Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja man undrar när den kommer till Sverige. Kommer väl ta ett tag att tillfredsställa länderna som fick den idag - det är ju drygt 2 miljarder människor i den gruppen...

Alla 42 mm sportmodeller ligger nu med datum i juni...

Edit: Ojdå... Alla sportmodeller oavsett storlek har juni som datum...

Så vitt som jag se (är alltid så nyfiken) så är det nästan bara 38mm Stainless Steel Case with Black Classic Buckle som inte har 4-6 veckor bland stålmodellerna. Den finns kvar för leverans under första intervallet.

var helt inställd på att reservera

var inställd på att kunna reservera i butik så efter lite panik med att inte hitta den sidan la jag en beställning vid 09:15 så den kommer antagligen i mitten på maj / slutet. jaja man får vara glad över att man får den innan Sverige

Min modell...

eller

@harrymccracken fyller twitter med diverse gamla bilder:)

Ursprungligen av phoricu:

Risk för tull, räkna med att du får tulla om den skickas får du bli glad om den slinker igenom!

Risken att få den skickad från tex USA är mera att man får betala moms. Tullen på den tror jag är 0, som på mobiltelfoner tex.

Jag fick prel. datum 12-26/5, jag tog sport, silver aluminium via UK och Borderlinx. Hoppas att datumet stämmer;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-10 13:33
Ursprungligen av Swehiort:

Risken att få den skickad från tex USA är mera att man får betala moms. Tullen på den tror jag är 0, som på mobiltelfoner tex.

Haha ja ok - Lets re-frase - Risken är stor att få betala 25% moms och administrativa avgifter, dvs stålars som man kanske inte räknar med

Läste på ett annat forum att en australiensare fått sin order borttagen då han beställt till en tjänst likt borderlinx, fast i tyskland då. Får se hur detta går

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 17:00
Ursprungligen av westerlu77:

Är det nån här som har funderat på att köpa Apple Watch? Berätta gärna vilken modell och hur ni löser det rent praktiskt?
Jag kommer nog gå på sport- modellen, mest för att det är 1: gen tror jag.
Håller själv på att kolla lite olika alternativ, antingen via en kompis i USA eller kanske via Borderlinx.
Verkar som att det är billigare att köpa med Euro än engelska pund just nu.

Jahapp, det var det...

Frågan är om den failar endast pga att billing-adressen är i Sverige eller om det är för att det är Borderlinx den skickar till. Vågar man testa att bli debiterad via PayPal istället? Om man nu gör det, kommer man bli debiterad direkt, eller blir det som vanligt att man blir debiterad så snart varan skickas? Man vill ju inte sitta i ett scenario där man blir debiterad av PayPal direkt och sedan cancelleras ordern och pengarna då ligger någonstans mittemellan.

Ursprungligen av zinned:

Jahapp, det var det...

Frågan är om den failar endast pga att billing-adressen är i Sverige eller om det är för att det är Borderlinx den skickar till. Vågar man testa att bli debiterad via PayPal istället? Om man nu gör det, kommer man bli debiterad direkt, eller blir det som vanligt att man blir debiterad så snart varan skickas? Man vill ju inte sitta i ett scenario där man blir debiterad av PayPal direkt och sedan cancelleras ordern och pengarna då ligger någonstans mittemellan.

Nej! Vad svackigt!! Jag gjorde en guest-bokning, men jag hittar ingen info än. Fick du mejl om detta?

Senast redigerat 2015-04-13 09:43

Jag beställde Sport 38mm (till amerikansk adress med amerikanskt konto) bara minuter efter launch. Fick leverans mitten av maj vilket är lite surt när det inte gick att göra snabbare. Jaja, har varit med om det förr att det levereras innan beräknad leveransdag från Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-10 17:16
Ursprungligen av zinned:

Jahapp, det var det...

Frågan är om den failar endast pga att billing-adressen är i Sverige eller om det är för att det är Borderlinx den skickar till. Vågar man testa att bli debiterad via PayPal istället? Om man nu gör det, kommer man bli debiterad direkt, eller blir det som vanligt att man blir debiterad så snart varan skickas? Man vill ju inte sitta i ett scenario där man blir debiterad av PayPal direkt och sedan cancelleras ordern och pengarna då ligger någonstans mittemellan.

Tusan va trist - Beställde du via Apple UK till Borderlinx mao? Fick du mail om att den hade avbokats eller?

Om det är billing adress i Sverige så lär jag åka på samma sak - Däremot använde jag som sagt inte Borderlinx så vi får väl snart se vad som anledningen är!

Min order har ändrats från Received till Processing vad nu det innebär...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-04-10 17:25
Ursprungligen av zinned:

Jahapp, det var det...

Min blev också avbruten. Beställd till Borderlinx i UK.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 17:28
Ursprungligen av phoricu:

Min order har ändrats från Received till Processing vad nu det innebär...

Jag hade "Processing" redan på förmiddagen så dit var det inga problem...

Ursprungligen av json:

Min blev också avbruten. Beställd till Borderlinx i UK.

Men frågan kvarstår, vågar man beställa igen fast med PayPal? Betalade du med PayPal eller med svenskt VISA?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2015-04-10 17:37
Ursprungligen av zinned:

Jag hade "Processing" redan på förmiddagen så dit var det inga problem...

