Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om program/spel till iPhone

Tråden skapades och har fått 359 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av joakimo:

Ny officiell app för Xbox Live.App Store - My Xbox LIVE

Vad kul att den är gjord som en Windows Phone app

Flipboard finns nu även till iPhone.

Ursprungligen av keptang:

Flipboard finns nu även till iPhone.

Jag tycker Flipboard känns som en fantastisk idé, men den behöver nog anpassas för landet ifråga om man ska kunna använda den till fullo, annars går man miste om alla artikelbilder, och det blir bara ett twitterflöde med svenska tidningar.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag tycker Flipboard känns som en fantastisk idé, men den behöver nog anpassas för landet ifråga om man ska kunna använda den till fullo, annars går man miste om alla artikelbilder, och det blir bara ett twitterflöde med svenska tidningar.

Njae, inte alltid, det beror på strömmarna från sidorna..
[ATTACH="CONFIG"]31364[/ATTACH] [ATTACH="CONFIG"]31365[/ATTACH]
[ATTACH="CONFIG"]31366[/ATTACH]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-13 11:30

Quizkey är ett svenskt frågesportsspel för iPhone. Spela själv eller mot andra, möjlighet att lägga in egna frågor och betygsätta andras frågor. Appen är till en början gratis, så passa på att ladda hem den nu.

  • Frågesport med tusentals svenska bild-, kart- och textfrågor

  • Utmana dig själv genom att spela på tid eller med liv

  • Alla frågor sparas på telefonen så du kan spela även i nedkopplat läge. När du är uppkopplad synkar Quizkey en gång per dygn mot databasen så att du ständigt får nya frågor som andra lagt in.

  • Spela mot andra, upp emot fyra spelare, på varsin telefon

  • När du laddat ner appen kan du genom att ange ett användarnamn och lösenord logga in i ett webbgränssnitt och skapa egna frågor

  • Statistik på hur omtyckta och svåra de frågor du lagt upp är

  • Betygsätt andras frågor - bra frågor dyker upp oftare, dåliga sorteras bort

  • Frågornas svårighetsgrad graderas automatiskt beroende på hur ofta andra svarar rätt

  • Ingen irriterande reklam!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-13 20:15

Microsoft släpper sitt första spel till iOS.
Kinectimals by [?] - Download Kinectimals in the iTunes App Store

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-13 22:19

Tack för tipset!

En sak: kan ni inte ändra bakgrundsmusiken på den där videon ni har på hemsidan. Jag drömmer mardrömmar när jag hör den...

Ursprungligen av joakimo:

Microsoft släpper sitt första spel till iOS.
Kinectimals by [?] - Download Kinectimals in the iTunes App Store

Nu saknas bara Nintendo och Sony så är cirkeln sluten

Postar den här också så ingen missar..

Ett gäng spel gratis just nu.

Fynda gratis spel p App Store - IDG.se

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-12-24 12:30
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-01 15:34

TED - Titta på olika seminarier om allt möjligt. Välj en tid som du har över att lägga på detta progra, t.ex. 5 min så letar den upp intressanta saker att se på som tar max 5 minuter etc.
Alien Blue - För att läsa reddit.com
Cyanide & Happiness - Underbar webcomic med mycket satir
XKCD - Lätt den bästa webcomic där ute
Tankomat pro - Hålla koll på hur många mil du kört, hur bränsleförbrukningen ligger till sen din senaste tankning eller se hur du tankat längre tillbaka och få ett snitt på detta
Week cal - Lite bättre kalender än Apples egen
Evernote - Underbart för att spara ner anteckningar som sen synkas över till alla enheter med detta program. Funkar till bland annat iOS, Android, Mac OS X

Hej, vi har precis släppt vårt spel till iOS i förra veckan "Jamaican Discsta" ett grymt spel tycker vi. Det är en mashup mellan reggae-filmen Rockers och det gamla klassiska spelet "Dope Wars" där man köper och säljer skivor i Kingston Jamaica och försöker slå sig fram som en framstående skivhandlare/dj.

