Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Alla ni som har fått era cancellerade, har ni använt erat vanliga Apple-id eller guest?

Ursprungligen av kafferast:

Samma för mig. Fan också ? och då hade jag redan försökt trixa med namnet till borderlinx. Bara snällt sitta och vänta in Sveriges släpp då.

Jag ska ju till Japan i september men så länge orkar man fan inte vänta, och köper man när den släppts här så är man ju inte före alla andra och då kan man ju lika gärna strunta i det

Ursprungligen av zinned:

Jahapp, det var det...

Frågan är om den failar endast pga att billing-adressen är i Sverige eller om det är för att det är Borderlinx den skickar till. Vågar man testa att bli debiterad via PayPal istället? Om man nu gör det, kommer man bli debiterad direkt, eller blir det som vanligt att man blir debiterad så snart varan skickas? Man vill ju inte sitta i ett scenario där man blir debiterad av PayPal direkt och sedan cancelleras ordern och pengarna då ligger någonstans mittemellan.

Shit happens (samma sak här) jag är rätt övertygad om att det är Borderlinx.

Ursprungligen av zinned:

Jag la en ny beställning, valde igen att betala med mitt svenska VISA-kort.

Dock la jag in ett par mellanslag i adress-infon, istället för "0853-6805 Borderlinx/DHL" så skrev jag "0853-6805 Border linx/D HL". Hoppas på att om de nu filtrerar på Borderlinx-skeppningarna så kan ju detta göra att den slinker igenom, allt beror ju på hur de filtrerar.

De där tricksen kommer jag ihåg att vi experimenterade med första gången som vi körde

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 18:32
Ursprungligen av BlackSmp:

Shit happens (samma sak här) jag är rätt övertygad om att det är Borderlinx.

Ursprungligen av westerlu77:

Alla ni som har fått era cancellerade, har ni använt erat vanliga Apple-id eller guest?

Vanligt Apple-ID.

Det borde vara leveransadressen som de triggar på. De har väl definerat om Borderlinx så att den räknas som en P.O (Post office) address

Citat:

Please note that we do not deliver to P.O. boxes or BFPO addresses.

Citat:

Some private companies (e.g., United Parcel Service (UPS)) and commercial mail receiving agencies, also offer similar services of renting a mailbox in a public location. The difference with an official PO box is that mail sent there is addressed to a street address (along with the box number), instead of just addressed to "PO Box xxx".

Och mitt svar är som alla andras: normala appleid, VISA-kort

Jag chattade precis med Borderlinx, dom hade inte hört nåt om cancellerade än ifrån deras kunder. Har man riktigt flyt så kanske mitt val av guest gör skillnaden.

BTW:

Borderlinx egna tips:

Citat:

On occasion, when entering your US shipping address at checkout at selected US online Merchants, you may receive something like the following message: "the street name or number appears to be invalid", or a message that asks you to "Confirm" the address. If this happens, try submitting the address a second time.

Remember: your Borderlinx Suite Number is essential to ensure delivery of your goods. Depending on the Merchant you are buying from, you may have to enter it after your name, or in address line 1. Or you may need to reverse the information in lines 1 and 2 of your suite address. If you are getting an error message, try replacing the hyphen (-) between the two numbers with a space.

Det slog mig då: hade ni också problem med att få adressen verifierad vid beställning? I mitt fall hittades inte adressen och jag "forcerade" att behålla den ursprungliga adressen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det borde vara leveransadressen som de triggar på. De har väl definerat om Borderlinx så att den räknas som en P.O (Post office) address

Och mitt svar är som alla andras: normala appleid, VISA-kort

Ganska selektivt isf, de verkar inte ha brytt sig när det gällde iPhones men nu när det är en helt ny produkt så håller de nog hårdare i tyglarna.

Ursprungligen av BlackSmp:

BTW:

Borderlinx egna tips:
Det slog mig då: hade ni också problem med att få adressen verifierad vid beställning? I mitt fall hittades inte adressen och jag "forcerade" att behålla den ursprungliga adressen.

