ex iPaden i 2010. Klockan är en ny produktkategori och de kommer säkert att ha problem med tillgången, det är inte en otrolig tanke att de stoppar beställningar till Borderlinx och liknande tjänster även om det är en högoddsare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-08 21:17
Ursprungligen av simulacra:

Jag menar att Apple har stoppat beställningar som uppenbarligen kommer att gå utomlands när de lanserat nya produkter förut, t ex iPaden i 2010. Klockan är en ny produktkategori och de kommer säkert att ha problem med tillgången, det är inte en otrolig tanke att de stoppar beställningar till Borderlinx och liknande tjänster även om det är en högoddsare.

Ah ja du drog egna slutsatser....

Det jag kan bekräfta är att Borderlinx själva säger att Apple USA för stunden inte skeppar produkter till dem. Däremot säger de att Apple UK gör det!

Ursprungligen av phoricu:

Ah ja du drog egna slutsatser....

Det jag kan bekräfta är att Borderlinx själva säger att Apple USA för stunden inte skeppar produkter till dem. Däremot säger de att Apple UK gör det!

Det är knappast en egen slutsats om en vän till mig fick sin order makulerad i 2010. Det har hänt förut, det är allt jag säger.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-08 22:23
Ursprungligen av simulacra:

Det är knappast en egen slutsats om en vän till mig fick sin order makulerad i 2010. Det har hänt förut, det är allt jag säger.

Hur pass snabbt brukar man kunna se om de makulerar ordern?

Ursprungligen av zinned:

Hur pass snabbt brukar man kunna se om de makulerar ordern?

I de fall som jag har hört om detta så har det hänt inom de första dagarna. Men samma rykte kommer ju alltid inför varje release så de är svåra att värdera.

Jag har aldrig hört att någon här på 99 har fått sin order cancellerad men kan givetvis minnas fel.

Tjena!
Jag tror att det måste bli en apple watch för mig imorgon.

En bekants släkting bor i Cali och min plan är att beställa en imorgon som förhoppningsvis levereras till honom 24 maj och som han sedan kan skicka hit.

Det jag undrar är följande:

Jag har ett svenskt konto på applestore, kan jag använda det för att beställa till en amerikansk adress?

Om inte kan jag regga ett amerikanskt konto på mig med mitt svenska mastercard?

Finns det något annat sätt för mig att beställa till honom om ovanstående inte går(jag vill helst att min kontakt skall slippa beställa)

När det kommer till att skicka klockan till Sverige har ni några erfarenheter av vad som går snabbast(till rimlig kostnad)?

Har jag missat något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-09 09:01
Ursprungligen av Torsten.r:

Tjena!
Jag tror att det måste bli en apple watch för mig imorgon.

En bekants släkting bor i Cali och min plan är att beställa en imorgon som förhoppningsvis levereras till honom 24 maj och som han sedan kan skicka hit.

Det jag undrar är följande:

Jag har ett svenskt konto på applestore, kan jag använda det för att beställa till en amerikansk adress?

Om inte kan jag regga ett amerikanskt konto på mig med mitt svenska mastercard?

Finns det något annat sätt för mig att beställa till honom om ovanstående inte går(jag vill helst att min kontakt skall slippa beställa)

När det kommer till att skicka klockan till Sverige har ni några erfarenheter av vad som går snabbast(till rimlig kostnad)?

Har jag missat något?

Risk för tull, räkna med att du får tulla om den skickas får du bli glad om den slinker igenom!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-04-09 09:29

Kan du inte få din kompis' inloggning (han kan ju ändra lösenordet tillfälligt) och beställa i hans namn?
Annars behöver du ett amerikanskt konto, adress i USA och ett plastkort från ett amerikanskt företag (AmEx tror jag räcker).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-09 18:54

Sådär säkrat upp en leveransadress i London till en polare. Stryker risken med Borderlinx helt!

Jag är egentligen riktigt sugen på en Watch...Men kan kaan helt enkelt inte sätta den där lådan på min arm - tyvärr. Den ser lite för klumpig ut. Tyvärr verkar Apple inte riktigt vara där när det gäller att leverera en produkt som både är funktionell och smidig och snygg.

Senast redigerat 2015-04-09 20:56
Ursprungligen av westerlu77:

Är det nån här som har funderat på att köpa Apple Watch? Berätta gärna vilken modell och hur ni löser det rent praktiskt?
Jag kommer nog gå på sport- modellen, mest för att det är 1: gen tror jag.
Håller själv på att kolla lite olika alternativ, antingen via en kompis i USA eller kanske via Borderlinx.
Verkar som att det är billigare att köpa med Euro än engelska pund just nu.

Jag funderar fortfarande på om jag ska köpa in den. Väntar nog tills den anlänt. Även om företaget köper in den tycker jag det är aningen dyrt. Jag har inget problem med dyra klockor generellt då jag äger både Rolex, Breitling och Omega men detta känns lite "meeh". Skulle jag vilja byta någon av mina nuvarande klockor hade värdeminskningen varit minimal och i vissa fall till och med tvärtom men elektronik för nästan 10K som inte håller så värst länge. Jag vete tusan alltså.

Så tänker jag som i normala fall hade köpt bajs i påse om det var ett Apple-logga på påsen. Märkligt. Måste vara för att det är en klocka jag börjar oja mig.

