Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt första inlägg

Tråden skapades och har fått 406 svar. Det senaste inlägget skrevs .

tjena, tjena.
första inlägget, har en asgammal mac, men en ganska ny ipod.

//Mattias

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-10-09 16:28

Hejhej

Ett hemskt påhitt

Ett hemskt påhitt men svenskar är inte de mest benägna av alla människor här på jorden att prata offentligt, och det är nog lite samma sak här. Men har man bara börjat så är det större chans att man också kommer sig för när man har något att säga. Jag gissar att det är poängen? Eller?

Jag har en G4 400mhz som är lite gammal och börjar kännas lite sölig. Skulle vilja pilla mer med musik och film. Men det blir lite hackigt och trögt. Så jag kollar ibland efter nyare. Skulle vara kul med en bärbar också. Men ekonomin...

Jag är hämningslös vad gäller att ändra utseendet på OS X. Jag gör också ikoner (inga religösa målingar då, men det trodde väl ingen...) och jobbar på att hitta nya sätt att kategorisera innehållet på systemet och på mina egna dokument och andras, sätter sedan ihop det hela (när det funkar) i färdiga samlingar. Bara för att nämna nåt av vad jag använder datorn till.

/dEnnis

Nyfiken på allt

[FONT="Book Antiqua"]Hej mitt första inlägg. jag är ny Mac användare. Sportfiskare och målar Ackvarell.[/FONT]

Popcorn

Programmet Popcorn undrar om någon har provat det. http://www.99mac.se/forum/newreply.php#

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-17 09:59

Kul !

Mera mac !!!

  • Medlem
  • Falun
  • 2005-10-18 09:47

Nykomling i 99Mac

Tjenare alla!

mac-användare pga FCP.
Kör en G4 dubbelpropp.

Japp, då var första inlägget avklarat.

//igge

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-18 21:57

hejhopp.

Halloj!

Det var då ett jäkla jobb att registrera sig, inte fick man läsa inlägg utan registrering heller... Maken till uppgiftssamlande får man leta efter...
Nödvändigt? Knappast...
Får en att se Macanvändare lite som folkgruppen golfare...

Men nu är det gjort, och allt bara för att jag ville läsa ett inlägg... Phew!

hej på er!

Jag är ny på forumet och blivande semi-switcher... Är vad med mac sen gymnasiet, och nu kommer det nog bli en liten iBook med studentrabatt eller en powerbook och fattigdom den stationära pc:n får vara kvar.. man behöver väl inte begränsa sig?

till mac-användarnas fördel kan jag ju säga att ni är trevligare, tar emot nykomlingar bättre - och har grymt mycket snyggare datorer

Hej Hej mitt första inlägg

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 17:00

Här kommer jag

Hejsan
Blir snart en switcher
Har väl som många andra blivit imponerad av en IPOD och på den vägen är det ....
Är uppskriven på en ny Imac och det ska bli spännade att se hur mac-världen ter sig med Foto och Film hantering (hobby nivå...)

Ha det /Esse
http://members.chello.se/valen

  • Medlem
  • Lysekil
  • 2005-10-25 15:34

Hejlo.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-10-27 11:55
Ursprungligen av mr_walker:

Måste skriva nåt

Är oxå helt purfärsk i detta forum.Ärligt talat har jag inte förstått upplägget ännu men,men.Är allmänt nyfiken på allt som rör Mac och har fått en nytändning nu när jag beställt en iMac 20".
Har aldrig tidigare kört OS X! Kan nog behöva detta forum när datorn kommer.Tänkte börja pyssla lite med video på datorn som verkar vara kul. Har även köpt en Panasonic NV-GS 250 videokamra nyligen som jag är mycket nöjd med.

Också ny här, sedan augusti. Har skaffat en PowerBook som jag är mycket nöjd med, efter att ha levt i symbios med PC sedan tio år tillbaka.

Ja, då var jag här också. Har precis beställt en Mac Mini och ser definitivt fram emot att ge mig in i Mac-världen. Var fanatisk Amigaanvändare när det begav sig, sedan dess fullkomligt ointresserad av i princip något annat än att kunna arbeta med datorn, och nu vet jag inte riktigt längre... Ser fram emot min Mac åtminstone, tror att det kommer att bli finfint!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 17:27

Hej Hej Hallå

Har precis hittat hit och är ännu inte mac-användare... Familjen hade en gammal burk för några år sedan och det är allt! Har dock bestämt mig för att köpa en ibook och det så snart som möjligt! Om det är någon som har en över så skicka ett mail!