Det fick jag när jag beställde min iPhone mendet fungerade ändå, min adress i den engelska butiken har inte ändrats men nu är ordern makulerad.

Min är också cancelled..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 18:56
Ursprungligen av BlackSmp:

BTW:

Borderlinx egna tips:
Det slog mig då: hade ni också problem med att få adressen verifierad vid beställning? I mitt fall hittades inte adressen och jag "forcerade" att behålla den ursprungliga adressen.

Jag fick också det meddelandet men det bör ju kvitta, det bör ju mest ses som FYI.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 18:59
Ursprungligen av westerlu77:

Min är också cancelled..

Jo, men skiljer sig de variabler du angav vid beställning från alla andras?

Jo, det var samma sak när jag beställde min Iphone och det gick bra.

Nåväl, det är väl bara suga i sig eländet men om jag hade haft lite juridikkunskaper så skulle jag börja undersöka vad EU-kommisionen tycker om detta. Man kan kanske få det till begränsningar i handelsfriheten? ?

Ursprungligen av zinned:

Jo, men skiljer sig de variabler du angav vid beställning från alla andras?

Nej, men jag tänkte att det kanske kunde vara skillnad på vanligt apple-id och guest kanske.
Tycker att alla här på detta forumet är värd en Apple watch, extremt fånigt att man inte kan beställa utifrån. Vi ger ju för katten dom pengar!!

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, det var samma sak när jag beställde min Iphone och det gick bra.

Nåväl, det är väl bara suga i sig eländet men om jag hade haft lite juridikkunskaper så skulle jag börja undersöka vad EU-kommisionen tycker om detta. Man kan kanske få det till begränsningar i handelsfriheten? ?

Då svarar Apple bara med att flytta hela EU till tier 2 eller 3 länderna och de skickar våra grejer till Kina och Indien istället.

Ursprungligen av simulacra:

Då svarar Apple bara med att flytta hela EU till tier 2 eller 3 länderna och de skickar våra grejer till Kina och Indien istället.

Tur att jag inte kan juridik då

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-04-10 19:31
Ursprungligen av zinned:

Jo, men skiljer sig de variabler du angav vid beställning från alla andras?

Försökte byta till PayPal men då krävde den ändå en "billing address" och där gick det inte att välja annat än UK (den tog alltså inte min vanliga adress).

Trist med begränsningarna. Frågan är om det blir med Watch som med första iPhone. Så när vi får den kommer gen 2 ut någon månad efter i USA.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 19:41
Ursprungligen av json:

Försökte byta till PayPal men då krävde den ändå en "billing address" och där gick det inte att välja annat än UK (den tog alltså inte min vanliga adress).

Det låter ju väldigt konstigt.

Debiteringen sker ju mot PayPal-kontot, vad som står där innanför har ju inte Apple någon vetskap om och ska heller inte ha. De ska bara få tillbaka en bekräftelse på att det är grönt att debitera.

Får se hur det går med mitt andra beställningsförsök nu, i annat fall får jag testa PayPal.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-04-10 19:42
Ursprungligen av zinned:

Det låter ju väldigt konstigt.

Debiteringen sker ju mot PayPal-kontot, vad som står där innanför har ju inte Apple någon vetskap om och ska heller inte ha. De ska bara få tillbaka en bekräftelse på att det är grönt att debitera.

Får se hur det går med mitt andra beställningsförsök nu, i annat fall får jag testa PayPal.

Jag kan ha gjort nåt fel förstås. Nån annan får gärna prova.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 19:49
Ursprungligen av json:

Jag kan ha gjort nåt fel förstås. Nån annan får gärna prova.

Tja, nu verkar det vara kört ändå...verkar som precis alla modeller har leveransdatum i juni eller senare nu, åtminstone alla 42mm.

