Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt första inlägg

Tråden skapades och har fått 406 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej

Jag har precis beställt min första Mac; en PowerBook G4 15" Superdrive. Jag använde mig av Apple Developer Connection-rabatten så det blev ganska billigt. Studerar Datavetenskap och programmerar gärna en del hemma så ett medlemskap i ADC passar nog mig. 99$ kostade det
men jag fick 20% rabbat så det lönade sig t.o.m.

Kollar leveransstatus varje dag

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-03-13 10:37

Mitt första...

ny tid nya projekt

efte år med en g3 har jag nu börjat trimma en g5 - så mycket att göra i ordning innan jag kommer igång. projektet blir att skanna in alla mina neg och skapa en fotoarchiv för publicering på nätet och i bokform. my mission is to learn how using fotoschopp söm jag aldrig riktigt förstått - är i färd med att lära mig leka med programmet.
zap_p

Mmmkay...

Datorer för mig var synonymt med Macintosh under min uppväxt eftersom det var det enda vi hade. Det blev iofs mest Prince of Persia och Apache, först i svartvitt på vår Classic sen i 16 färger till LC:n (fast jag köpte till ett 256-färgers kort efter ett tag).

Sen när det blev min tur att skaffa dator så hade jag helt enkelt inte råd med Apple så det blev en sunkig noname-PC. Tre förbannade år blev det med hårddiskproblem, BIOS som stängde av USB-portarna, hårdvarukrockar mm.
Köpte till slut min G4 Powerbook i början av 2003 och vi har fortfarande ett väldigt ömt förhållande.

Ajuste, glömde nästan säga att jag är grafisk formgivare (om än arbetslös).

Peace out

Hej

Bengan här. Det började med en Classic 1991 eller nåt sånt, sedan 8200 tror jag den hette, Powerbook G3 sen iBook G4 som jag sitter vid nu.

Peace
B

Sam här hej!

Skaffade just en G4/867MHz Quicksilver, fungerar som en dröm och nu så borde man säkert börja söka efter en tuffare G4:a eller en G5:a

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2005-03-29 22:16

hej...
Beställde en mac mini i lördags... skickades precis...

mitt första

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-03 15:15

Mitt första !

Också ny här

Hej!
Som nykomling på 99mac skriver jag mitt första inlägg, för att få tillgång till funktionerna.
Återkommer när jag har något av intresse

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2005-04-04 10:06

Se/30

Hej hopp

Någon ville köpa en SE/30 och jag hade en. Så jag blev medlem, men kan fortfarande inte skriva ett inlägg i den diskussionen. Därför hoppar jag in här!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-04-04 19:33

Första inlägget här. Första Macen kommer nog snart också.. PowerBook G4 12-tum.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-04 19:37

Hej!

Jag har nu precis gett mig in i mac-världen genom mitt inköp av en Mac mini! Så här långt känner jag mig mycket nöjd, bara designen känns som motivation nog! Jag känner mig dock ganska vilsen i OS X än så länge men det kommer förhoppningsvis bli bättre inom en snar framtid! I mitt utforskande känns detta forum som en mycket givande kunskapskälla!

På återseende!

Mvh

Christian

  • Oregistrerad
  • 2005-04-04 19:54

Jag kanske också borde säga hej. Hej!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-11 16:03

Typsnittsbok

Hej skall ju presentera sej... Jag har jobbat med Mac sen -91, första var quadra700 - största som kom då, innan var det fotosättning med Compugraphic. Sen har det hänt en hel del, nu sitter jag med MacOSX och ibland känns det som man aldrig hinner ikapp. Jag jobbar med Quark6 och använder MacOSX- typsnittsbok som var med där, är det någon som jobbar med denna? är inte helt positiv, hade Suitcase förut.
Tofslan

Senast redigerat 2005-04-11 16:15

Hej!

Här kommer även mitt första inlägg (det tog sin lilla tid)
Kommer inte riktigt ihåg hur jag hittade sidan, jag är ganska okunnig vad gäller Mac - det närmsta jag kommit personligen är min IPod som jag kopplar in i min bil (BMW)

Mvh Jocke - Nybörjare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-14 17:06

Måste bara säga att jag har hittat nätets bästa forum! Lite väl sent kanske, men hey nu är jag här!

