Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt första inlägg

Tråden skapades och har fått 406 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-11 17:27

Hej

ja kanske det blir en Mac nu när Mac OS X finns och Macarna börjar gå ner i pris. Denna site verkar vara det rätta stället om man vill läsa mer om Macen och dess möjligheter.

Tja

Ett 1'a inlägg, bara.
/Janne

Hej alla, jag är Mac-användare av naturen... För närvarande sitter jag med en iMac G3 500 (gör fortfarande sitt jobb på bästa sätt) samt en Mac mini med LG L1740P-skärm (passar perfekt till minins minimalism).

Så ofta jag kan förmedlar jag budskapet om Mac-världens fördelar.

Spännande dagar med iTunes Music Store imorgon och Tiger på fredag...

  • Medlem
  • Nordanstig
  • 2005-02-12 09:50

Hej på er alla!

Jag är en tidigare inbiten PC användare som blivit omvänd Från att tidigare aldrig tagit i en Mac till att ha några ex (verkar föröka sig på nåt vis) så har inte bara jag, utan hela min familj blivit Macare. Det jag kan säga om Mac är att hela systemet verkar klart logist (nästan alltid) medans på PC var det allt annat än det. En mycket trevlig upplevelse.

säg hej till publiken

hej till publiken

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 00:56

Ja man får väl sålla sig till skaran som säger hej.

Efter 9 års mac användande och flertalet fina macar sk väl jag också regga mig här.

  • Medlem
  • 2005-02-16 00:35

Hejhopp, Debut!
Är flitig läsare av detta suveräna forum sedan en tid tillbaka. Använder iBook 12" G4 1,2.

Senast redigerat 2005-02-16 01:34
  • Medlem
  • 2005-02-17 18:55

måste också skriva något

något

  • Oregistrerad
  • 2005-02-20 22:08

Ja det ör jag som är jag.. Så då vet ni det..

Hej på er allesamman!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 21:55

Hej!
Dags att prestera sitt första inlägg på forumet som fått upp mina ögon för Macintosh på allvar.

Hälsningar från en blivande(?) switcher.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-24 15:10

Been there, never done that?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 15:12

Förstainlägg av en som mekat Mac i 20 år.

Skall bli fint att läsa andras ideer om denna märkliga maskin, som ger både förargelse & glädje. Sista förargelsen var nyss, då alla data från G4 skulle över till G5 med FireWire läget HD till HD. Lite gick, men massor förlorades, eftersom det inte går att föra över från Panther till Jaguar. Inte går det heller att installera om till Panther ovanpå Jaggan, trots att helpdesken säger det. MVH till Alla!

Hej allihopa!

Ville passa på att skriva mitt första inlägg här på forumet.

Jag är mycket glad att jag för ca 1,5år sedan gick över till Mac. Mac blir bara bättre och bättre. Snart har vi 10.4 här med allt spänande det innebär...

MVH George

Men jag är ju också ny medlem ..

.. och väl här så förstår jag inte att jag har kunnat missa 99mac under de dryga fem år jag har använt mac. Sent ska syndaren vakna.

Jag heter iaf Magnus Forsberg, är snart 31 och brödar födan genom programmering i Java, C# och andra kommersiellt gångbara programmeringsspråk. På fritiden pysslar jag med Python, Ruby, Objective-C och andra språk som renar själen.

Jag äger två powerbooks (en ny 15" och en gammal pismo), en eMac, en blåvit iBook samt en Performa 450. För jobbets skull kör jag även en IBM ThinkPad, men det kanske inte är så intressant här.

Ser fram emot givande diskussioner!

// Magnus

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-25 16:07

Tjao...
Heter Thomas från Malmö och pluggar lite på kvällarna, men är för övrigt sysslolös.
Har på senare tid gått och, på avstånd, blivit hopplöst förälskad i Mac. Hoppas jag såsnart som möjligt blir ägare av en PowerBook 15". Men det är helt beroende på om jag får jobb och därigenom (förhoppningsvis?) pengar.