Tack och hej!

Jag kan inte bestämma mig hur mucket minne jag vill beställa till min powerbook!!!

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2005-11-11 16:46

Musik, mac och enbuskar...

Hej,

jag arbetar med musikproduktion och kör givetvis mac (bara bokföringen är kvar på pc:n). Sitter på en Ibook 900Mhz, Logic Pro, Protools och lite annat kul. Bosatt på Öland för närvarande men reser en hel del på jakt efter goda musiker och upplevelser. Har jobbat parallellt med mac och pc de sista tio åren men föredrar mac och smidiga osx. Men även solen har sina fläckar, som en lärare till mig sa en gång, och de få men mystiska problem som dyker upp hoppas jag kunna ventilera med bättre vetande på detta forum! Skall oxå hjälpa till med det jag kan.

Vi hörs!

Tjena

Jag vill bara göra en kort presentation av mig.
Är som alla här på forumet totalt frälst av Apple.
Jag har en gammal G4 som jag labbar med som server.
Köpte en imac G5 20" precis innan prissänkningen:)
Som jag är otroligt förälskad i.
Eftersom kompetensen på er på forumet är hög, så söker jag lösningar på saker jag inte har koll på.
Ha en bra dag.

Godagens allesammans. Är _inte_ mac-användare... än. Där i ligger mitt val i att registera mig på detta forum också. Har kämpat på med windows nu bra länge och ska iom nästa datorköp byta till en PB. Eftersom jag jobbar mest med webutveckling och grafik i stort så är macen det bästa valet. Däremot är jag så pass novis att jag inte har ngn koll på de program som finns tillgängliga till OS X. Använder en stor hög av open-source program som jag inte kan vara utan och, troligtvis helt utan anledning, är orolig att jag inte hittar likvädiga program för OS X.

Så jag är mest här till en början för att ställa jobbiga frågor för att skaffa mig grundkunskaperna.

tack för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-14 18:25
Ursprungligen av Lasse--:

Godagens allesammans. Är _inte_ mac-användare... än. Där i ligger mitt val i att registera mig på detta forum också. Har kämpat på med windows nu bra länge och ska iom nästa datorköp byta till en PB. Eftersom jag jobbar mest med webutveckling och grafik i stort så är macen det bästa valet. Däremot är jag så pass novis att jag inte har ngn koll på de program som finns tillgängliga till OS X. Använder en stor hög av open-source program som jag inte kan vara utan och, troligtvis helt utan anledning, är orolig att jag inte hittar likvädiga program för OS X.

Så jag är mest här till en början för att ställa jobbiga frågor för att skaffa mig grundkunskaperna.

tack för mig.

Tja, gör en ny tråd och fråga samma frågor i den så håller vi den här tråden någorlunda ren från att gå Offtopic. Är övertygad att vi kommer att hitta alla program eller motsvarigheter till det du behöver.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-11-22 16:46

Visst ska ågså jag skriva nåt

men inte blir det långt

Mitt första inlägg

Hej alla macnördar...har haft min Imac G5 nu i en vecka (min första Mac). och jag har fått problem måste skivka tillbaks den för att jag har ett av de där kända fabriksfelen, inte så kul.
Jag som trodde att macvärlden var 10 ggr bättre än pc-världen och att man skulle slippa problem..men jag är rätt nöjd ändå faktiskt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-25 10:12

Guten tag!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-25 23:21

presentation

Hej på er alla Thomas var namnet ny här på forumet

jaha

det var ett annolunda sätt att sköta registrering (dvs. hur orkar ni? eller det kanske bara är jag som skulle vara för lat).
Just köpt min första mac (eller tekniskt sätt så är det mitt företag som äger skönheten) och det känns så skönt att äntligen slippa Windows skiten. min powerbook 17" var fan dyr ... men värd vart ända öre. Sparar mig arbetstimmar som gick åt till att få pc:n att ens fungera dugligt. Och så skadar ju inte den ökade arbetsytan produktiviteten heller

Mivkr

Välkommen alla som kommit hit sedan jag sa mitt förra välkommen i den här tråden
För alla nya som letar program:
www.versiontracker.com
www.macupdate.com

God kväll världen. Switchade till mac nu för några veckor sedan. Har börjat infinna sig lite av en vana nu att handskas med den. Sådär, då var det första meddelandet skrivet.

första inlägg

lägger in mitt första inlägg

håll till godo

Bevaka tråden