Men frågan kvarstår, vågar man beställa igen fast med PayPal? Betalade du med PayPal eller med svenskt VISA?

Min hade också "processing".

Jag betalade med kort (ej paypal alltså). Jag beställde min 5s på samma sätt och det funkade då, misstänker att de börjat filtrera på "Borderlinx".
Men visst, man kan ju prova med PayPal, kan ju varit nåt tjafs med kortet.
Jag blir lite sur att dom inte anger nån orsak, annat än att man kan ringa customer service, men....
Det är väl bara att gilla läget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-10 17:41

Låter som det är överhängande risk att de tar bort Borderlinx ordrar som de påstods göra 2010 vid IPad releasen?

Jag håller tummarna att min polares hemadress fungerar även om jag betalt med svenskt kreditkort...

Jag fattar inte. Jag kommer inte alls in på mitt singel order nummer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 17:46

Jag la en ny beställning, valde igen att betala med mitt svenska VISA-kort.

Dock la jag in ett par mellanslag i adress-infon, istället för "0853-6805 Borderlinx/DHL" så skrev jag "0853-6805 Border linx/D HL". Hoppas på att om de nu filtrerar på Borderlinx-skeppningarna så kan ju detta göra att den slinker igenom, allt beror ju på hur de filtrerar.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-10 17:53
Ursprungligen av zinned:

Jag la en ny beställning, valde igen att betala med mitt svenska VISA-kort.

Dock la jag in ett par mellanslag i adress-infon, istället för "0853-6805 Borderlinx/DHL" så skrev jag "0853-6805 Border linx/D HL". Hoppas på att om de nu filtrerar på Borderlinx-skeppningarna så kan ju detta göra att den slinker igenom, allt beror ju på hur de filtrerar.

Jag skrev B0rder1in x på båda mina som nu är inställda. Antar att det går mer på resten av adressen.

Min order blev också makulerad, jag hade det på känn. Nu är ju alla klockor som inte är lite för dyra för min smak beräknade att komma fram i Juni, trist som fan.

Och inte kan man beställa för pickup i en butik heller, det verkar inte som om ngra butiksordrar kommer att finnas alls, allt måste gå genom onlinebutiken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 17:57
Ursprungligen av dermike:

Jag skrev B0rder1in x på båda mina som nu är inställda. Antar att det går mer på resten av adressen.

Men angav du svenskt VISA som betalningsmetod?

Samma för mig. Fan också ? och då hade jag redan försökt trixa med namnet till borderlinx. Bara snällt sitta och vänta in Sveriges släpp då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 17:59
Ursprungligen av kafferast:

Samma för mig. Fan också ? och då hade jag redan försökt trixa med namnet till borderlinx. Bara snällt sitta och vänta in Sveriges släpp då.

Hur gjorde du med betalningsinfon? Använde du svenskt VISA eller PayPal?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2015-04-10 17:59
Ursprungligen av zinned:

Men angav du svenskt VISA som betalningsmetod?

Ja, men tvivlar på att Paypal skulle hjälpa. Någon borde ju försöka dock

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-04-10 18:01
Ursprungligen av dermike:

Ja, men tvivlar på att Paypal skulle hjälpa. Någon borde ju försöka dock

Det är ju inte HELT omöjligt att det kan vara den svenska debiteringsinfon som triggar det...möjligtvis att man lite grann griper efter halmstrån men det kan ju faktiskt vara det.

Om man då använder PayPal istället så stryks ju iaf den variabeln. Har du inte lagt en ny order än så tycker jag att du ska göra det, fast då med PayPal som betalningsmetod.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-10 18:05
Ursprungligen av simulacra:

Min order blev också makulerad, jag hade det på känn. Nu är ju alla klockor som inte är lite för dyra för min smak beräknade att komma fram i Juni, trist som fan.

Och inte kan man beställa för pickup i en butik heller, det verkar inte som om ngra butiksordrar kommer att finnas alls, allt måste gå genom onlinebutiken.

Borderlinx adress på din order också?

Ursprungligen av zinned:

Hur gjorde du med betalningsinfon? Använde du svenskt VISA eller PayPal?

Svenskt MasterCard

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-10 18:06
Ursprungligen av zinned:

Det är ju inte HELT omöjligt att det kan vara den svenska debiteringsinfon som triggar det...möjligtvis att man lite grann griper efter halmstrån men det kan ju faktiskt vara det.

Om man då använder PayPal istället så stryks ju iaf den variabeln. Har du inte lagt en ny order än så tycker jag att du ska göra det, fast då med PayPal som betalningsmetod.

Vi märker snart om det är det som triggar... Väntar INTE med spänning på vad som händer med min order...

Frågan är bara när de tycker att man ska få köpa klockorna i butik, jag kan tänka mig att åka och köpa den personligen vid ngt tillfälle i maj.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-04-10 18:10
Ursprungligen av simulacra:

Frågan är bara när de tycker att man ska få köpa klockorna i butik, jag kan tänka mig att åka och köpa den personligen vid ngt tillfälle i maj.

Det måste ju komma efter första svallvågorna lagt sig

Bevaka tråden