Hej Erik här.
en macMini kommer snart hem med bror min från Usa. Blir nog fina fisken.
Slängde ut os9 och Mac för ett tag sedan. Nu är det dags att gå tillbaka när de har ett vettigt operativ.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-02-26 10:27

Hejsan alla, mitt första inlägg!

Jag heter Samuel, pluggar till gymnasielärare (ett år kvar) bor i Sthlm. Hittade det här forumet när jag surfade runt och tänkte att det vore bra att regga sig för att kunna ställa lite frågor inför mitt framtida Mac inköp.

Ännu har jag ingen Mac men har den sista tiden allt mer sneglat åt Apple lägret. Suttit med Atari ST några år bytte till PC -89 och sen dess har det varit så. Men i höstas när jag fick upp ögonen för små HTPC datorer snubblade jag även över Mac mini... mumma tänkte jag en sådan här sak vill jag ha!

Men som det ser ut nu så är det en PB 15" som gäller, har to, tänkt att sälja PCn ooch köpa den på en gång. Samtidigt är det skönt att närsomhelst kunna spela sina favoritspel på PCn.
Det som lockar mig mest med att köpa en Mc är OSX och den riktigt schyssta interna/externa designen på Apple hårdvara. Brukar titt som tätt besöka Inlife på sveavägen, sthlm eller macoteket bara för att klämma lite på en skön Powerbook...

Nåväl jag är alltså ingen switcher då jag ännu inte köpt en mac men det är bara en tidsfråga.

Hej hej,

Jag är PC-användare sedan barnsben och har kört Linux sedan '99. Är lite sugen på Mac mini och OS X...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-02 00:38

En givande presentation va sig själv kanske kan vara nybliven anhängare till Mac och en pinfärsk iMac i hemmet. Döpt henne till Marci *blink* En så länge mer förvirrad än hemma i denna värld men är lovad hopp, för den ska ju vara så enkel. Men hur lätt är de inte att gå vilse, även om vägen är så enkel, när man är van att röra sig i Microsofts förvirrade värld. Tar väl ett litet slag för omprogramering kan jag tänka. Ev stavfel hänvisas alltid till en väldokumenterad ordblindhet.

Senast redigerat 2005-03-02 00:53
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-03-03 21:17

nu är jag här o kollar runt

Hej, jag är nästan en switcher. Skall förhoppningsvis skaffa min PB inom 2-3 veckor. 99Mac verker vara en mycket trevligt forum. Glad att jag är antligen med!

Mitt andra! Lär ju blir fler iofs verkar som ett välsorterat forum. På återseende!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-03-07 22:37

Ny på 99Mac

Hej Första gången kommer aldrig tillbaka. Vad säga? älskar mina Macar men kan alldeles för lite - tiden räcker ej. Allt måste fungera och helst nu. För tillfället strular synking med min P910 (nåt i stil med WatcherGuard exec Kod 3 !) Också strul med stavningskontrol i word. Varför beror allt strul på PC/Windows baserade apparater? Verkar i ett företag som om de fick råda tvingade på mig en PC men än härdar jag ut. Nu med ny Powerbook - mmh -den är fin.
( I huset har resp två barn varsin PC, frun en Imac och själv ja det vet ni redan)

Hoppas hitta hjälp och goda tipps på 99mac
Det var allt för nu
Godnatt

  • Oregistrerad
  • 2005-03-08 16:36

Hej Hej... första inlägget här då.. hoppas d blir bra

Hej, hej!

Hej!
Alla 99mac:are!

  • Medlem
  • Habo
  • 2005-06-07 07:47

Mitt första inlägg

Mitt första inlägg, alldeles för tidigt på morgonen för att kunna skriva något intressant :rolleyes:

Första inlägget

testar att skriva ett inlägg

Hejsan!

Då ska man skriva sitt första inlägg! Nästa gång skriver jag förhoppningsvis något mer innehållsrikt.

Bevaka tråden