Ursprungligen av Fido:

Måste bara säga att jag har hittat nätets bästa forum! Lite väl sent kanske, men hey nu är jag här!

kanske även nätets bästa tråd?

Trött på allt

alla virusuppdateringar och krångel med min pc och så har jag varit på macoteket och tittat ut något kul!, frågan är måste man lägga till minne till alla mac för att kunna köra photoshop?Tacksam om någon vet?
hej hej förresten

PC spel på en Mac

Hej

Åxå ny på Mac.
Undrar bara om man kan använda PC spel
på min Mac (iMac G5)
Behövs det speciell "joystick" eller kan man ansluta
den jag har sen PC tiden?
Någon som kan ge mej tips?
Undran från ny Mac användare
/ uno

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-20 23:42

Sent men ändå. Ett första inlägg.

/carfo
Inte ny på mac

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-21 22:29

Jag erkänner!

Att jag aldrig har skrivit något här tidigare men jag har fått tonvis med värdefull information om allt från ram-minne till väsktest. Tack vare 99mac köpte t.ex jag en Crumpler väska.
Kort presentation:
44-årig journalist, finlandssvensk, från Helsingfors (det ligger i Finland). Jobbade 15+ år med pc, bland annat radioeditering och musikhantering på hårdskiva. Hade äntligen vett att säga upp mig från det statliga public service bolaget och sinnesfrid nog att övergå till Mac igen. Dagstidningen som jag jobbar på kör också Mac.
Nu finns det en Powerbook G4, 1,25 Ghz, 1,5 Gb ram, 80 Gb hårdskiva + 160 Gb extern och superdrive.
Min sambo har en iBook G4, trots att hennes arbetsplats är helt pc-infekterad men det finns ju virtual pc för det allra värsta.
Mina söner har en iMac G3 350 Mhz med en sprillans ny 120 Gb hårdskiva som har gjort susen.
Dessutom finns det en 40 Gb iPod och en till på kommande så småningom.

Osv

hils

r

  • Oregistrerad
  • 2005-04-22 22:11

Gött att va här!

De e la himla gött att va här bland alla goa mac-gubbar och mac-gummor...
Görmånga tack till alla er som skriver så förståndiga (och mindre förståndiga) grejer i detta eminenta forum!

/T

  • Oregistrerad
  • 2005-04-22 23:13

Ja man är väl tvungen att skriva nåt...

Mitt första inlägg

Hej på er alla!

Jag sitter o använder en Mac på jobbet, men är egentligen en PC kille från grunden.
När jag började med dessa arbetsuppgifter för 5 års sen så tyckte jag att MAC=Virus.
Men det var då det. (Snacka om förutfattade meningar) För när det gäller grafisk produktion så tycker jag att macen funkar kanon. Det var lite om mig.

Mvh
Bertil

Ny på detta forum

Jag är som alla på denna länken ny. Min första mac var en SE30 som jag köpte efter att ha läst i en en datatidning att förstod man inte DOS så hade man inte med data att göra! Nästa mac blev en IICI, timmar begagnad för jag köpte den av en kille som jobbade på Apples fabrik i S'pore (Jobbade i S'pore själv i början av 90-talet), de kunde köpa ett par mac'ar i året för en symbolsk summa som de givigtvis sålde vidare! Var också medlem av MUGS och vi hade våra möte i Apples fabrik, med bra mat varje gång! Viktigt i S'pore.
Efter ett antal andra modeller sitter jag nu med en G5 2x2,0 och en Ti Powerbook. Mest önskar jag att jag slapp PC helvetet på jobbet. Oljebranchen i Norge är mer eller mindre PC infekterad, möjligtvis med undantag av seismiska tolkningar där man kör unix. Hemma kommer ivarjefall ingen PC över tröskeln! Använder mac'en till amatörvideo och allt möjligt maskin.

Mvh
Kent

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-30 00:29

Morn Morn

Morn Norn !

Her er min første melding .

øMac liker eMac

Morn da

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-04-24 23:23

första

mitt första inlägg

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-04-25 00:43

Jag vill se bilder! Jagh vill, jag vill, jag.......

  • Oregistrerad
  • 2005-04-25 10:31

Ny blivande Mac ägare

Hej på er!
Väntar otåligt på min eMac som är beställd från Appel.com/se
Tidigare har jag varit en inbiten PC ägare. Men tänkte prova mac.

Bevaka tråden