Då struntar jag i det. Pallar tji vänta minst två månader. Förutsätter istället att Apple ser till att skärpa sig i tillverkningen så att de kan börja möta den efterfrågan som de naturligtvis visste skulle finnas. Förhoppningsvis har jag fel i min gissning kring när släppet för andra vågen kommer, så sverige kanske kan bli aktuellt innan Juni-skeppningarna i UK.

Skärpning Apple.

Edit: Btw, dessa filterkörningar som Apple bevisligen kör mot lagda ordrar...tror ni de triggas manuellt mot ett block av ordrar eller något som hanteras automatiskt? Anledningen till att jag undrar är ifall man kan förvänta sig någon förändring på sin liggande order under helgen eller ej...

Bra fråga, jag undrar också men tror att det att det är en manuell åtgärd eller en schemalagt jobb som sätts igång då och då

Personligen så resonerar jag på följande sätt: om min order får ligga kvar så kan den ligga kvar. Om det sedan visar sig att vi kommer med i den andra vågen så avbeställer jag helt enkelt. Då slipper jag spekulera i när vi kommer med.

Ursprungligen av grenhall:

Trist med begränsningarna. Frågan är om det blir med Watch som med första iPhone. Så när vi får den kommer gen 2 ut någon månad efter i USA.

Den är annonserad på Apple.se för släpp under 2015, jag gissar på att ngn gång efter den 24:e så får vi reda på mer om ett större släpp. Men det kan ju finnas andra anledningar för Apple att begränsa de länder som får den, t ex så finns inte funktionen där iOS scannar meddelanden för att ge färdiga svar på svenska än. Ungefär som att Sverige inte fick Apple TV:n förrän det fanns hyrfilmer i iTunes.

nä fula och överflödiga.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 20:21
Ursprungligen av ibra_apple:

nä fula och överflödiga.

Point being?

Ursprungligen av zinned:

Det låter ju väldigt konstigt.

Debiteringen sker ju mot PayPal-kontot, vad som står där innanför har ju inte Apple någon vetskap om och ska heller inte ha. De ska bara få tillbaka en bekräftelse på att det är grönt att debitera.

Får se hur det går med mitt andra beställningsförsök nu, i annat fall får jag testa PayPal.

Har du lagt in din Bordelinx-adress i Paypal då? Annars så står din adress i klartext.

Ursprungligen av simulacra:

Den är annonserad på Apple.se för släpp under 2015, jag gissar på att ngn gång efter den 24:e så får vi reda på mer om ett större släpp. Men det kan ju finnas andra anledningar för Apple att begränsa de länder som får den, t ex så finns inte funktionen där iOS scannar meddelanden för att ge färdiga svar på svenska än. Ungefär som att Sverige inte fick Apple TV:n förrän det fanns hyrfilmer i iTunes.

Tror inte scanningen av meddelande gör att vi inte är med i denna lansering utan snarare att tillverkningen tar för lång tid. Förhoppningsvis får vi den en månad senare som med iPhone. Troligtvis inte dock för "andra vågen" brukar introduceras vid PA om det bara rör sig om en månads förskjutning.

Ursprungligen av grenhall:

Tror inte scanningen av meddelande gör att vi inte är med i denna lansering utan snarare att tillverkningen tar för lång tid. Förhoppningsvis får vi den en månad senare som med iPhone. Troligtvis inte dock för "andra vågen" brukar introduceras vid PA om det bara rör sig om en månads förskjutning.

Fast vi är ju inte en månad efter längre, numera så är vi 2 veckor efter som mest när det gäller telefoner, och Apple har aldrig ryggat för att släppa produkter på en vidare marknad trots dålig tillgång.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 20:43
Ursprungligen av grenhall:

Har du lagt in din Bordelinx-adress i Paypal då? Annars så står din adress i klartext.

Nu har jag inte beställt med PayPal men hade jag gjort det så hade jag naturligtvis haft min Borderlinx-adress hos PayPal.

Bevaka tråden