Jamaican Discsta for iPhone

App Store - Jamaican Discsta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-08 16:46
Ursprungligen av Xerfas:

Evernote - Underbart för att spara ner anteckningar som sen synkas över till alla enheter med detta program. Funkar till bland annat iOS, Android, Mac OS X

vad är det som är så bra med Evernote? Jag tycker ju att anteckningar som följer med är bra och den kommer ju bli bättre med Mountain Lion

On topic. Jag vill ha ett tips på den ultimata appen till iPhone som ni MÅSTE ha installerad. Jag tycker saknar såna där guldkornsappar som dessutom är användbara och som underlättar. Inga förslag om ansiktsboken för där är jag inte medlem.

Jag vet att ni kommer skratta men jag har precis börjat använda Wunderlist på både iPhone, iPad (nåja, jag tror det ska ominstalleras då jag inte kan logga in) och MBP. Det fungerar ypperligt, speciellt om man som jag älskar att göra listor över allt möjligt. Jag vet att ett par miljoner har upptäckt den innan mig men om det nu är någon som sitter där utan att ha prövat...

Sen så spelar jag en del Chrono Trigger för tillfället. iPhone versionen fungerar ypperligt att skalera upp på paddan, speciellt om man spelade SNES-versionen när det begav sig. Kontrollen är lite förfärlig men det kan jag leva med. Kan varmt rekommenderas, både för folk som spelade originalet och för er som aldrig provat.

Hej, Nu blir det betydligt enklare att välja rätt vin till maten när du handlar på Systembolaget. Vi har nämligen skapat en app med drygt 500 maträtter. Till varje rätt finns tre förslag på olika viner, där samtliga ingår i Systembolagets ordinarie sortiment. De viner vi valt kostar ofta mellan 80 och 120 kronor och rekommenderas av personer med mångårig erfarenhet. Appen heter Vilket vin

vilketvin.se

Vilket vin för iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (tredje generationen), iPod touch (fjärde generationen) och iPad i iTunes App Store

Själv gillar jag lunchguiden. En bra app som visar mig närmaste matstället i antal meter, vägbeskrivning och i de flesta fall även dagens/veckans meny. Klockrent! Helt gratis är den också.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-14 20:44

Lunchguiden Sundsvall?

Flatwallet: App Store

Äntligen slipper man bära med sig medlems och klubbkort etc - eller kan få användning av dem igen efter att man slutat bära med sig skiten, eller orka bli medlem i nya när man kan ha alla sådana kort i appen registrerade. Alla kort finns väl inte ännu i denna appen, men ett gott steg på vägen i alla fall

Ursprungligen av panther:

Flatwallet: App Store

Äntligen slipper man bära med sig medlems och klubbkort etc - eller kan få användning av dem igen efter att man slutat bära med sig skiten, eller orka bli medlem i nya när man kan ha alla sådana kort i appen registrerade. Alla kort finns väl inte ännu i denna appen, men ett gott steg på vägen i alla fall

Äntligen. Bara att invänta att alla kort man har "blir tillgängliga" så att säga.

Ursprungligen av panther:

flatwallet: app store

äntligen slipper man bära med sig medlems och klubbkort etc - eller kan få användning av dem igen efter att man slutat bära med sig skiten, eller orka bli medlem i nya när man kan ha alla sådana kort i appen registrerade. Alla kort finns väl inte ännu i denna appen, men ett gott steg på vägen i alla fall

äntligen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-23 23:31

Hett tips!

http://itunes.apple.com/us/app/itv-shows-2/id517468168?mt=8

Perfekta programmet för att hålla reda på sina tv-serier och de man följer.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-24 08:33
Ursprungligen av panther:

Flatwallet: App Store

Äntligen slipper man bära med sig medlems och klubbkort etc - eller kan få användning av dem igen efter att man slutat bära med sig skiten, eller orka bli medlem i nya när man kan ha alla sådana kort i appen registrerade. Alla kort finns väl inte ännu i denna appen, men ett gott steg på vägen i alla fall

Bra idé, synd dock att det inte verkar fungera speciellt bra i butikerna.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-24 11:40
Ursprungligen av Patrik D:

äntligen!