Det där gick ju åt fanders, 4-6 veckors levtid på den svarta modellen, tydligen så öppnades butiken i apparna först och då gick alla åt, vetefan om det ens är värt att vänta så länge. Men vi får sen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-10 09:24
Ursprungligen av simulacra:

Det där gick ju åt fanders, 4-6 veckors levtid på den svarta modellen, tydligen så öppnades butiken i apparna först och då gick alla åt, vetefan om det ens är värt att vänta så länge. Men vi får sen.

Jag knep en Apple Watch 42mm med Milanese Loop med leverans 24/4-8/5 (verkade vara standard-spannet på allt) - Jag märkte att Apple.co.uk inte kom igång förens typ 09.06... Skumt att apparna fick tillgång först. Måste vara någon glitch.

Nu har dock det mesta glidit iväg till minst 4-6 veckor.

Apple har ju väldigt tydligt inte hunnit tillverka speciellt många.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-10 09:26
Ursprungligen av simulacra:

Det där gick ju åt fanders, 4-6 veckors levtid på den svarta modellen, tydligen så öppnades butiken i apparna först och då gick alla åt, vetefan om det ens är värt att vänta så länge. Men vi får sen.

Kan du komma åt din order-status sida på Apple.co.uk? Verkar ligga nere.. Fick mail bekräftelse på beställningen däremot!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 09:28

Samma här, 4-6 veckor.

Jag hade koll i appen också men sedan strulade leveransadressen av okänd anledning trots jag hade preppat den innan.

Jag kan inte komma åt förbokningen via apple.com heller men har fått mailet, hade jag varit ok med kostnaden för stålversionen så hade jag tagit den, men just nu känns det som om alla barnsjukdomarna måste botas innan jag lägger så mkt pengar.

Fick iväg en order genom apple uk med beräknad leverans 24 april - 8 maj. Stål 42mm. Hoppas bara inget strular med borderlinx nu.

Ursprungligen av zinned:

Samma här, 4-6 veckor.

Jag hade koll i appen också men sedan strulade leveransadressen av okänd anledning trots jag hade preppat den innan.

Exakt samma sak hände mig, kortinfon och billing address var inte med. Men jag lyckades iaf pricka in min order innan de gick i Juni som levtid.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 09:35
Ursprungligen av simulacra:

Exakt samma sak hände mig, kortinfon och billing address var inte med. Men jag lyckades iaf pricka in min order innan de gick i Juni som levtid.

Juni?

Jag ser fortfarande 4-6 veckor.

Ursprungligen av zinned:

Juni?

Jag ser fortfarande 4-6 veckor.

Inte den svarta sportmodellen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-10 09:38
Ursprungligen av kafferast:

Fick iväg en order genom apple uk med beräknad leverans 24 april - 8 maj. Stål 42mm. Hoppas bara inget strular med borderlinx nu.

Jag blev lite tveksam kring Borderlinx sent igår så säkrade upp leverans till en polare i London istället. Blev en till henne och en till mig hehe

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 09:39
Ursprungligen av simulacra:

Inte den svarta sportmodellen.

Aha...jag beställde 42SSBSB.

Kolla på dessa screenshotsen, kolla leveranstiderna! Detta var alltså från en sida till en annan i beställningsskedet.

Ja det är galet, antingen så blev klockan betydligt mer populär än vad ngn förväntade sig eller så är de ännu mer efter i produktionen. Eller både och.

Ursprungligen av zinned:

Aha...jag beställde 42SSBSB.

Kolla på dessa screenshotsen, kolla leveranstiderna! Detta var alltså från en sida till en annan i beställningsskedet.

Synd...

Det verkar vara lite tryck. Jag drabbades av samma tjafs som alla andra med att inte webben öppnade direkt och landade på samma tid som dig (för svart sport)

Fast egentligen så är det "bara" två veckors försening och jag är glad att det inte blev juni

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-10 09:50
Ursprungligen av simulacra:

Ja det är galet, antingen så blev klockan betydligt mer populär än vad ngn förväntade sig eller så är de ännu mer efter i produktionen. Eller både och.

Känns som att de ligger efter i produktion - Trycket lär vara rejält mkt mindre än vid exempelvis Iphone 6 releasen. Ska bli intressant och se hur de ska hantera alla som provar klockan i butik och får reda på att "någon gång i sommar" så kan du ha en på armen på riktigt. Kan tänka mig att det blir en del badwill helt klart!

Det är bara att luta sig tillbaka och vänta...

Citat:

The apple watch defines a new generation of wrist wear. Enthusiasts of traditional timepieces should not feel threatened but they may well find themselves thankful for having two wrists.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 10:05
Ursprungligen av BlackSmp:

Synd...

Det verkar vara lite tryck. Jag drabbades av samma tjafs som alla andra med att inte webben öppnade direkt och landade på samma tid som dig (för svart sport)

Fast egentligen så är det "bara" två veckors försening och jag är glad att det inte blev juni

Ja, jag ska inte gnälla. Det var bara så störigt att verka ha legat så precis i skiftet mellan de två olika leveransdatumen...men skötsamma, den kommer när den kommer.

Bara hoppas inte ordern stryks nu...

Bevaka tråden