Har ju gjorts försök med detta tidigare, bl.a. Skipp, Zatero.
Hoppas det slår stort och blir användbart. Precis som jag hoppas stort på SparaKvittot.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-24 17:27
Ursprungligen av reboot81:

Har ju gjorts försök med detta tidigare, bl.a. Skipp, Zatero.
Hoppas det slår stort och blir användbart. Precis som jag hoppas stort på SparaKvittot.

Känns som Skipp har större chans att slå med Ikano i ryggen.

SparaKvitto känns överflödigt då jag nästan uteslutande handlar på nätet.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-09-19 23:13

Flowing Photo - gör animationer av dina bilder. 7 spänn. iPad, iPhone och iPod Touch.

(Ovanstående gjorde jag på iPhone)

YouTube
iTunes App Store

  • Medlem
  • International user
  • 2013-02-13 22:22

www.tempo.ai

Tyvärr bara släppt i USA än.

Oj, fin bump.. var visst i fel tråd

Ett inlägg borttaget, reklam är inte tillåtet, se våra regler, §10.2.

Mvh

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-03-20 12:53

För er med egna företag så har jag några apps jag använder varje dag mer eller mindre:

Timesheet Pro - Sjukt bra för dig som jobbar per timme. Du matar in dina kunder och hur mycket du tar per timme. Sedan skapar du en "klocka" per projekt och startar och stoppar. Appen räknar ut vad du ska fakturera för och har mängder av funktioner som sammanställningar, kalender, manuell inmatning osv. 4/5 i betyg. Tappar 5an pga. det inte går att exportera rapporter i .pdf eller liknande.
https://itunes.apple.com/au/app/timesheet-pro-time-tracking/id505955522?mt=8

Lön 2013 - Beräknar lön i brutto, netto, skatt, lönekostnad och % av brutto. Riktigt smidig app för att räkna löner. Betyg 5/5. Gör sin skit.
https://itunes.apple.com/se/app/id587761393?mt=8

Driva Eget Kalkyl - Ganska kass app utom för kalkylerna. Smidigt att räkna moms på nån sekund men även andra kalkyler så som lönsamhet, faktura osv. Betyg 3/5. Tråkigt gränssnitt. Generellt ganska dåligt byggd, men hjälpsamma kalkylfunktioner. (Finns en fristående app för att bara räkna moms).
https://itunes.apple.com/app/id559891637

SEB Företag - För dig som har SEB som bank till ditt företag finns nu en grymt bra app! Innan var den bara för enskilda bolag men nu även för AB och HB. Det går att logga in via Mobilt Bank ID vilket gör dosan överflödig. Flyttar med dra-och-släpp pengar mellan konton. Sköta betalningar. Attestera. Bra uppsikt över konton och transaktioner med kopplingar till bankgiro-info. Viktiga datum med påminnelse. Offerter. OCR-skanning. Stöd för flera bolag.
Betyg 5/5. Saknar inget och tycker att appen är ruskigt bra! Känns verkligen som att utvecklarna lagt tid och tanke både design och utnyttjat touchskärmen.
https://itunes.apple.com/se/app/seb/id395401408?mt=8

BAS-kontoplan 2012(vet ej om BAS 2013 släppts än, men förändringarna går att läsa om här: http://www.bas.se/a13.htm) - Bra app för att söka och hitta i kontoplanen. Går att skapa egen lista över "favoriter" och även exportera den per e-post. Betyg 4/5 Önskar lite mer förklaring över de olika kontona. Vilket ska användas när osv.
https://itunes.apple.com/ai/app/bas-kontoplan-2012/id472654762?mt=8&ign-mpt=uo%3D2

Jag har väldigt stor nytta av dessa appar och det gör att jag kan sköta pappersdelen av mitt arbete väldigt smidigt. Hoppas jag har tipsat om något som kan hjälpa andra.

Citat:

Edit: Lagt till länkar, lite mer info, rättat stavfel osv.

Senast redigerat 2013-03-20 14:38
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-03-22 18:15

Klassikern Death Rally är just nu gratis!
https://itunes.apple.com/se/app/death-rally/i...

EA-spelen kostar nu 7kr eller är gratis, köp!

Exempelvis FIFA 13.

Bevaka tråden